RS TSI - spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzyzakp
    L&K
    • 2013
    • 1016
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    Przy takiej jezdzie to mozna sie bawic w 4litry w TDI Tez do zejscia.. Tyle co na foto, mialem w BKD na 50km.. Dalo by sie cos urwac, jak bym przez 15km autostrady jechal 80 a nie 130... Szczegolnie ze był to tryb mieszany - troche trasy, pare wiosek i parenascie km w duzym miescie..

    Moja O3 RS

    Komentarz

    • Sebastian75
      Elegance
      • 2013
      • 912

      Myślę, że z nowym by się zeszło nawet i poniżej 4 - na dobrym paliwie oczywiście...

      Komentarz

      • kras
        Ambiente
        • 2014
        • 107

        Sebastian75, przyznaj się ile kilometrów pchałeś :wink:

        Komentarz

        • Sebastian75
          Elegance
          • 2013
          • 912

          Z Rudawy do Zabierzowa "się wlokłem"
          Podoba mi się w RSie to, że jak trzeba się męczyć jazdą w korku, to pedał wystarczy cisnąć po dosłownie parę milimetrów, aby jechać...

          Komentarz

          • SilentEmpire
            Rider
            • 2009
            • 304

            Niedługo te Wasze 2litrówki będą oddawać benzynę i trzeba będzie ją spuszczać, żeby baku nie rozerwało
            SUPERB

            Komentarz

            • Sebastian75
              Elegance
              • 2013
              • 912

              E, tak się bawimy.
              Normalnie długookresową średnią mam gdzieś pod 9 na pewno

              Komentarz

              • wojcian
                Ambiente
                • 2013
                • 149

                Coraz bardziej przekonuje sie do tsi , aczkolwiek w moim przypadku gdzie róznica w cenie pb vis on jest 80 groszy rachunek ekonomiczny podpowiadał by co innego. Jedynie co mnie trochę blokuje to,to że te 6-7 razy w roku robie trase po 3000 i tu disel jest na plus , ale jest to z tego co piszecie przy moich prędkościach 130/140 wartość niewielka raptem 1,5 litra. Obecnie taka jazda moim a4b8tdi oscyluje w granicach 6-6,5 litra on , dodam ze mam opony 19 , tak że te 1,5 litra byłbym chyba wstanie zaakceptować kosztem większej mocy. Aczkolwiek przyznam sie ze te 220koni to raczej chcę mieć nie do uprawiania jazdy 180/200,tylko raczej dla samej swiadomości i komfortu jazdy że wrazie czego ta moc jest dostępna i można po nią siegnąć. Sam nie wiem za dużo tych silników , kiedyś to były czasy 1 silnik 1 kolor , i człowiek dopiero miał radochę . Najgorsze to to że jak chce mieć rs przed wakacjami to już go muszę zamawiać, a z decyzją dalej jestem w lesie.

                Komentarz

                • Sebastian75
                  Elegance
                  • 2013
                  • 912

                  wojcian,

                  co do ilości silników to gorzej jest z nowym Passatem - jedyny silnik, który do mnie przemawia, to nowe bi turbo w ... dieslu.

                  Nie wiem, dlaczego taka polityka koncernu, że jest tylko jeden benzyniak na razie dostępny, w dodtaku - słaby jak cholera...

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    Zamieszczone przez wojcian
                    Aczkolwiek przyznam sie ze te 220koni to raczej chcę mieć nie do uprawiania jazdy 180/200,tylko raczej dla samej swiadomości i komfortu jazdy że wrazie czego ta moc jest dostępna i można po nią siegnąć.
                    :lol: :lol: :lol: też tak twierdziłem że potrzebuje tej mocy co mam dla samej swiadomości i komfortu jazdy że wrazie czego ta moc jest dostępna i można po nią siegnąć...problem tylko w tym że siegam po nią cały czas..... :diabelski_usmiech ...a moje srednie spalanie oscyluje w okolicach 14l/100km

                    Komentarz

                    • Sebastian75
                      Elegance
                      • 2013
                      • 912

                      ,

                      żyje się raz - nie po to kupuje się auto za tysiące złoych, aby potem oszczędzać setzłotych na paliwie

                      Komentarz

                      • marek106
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 221

                        Ja z bólem serca,ale jednak wezmę chyba tdi. W mieście jeżdżę wolno,ale jak trasa wolna to cisnę jak mogę. Już się przyzwyczaiłem,że 140-150 na autostradzie to wolno. Może za 2 lata jak będzie lepiej to zamienię na tsi, bo dla mnie pełne zadowolenie z jazdy takim autem jest wtedy kiedy mogę cisnąć na trasie non stop. A jak teraz miałbym zaczac potem gdzieś jeździć wolniej to bym zwariował. Już tak miałem parę lat temu jeżdżąc V gti.

                        Komentarz

                        • krzyzakp
                          L&K
                          • 2013
                          • 1016
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          Sebastian75, z jednej tak, ale z drugiej jak policzysz te 2litry wiecej + na kazdym litrze ktory TDI spala, 80gr oszczednosci, to na 1000km masz juz 50pln.. Robiac 40tys rocznie robi sie juz konkretna sumka, za ktora mozesz z 7 bakow zalac.. Niby nei tak duzo na rok, ale jest to roznica..
                          Wszystko zalezy jak sie jezdzi
                          Nawet jak Eł smiga po miescie, to TDI nie sadze by przebiło 10l.. Choc kumpel twierdzi ze po miescie w O2 RS tdi osiagnal 12l Z mojego doswiadczenia, jadac ekspresowka i krajowka pol na pol, nawet cisnac do oporu (pusty piatkowy poranek), nabiłem jakies 8,7l, a jazda nawet nie była 0-1, tylko ciagle gaz w podłodze i korzystanie z pełnego potencjału silnika i hamulcow..
                          Wiec przy ostrej jezdzie sa juz wieksze roznice, przy Vmax na chwilowym dobijam w O2 do 12l.. Z tego co mowicie, TSI zlopie wtedy pod 20.. Wiec roznice sa spore, jezeli sie korzysta do oporu z mocy.

                          Moja O3 RS

                          Komentarz

                          • Sebastian75
                            Elegance
                            • 2013
                            • 912

                            krzyzakp,

                            masz rację

                            Dlatego ja jeżdżąc góra 20tys rocznie, z czego ponad 50% miejsko/podmiejsko/odcinki po kilka km mam benzynkę

                            Te 12l TDI mnie nie dziwi - moja Megane III, jak jeździ żona, pali w trybie miejsko/podmiejskim 7,6 litów - a silnik to tylko 105 koni

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              krzyzakp, Większej sprawności silnika diesla nie oszukasz do końca. TSi nadrabia trochę zubażaniem mieszanki w spokojnej jeździe, ale wiadomo jak dajszesz buta to te koniki coś jeść muszą.

                              Wg. mnie RS za taką kasę jest dla ludzi majętnych, nie liczacych się w konsekwencji ze spalaniem i droższym serwisem. W sumie to RS aspiruje osiągami do aut sportowych (przynajmniej TSI) to dlaczego miałby mniej palić. Takie spalanie w autach sportowych cywilnych nikogo nie dziwi i nikt nie próbuje kupować oszczędnych wersji. Tutaj w Skodzie zaczyna się kalkulacja i próba oszczędności. Fakt, ze mamy do czynienie z autem rodzinnym ze sportowym zacięciem jest fajne.

                              Jakbym zarabiał 10 tys miesięcznie lub więcej to bym mógł pozwolić sobie na RS-a, żonie zostawiłbym F2 i miał w dupie, czy wydam na paliwo miesięcznie 500 czy 1000 zł bo to i tak ułamek co miesięcznych kosztów.

                              Nie oceniam nikogo, ale jak ktoś chce mieć RS to go kupuje, a jak żaczyna się kalkulacja tzn. że nie do końca mnie stać. Nie da się mieć ciastko i zjeść ciastko. Kupno RS TDI to wg. mnie półsrodki.
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • marek106
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 221

                                MI przy 50 tys rocznie przy 3l roznicy(tyle przy szybkiej jexdzie jest) wychodzi konkretna kasa. Jedynie nie wiem czy ten tryb wyboru jazdy brac, skoro robie duzo dlugich tras...

                                Komentarz

                                • metrotest
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 506
                                  • Volkswagen
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                  Jeśli chodzi o diesla to brałbym 2.0 TDI 150 KM. Wersję jednak tańszą, wciąż mającą dobre osiągi, a różnicę w cenie zostawiłbym na inne wydatki względnie dodatkowe wyposażenie.

                                  Można przy tej wersji zastanowić się nad mocną konkurencją w postaci Golfa Varianta względnie Sportsvana.

                                  RS TDI to raczej mocniejszy diesel. Zresztą Seat "nie udaje" i pozycjonuje wersję 184KM jako FR, zostawiając wersję Cupra jedynie dla benzyny.

                                  Komentarz

                                  • EŁ
                                    L&K
                                    • 2004
                                    • 1168
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    Zamieszczone przez krzyzakp
                                    Sebastian75, Nawet jak Eł smiga po miescie, to TDI nie sadze by przebiło 10l.. .
                                    żona ma 1.9 tdi...w trasie potrafi to auto zejsć do 5,5 l..przy pełnym butowaniu wychodzi jakieś 7-8 na trasie....no i co z tego? ....raz go zabrałem na trase..... :evil: ...i stwierdziłem że bardzo mocna spadła moja pozycja w "łańcuchu pokarmowym" :szeroki_usmiech .....także coś za coś..... :wink: ...pozatym przy mocnym turbo też trzeba czasami odpuścić bo wyciśniesz tłoki wydechem.....wtedy jest chwila na oszczednośc..... :lol: .

                                    Komentarz

                                    • krzyzakp
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1016
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      , tego spadania w łancuchu pokarmowym jakos nie odczuwam smigajac obecna O2 z 170KM..

                                      metrotest, Wlasnie nie do konca.. U mnie zalozeniem jest ze auto ma byc mocno doposazone - ze wzgledu bezpieczenstwa np FA i ACC, a navi "dla przyjemnosci", bo glownie latam w dlugich trasach (>600km) i sam, wiec to ma dla mnie spore znaczenie. Jak juz dopakujesz do O3 150KM to wszystko, co w RS mam, to cena wychodzi taka sama jak nie wyzsza.. Bo chocby na same biksenony z led w O3 juz wrzucasz 4 czy 5tys dodatkowo - i tak jest z paroma kolejnymi dodatkami, az suma sumarum sie nazbiera..

                                      Biore RS TDI, bo przy tych przebiegach co robie, to diesel jest najrozsadniejsza opcja, jako ze ciezko cos mocniejszego (150KM+) w benzynie z gazem znalezc.. Po za tym do gazu nie jestem przekonany, nawet w kuchence

                                      Dig Dug, owszem, z jednej jak stac nie na takie auto, to nie powinienem patrzec na to za ile leje.. Z drugiej, bywaja u mnie miesiace ze leje i za 1,5-2tys rope.. Wiec jak mam doliczyc 80l wiecej paliwa, bo tyle spali benzynka mniej wiecej, do tego 240*80gr na roznicy ceny paliwa.. to wychodzi ze o 1/4 musialbym wiecej placic.. A wole te 500pln przeznaczyc na inne przyjemnosci

                                      Do tego dochodzi kwestia, ze w trasie 600km+ przechodzi ochota na jazde na 100% mozliwosci auta cały czas, bo jest to zbyt meczace.. Wiec w takim przypadku duzej roznicy nie bedzie czy jest 180 czy 220KM na takim dystansie, bo nie sadze bym duzo szybciej zrobil cały kawałek.. Owszem, moze na godzine urwe 2-3minuty.. Ale bede musial czesciej tankowac i wiecej zostawic, wiec dla mnie sie nie kalkuluje

                                      Moja O3 RS

                                      Komentarz

                                      • Himenek
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 412

                                        bierz TDI jak robisz duże trasy, po gwarancji wstawisz chipa i 230 kucy zrobi już dobrą robotę

                                        Komentarz

                                        • krzyzakp
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1016
                                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          Himenek, taki mam wlasnie plan Pierwsze 3lata na fabrycznych, potem chip i licze na te 220-230KM.. A moze jak beda finanse to i cos wiecej niz sam program sie zrobi :diabelski_usmiech

                                          Moja O3 RS

                                          Komentarz

                                          • dj1978
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 181
                                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            Zamieszczone przez Himenek
                                            bierz TDI jak robisz duże trasy, po gwarancji wstawisz chipa i 230 kucy zrobi już dobrą robotę
                                            I to powinna byc recepta dla wachających się. Nawet po schipowaniu RS TDI pożyje dłużej niż TSI "zchipowana" jak słyszymy już w fabryce.

                                            Komentarz

                                            • marek106
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 221

                                              o co chodzi z trwaloscia tsi?

                                              Komentarz

                                              • wojcian
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 149

                                                To przy moich przebiegach około 30tys rocznie , i różnicy w cenie około 80groszy na korzyść on , wychodzi mi 280 zlote więcej za jazde tsi , to chyba warto dać za 60kucy więcej, trochę ciszy i momentami frajdy z jazdy .A tak nawiasem to jak będzie różnica między 1,8 tsi a 2,0tsi chyba minimalna.

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Zamieszczone przez dj1978
                                                  Zamieszczone przez Himenek
                                                  bierz TDI jak robisz duże trasy, po gwarancji wstawisz chipa i 230 kucy zrobi już dobrą robotę
                                                  I to powinna byc recepta dla wachających się. Nawet po schipowaniu RS TDI pożyje dłużej niż TSI "zchipowana" jak słyszymy już w fabryce.
                                                  ciekawa teoria :wink:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • dj1978
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 181
                                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                    Zamieszczone przez marek106
                                                    o co chodzi z trwaloscia tsi?
                                                    Kiedys przyjdzie czas u jednego wcześniej a drugiego poźniej, że auto będzie miało przebieg 200-300 tys km. Czy TSI bedę jeszcze jeździły?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...