RS TDI vs. RS TSI - wasze opinie co lepsze i dlaczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #27
      Zamieszczone przez Maicroft
      1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
      W dodatku można to zrobic na te 330PS i wtedy większość RSek może powąchać spaliny :lol:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #28
        Zamieszczone przez piramida
        Zamieszczone przez Maicroft
        1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
        W dodatku można to zrobic na te 330PS i wtedy większość RSek może powąchać spaliny :lol:
        no chyba że zrobisz RSkę na 400KM i dorzucisz napęd ;-)
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • redfoxik
          Classic
          • 2013
          • 22

          #29
          Zamieszczone przez piramida
          Zamieszczone przez Maicroft
          1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
          W dodatku można to zrobic na te 330PS i wtedy większość RSek może powąchać spaliny :lol:
          tylko wtedy trzeba zmienić Turbo na ( a to w przypadku nowej jednostki nie jest chyba takie proste), wydech , IC i trzeba jeszcze sprawdzic ile nm przeniesie dsg w przypadku 4x4.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Na tyle duzo Nm, ze to bedzie ostatnia rzecz na jaka trzeba bedzie popatrzec
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • metrotest
              Rider
              • 2006
              • 506
              • Volkswagen
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

              #31
              Krótki test O3 RS TSI

              Jest też wątek o spalaniu 8)

              Swoją drogą zwolennicy benzyny mogą rozważyć też Vw Jetta. Za 101 tys. zł można kupić trochę wolniejsze 2.0TSI, ale mamy "lepszą" markę oraz DSG w cenie. W manualu niestety nie ma.

              Czy to nie dziwne, że tylko w O3 i Vw Golf GTI jest nowsza mocniejsza wersja 2.0 TSI, a we "flagowym" Passacie i CC są wciąż starsze jednostki.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #32
                Zamieszczone przez Zorr
                Zamieszczone przez piramida
                Zamieszczone przez Maicroft
                1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
                W dodatku można to zrobic na te 330PS i wtedy większość RSek może powąchać spaliny :lol:
                no chyba że zrobisz RSkę na 400KM i dorzucisz napęd ;-)
                chyba że tak, dlatego napisałem że wiekszość a nie wszystkie :szeroki_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • CirixX
                  Drive
                  • 2013
                  • 43

                  #33
                  A jak z tym gazem na wtrysk bezpośredni jest już coś sprawdzonego? I czy do RS'a TSI też będzie opcja założyć gaz? Obecnie jeżdżę na gazie i nie narzekam wręcz przeciwnie :-)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    Jest do starego RS-a. Do nowego nie ma, bo jeszcze nie zostaly opanowane nowe sterowniki. Kwestia czasu, jak z chiptuningiem :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • CirixX
                      Drive
                      • 2013
                      • 43

                      #35
                      Bardziej chodziło mi czy jest już technologia nieszkodliwa dla silników i cena akceptowalna.

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Technologia od grubo ponad 10 lat jest nieszkodliwa jak ktos potrafi to zainstalowac u wystroic.

                        Cena akceptowalna koncem roku powinna wynosic ok 5tys, inne zestawy kosztuja po 8-12tys :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • metrotest
                          Rider
                          • 2006
                          • 506
                          • Volkswagen
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #37
                          Tak przy okazji.

                          W którym mieście można się przejechać O3 RS? Może ktoś był na jeździe i da znać
                          1/ w jakim mieście
                          2/ jaka wersja silnikowa, skrzynia biegów.

                          Komentarz

                          • jamajka
                            Classic
                            • 2013
                            • 35

                            #38
                            Zamieszczone przez metrotest
                            Tak przy okazji.

                            W którym mieście można się przejechać O3 RS? Może ktoś był na jeździe i da znać
                            1/ w jakim mieście
                            2/ jaka wersja silnikowa, skrzynia biegów.

                            Ja jechałem w zeszłym tygodniu w Poznaniu (salon na obornickiej) TSI DSG liftback.
                            Była lekko przytarta przez dziennikarzy na testach. We wtorek sie przejechałem, w czwartek zamówiłem. Wiem że była tam tylko 1-2 dni. Teraz pewnie gdzieś klepią i malują
                            zamówiona 22.11: O3 RS TSI DSG ,planowana produkcja - ch.. wie kiedy zaliczka zwrócona 28.03. - od 4.04 szczęśliwy właściciel białego A5 Sportback

                            Komentarz

                            • awfmat
                              Classic
                              • 2013
                              • 6

                              #39
                              Każdemu kto choć trochę waha się pod kątem spalania czy brać RS w dieselu czy benzynę, zdecydowanie sugeruję wybór diesela.

                              Miałem wcześniej przez 8 lat klasyczną O2 2.0 TDI przeprogramowaną na 176KM / ~360NM, teraz zmieniłem na O3 RS w benzynie - i nie powiem żebym nie miał wąpliwości czy była to słuszna decyzja. Wrażenia ogólne z jazdy (wyprzedzanie, subiektywny "kop w plecy") są bardzo, bardzo zbliżone jak w mojej starej O2 - wyraźna różnica jest tylko przy starcie "ze swiateł" (a to bynajmniej aż tak często nie bywa potrzebne). Natomiast, przy porównywalnie agresywnym stylu jazdy, w benzynie zostają one okupione ~50% wyższym zużyciem paliwa (bez cienia przesady).

                              Rezultat? O ile w mojej O2 ochoczo korzystałem stale z możliwości auta, teraz za każdym razem nim wcisnę mocniej gaz pojawia się z tyłu głowy myśl "czy warto zamienić średnią 9l na 12l"?). W efekcie tzw. radość z jazdy zaczyna być na co dzień odrobinę traumatyczna. Oprócz kosztów (nawet jeśli człowieka stać, to są to zauważalne pieniądze które można by wydać inaczej / fajniej), odczuwalny jest też aspekt zasięgu - w O2 zwykle spokojnie robiłem na baku 800 km, w O3 po 400km zaczynam intensywnie rozglądać się za stacją (szczególnie że zbiornik zmniejszył się o 5l).

                              Dla bardziej dociekliwych poniżej parę orientacyjnych wskazań spalania:
                              Jadąc ~140km/h po krakowskiej obwodnicy średnia wychodzi około 9.5l/100, przejazd przez Kraków poza szczytem 10-11, przy spokojnej jeździe ~80km w ogonku aut trasą Kraków-Sandomierz (w końcówce za Pacanowem trochę szybciej, ale <=120) udało się uzyskać "rekordowe" 8.5l/100. To wszystko przy umiarkowanie zrównoważonej jeździe - jeśli tylko zaczyna się radośnie korzystać z pełnych możliwości silnika, średnie zużycie natychmiast przekracza 12l/100 (a osiągnięcie 14l/100 nie wymaga specjalnych starań). Aktualnie mam 3kkm przebiegu (w kontekście dotarcia, przez pierwsze 2kkm wyniki byly okolo litr/100 gorsze).

                              Dla porównania moja O2 osiągała zużycie między 5l/100 (jazda 80km/h w ogonku) a 7.5 (ciśnięta ~160 po autostradzie) - podejrzewam że diesel w O3 RS TDI wypadnie bardzo podobnie. Długoterminowa średnia w TDI wychodziła mi około 6.5/100. Tymczasem w benzynowej O3 RS przy podobnym ("ostrzejszym") stylu jazdy wyraźnie widzę że muszę spodziewać się średniej ~10-11/100.

                              Na pewno zauważalny wpływ na spalanie ma rozmiar kół i model opony (w O2 miałem 205/55/R16, w O3 mam 225/40/R18) - ale nie sądzę by zmieniało to ogólny wynik porównania.

                              Komentarz

                              • greg505
                                L&K
                                • 2013
                                • 1239

                                #40
                                Zamieszczone przez awfmat

                                Dla bardziej dociekliwych poniżej parę orientacyjnych wskazań spalania:
                                Jadąc ~140km/h po krakowskiej obwodnicy średnia wychodzi około 9.5l/100, przejazd przez Kraków poza szczytem 10-11, przy spokojnej jeździe ~80km w ogonku aut trasą Kraków-Sandomierz (w końcówce za Pacanowem trochę szybciej, ale <=120) udało się uzyskać "rekordowe" 8.5l/100. To wszystko przy umiarkowanie zrównoważonej jeździe - jeśli tylko zaczyna się radośnie korzystać z pełnych możliwości silnika, średnie zużycie natychmiast przekracza 12l/100 (a osiągnięcie 14l/100 nie wymaga specjalnych starań). Aktualnie mam 3kkm przebiegu (w kontekście dotarcia, przez pierwsze 2kkm wyniki byly okolo litr/100 gorsze).
                                Czyli rs pali tylko 1l wiecej niz 1.8tsi.
                                Black magic

                                Komentarz

                                • szplukasz
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 111

                                  #41
                                  No to ładnie z tym spalaniem Porównując to co napisałeś, do spalania np vw golfa gti z tym samym silnikiem na stronie spritmonitor.de wychodzi że golfa git kupują kapelusznicy Ich średnie około 8,5 litra? Aż trudno uwierzyć że tyle Ci spala, może jeszcze musi się "dotrzeć"?

                                  Komentarz

                                  • bolo81
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 249
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #42
                                    awfmat tak jak piszesz, opona jest zdecydowanie szersza - przesiadłeś się z 205/55/R16 na 225/40/R18 a wierz mi że to robi różnicę. Na swoim aucie miałem 225/45/R17 (letnie Goodyear F1 GSD3) i jak zmieniłem na 205/55/R16 (zimowe Dębica Frigo 2) to okazało się że przy tej samej jeździe spalanie się zmniejszyło o 0,5-1 litra (mam na razie diesla). Jakbyś wrzucił 16tki to jestem pewien że różnica w spalaniu będzie zauważalna na korzyść, jednak założyć do RSki kapeć mniejszy niż 17 Na koniec stycznia mam odbiór RSa DSG w benzynie i na 18tkach GEMINI, więc zapewne będę mógł zweryfikować Twoje dane (chociaż kupując RSa z tą mocą nie wydaje mi się żeby spalanie było mniejsze niż 10l /na 100 km).

                                    A że tak zapytam na marginesie, ze względu na fakt "szybszej" jazdy macie jakieś sugestie co do montażu anteny CB? Mam Sirio ML-145 na magnes, i tak się zastanawiam czy na stałe zamontować coś krótszego czy zostawić tą co mam na magnes (ale czy utrzyma się przy 200-240 km\h)?
                                    O3 RS TSI DSG

                                    Komentarz

                                    • SS
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 16209
                                      • Superb III (3V3)

                                      #43
                                      potwierdzam co napisał bolo81, Na letnich 225/45/R17 i zimowych 205/55/R16 różnica 1 litra w spalaniu to u mnie norma. Nie wspominając o mniejszym hałasie
                                      Pisał Sebastian

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #44
                                        Zamieszczone przez szplukasz
                                        Aż trudno uwierzyć że tyle Ci spala, może jeszcze musi się "dotrzeć"?
                                        to nic trudnego . po prostu kolega napisał zwykłą prawdę :szeroki_usmiech .
                                        i bardzo dobrze i rzetelnie to opisał . sam jeżdżę taką samą 2,0tdi po programie i spalania mam identyczne jak pisał awfmat, i wiem że jakbym sie przesiadł na tsi to też bym miał prawie dwa razy większe spalanie przy dynamicznej jeździe..

                                        a że innym palą 3 litry mniej przy dawaniu w palnik .. :roll: , to jak zwykle ostatnio - gratuluję udanych egzemplarzy aut... :twisted:
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • szplukasz
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 111

                                          #45
                                          Ktoś na niemieckim forum pisał ze spala 9, 6 przy 160 km/h i 12, 5 przu 220 km/h więc wyglądało to optymistycznie Spalanie 8, 5 przy wolnej jeździe i 10-11 przy dynamicznej to porażka (dynamiczna jak w dieslu przy 6, 5 litra)

                                          Komentarz

                                          • redfoxik
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 22

                                            #46
                                            Zamieszczone przez szplukasz
                                            Ktoś na niemieckim forum pisał ze spala 9, 6 przy 160 km/h i 12, 5 przu 220 km/h więc wyglądało to optymistycznie Spalanie 8, 5 przy wolnej jeździe i 10-11 przy dynamicznej to porażka (dynamiczna jak w dieslu przy 6, 5 litra)
                                            Porażka, to była jak mi Insignia 2.0Turbo 4x4 automat 220HP, spalała średnio ponad 17ście litrów, a na trasie nie dało się zejść poniżej 10l. (nawet przy wolnej jeździe do 100km/h) .

                                            Tutaj to wyniki jakich należy się spodziewać. Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.

                                            Leon 1.8Tsi na 16stkach(205/50) przy emeryckiej jeździe w trasie spalał 6,5l, przy normalnej (dynamicznej , ale bez przesady) na 18stkach 225/40 już 8-9l.

                                            Komentarz

                                            • leszekmw
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5356

                                              #47
                                              Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
                                              Chyba że pałujesz do oporu na wszystkich biegach , ale w normalnej szybkiej szosowej jeździe będzie ciężko spalić powyżej 7litrów.

                                              Zamieszczone przez redfoxik
                                              przy normalnej (dynamicznej , ale bez przesady) na 18stkach 225/40 już 8-9l.
                                              a mówiłem że mówiłem, następny udany egzemplarz.. :lol:
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz

                                              • redfoxik
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 22

                                                #48
                                                Zamieszczone przez leszekmw
                                                redfoxik napisał/a:
                                                przy normalnej (dynamicznej , ale bez przesady) na 18stkach 225/40 już 8-9l.

                                                a mówiłem że mówiłem, następny udany egzemplarz.. :lol:
                                                UPS, zapomniałem dopisać, że tyle palił jak był zrobiony na 230HP 8)

                                                Komentarz

                                                • Andja
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 596

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                                  Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
                                                  Chyba że pałujesz do oporu na wszystkich biegach , ale w normalnej szybkiej szosowej jeździe będzie ciężko spalić powyżej 7litrów.....
                                                  wystarczy jechać 160-180 i wychodzi powyżej 7l, a pałowanie to to nie jest

                                                  RS TSI musi pięknie się odpychać ale okupione to jest sporym zużyciem benzyny, niestety :-(

                                                  Komentarz

                                                  • leszekmw
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5356

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Andja
                                                    leszekmw napisał/a:
                                                    Cytat:
                                                    Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.

                                                    Chyba że pałujesz do oporu na wszystkich biegach , ale w normalnej szybkiej szosowej jeździe będzie ciężko spalić powyżej 7litrów.....


                                                    wystarczy jechać 160-180 i wychodzi powyżej 7l, a pałowanie to to nie jest
                                                    Andja jesteś następnym który myli pojęcia . to o czym piszesz to jest szybka autostradowa jazda a my , bo wydaje mi sie że o to chodzi koledze awfmat , mówimy o szybkiej jeździe normalną drogą gdzie do 180 czasami się udaje dojść /przy mocnym szybkim aucie / a zazwyczaj udaje się rozpędzać pod 150-160 i trzeba dawać po hamulcach bo coś się dzieje ewentualnie zdrowy rozsądek nie pozwala jechać z większa stałą prędkością...
                                                    a podkręcone 2,0tdi bardzo ładnie się rozpędza na wysokich biegach i dlatego spala sporo mniej paliwa.
                                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                    GVI 1.4TSI
                                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...