A czemu miały by nie jezdzic przy przebiegu 200tys
RS TSI - spalanie
Zwiń
X
-
Jak to policzyłeś??? Mi przy 50 tys wychodzi różnica przed podatkami 10 tys zł. rocznie Zakładając,że przy moim naparzaniu będzie 3 l różnicy...a może być więcej, bo lubię zapierdalać.Zamieszczone przez wojcianTo przy moich przebiegach około 30tys rocznie , i różnicy w cenie około 80groszy na korzyść on , wychodzi mi 280 zlote więcej za jazde tsi , to chyba warto dać za 60kucy więcej, trochę ciszy i momentami frajdy z jazdy .A tak nawiasem to jak będzie różnica między 1,8 tsi a 2,0tsi chyba minimalna.
Poza tym co do żywotności tdi vs tsi, nie byłbym taki pewien. Postawiłbym znak równości. Nie te czasy gdzie silniki robią po 400-500 tys.
Komentarz
-
-
BKD potrafia spokojnie pociagnac 400-500tys, o ile nie pojdzie jakas pierdoła (czyt. durna szpilka napinacza rozrzadu), to mozna to nabic, tylko trzeba dbac o auto..
Moj mial przez owa szpilke po 300 remont i patrzac na jego stan, dociagnalby do 500tys spokojnie..
Na niemieckim autocout24.de mozna spokojnie znalezc takie co maja >300kkm na sprzedaz, czesto nawet od 1go wlasciciela.. Wiec silnik jest w stanie pociagnac te przebiegi.. Nie mowie o np. mercach, ktore nawet z 2011 potrafia miec nabite 700tys
Ale to juz inna polka i cenowa i jakosciowa..
Komentarz
-
-
Moim zdaniem pod względem trwałości TDI długo przeżyje wysilone TSI. Nawiązając do głównego wątku, TSI to większe koszty ze wzgledu na wyższe spalanie oraz później większe koszty na naprawy. Tylko, tak po prawdzie to "później" może już jednak dotyczyć 2,3 właściciela większości tych nóweczek, które dzisiaj ładnie śmigają i wdzięcznie prezentują się w showroomZamieszczone przez krzyzakpBKD potrafia spokojnie pociagnac 400-500tys, o ile nie pojdzie jakas pierdoła (czyt. durna szpilka napinacza rozrzadu), to mozna to nabic, tylko trzeba dbac o auto..
Moj mial przez owa szpilke po 300 remont i patrzac na jego stan, dociagnalby do 500tys spokojnie..
Na niemieckim autocout24.de mozna spokojnie znalezc takie co maja >300kkm na sprzedaz, czesto nawet od 1go wlasciciela.. Wiec silnik jest w stanie pociagnac te przebiegi.. Nie mowie o np. mercach, ktore nawet z 2011 potrafia miec nabite 700tys
Ale to juz inna polka i cenowa i jakosciowa..
Komentarz
-
-
dj1978,
w sumie to nie wiadomo ... bo jeśli za kryterium przyjąć "normalne czasy", w którychMoim zdaniem pod względem trwałości TDI długo przeżyje wysilone TSI....
1.4 benzyna = 2.0 diesel = jednostka o mocy ok 90KM, to tak "na oko" mi wychodzi, że
VW w skodzie montuje silniki mniej więcej tak samo wysilone niezależnie czy to benzyna czy diesel (poza tym nie zapominamy
również np. o stosunku mocy samochodu do jego wagi -- jednak przy cięższym aucie silnik musi się więcej napracować, a diesle -- na "dzień dobry" -- "lubią" być cięższe !)
Komentarz
-
-
marek106, racja nie sprecyzowałem, około 80groszy to jest róznica ceny pb vis on na korzyść on(belgia). i rocznie to wychodzi przy 30tys i 2 litrach wiecej w przypadku pb około 1100euro ,minus mniejsze podatki i ubezpieczenia , jakie są tu liczone przes stosunek mocy do pojemności ,co2, i tak mi wyszło około 281zl (36euro) miesiecznie więcej za użytkowanie tsi .Pozatym to faktycznie trzeba przyznać prawde że omawiane tu silniki i jego awarie przy 200/300tyś raczej nabywających nowe auto nie będą interesować , ja przynajmniej nie zamierzam jeżdzić ani pb ani on dlużej niz 150tyś, czyli około 5 lat.Wliczając w to dodatkową gwarancje wychodzi mi tylko rok stresu ,ale myślę że tragedi nie będzie ani w jadnym ani drugim przypadku.Natomiast nie wiem jak bedzie w przypadku odsprzedarzy rs ,czy stoją one wyzej w cenniku ,czy raczej sie zrównują z serią i jakie jest zejście tych aut w przypadku 4/5 latków ,czy przypadkiem ludzie sie ich nie boja ze byly katowane, bo chyba tak myśli potęcjalny nabywca , wiecie o co mi chodzi.
Komentarz
-
-
jak dla mnie to po 300kkm każdy silnik może się rozlecieć, kto kupując nowe auto dolata do 300kkm?Zamieszczone przez dj1978Kiedys przyjdzie czas u jednego wcześniej a drugiego poźniej, że auto będzie miało przebieg 200-300 tys km. Czy TSI bedę jeszcze jeździły?Zamieszczone przez marek106o co chodzi z trwaloscia tsi?
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Domyślam się, że należe do wąskiego marginesu, ale pod koniec 4 letniego leasingu moja poprzednia O2 miała ponad 320 tys km.Zamieszczone przez piramidajak dla mnie to po 300kkm każdy silnik może się rozlecieć, kto kupując nowe auto dolata do 300kkm?Zamieszczone przez dj1978Kiedys przyjdzie czas u jednego wcześniej a drugiego poźniej, że auto będzie miało przebieg 200-300 tys km. Czy TSI bedę jeszcze jeździły?Zamieszczone przez marek106o co chodzi z trwaloscia tsi?
Komentarz
-
-
marek106, przed chwilą pisałem baaardzo długi post z moimi przemyśleniami i na koniec wszystko mi się skasowało ..kurrr..
nie będę zaczynał od nowa ale mamy takie same silniki , i ja też jeżdżę naprawdę dość ostro . sądzę że tsi spali około 4 litrów więcej od naszych tdi przy takim stylu jazdy jak mój gdy zapierdzielam , ale też i lepiej przyspieszy . w 2 litry więcej nie wierze , chyba że sie mocno kontrolujesz . ja jak jadę na max to jadę i nie myślę o spalaniu. poza tym o wiele niższy poziom hałasu co przy długich trasach ma ogromne znaczenie. ale , według mnie , 4 litry to sporo kasy przy Twoich przebiegach.
tu jest o spalaniu od 5:50 ,pewnie już to znacie . przy 170 stałej prędkości pali 11 , a gdzie dynamiczne rozpędzanie gdy auto pali najwięcej..?
ktoś pisał pali 14 przy dynamicznej jeździe ..i w to uwierzę choć to już sporo , ale wtedy to jest naprawde dynamiczna jazda a nie jak pewnie w większości przypadków....O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Nizszy poziom hałasu w trasie z TSI masz na mysli? Ciezko mi uwierzyc, w obecnym przy trasie, jedyny hałas to powietrze/opony - silnika nie slychac (chyba ze wjade na testowy odcinek pod Berlinem i tam sie robi cichutko, ale tez nie udało mi sie wyłapac szczegolnie silnika).Zamieszczone przez leszekmwpoza tym o wiele niższy poziom hałasu co przy długich trasach ma ogromne znaczenie
W TSI predzej bedzie hałasowało w trasie jadac ostro, jako ze wyzsze obroty..
Komentarz
-
-
krzyzakp,
jadąc 140-150 obroty są, o ile pamiętam, w okolicach 3 tys - na normalnej trasie jadąc spokojnie powyżej 2 tys ciężko wejść
Ten TSI to fajny silnik ...
[ Dodano: Nie 21 Wrz, 14 18:44 ]
adamwo,
Megane III 105 koni, diesel, mojej żony - ciężka noga, miejsko-podmiejsco to 7,6.
Przy prawie samo miasto byłoby 9
A tu masz 2x ponad więcej koni - nie narzekaj
PS Kup sobie V-powera Nitro+, jest różnica - myślę, że do 12 będziesz wtedy kręcił
Komentarz
-
-
Ja mam takie przemyślenia.
Jadąc autem "na dotarciu" głównie 125 km/h plus kilka depnięć na 6 biegu do około 190 km/h - średnia z 300 km wyszła 6,7 litra.
Wracając już dotartym autem :P dbałem o to żeby mnie nikt nie wyprzedzał a przyspieszanie po zjechaniu tira z lewego pasa odbywało się z pełnym butem osiągnąłem 8 litrów.
Oczywiście jazda autostradowa.
Czytając te kilka stron dochodzę do wniosku, że co 2,0 TSI to inne spalanie :diabelski_usmiechDaBass
Komentarz
-
-
Nie narzekam, w Superbie II 1.9 Tdi bujniętym na 140 koni miałem 8 litrów, w RSie się spodziewałem takiego spalania, zwłaszcza po boxie na prawie 300 koni.Zamieszczone przez Sebastian75adamwo,
Megane III 105 koni, diesel, mojej żony - ciężka noga, miejsko-podmiejsco to 7,6.
Przy prawie samo miasto byłoby 9
A tu masz 2x ponad więcej koni - nie narzekaj
PS Kup sobie V-powera Nitro+, jest różnica - myślę, że do 12 będziesz wtedy kręciłRS Stage 2 335/450
Komentarz
-
-
leszekmw, masz rację z tym spalaniem przy dynamiczniej jeździe. Na pewno tsi to świetny silnik i pali mało jak na taką moc. Ale przy dynamicznej jeździe non stop nie ma cudów różnica może wynieść 4 litry. A wtedy przy przebiegu 50-60 tys naprawdę robi się drogo. Cóż takie zycie, biorę tdi.
Komentarz
-
-
Celuje w gorna czesc, ktora nie czai sie za tirem miesiacami.. Chyba ze pasazerka obok za bardzo marudzi ze cisne, to wtedy sila rzeczy trzeba w tym lancuszku zejsc sporo nizej.. Do czasu az przysnie :diabelski_usmiechZamieszczone przez EŁzależy w którym miejscu tego łańcucha sie pozycjonujesz..... :szeroki_usmiech :lol:Zamieszczone przez krzyzakpEŁ, tego spadania w łancuchu pokarmowym jakos nie odczuwam smigajac obecna O2 z 170KM..
Komentarz
-
-
namo
Dyskutowanie o spalaniu w kontekście RSek jest wyjątkowym nietaktem. Ale skoro wywołują do tablicy to podam swój wynik 7.7 l/100km podczas 12h jazdy na dystansie 1000 km do Pagu w Cro. To auto na siłę próbuje być oszczędne.
Komentarz
Komentarz