RS TSI - spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojcian
    Ambiente
    • 2013
    • 149

    A czemu miały by nie jezdzic przy przebiegu 200tys

    Komentarz

    • marek106
      Ambiente
      • 2014
      • 221

      Zamieszczone przez wojcian
      To przy moich przebiegach około 30tys rocznie , i różnicy w cenie około 80groszy na korzyść on , wychodzi mi 280 zlote więcej za jazde tsi , to chyba warto dać za 60kucy więcej, trochę ciszy i momentami frajdy z jazdy .A tak nawiasem to jak będzie różnica między 1,8 tsi a 2,0tsi chyba minimalna.
      Jak to policzyłeś??? Mi przy 50 tys wychodzi różnica przed podatkami 10 tys zł. rocznie Zakładając,że przy moim naparzaniu będzie 3 l różnicy...a może być więcej, bo lubię zapierdalać.

      Poza tym co do żywotności tdi vs tsi, nie byłbym taki pewien. Postawiłbym znak równości. Nie te czasy gdzie silniki robią po 400-500 tys.

      Komentarz

      • krzyzakp
        L&K
        • 2013
        • 1016
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        BKD potrafia spokojnie pociagnac 400-500tys, o ile nie pojdzie jakas pierdoła (czyt. durna szpilka napinacza rozrzadu), to mozna to nabic, tylko trzeba dbac o auto..
        Moj mial przez owa szpilke po 300 remont i patrzac na jego stan, dociagnalby do 500tys spokojnie..

        Na niemieckim autocout24.de mozna spokojnie znalezc takie co maja >300kkm na sprzedaz, czesto nawet od 1go wlasciciela.. Wiec silnik jest w stanie pociagnac te przebiegi.. Nie mowie o np. mercach, ktore nawet z 2011 potrafia miec nabite 700tys Ale to juz inna polka i cenowa i jakosciowa..

        Moja O3 RS

        Komentarz

        • dj1978
          Ambiente
          • 2014
          • 181
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          Zamieszczone przez krzyzakp
          BKD potrafia spokojnie pociagnac 400-500tys, o ile nie pojdzie jakas pierdoła (czyt. durna szpilka napinacza rozrzadu), to mozna to nabic, tylko trzeba dbac o auto..
          Moj mial przez owa szpilke po 300 remont i patrzac na jego stan, dociagnalby do 500tys spokojnie..

          Na niemieckim autocout24.de mozna spokojnie znalezc takie co maja >300kkm na sprzedaz, czesto nawet od 1go wlasciciela.. Wiec silnik jest w stanie pociagnac te przebiegi.. Nie mowie o np. mercach, ktore nawet z 2011 potrafia miec nabite 700tys Ale to juz inna polka i cenowa i jakosciowa..
          Moim zdaniem pod względem trwałości TDI długo przeżyje wysilone TSI. Nawiązając do głównego wątku, TSI to większe koszty ze wzgledu na wyższe spalanie oraz później większe koszty na naprawy. Tylko, tak po prawdzie to "później" może już jednak dotyczyć 2,3 właściciela większości tych nóweczek, które dzisiaj ładnie śmigają i wdzięcznie prezentują się w showroom

          Komentarz

          • olga
            Drive
            • 2014
            • 41

            dj1978,
            Moim zdaniem pod względem trwałości TDI długo przeżyje wysilone TSI....
            w sumie to nie wiadomo ... bo jeśli za kryterium przyjąć "normalne czasy", w których
            1.4 benzyna = 2.0 diesel = jednostka o mocy ok 90KM, to tak "na oko" mi wychodzi, że
            VW w skodzie montuje silniki mniej więcej tak samo wysilone niezależnie czy to benzyna czy diesel (poza tym nie zapominamy
            również np. o stosunku mocy samochodu do jego wagi -- jednak przy cięższym aucie silnik musi się więcej napracować, a diesle -- na "dzień dobry" -- "lubią" być cięższe !)

            Komentarz

            • wojcian
              Ambiente
              • 2013
              • 149

              marek106, racja nie sprecyzowałem, około 80groszy to jest róznica ceny pb vis on na korzyść on(belgia). i rocznie to wychodzi przy 30tys i 2 litrach wiecej w przypadku pb około 1100euro ,minus mniejsze podatki i ubezpieczenia , jakie są tu liczone przes stosunek mocy do pojemności ,co2, i tak mi wyszło około 281zl (36euro) miesiecznie więcej za użytkowanie tsi .Pozatym to faktycznie trzeba przyznać prawde że omawiane tu silniki i jego awarie przy 200/300tyś raczej nabywających nowe auto nie będą interesować , ja przynajmniej nie zamierzam jeżdzić ani pb ani on dlużej niz 150tyś, czyli około 5 lat.Wliczając w to dodatkową gwarancje wychodzi mi tylko rok stresu ,ale myślę że tragedi nie będzie ani w jadnym ani drugim przypadku.Natomiast nie wiem jak bedzie w przypadku odsprzedarzy rs ,czy stoją one wyzej w cenniku ,czy raczej sie zrównują z serią i jakie jest zejście tych aut w przypadku 4/5 latków ,czy przypadkiem ludzie sie ich nie boja ze byly katowane, bo chyba tak myśli potęcjalny nabywca , wiecie o co mi chodzi.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez dj1978
                Zamieszczone przez marek106
                o co chodzi z trwaloscia tsi?
                Kiedys przyjdzie czas u jednego wcześniej a drugiego poźniej, że auto będzie miało przebieg 200-300 tys km. Czy TSI bedę jeszcze jeździły?
                jak dla mnie to po 300kkm każdy silnik może się rozlecieć, kto kupując nowe auto dolata do 300kkm?
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • dj1978
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 181
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  Zamieszczone przez piramida
                  Zamieszczone przez dj1978
                  Zamieszczone przez marek106
                  o co chodzi z trwaloscia tsi?
                  Kiedys przyjdzie czas u jednego wcześniej a drugiego poźniej, że auto będzie miało przebieg 200-300 tys km. Czy TSI bedę jeszcze jeździły?
                  jak dla mnie to po 300kkm każdy silnik może się rozlecieć, kto kupując nowe auto dolata do 300kkm?
                  Domyślam się, że należe do wąskiego marginesu, ale pod koniec 4 letniego leasingu moja poprzednia O2 miała ponad 320 tys km.

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    marek106, przed chwilą pisałem baaardzo długi post z moimi przemyśleniami i na koniec wszystko mi się skasowało ..kurrr..
                    nie będę zaczynał od nowa ale mamy takie same silniki , i ja też jeżdżę naprawdę dość ostro . sądzę że tsi spali około 4 litrów więcej od naszych tdi przy takim stylu jazdy jak mój gdy zapierdzielam , ale też i lepiej przyspieszy . w 2 litry więcej nie wierze , chyba że sie mocno kontrolujesz . ja jak jadę na max to jadę i nie myślę o spalaniu. poza tym o wiele niższy poziom hałasu co przy długich trasach ma ogromne znaczenie. ale , według mnie , 4 litry to sporo kasy przy Twoich przebiegach.
                    tu jest o spalaniu od 5:50 ,pewnie już to znacie . przy 170 stałej prędkości pali 11 , a gdzie dynamiczne rozpędzanie gdy auto pali najwięcej..?
                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                    ktoś pisał pali 14 przy dynamicznej jeździe ..i w to uwierzę choć to już sporo , ale wtedy to jest naprawde dynamiczna jazda a nie jak pewnie w większości przypadków....
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • krzyzakp
                      L&K
                      • 2013
                      • 1016
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      Zamieszczone przez leszekmw
                      poza tym o wiele niższy poziom hałasu co przy długich trasach ma ogromne znaczenie
                      Nizszy poziom hałasu w trasie z TSI masz na mysli? Ciezko mi uwierzyc, w obecnym przy trasie, jedyny hałas to powietrze/opony - silnika nie slychac (chyba ze wjade na testowy odcinek pod Berlinem i tam sie robi cichutko, ale tez nie udało mi sie wyłapac szczegolnie silnika).
                      W TSI predzej bedzie hałasowało w trasie jadac ostro, jako ze wyzsze obroty..

                      Moja O3 RS

                      Komentarz

                      • adamwo
                        Rider
                        • 2011
                        • 359

                        Przy mojej jezdzie , prawie same miasto , noga ciężka, spalanie z ponad 4 kkm dobiło do 12,9 litra.
                        RS Stage 2 335/450

                        Komentarz

                        • Sebastian75
                          Elegance
                          • 2013
                          • 912

                          krzyzakp,

                          jadąc 140-150 obroty są, o ile pamiętam, w okolicach 3 tys - na normalnej trasie jadąc spokojnie powyżej 2 tys ciężko wejść

                          Ten TSI to fajny silnik ...

                          [ Dodano: Nie 21 Wrz, 14 18:44 ]
                          adamwo,

                          Megane III 105 koni, diesel, mojej żony - ciężka noga, miejsko-podmiejsco to 7,6.
                          Przy prawie samo miasto byłoby 9

                          A tu masz 2x ponad więcej koni - nie narzekaj

                          PS Kup sobie V-powera Nitro+, jest różnica - myślę, że do 12 będziesz wtedy kręcił

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            Zamieszczone przez krzyzakp
                            w obecnym przy trasie, jedyny hałas to powietrze/opony - silnika nie slychac
                            no to ja mam jakiś głośny silnik...
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • Sebastian75
                              Elegance
                              • 2013
                              • 912

                              leszekmw,

                              Leszek,

                              albo tam jest hałas taki, że zagłusza silnik

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                Sebastian75, no ja wyraźnie słyszę w swojej silnik , nawet teraz mam troszke ciszej jak wygłuszyłem maskę ..
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • danceagent
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 22

                                  Ja mam takie przemyślenia.
                                  Jadąc autem "na dotarciu" głównie 125 km/h plus kilka depnięć na 6 biegu do około 190 km/h - średnia z 300 km wyszła 6,7 litra.
                                  Wracając już dotartym autem :P dbałem o to żeby mnie nikt nie wyprzedzał a przyspieszanie po zjechaniu tira z lewego pasa odbywało się z pełnym butem osiągnąłem 8 litrów.
                                  Oczywiście jazda autostradowa.

                                  Czytając te kilka stron dochodzę do wniosku, że co 2,0 TSI to inne spalanie :diabelski_usmiech
                                  DaBass

                                  Komentarz

                                  • szplukasz
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 111

                                    Danceagent masz manuala czy DSG?

                                    Komentarz

                                    • wojcian
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 149

                                      A jest jakaś różnica w spalaniu dsg /manual.

                                      Komentarz

                                      • szplukasz
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 111

                                        Na pewno jest dłuższe przełożenie 6 biegu w DSG a ile to się przekłada na spalanie w trasie to nie mam pojęcia

                                        Komentarz

                                        • adamwo
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 359

                                          Zamieszczone przez Sebastian75
                                          adamwo,

                                          Megane III 105 koni, diesel, mojej żony - ciężka noga, miejsko-podmiejsco to 7,6.
                                          Przy prawie samo miasto byłoby 9

                                          A tu masz 2x ponad więcej koni - nie narzekaj

                                          PS Kup sobie V-powera Nitro+, jest różnica - myślę, że do 12 będziesz wtedy kręcił
                                          Nie narzekam, w Superbie II 1.9 Tdi bujniętym na 140 koni miałem 8 litrów, w RSie się spodziewałem takiego spalania, zwłaszcza po boxie na prawie 300 koni.
                                          RS Stage 2 335/450

                                          Komentarz

                                          • danceagent
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 22

                                            Zamieszczone przez szplukasz
                                            Danceagent masz manuala czy DSG?
                                            Manual
                                            DaBass

                                            Komentarz

                                            • marek106
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 221

                                              leszekmw, masz rację z tym spalaniem przy dynamiczniej jeździe. Na pewno tsi to świetny silnik i pali mało jak na taką moc. Ale przy dynamicznej jeździe non stop nie ma cudów różnica może wynieść 4 litry. A wtedy przy przebiegu 50-60 tys naprawdę robi się drogo. Cóż takie zycie, biorę tdi.

                                              Komentarz

                                              • EŁ
                                                L&K
                                                • 2004
                                                • 1168
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                Zamieszczone przez krzyzakp
                                                , tego spadania w łancuchu pokarmowym jakos nie odczuwam smigajac obecna O2 z 170KM..
                                                zależy w którym miejscu tego łańcucha sie pozycjonujesz..... :szeroki_usmiech :lol:

                                                Komentarz

                                                • krzyzakp
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1016
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  Zamieszczone przez
                                                  Zamieszczone przez krzyzakp
                                                  , tego spadania w łancuchu pokarmowym jakos nie odczuwam smigajac obecna O2 z 170KM..
                                                  zależy w którym miejscu tego łańcucha sie pozycjonujesz..... :szeroki_usmiech :lol:
                                                  Celuje w gorna czesc, ktora nie czai sie za tirem miesiacami.. Chyba ze pasazerka obok za bardzo marudzi ze cisne, to wtedy sila rzeczy trzeba w tym lancuszku zejsc sporo nizej.. Do czasu az przysnie :diabelski_usmiech

                                                  Moja O3 RS

                                                  Komentarz


                                                  • Dyskutowanie o spalaniu w kontekście RSek jest wyjątkowym nietaktem. Ale skoro wywołują do tablicy to podam swój wynik 7.7 l/100km podczas 12h jazdy na dystansie 1000 km do Pagu w Cro. To auto na siłę próbuje być oszczędne.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...