adamwo, spoko spoko - ja wlasnie bez ironii.. :szeroki_usmiech
RS TSI - spalanie
Zwiń
X
-
zrobiłem test na TDI - przy 150 pali od 6,9 ( trasa Katowice - Wrocław odcinek ok 80 km ) do 7,6 ( trasa Kraków - Rzeszów)
wracając na S3 Gorzów- Szczecin jadąc 140 palił średnio 6,8 - 6,7 odcinek ok 90 km mierzone.
cała trasa - Szczecin , Kraków, Bieszczady, Szczecin średnie spalanie 6,6 l ( autostrady 150-160, ekspresówki 140, normalne drogi 90-110)
Komentarz
-
-
szplukasz, na trasie do 150 km/h nie bedzie dużej różnicy pomiedzy tdi a tfsi, znaczna różnica pojawi sie przy dynamicznej jeździe po mieście i przy prędkościach rzędu 200+
Dla przykładu, trasa Kraków-Wrocław czas przejazdu 1.5h, średnia 145km/h, spalanie około 9.5l, ozywiscie TDI, ciekawe ile wyszło by w TFSI, myślę że około 12-13lsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaszplukasz, na trasie do 150 km/h nie bedzie dużej różnicy pomiedzy tdi a tfsi, znaczna różnica pojawi sie przy dynamicznej jeździe po mieście i przy prędkościach rzędu 200+
Dla przykładu, trasa Kraków-Wrocław czas przejazdu 1.5h, średnia 145km/h, spalanie około 9.5l, ozywiscie TDI, ciekawe ile wyszło by w TFSI, myślę że około 12-13l
Tarnow - Krakow
A tak powaznie, to 12-13l pali rzeczywiscie powyzej 200, ale niestety na naszych autostradach bardzo ciezko utrzymac taka predkosc na dluzszym odcinkuBlack magic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaDla przykładu, trasa Kraków-Wrocław czas przejazdu 1.5h, średnia 145km/h, spalanie około 9.5l, ozywiscie TDI, ciekawe ile wyszło by w TFSI, myślę że około 12-13l
12, 13 - może przy 200 - ale i TDI nie sądzę, aby mniej wtedy łykał
Komentarz
-
-
Wiesz, jak jedziesz już szybko, to na każdym trybie wypada Ci 6ty bieg
Jakbyś jechać górki/dolinki ręcznie to wyjdzie mniej jak wrzucić ECO, bo z górki będzie wrzucał na luz.
Kiedyś jeździłęm na ECO, ale autko źle się zbiera na początku - jest chwila opóźnienia - nie chcę, aby na drodze te 0,3s zaważyły o tym, że nie zdążę wykonać jakiegoś manewru.
Po doświadczeniach z jazdą na torze w Kielcach - byłem w SJS - uważam, że dynamiczna jazda nie po prostym najlepsza jest na przełożeniu w DSG S, ponieważ jak zdejmujesz nogę z gazu, to przód Ci lepiej dohamowuje na zakrętach - ja jednak nie lubię tego głośnego dżwięku, więc wolę "mahać DSG" jak potrzebuję Sport włączyć
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian75Zamieszczone przez piramidaDla przykładu, trasa Kraków-Wrocław czas przejazdu 1.5h, średnia 145km/h, spalanie około 9.5l, ozywiscie TDI, ciekawe ile wyszło by w TFSI, myślę że około 12-13l
12, 13 - może przy 200 - ale i TDI nie sądzę, aby mniej wtedy łykał
te 145km/h to średnia prędkość, na odcinku Krk-Wro, a żeby taka średnią wykręcić to trzeba jechać ponad 200 km/h
Komentarz
-
-
Faktycznie, nie doczytałem
Ale przesadzasz z tym ponad 200 - jeździłem tą trasą Megane III w dieslu - poniżej 2h jadąc na spokojnie, 150 prawie cały czas i jestem we Wrocku - przez Śląsk 100-110, ogólnie to nie było parcia na prędkość
To auto przy 170-180 pali nie więcej niż 10 średnio - nie doceniasz nowego TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian75Po doświadczeniach z jazdą na torze w Kielcach - byłem w SJS - uważam, że dynamiczna jazda nie po prostym najlepsza jest na przełożeniu w DSG S, ponieważ jak zdejmujesz nogę z gazu, to przód Ci lepiej dohamowuje na zakrętach - ja jednak nie lubię tego głośnego dżwięku, więc wolę "mahać DSG" jak potrzebuję Sport włączyć
2. Co do głośnego dźwięku /rozumiem że chodzi o generator dźwięku/ to czasem się zastanawiam czy nie lepiej zrezygnować z opcji wyboru profilu jazdy przy zakupie i wtedy nie ma generatora dźwięku.
3. Pewno do takiej jazdy torowej lepsza skrzynia manualna /pełna kontrola/. Szkoda tylko, że do RS-a nie ma specjalnej skrzyni biegów /krótsze drogi, "klikanie"/.
4. Znajomy ma O2 z manualem /1.8 TSI/ i narzeka, że skrzynia czasem haczy. Ja to też zaobserowałem u niego. Jak się sprawują skrzynie ręczne w O3 RS TSI ?
Komentarz
-
-
ad 1) O dźwięk chodzi, dla mnie za głośny i jakiś sztuczny.
Przy wyprzedzaniu daję często DSG w tył, włączam tryb Sport i ... jadę
Manetki działają we wszystkich trybach
ad 2) Ale wtedy nie możesz chyba ustawić sobie trybu - ja np. jeżdże na indywidualu - skrętne światła ustawiam w S, to samo kierownica - reszta normal
ad 3) Ale masz pełną kontrolę - masz manetki - a jak chcesz, to ustawisz sobie DSG "w ręczny tryb" i pyk do tyłu / pyk do przodu - krótkimi ruchami zmieniasz biegi
ad 4) Po przejechaniu 4 tys z DSG nie myślę o powrocie do manuala
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndjaZamieszczone przez Sebastian75Zamieszczone przez piramidaDla przykładu, trasa Kraków-Wrocław czas przejazdu 1.5h, średnia 145km/h, spalanie około 9.5l, ozywiscie TDI, ciekawe ile wyszło by w TFSI, myślę że około 12-13l
12, 13 - może przy 200 - ale i TDI nie sądzę, aby mniej wtedy łykał
te 145km/h to średnia prędkość, na odcinku Krk-Wro, a żeby taka średnią wykręcić to trzeba jechać ponad 200 km/h
Jadąc tfsi powiedzmy 170-180 silnik spali około 10l ale jadąc już 190-210 to wyjdzie te 12-13 nie ma bata aby wyszło mniej :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Pytam o temp oleju , gdyż u mnie dzisiaj przy butowaniu na odcinku 10 km temp skoczyła do 114 C, w instrukcji jest napisane, ze zakres tmperatur powinien oscylować między 80 do 110 C jśli chodzi o dynamiczną jazdę, tak więc rozumując jak instrukcja powinienem zwolnić i poczekac , aż się olej schłodzi co uważam wpływa mega negatywnie na użytkowanie samochodu. Co mi po aucie które leci 250 jak muszę jezdzić nim 180 bo za duża temp oleju.
Olej mam zalany fabryczny.RS Stage 2 335/450
Komentarz
-
Komentarz