RS TDI vs. RS TSI - wasze opinie co lepsze i dlaczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ryjeks
    Rider
    • 2010
    • 488
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez JacekRS
    W buty mozna se te dane wsadzic,
    Po prostu wystarczy się nauczyć takie dane interpretować,
    bo są najbardziej wiarygodne.

    Zamieszczone przez JacekRS
    Srednie spalanie 7,7 na dystansie 5000km. 6,47 nie wiem kto robi, ale chyba
    No i tu rachunek jest prosty.
    Skoro Ty masz 7,7 to nie znaczy, że cały świat tak musi mieć.

    Masz 7,7 czyli o ok. 20% więcej od 6,47. No i pasuje.

    Czyli analogicznie szacunkowo TSI by Tobie paliło 8,88 + 20% = 10,7 l

    Czyli w Twoim przypadku szacunkowa różnica w spalaniu to 3 litry między TDI, a TSI.


    Nie ma się czym podniecać :szeroki_usmiech

    [ Dodano: Pią 21 Mar, 14 09:21 ]
    Zamieszczone przez greg505
    ciekawe
    Taka srednia mi czasem wychodzi na trasie, wiec rzeczywiscie mozna to w buty wsadzic
    Statystyka trudna rzecz

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      Zamieszczone przez Maicroft
      Najczesciej DPFy zapychaja sie tym co go nigdy nie mieli
      mam, jeszcze mi się nigdy nie zapchał ale ogólnie diesel z DPF nie śmigany w trasy to udręka
      mam ten luksus, że widząc oznaki wymuszonego wypalania jadę sobie na przejażdżkę a chimeryczność takiego diesla mnie najzwyczajniej w życiu wkurza
      raz pracuje świetnie za chwile tragedia bez przyczyny po czym za chwilę znowu dobrze, brak błędów, uszkodzeń, wycieków itp. od nowości tak jest

      jak dla mnie to definitywnie koniec z dieslami (chyba że mnie wyjątkowo zmusi sytuacja życiowa) jedyny jego sens to dużo km w trasach

      Komentarz

      • MadDriver
        Rider
        • 2013
        • 285

        Co jest lepsze, TDI czy TSI zalezy od konkretnego przypadku.

        Jesli bym nie jezdzil w dlugie trasy (> 1000 km), robil 10-20kkm rocznie, sporo jezdzil po miescie badz krotkich odcinkach (kilkadziesiat km), to bralbym TSI. Co do mocy w TSI w tym przypadku, to oczywiste jest, ze TDI zostaje w tyle, zwlaszcza przy starcie spod swiatel. TDI tez nie pobawie sie na torze tak jak TSI.

        Sam tez myslalem powaznie nad TSI, bo lubie sobie pocisnac (nawet mialem taki zamowiony). Teraz z perspektywy czasu wiem, ze przeklinalbym taki wybor przy MOIM uzytkowaniu, bo musialbym co 2 godziny praktycznie zjezdzac do tankowania. Przy trasie ktora trwa 10-12 godzin to wkurzajace. Na trasie po autostradzie moc TSI tez nie ma juz takiego znaczenia, bo mocny diesel zupelnie wystarczy, by moc sprawnie pokonywac trase. Uzytkujac wiec samochod w 95% po autostradzie na duzych trasach, robiac ponad 30kkm rocznie, diesel nabiera na znaczeniu.

        A spalanie, to kwestia, gdzie bedziemy miec nieskonczna debate Pewnie swoim TDI na trasie moglbym zejsc moze i ponizej 6 litrow, ale jak sie ma przed soba trase ponad 1000 km, to mozna byloby zwariowac. W efekcie jak przyciskam to spalanie wychodzi mi 7. Gdybym jechal na odcinku 200-300 km, to moglbym sobie jechac jak dziadek do kosciola w niedziele te 120 km/h i cieszyc sie malym spalaniem W pewnym momencie TSI moze miec takie spalanie jak TDI, ale styl jazdy bedzie DRASTYCZNIE odmienny.
        Mój Brzydal :-)

        Komentarz

        • Himenek
          Rider
          • 2014
          • 412

          rachunek jest prosty - Ci co jeżdżą pow. 25 tys km na rok i dużo na trasie to TDI, jak stosunkowo niewiele i głównie miasto plus od czasu do czasu trasa - TSI

          Komentarz

          • ryjeks
            Rider
            • 2010
            • 488
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez Himenek
            rachunek jest prosty - Ci co jeżdżą pow. 25 tys km na rok i dużo na trasie to TDI
            To jest bardzo indywidualna sprawa :wink:

            Dla Ciebie granica to 25 kkm, a dla innego będzie to 35, 50 albo 80 kkm

            Komentarz

            • Himenek
              Rider
              • 2014
              • 412

              myślę, że powyżej 25 tys km rocznie to już się po prostu opłaca

              Komentarz

              • ryjeks
                Rider
                • 2010
                • 488
                • Octavia III combi (5E5)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez Himenek
                myślę, że powyżej 25 tys km rocznie to już się po prostu opłaca
                Zdefiniuj słowo "opłaca" :wink:

                Komentarz

                • MadDriver
                  Rider
                  • 2013
                  • 285

                  To zalezy faktycznie od sposobu uzytkowania. Moj poprzedni samochod (benzyna), przy moim stylu jazdy na trasach spalal 3-4 litry wiecej. Daje to mi 1000 litrow rocznie "oszczednosci". Czy to duzo, czy malo, to juz kwestia osobistych preferencji. Dla mnie bardziej istotna jest wygoda w moim przypadku (bak 70 litrow, zasieg 1000 km), niz nawet ekonomia. I przypadek kazdej osoby moze byc po prostu inny :-)

                  Osobiscie w miescie moj TDI mnie WKURZA.
                  Mój Brzydal :-)

                  Komentarz

                  • Himenek
                    Rider
                    • 2014
                    • 412

                    opłaca - w przypadku jeśli różnica zakupu benzyny do diesla wynosi np. 10 tys, plus wyższe koszty serwisowania, plus ewentualne naprawy dwumasu itp to różnica między zaoszczędzonym paliwem w dieslu a ceną zakupu plus serwisowania
                    w przypadku RSa różnica diesel benzyna jest praktycznie żadna więc jak ktoś dużo jeździ to TDI i tyle. ja już diesla nie kupie a miałem 4

                    Komentarz

                    • JacekRS
                      Rider
                      • 2014
                      • 394
                      • Superb III (3V3)
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      Zamieszczone przez Himenek
                      opłaca - w przypadku jeśli różnica zakupu benzyny do diesla wynosi np. 10 tys
                      Wynosi dokladnie 1500pln
                      "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                      Komentarz

                      • Himenek
                        Rider
                        • 2014
                        • 412

                        a przeczytałeś dokładnie co napisałem? " w przypadku RSa różnica diesel benzyna jest praktycznie żadna więc jak ktoś dużo jeździ to TDI i tyle"
                        ale są samochody gdzie ta różnica wynosi około 10 tys

                        Komentarz

                        • JacekRS
                          Rider
                          • 2014
                          • 394
                          • Superb III (3V3)
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          Zamieszczone przez Himenek
                          a przeczytałeś dokładnie co napisałem? " w przypadku RSa różnica diesel benzyna jest praktycznie żadna więc jak ktoś dużo jeździ to TDI i tyle"
                          ale są samochody gdzie ta różnica wynosi około 10 tys
                          W telefoniuszu czytałem posta, więc przyznaję się, że przegapiłem ten wątek
                          Zwracam honor
                          "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                          Komentarz

                          • ketivv
                            L&K
                            • 2011
                            • 1155

                            Zamieszczone przez MadDriver
                            Osobiscie w miescie moj TDI mnie WKURZA.
                            pod tym się podpisuję ;-)

                            Komentarz

                            • marek106
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 221

                              Jeżdżę dużo na trasach i mam ciężką nogę. Często pod wieczór i w nocy kiedy nie ma ruchu. Taki Wrocław-Kraków można lecieć 200 km/h non stop. RS tdi spali nie więcej niż 10 przy takiej jeździe. TSI stawiam 14-15 spokojnie... I tu jest problem. Poza przy pełnym wykorzystywaniu mocy silnika tdi pali 2-3 litry więcej ponad swoją realną średnią,a tsi może nawet podwoić tą wartośc.

                              Komentarz

                              • looker
                                RS
                                • 2008
                                • 1886
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                Inna sprawa czy to zdrowo dla silnika tak "lecieć"... :roll:
                                Znane były przypadki wyjścia korb bokiem w 1.9TDI "tylko" dlatego, że latała dużo po trasach z obrotami prawie albo po prostu max.
                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                Komentarz

                                • bolo81
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 249
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  Zamieszczone przez metrotest
                                  Jak ktoś dużo jeździ i chce mieć szybkie auto i w miare tanie w eksploatacji to śmiało polecam RS TDI, gdyż RS TSI jest bardzo szybki (tylko gdzie jeździć pow 200km/h) oraz przy takiej jeździ całkiem sporo pali
                                  Tak szczerze, rozważyłbyś teraz RS TDI :roll: :?: /może być na PW :wink: /.
                                  metrotest nie muszę pisać na PW Zdecydowanie wybrałbym ponownie TSI :P Jeżdżę rocznie ok 10-15 tys km, więc spalanie nie jest dla mnie czynnikiem że tak powiem wiodącym. Pisałem o spalaniu tylko po to aby uświadomić potencjalnym kupującym że auto pali zdecydowanie więcej niż podaje to producent.

                                  Jednakże auto ma to coś za co warto "dopłacać" na stacji paliw Wczoraj miałem okazję jechać oko w oko z Focusem RS (szkoda że nie był to ST bo może bym próbował się ścigać) a że był to RS więc nie było sensu :diabelski_usmiech , jednak pojechaliśmy sobie z 500 metrów obok siebie na troszkę wyższych obrotach, krótka wymiana uprzejmości i każdy pojechał w swoją stronę dźwięk obu wydechów i miny przechodniów (centrum Wrocka) bezcenne
                                  O3 RS TSI DSG

                                  Komentarz

                                  • greg505
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1239

                                    Zamieszczone przez bolo81
                                    dźwięk obu wydechów i miny przechodniów (centrum Wrocka) bezcenne
                                    ten fajny dzwiek, ktory slychac wewnatrz auta idzie z glosnikow, a dzwiek z wydechu jest raczej pospolity
                                    Btw. Czy engine sound generator wylacza sie podczas sluchania muzyki?
                                    Black magic

                                    Komentarz

                                    • MadDriver
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 285

                                      Zamieszczone przez looker
                                      Inna sprawa czy to zdrowo dla silnika tak "lecieć"... :roll:
                                      Znane były przypadki wyjścia korb bokiem w 1.9TDI "tylko" dlatego, że latała dużo po trasach z obrotami prawie albo po prostu max.
                                      Tez sie nad tym zastanawialem. Ale gdyby taki problem byl nagminny, to lekko liczac 20-30% samochodow w Niemczech sypaloby sie tylko przez jazde duzymi predkosciami.
                                      Swoja droga to tutaj akurat jest zaleta TDI przy wiekszych predkosciach na trasie wg. mnie: duzo nizsze obroty silnika.

                                      PS. Inna kwestia, ze w Polsce nawet noca jazda po autostradzie taka predkoscia bywa ryzykowna, gdzie wielu kierowcow patrzy tylko do przodu :|
                                      Mój Brzydal :-)

                                      Komentarz

                                      • bolo81
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 249
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        Zamieszczone przez greg505
                                        Zamieszczone przez bolo81
                                        dźwięk obu wydechów i miny przechodniów (centrum Wrocka) bezcenne
                                        ten fajny dzwiek, ktory slychac wewnatrz auta idzie z glosnikow, a dzwiek z wydechu jest raczej pospolity
                                        Btw. Czy engine sound generator wylacza sie podczas sluchania muzyki?
                                        Obu wydechów miałem na myśli wydechy obu aut, jednak jeśli jest tak jak piszesz że dźwięk wydechu OIII RS jest "pospolity" to zapewne fascynacja przechodniów dotyczyła focusa :P
                                        O3 RS TSI DSG

                                        Komentarz

                                        • marek106
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 221

                                          w obecnym aucie przy 180 mam 2900 obrotow na 6 biegu, wiec chyba za bardzo nie mecze silnika

                                          Komentarz

                                          • ketivv
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1155

                                            Zamieszczone przez MadDriver
                                            Ale gdyby taki problem byl nagminny, to lekko liczac 20-30% samochodow w Niemczech sypaloby sie tylko przez jazde duzymi predkosciami.
                                            dokładnie tak jest, że się sypią niestety ale ciągła praca silnika z wykorzystaniem mocy powyżej 80% mocy maksymalnej jest dla silnika zabójstwem, do tego w ściśle określonych obrotach przez długi czas (godzina, dwie czy trzy godziny takiej jazdy non stop na więcej zazwyczaj brakuje paliwa ;-) )

                                            nie każdy użytkownik 2.0 TDI zapierdziela nim ciągle 200 km/h
                                            dlatego w DE są takie samochody jak A4 z 3.0 TDI itp. inne które jadąc 200 nie męczą się tak jak 2.0 TDI

                                            który z was może sprintem przebiec dystans maratoński ?

                                            Komentarz

                                            • wojcian
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 149

                                              Dokladnie ,silnik 2,0tdi nie został przystosowany do długich przelotów okolo 200km/h, jest to seryjny silnik robiony pod jadę ekonomiczną , nie zaleznie czy bedzie wsadzony do skody czy do audi. Pozatym jazda tym silnikiem 200km/h nie ma nic wspólnego z ekonomią a raczej ze swadomą destrukcją silnika. Jak ktoś wcześniej napisał do takich szalenstw są inne silniki, ale sa tacy co widzą w instukcji 220km/h i myśla ze tak mozna bez szkody dla silnika jeżdzic.

                                              Komentarz

                                              • MadDriver
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 285

                                                Jesli mam trase typu 1200 km i wiekszosc tej trasy pokonuje w predkosci 160 km/h (powiedzmy 50%, reszta to zwykle nieco mniej, ale 10% to powyzej) oraz tak glownie uzytkuje ten samochod, to jest to powod do obaw o kondycje silnika TDI?

                                                Sprintem maratonu nie przebiegne, ale czas 1:45 robie :P
                                                Mój Brzydal :-)

                                                Komentarz

                                                • wojcian
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 149

                                                  I własnie tu jest problem bo ja też jezdze podobne odcinki i jazda 160 niewiele daje w czasie w stosunku do 140, ale na paliwie juz jest roznica odczwalna, na takim dystansie . Pozatym oduczyłem sie jezdzic z takimi predkosciami z drugiego powodu , tak to korki, jeżdzac juz okolo 9lat z belgi do polski nie pamietam kiedy ostatnio nie stalem w jakimś korku , dlatego wole troche wolniej i taniej , aby potem nie mieć stresa w korku , wtedy te 160czy 180idzie razem z dymem, tyle ze ktoś stoi 20aut dalej. Jeden jezdzi 140 inny 160 a jeszcze inny180.i teraz należy zadać sobie pytani kiedy jaka predkość ma sens, birąc pod uwage mandaty , bo na dzisiejszy dzien to nie znam drogi przez niemcy bez okresowych ograniczen do 130

                                                  Komentarz

                                                  • marek106
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 221

                                                    To fajnie,że bardziej opłaca się się jeździć 140,ale nie każdy ma takie doświadczenia/nawyki i stąd dla niektórych rs w tdi ma sens.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...