1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
W dodatku można to zrobic na te 330PS i wtedy większość RSek może powąchać spaliny :lol:
tylko wtedy trzeba zmienić Turbo na ( a to w przypadku nowej jednostki nie jest chyba takie proste), wydech , IC i trzeba jeszcze sprawdzic ile nm przeniesie dsg w przypadku 4x4.
Swoją drogą zwolennicy benzyny mogą rozważyć też Vw Jetta. Za 101 tys. zł można kupić trochę wolniejsze 2.0TSI, ale mamy "lepszą" markę oraz DSG w cenie. W manualu niestety nie ma.
Czy to nie dziwne, że tylko w O3 i Vw Golf GTI jest nowsza mocniejsza wersja 2.0 TSI, a we "flagowym" Passacie i CC są wciąż starsze jednostki.
A jak z tym gazem na wtrysk bezpośredni jest już coś sprawdzonego? I czy do RS'a TSI też będzie opcja założyć gaz? Obecnie jeżdżę na gazie i nie narzekam wręcz przeciwnie :-)
W którym mieście można się przejechać O3 RS? Może ktoś był na jeździe i da znać
1/ w jakim mieście
2/ jaka wersja silnikowa, skrzynia biegów.
Ja jechałem w zeszłym tygodniu w Poznaniu (salon na obornickiej) TSI DSG liftback.
Była lekko przytarta przez dziennikarzy na testach. We wtorek sie przejechałem, w czwartek zamówiłem. Wiem że była tam tylko 1-2 dni. Teraz pewnie gdzieś klepią i malują
zamówiona 22.11: O3 RS TSI DSG ,planowana produkcja - ch.. wie kiedy zaliczka zwrócona 28.03. - od 4.04 szczęśliwy właściciel białego A5 Sportback
Każdemu kto choć trochę waha się pod kątem spalania czy brać RS w dieselu czy benzynę, zdecydowanie sugeruję wybór diesela.
Miałem wcześniej przez 8 lat klasyczną O2 2.0 TDI przeprogramowaną na 176KM / ~360NM, teraz zmieniłem na O3 RS w benzynie - i nie powiem żebym nie miał wąpliwości czy była to słuszna decyzja. Wrażenia ogólne z jazdy (wyprzedzanie, subiektywny "kop w plecy") są bardzo, bardzo zbliżone jak w mojej starej O2 - wyraźna różnica jest tylko przy starcie "ze swiateł" (a to bynajmniej aż tak często nie bywa potrzebne). Natomiast, przy porównywalnie agresywnym stylu jazdy, w benzynie zostają one okupione ~50% wyższym zużyciem paliwa (bez cienia przesady).
Rezultat? O ile w mojej O2 ochoczo korzystałem stale z możliwości auta, teraz za każdym razem nim wcisnę mocniej gaz pojawia się z tyłu głowy myśl "czy warto zamienić średnią 9l na 12l"?). W efekcie tzw. radość z jazdy zaczyna być na co dzień odrobinę traumatyczna. Oprócz kosztów (nawet jeśli człowieka stać, to są to zauważalne pieniądze które można by wydać inaczej / fajniej), odczuwalny jest też aspekt zasięgu - w O2 zwykle spokojnie robiłem na baku 800 km, w O3 po 400km zaczynam intensywnie rozglądać się za stacją (szczególnie że zbiornik zmniejszył się o 5l).
Dla bardziej dociekliwych poniżej parę orientacyjnych wskazań spalania:
Jadąc ~140km/h po krakowskiej obwodnicy średnia wychodzi około 9.5l/100, przejazd przez Kraków poza szczytem 10-11, przy spokojnej jeździe ~80km w ogonku aut trasą Kraków-Sandomierz (w końcówce za Pacanowem trochę szybciej, ale <=120) udało się uzyskać "rekordowe" 8.5l/100. To wszystko przy umiarkowanie zrównoważonej jeździe - jeśli tylko zaczyna się radośnie korzystać z pełnych możliwości silnika, średnie zużycie natychmiast przekracza 12l/100 (a osiągnięcie 14l/100 nie wymaga specjalnych starań). Aktualnie mam 3kkm przebiegu (w kontekście dotarcia, przez pierwsze 2kkm wyniki byly okolo litr/100 gorsze).
Dla porównania moja O2 osiągała zużycie między 5l/100 (jazda 80km/h w ogonku) a 7.5 (ciśnięta ~160 po autostradzie) - podejrzewam że diesel w O3 RS TDI wypadnie bardzo podobnie. Długoterminowa średnia w TDI wychodziła mi około 6.5/100. Tymczasem w benzynowej O3 RS przy podobnym ("ostrzejszym") stylu jazdy wyraźnie widzę że muszę spodziewać się średniej ~10-11/100.
Na pewno zauważalny wpływ na spalanie ma rozmiar kół i model opony (w O2 miałem 205/55/R16, w O3 mam 225/40/R18) - ale nie sądzę by zmieniało to ogólny wynik porównania.
Dla bardziej dociekliwych poniżej parę orientacyjnych wskazań spalania:
Jadąc ~140km/h po krakowskiej obwodnicy średnia wychodzi około 9.5l/100, przejazd przez Kraków poza szczytem 10-11, przy spokojnej jeździe ~80km w ogonku aut trasą Kraków-Sandomierz (w końcówce za Pacanowem trochę szybciej, ale <=120) udało się uzyskać "rekordowe" 8.5l/100. To wszystko przy umiarkowanie zrównoważonej jeździe - jeśli tylko zaczyna się radośnie korzystać z pełnych możliwości silnika, średnie zużycie natychmiast przekracza 12l/100 (a osiągnięcie 14l/100 nie wymaga specjalnych starań). Aktualnie mam 3kkm przebiegu (w kontekście dotarcia, przez pierwsze 2kkm wyniki byly okolo litr/100 gorsze).
No to ładnie z tym spalaniem Porównując to co napisałeś, do spalania np vw golfa gti z tym samym silnikiem na stronie spritmonitor.de wychodzi że golfa git kupują kapelusznicy Ich średnie około 8,5 litra? Aż trudno uwierzyć że tyle Ci spala, może jeszcze musi się "dotrzeć"?
awfmat tak jak piszesz, opona jest zdecydowanie szersza - przesiadłeś się z 205/55/R16 na 225/40/R18 a wierz mi że to robi różnicę. Na swoim aucie miałem 225/45/R17 (letnie Goodyear F1 GSD3) i jak zmieniłem na 205/55/R16 (zimowe Dębica Frigo 2) to okazało się że przy tej samej jeździe spalanie się zmniejszyło o 0,5-1 litra (mam na razie diesla). Jakbyś wrzucił 16tki to jestem pewien że różnica w spalaniu będzie zauważalna na korzyść, jednak założyć do RSki kapeć mniejszy niż 17 Na koniec stycznia mam odbiór RSa DSG w benzynie i na 18tkach GEMINI, więc zapewne będę mógł zweryfikować Twoje dane (chociaż kupując RSa z tą mocą nie wydaje mi się żeby spalanie było mniejsze niż 10l /na 100 km).
A że tak zapytam na marginesie, ze względu na fakt "szybszej" jazdy macie jakieś sugestie co do montażu anteny CB? Mam Sirio ML-145 na magnes, i tak się zastanawiam czy na stałe zamontować coś krótszego czy zostawić tą co mam na magnes (ale czy utrzyma się przy 200-240 km\h)?
potwierdzam co napisał bolo81, Na letnich 225/45/R17 i zimowych 205/55/R16 różnica 1 litra w spalaniu to u mnie norma. Nie wspominając o mniejszym hałasie
Aż trudno uwierzyć że tyle Ci spala, może jeszcze musi się "dotrzeć"?
to nic trudnego . po prostu kolega napisał zwykłą prawdę :szeroki_usmiech .
i bardzo dobrze i rzetelnie to opisał . sam jeżdżę taką samą 2,0tdi po programie i spalania mam identyczne jak pisał awfmat, i wiem że jakbym sie przesiadł na tsi to też bym miał prawie dwa razy większe spalanie przy dynamicznej jeździe..
a że innym palą 3 litry mniej przy dawaniu w palnik .. :roll: , to jak zwykle ostatnio - gratuluję udanych egzemplarzy aut... :twisted:
Ktoś na niemieckim forum pisał ze spala 9, 6 przy 160 km/h i 12, 5 przu 220 km/h więc wyglądało to optymistycznie Spalanie 8, 5 przy wolnej jeździe i 10-11 przy dynamicznej to porażka (dynamiczna jak w dieslu przy 6, 5 litra)
Ktoś na niemieckim forum pisał ze spala 9, 6 przy 160 km/h i 12, 5 przu 220 km/h więc wyglądało to optymistycznie Spalanie 8, 5 przy wolnej jeździe i 10-11 przy dynamicznej to porażka (dynamiczna jak w dieslu przy 6, 5 litra)
Porażka, to była jak mi Insignia 2.0Turbo 4x4 automat 220HP, spalała średnio ponad 17ście litrów, a na trasie nie dało się zejść poniżej 10l. (nawet przy wolnej jeździe do 100km/h) .
Tutaj to wyniki jakich należy się spodziewać. Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
Leon 1.8Tsi na 16stkach(205/50) przy emeryckiej jeździe w trasie spalał 6,5l, przy normalnej (dynamicznej , ale bez przesady) na 18stkach 225/40 już 8-9l.
leszekmw napisał/a:
Cytat:
Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
Chyba że pałujesz do oporu na wszystkich biegach , ale w normalnej szybkiej szosowej jeździe będzie ciężko spalić powyżej 7litrów.....
wystarczy jechać 160-180 i wychodzi powyżej 7l, a pałowanie to to nie jest
Andja jesteś następnym który myli pojęcia . to o czym piszesz to jest szybka autostradowa jazda a my , bo wydaje mi sie że o to chodzi koledze awfmat , mówimy o szybkiej jeździe normalną drogą gdzie do 180 czasami się udaje dojść /przy mocnym szybkim aucie / a zazwyczaj udaje się rozpędzać pod 150-160 i trzeba dawać po hamulcach bo coś się dzieje ewentualnie zdrowy rozsądek nie pozwala jechać z większa stałą prędkością...
a podkręcone 2,0tdi bardzo ładnie się rozpędza na wysokich biegach i dlatego spala sporo mniej paliwa.
Komentarz