Jak już bierzesz RS'a to tylko TSI co Cię uszczęśliwi ten 1L mniej przy 180? Niech pali nawet 13 przecież nie będziesz jeździł tak dużych odcinków i ciągle.
owe 3 litry bardzo uszczesliwiaja, szczegolnie jak zrobisz rozcnie z 35-40tys wlasnie na trasach z takimi predkosciami.. Wychodzi znaczna sumka.. Wszystko zalezy do czego auto ma byc - regularnie dlugie trasy, czy raczej jazda bardziej miejska/podmiejska, bez duzych rozcnych dystansow..
No właśnie problem w tym,że u mnie duża część to trasy...przebieg około 50 tyś km rocznie. I z mojego doświadczenia da się lecieć 180 i więcej. Takie Łódź-3 miasto to nawet w dzień można lecieć bardzo grubo i tak lubię, nikomu nic do tego
W środę idę się przejechać rs tdi i zrobić dokładnie pomiary przy np 150 km/ na tempomacie, ciekaw jestem ile wyjdzie...
Marek jak robisz takie przebiegi to fakt, że tdi wyjdzie duża oszczędność. A jeszcze masz opcję żeby wziąć zwykłą ale z 4x4 :wink: jeśli brał bym tdi to chyba wolałbym taką opcję zamiast rsa. Chyba że stylistyka rs podoba ci się i wolisz ładniejsze, ale mniej praktyczne auto.
Mamy podobni podejscie Marek Stad wychodzi ze RS w ropie i nic inneog ze Skody nie bedzie lepsze (no, ew. superb )
4x4 na trasach az tak nie bezdie wykorzystane - przy predkosci autostradowej, nawet 4x4 nie pomoze przy zgubieniu trakcji.. A te pare razy w roku, sadze ze mozna spokojnie sie ciut bardziej pomeczyc z oska (zima, ruszanie w miescie), kosztem oszczednosci cały pozostały rok..
Nie nie nie żaden fiskus , zajawke na skode to mialem już w 2002 roku kiedy kupowałem moje pierwsze nowe auto. Ale poniekąt przez handlowców z vw i mojego ojca , gdzie pierwsi i mój ojciec(wtedy już mieszkając w Austrii dwudziesty rok i majacy do czynienia z celnikami czeskimi , na slowo skoda dostawał goraczki) skutecznie mnie od tego pomysłu odwiedli i byl golf 4 tdi 1,9 silnik ATD 105 koni. Nastepnie nadszedł rok 2008 gdzie golfik dobiegał juz 200tyś i nadszedł czas na zmianę auta i padło na superba 2 ,ale był jeden zasadniczy problem( już tylko z mojej strony) wtedy nie montowali jeszcze w pierwszych wersjach silnika 2,0 cr tylko 2,0pd a tego bałem sie jak ognia.A że wtedy całkiem przypadkiem raczej z ciekawości zobaczenia audi a4b8 (pamietacie te ledy wtedy to było wow ) wpadłem do salonu audi , a że był grudzien 2008 to mnie tak urobili( nie zaprzecze żebym im w tym nie pomógł albo stawiał jakieś opory) że przy dobrej cenie odebrałem 31/12/2008 roku audi a4b8. Natomiast teraz sytuacja jest analogiczna do zmiany auta przymierzam się od roku , najpierw oczekiwanie na nową mazde 6 , i totalne zafascynowanie tym samochodem po pierwszych oględzinach i jazdach testowych , i już decyzja była na tak , ale moja druga połowa mająca wtedy chłodna głowę , mówi ,, może poczekamy na nowe audi a4b9 ( co chwile w prasie że juz ma byc) ,ja już w..wiony ale myśle kobita ma racje musu nie ma na zmiane auta to poczekamy chwile . I teraz obserwując z perspektywy czasu i uczesticząc czasami w dyskusjach na forum mazdy gj ,to dobrze się stało ze nie kupiłem Gj-tki.Miedzy czasie pojawila sie octavia 3 i sie zaczeło od nowa czekać na nową a4b9, czekac na superba 3 gdzie zapewne cena do wyposażenia bedzie sami wiećie jaka (dobra) .Czy czekać dalej na b9 (nie wiadomo ile) Czy brać octavke 3 rs lub 4x4 w dobrym wyposążeniu a za reszte kupić city-go.Tym bardziej że czas zaczyna mnie naglić ,gdyż moje a4 powoli dobiega do 200 tyś o nowym nic nie slychać ,a chcialbym auto przynajmniej w tym roku auto zamówić . Ktoś powie że naturalną koleją powinno być a6 ,albo coś z tego segmentu, ale nie jestem pewien czy mój budżet chciałby sie zapędzac w te okolice, i druga sprawa( tego już jestem pewien ) czy jest mi potrzebne tak duże auto.Trochę się rozpisałem , ale zakup octavi nie jest to sprawa fiskusa ,tym bardziej że od 10lat mieszkam w belgii gdzie przy tutejszych zarobkach, kupno octavi nie robi na nikim wrażenia a napewno nie na tutejszym urzędzie skarbowym . Poprostu zwykły rachunek ekonomiczny, jak coś jest dobre to po co przepłacać,sami rozumiećie. Pozdrawiam.
Świetne argumenty ... Ja myślałem o 3-4 letnim BMW5 lub A6 ale ... jak zobaczyłem RSa to zmieniłem zdanie.
W niższej cenie mam fajne autko, 4 lata gwarancji - owszem, nie ma head-up i night vision i 4x4 al ... na razie jest OK.
Przejechałem od marca 12 tys i ... czekam na nowego Superba - może się pokuszę za 2 lata na zamianę
wojcian, skoro Belgia, to lepiej jednak RS wg mnie. Zimy tam prawdziwej nie ma, a nawet jak spadnie wiecej i jest panika, to i tak, nauczpony jezdzic w PL, dasz sobie rade lepiej niz nie jedno Quatro belga, ktory widział snieg tylko w tv
a jednak RS ma duzo ładniejsza stylistyke.. Chyba ze planujesz po lesie albo bezdrozach tam smigac, to wtedy Scout
Wracając do tematu spalania. U mnie pierwszy bak paliwa spalanie przy dystrybutorze Pb 95 wyszło 8.93l /100km, z tym że nie specjalnie przejmuję się tematem docierania silnika. Natomiast obecnie Pb98 bez przejmowania się docieraniem silnika wychodzi mi; miasto szybka jazda 11.7l/100km, natomiast dojazd do pracy 100 % trasa ( mam szczęście ) komputer pokazuje 8.2l/100km. Licząc na to, że spalanie się trochę pewnie zmniejszy jak silnik się dotrze, jestem pozytywnie zaskoczony.
Żeby nie tworzyć nowego tematu... Ktoś ma jakieś dane ile pali rs tdi przy 150,160, 170... Nie potrafie tego znaleźć,a dalej mam opcję zmiany na tsi i się wacham. Chcę zobaczyć ile pali takie tdi.
Żeby nie tworzyć nowego tematu... Ktoś ma jakieś dane ile pali rs tdi przy 150,160, 170... Nie potrafie tego znaleźć,a dalej mam opcję zmiany na tsi i się wacham. Chcę zobaczyć ile pali takie tdi.
Na A4 Rzeszów-Krk (w tym Tarnów-Dębica poza autostradą) - 6.5 - 7.0 L (na autostradzie 160 km/h, poza 70 km/h). Kolejny test mogę zrobić w przyszłym tygodniu
Przepisowo na tempomacie 140 km/h komputerek pokazywał 5.2 L na tej samej trasie.
TSI pali mniej więcej, w długim okresie czasu, 2,5 l więcej - - mi średnia wyszłaby 8,5-9 - jak jadę Jaśło-Tarnów to mam 7,2 - na A4 przy 150 pali z 9,5, przy 160 będzie z 11 - średnia z niecałych 18 to 9
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 19:48 ]
Dzisiaj zauważyłem jedną rzecz - mam V-power Racing i ... 6 bieg wrzuca przy spokojnej jeździe już przy nawet 1100 obrotów ....
Na trasie nie sprawdzałem jeszcze - ale moim zdaniem nie opłąca się jednak i wrócę do V-power 95
Pytanie, ile jeździsz - ja cykam tyle krótkich odcinków, że się nawet nie zastanawiałem - zanim diesel by się rozgrzał ja już musze się zatrzymać - 3-4 km.
Co do spalania - to zależy, jak jeździsz - moja żona ma Megane III i jasna miejsko-podmiejska (Kraków) to 7,6. Diesel 105 koni.
Jak ja jadę RSem do Krakowa, to na V-power 95 jadąc normalnie, czyli jak ona - mam 8,5.
Ostatnio z Krzeszowic do Zabierzowa zrobiłem ... 6 l - ale to taka zabawa była - był ruch, więc jechałem 60-80, naciskając gaz tyle ile trzeba.
TSI na normalnej drodze jadąc spokojnie zejdziesz na zwykłej 95 do 7,5 bez problemu. Jak jadę odcinek Jasło-Kraków - pół trasy krajowa, pół - A4 i tam 140-150, to zajeźdżając do domu mam średnią 8,5 około
Powtórzę - pytanie, jak jeździsz.
Poza tym - auto kupuje się dla przyjemności. Chcesz mało palić kup 1.4 - to TSI też jest dobre, przyspieszenie do 100 ma podobne do RSa w dieslu - a pali mniej od mojego 2 litry jak nic
Komentarz