1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
RS TDI vs. RS TSI - wasze opinie co lepsze i dlaczego
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Maicroft1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postacisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez Maicroft1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaciJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez Maicroft1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postaci
Komentarz
-
-
Krótki test O3 RS TSI
Jest też wątek o spalaniu 8)
Swoją drogą zwolennicy benzyny mogą rozważyć też Vw Jetta. Za 101 tys. zł można kupić trochę wolniejsze 2.0TSI, ale mamy "lepszą" markę oraz DSG w cenie. W manualu niestety nie ma.
Czy to nie dziwne, że tylko w O3 i Vw Golf GTI jest nowsza mocniejsza wersja 2.0 TSI, a we "flagowym" Passacie i CC są wciąż starsze jednostki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrZamieszczone przez piramidaZamieszczone przez Maicroft1.8TSI 4x4 DSG Jak bedzie za drogo to za rok mozna wsadzic gaz i bedzie taniej niz TDI w kazdej postacisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez metrotestTak przy okazji.
W którym mieście można się przejechać O3 RS? Może ktoś był na jeździe i da znać
1/ w jakim mieście
2/ jaka wersja silnikowa, skrzynia biegów.
Ja jechałem w zeszłym tygodniu w Poznaniu (salon na obornickiej) TSI DSG liftback.
Była lekko przytarta przez dziennikarzy na testach. We wtorek sie przejechałem, w czwartek zamówiłem. Wiem że była tam tylko 1-2 dni. Teraz pewnie gdzieś klepią i malujązamówiona 22.11: O3 RS TSI DSG ,planowana produkcja - ch.. wie kiedy zaliczka zwrócona 28.03. - od 4.04 szczęśliwy właściciel białego A5 Sportback
Komentarz
-
-
Każdemu kto choć trochę waha się pod kątem spalania czy brać RS w dieselu czy benzynę, zdecydowanie sugeruję wybór diesela.
Miałem wcześniej przez 8 lat klasyczną O2 2.0 TDI przeprogramowaną na 176KM / ~360NM, teraz zmieniłem na O3 RS w benzynie - i nie powiem żebym nie miał wąpliwości czy była to słuszna decyzja. Wrażenia ogólne z jazdy (wyprzedzanie, subiektywny "kop w plecy") są bardzo, bardzo zbliżone jak w mojej starej O2 - wyraźna różnica jest tylko przy starcie "ze swiateł" (a to bynajmniej aż tak często nie bywa potrzebne). Natomiast, przy porównywalnie agresywnym stylu jazdy, w benzynie zostają one okupione ~50% wyższym zużyciem paliwa (bez cienia przesady).
Rezultat? O ile w mojej O2 ochoczo korzystałem stale z możliwości auta, teraz za każdym razem nim wcisnę mocniej gaz pojawia się z tyłu głowy myśl "czy warto zamienić średnią 9l na 12l"?). W efekcie tzw. radość z jazdy zaczyna być na co dzień odrobinę traumatyczna. Oprócz kosztów (nawet jeśli człowieka stać, to są to zauważalne pieniądze które można by wydać inaczej / fajniej), odczuwalny jest też aspekt zasięgu - w O2 zwykle spokojnie robiłem na baku 800 km, w O3 po 400km zaczynam intensywnie rozglądać się za stacją (szczególnie że zbiornik zmniejszył się o 5l).
Dla bardziej dociekliwych poniżej parę orientacyjnych wskazań spalania:
Jadąc ~140km/h po krakowskiej obwodnicy średnia wychodzi około 9.5l/100, przejazd przez Kraków poza szczytem 10-11, przy spokojnej jeździe ~80km w ogonku aut trasą Kraków-Sandomierz (w końcówce za Pacanowem trochę szybciej, ale <=120) udało się uzyskać "rekordowe" 8.5l/100. To wszystko przy umiarkowanie zrównoważonej jeździe - jeśli tylko zaczyna się radośnie korzystać z pełnych możliwości silnika, średnie zużycie natychmiast przekracza 12l/100 (a osiągnięcie 14l/100 nie wymaga specjalnych starań). Aktualnie mam 3kkm przebiegu (w kontekście dotarcia, przez pierwsze 2kkm wyniki byly okolo litr/100 gorsze).
Dla porównania moja O2 osiągała zużycie między 5l/100 (jazda 80km/h w ogonku) a 7.5 (ciśnięta ~160 po autostradzie) - podejrzewam że diesel w O3 RS TDI wypadnie bardzo podobnie. Długoterminowa średnia w TDI wychodziła mi około 6.5/100. Tymczasem w benzynowej O3 RS przy podobnym ("ostrzejszym") stylu jazdy wyraźnie widzę że muszę spodziewać się średniej ~10-11/100.
Na pewno zauważalny wpływ na spalanie ma rozmiar kół i model opony (w O2 miałem 205/55/R16, w O3 mam 225/40/R18) - ale nie sądzę by zmieniało to ogólny wynik porównania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez awfmat
Dla bardziej dociekliwych poniżej parę orientacyjnych wskazań spalania:
Jadąc ~140km/h po krakowskiej obwodnicy średnia wychodzi około 9.5l/100, przejazd przez Kraków poza szczytem 10-11, przy spokojnej jeździe ~80km w ogonku aut trasą Kraków-Sandomierz (w końcówce za Pacanowem trochę szybciej, ale <=120) udało się uzyskać "rekordowe" 8.5l/100. To wszystko przy umiarkowanie zrównoważonej jeździe - jeśli tylko zaczyna się radośnie korzystać z pełnych możliwości silnika, średnie zużycie natychmiast przekracza 12l/100 (a osiągnięcie 14l/100 nie wymaga specjalnych starań). Aktualnie mam 3kkm przebiegu (w kontekście dotarcia, przez pierwsze 2kkm wyniki byly okolo litr/100 gorsze).Black magic
Komentarz
-
-
awfmat tak jak piszesz, opona jest zdecydowanie szersza - przesiadłeś się z 205/55/R16 na 225/40/R18 a wierz mi że to robi różnicę. Na swoim aucie miałem 225/45/R17 (letnie Goodyear F1 GSD3) i jak zmieniłem na 205/55/R16 (zimowe Dębica Frigo 2) to okazało się że przy tej samej jeździe spalanie się zmniejszyło o 0,5-1 litra (mam na razie diesla). Jakbyś wrzucił 16tki to jestem pewien że różnica w spalaniu będzie zauważalna na korzyść, jednak założyć do RSki kapeć mniejszy niż 17 Na koniec stycznia mam odbiór RSa DSG w benzynie i na 18tkach GEMINI, więc zapewne będę mógł zweryfikować Twoje dane (chociaż kupując RSa z tą mocą nie wydaje mi się żeby spalanie było mniejsze niż 10l /na 100 km).
A że tak zapytam na marginesie, ze względu na fakt "szybszej" jazdy macie jakieś sugestie co do montażu anteny CB? Mam Sirio ML-145 na magnes, i tak się zastanawiam czy na stałe zamontować coś krótszego czy zostawić tą co mam na magnes (ale czy utrzyma się przy 200-240 km\h)?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szplukaszAż trudno uwierzyć że tyle Ci spala, może jeszcze musi się "dotrzeć"?
i bardzo dobrze i rzetelnie to opisał . sam jeżdżę taką samą 2,0tdi po programie i spalania mam identyczne jak pisał awfmat, i wiem że jakbym sie przesiadł na tsi to też bym miał prawie dwa razy większe spalanie przy dynamicznej jeździe..
a że innym palą 3 litry mniej przy dawaniu w palnik .. :roll: , to jak zwykle ostatnio - gratuluję udanych egzemplarzy aut... :twisted:O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szplukaszKtoś na niemieckim forum pisał ze spala 9, 6 przy 160 km/h i 12, 5 przu 220 km/h więc wyglądało to optymistycznie Spalanie 8, 5 przy wolnej jeździe i 10-11 przy dynamicznej to porażka (dynamiczna jak w dieslu przy 6, 5 litra)
Tutaj to wyniki jakich należy się spodziewać. Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
Leon 1.8Tsi na 16stkach(205/50) przy emeryckiej jeździe w trasie spalał 6,5l, przy normalnej (dynamicznej , ale bez przesady) na 18stkach 225/40 już 8-9l.
Komentarz
-
-
Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
Zamieszczone przez redfoxikprzy normalnej (dynamicznej , ale bez przesady) na 18stkach 225/40 już 8-9l.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwDynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
RS TSI musi pięknie się odpychać ale okupione to jest sporym zużyciem benzyny, niestety :-(
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andjaleszekmw napisał/a:
Cytat:
Dynamiczna jazda dieslem (mocnym) na pewno pochłonie więcej niż 6,5l.
Chyba że pałujesz do oporu na wszystkich biegach , ale w normalnej szybkiej szosowej jeździe będzie ciężko spalić powyżej 7litrów.....
wystarczy jechać 160-180 i wychodzi powyżej 7l, a pałowanie to to nie jest
a podkręcone 2,0tdi bardzo ładnie się rozpędza na wysokich biegach i dlatego spala sporo mniej paliwa.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz