RS TSI - spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mihau
    RS
    • 2009
    • 7460
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    #76
    W instrukcji jest napisane, że kabinówkę wymienia się po 60kkm albo 2 latach także nie ma co się za bardzo wczytywać w te głupoty. Bardziej patrz na specyfikację oleju w jakiś zakresach temp. ma dobre właściwości smarne i kiedy zrywa film olejowy czy jak to się tam zwie. Ja pare dni temu bardzo spieszyłem się na MOP za potrzebą i również jakieś 10km leciałem 170-180km/h i miałem 107C przy 30C temp. zew. Olej XADO Atomic 0W40 po przebiegu jakiś 2,5kkm.
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz

    • Basik_
      Rider
      • 2013
      • 667

      #77
      U mnie temp po takiej jeździe to też w tych okolicach była 110-113 stopni
      Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

      Komentarz

      • adamwo
        Rider
        • 2011
        • 359

        #78
        Ja dzisiaj pierwszy raz przekroczyłem 110 C , w superbie dieslu max co miałem to 108 C i to może kilka razy, stąd moje pytanie.
        RS Stage 2 335/450

        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #79
          Poniżej test Audi S1. Silnik b.podobny 2.0 TSI, auto mniejsze od O3 RS ale ma napęd 4x4.
          Spalanie przy prędkości 120 km/h /wg gps/ na odcinku autostrady 10 km wyniosło 7.9 l.
          Sporo :roll:

          Komentarz

          • Sebastian75
            Elegance
            • 2013
            • 912

            #80
            Moja Rska paliłaby co najmniej 10% mniej

            Komentarz

            • szplukasz
              Ambiente
              • 2013
              • 111

              #81
              Tylko zwróćcie uwagę na obroty - przy 120 km/h jest 3000 obr/min. W RS manual 3000 obr/min jest przy 140 km/h a w DSG przy 160 km/h

              Komentarz

              • Sebastian75
                Elegance
                • 2013
                • 912

                #82
                To aż taka jest różnica między manualem a DSG przy RSie?

                Komentarz

                • metrotest
                  Rider
                  • 2006
                  • 506
                  • Volkswagen
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                  #83
                  To jest istotna różnica, w teście s1 był manual. To znaczy że na autostradzie dsg będzie znacznie bardziej ekonomiczne od manuala.

                  Komentarz

                  • szplukasz
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 111

                    #84
                    "DSG: Shorter 1st 2nd and 3rd, considerably longer 4th, 5th and 6th
                    RS with manual gearbox is lighter, has better gear ratio:

                    1 = 3,77 / 2,92 ; 59,8 / 54,5 km/h at 6.500rmp
                    2 = 2,09 / 1,79 ; 107,8 / 88,9 km/h ------//------
                    3 = 1,47 / 1,14 ; 153,2 / 139,4 km/h ------//------
                    4 = 1,15 / 0,78 ; 195,9 / 204,9 km/h -----//-------
                    5 = 1,17 / 0,80 ; 240,7 / 275,9 km/h -----//-------
                    6 = 0,97 / 0,64 ; 290,3 / 345,4 km/h (theoretically)

                    The difference until 120km/h is hardly noticeable, but latter on is obvious."

                    Komentarz

                    • adamwo
                      Rider
                      • 2011
                      • 359

                      #85
                      Coś za coś, dsg przez długie biegi przyspiesza gorzej przy większych prędkościach, jest filmik na YT pokazujący różnicę.
                      RS Stage 2 335/450

                      Komentarz

                      • szplukasz
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 111

                        #86
                        Zamieszczone przez adamwo
                        Coś za coś, dsg przez długie biegi przyspiesza gorzej przy większych prędkościach, jest filmik na YT pokazujący różnicę.
                        Masz manuala a wyniki spalania przy 120 i 140 masz rewelacyjne. Nikt z DSG nie wrzucał lepszych wyników. Może różnica będzie przy szybszej jeździe.

                        Komentarz

                        • Sebastian75
                          Elegance
                          • 2013
                          • 912

                          #87
                          Zamieszczone przez szplukasz
                          . Nikt z DSG nie wrzucał lepszych wyników. .
                          Bo w DSG jest więcej frajdy z jazdy

                          BTW jak nauczysz się jeździć DSG tak, aby tylko muskać pedał gazu, albo inaczej - umiejętnie nim operować - to różnice jak będą to będą kosmetyczne.

                          A tak na marginesie - nie znam nikogo, kto jeździłby na manualu i wysprzęglał biegi - a w DSG jest tryb ECO, który to "w pewien sposób robi". Jak wrzucę ECO to od razu czuję, zdejmując nogę z gazu, że jadę na luzie. Dlatego uważam, że przy odpowiednim obchodzeniu się z DSG i gazem spalanie w DSG będzie niższe

                          Komentarz

                          • adamwo
                            Rider
                            • 2011
                            • 359

                            #88
                            Pytanie do osób po boxie w comsporcie, dużo Wam wzrosło spalanie ? Czy auto dużo lepiej się zbiera przy większych prędkościach czy tak sobie ?
                            RS Stage 2 335/450

                            Komentarz

                            • marek106
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 221

                              #89
                              Jeździłem dziś rs tsi. Auto jedzie, czuć że tam siedzi spokojnie 240 koni. Pod tym względem zajebisty samochód. Skręca też nieźle, nawet tył mozna odklejić jak się chce.
                              Co do spalania. Tempomat 150 - 9,3 litra, 160 - 10 litrów. Potem to już powoli wir w baku.
                              W miescie dramat. Ogólnie auto pali ok jak sie jezdzi płynnie. Jak się chce korzystać choćby nawet z samej elastyczności z dolnych obrotów to żre paliow. Nigdy by mi średnia nie wyszła nawet 10 litrów. 11 to minimum.
                              Super auto, ale nie na moje przebiegi.

                              Komentarz

                              • wojcian
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 149

                                #90
                                marek106, to rs w tdi,albo4x4 tdi

                                Komentarz

                                • marek106
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 221

                                  #91
                                  mam zamowione rs tdi. same fotele w rs sa dla mnie idealne... ale ten tsi ladnie jedzie,ciezka sprawa

                                  Komentarz

                                  • Sebastian75
                                    Elegance
                                    • 2013
                                    • 912

                                    #92
                                    marek106,

                                    jak kupisz V-power 95 będzie palił mniej

                                    Ogólnie autko super - z wirem w mieście powiem tak - TDI też by palił z 10, jakbyś ostro jeździł. Ja nastawiałem się, że TSI będzie paliło 2-max 3 litry więcej - i tak jakoś wychodzi

                                    Poza tym - tego auta nie kupuje się do tego, aby paliło 6,0 - a tyle ostatnio mi wyszło, jak się bawiłem na 15 km - był ruch i jechałem "lekko" - bardzo, z wyłączoną klimą - dodam, że na w/w V-power ...

                                    Plus - jak jeździsz tyle krtótkich odcinków, po 2-4 km co ja, to diesel paliłby podobnie - plus zapychałby się DPF. Więc ja jestem zadowolony

                                    Komentarz

                                    • krzyzakp
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1016
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #93
                                      Sebastian75, taka prawda - na krotkie odcinki TDI nie ma zadnego sensu obecnie.. No i az tyle nie spalasz wtedy, by w ciagu roku odczuwac te 2-3l/100km.. Ale jak juz latasz glownie dlugie odcinki (+ krotkie po miescie czasem - po zakupy albo cos, ale to znikoma czesc calosci), robisz >30-40tys km rocznie, to na samym mniejszym spalaniu zyskujesz 600litrow paliwa, czyli jakies 3kPLN, liczac dolne granice.. a przy 50kkm rocznie i roznicy 3l, wyjdzie spokojnie 7,5k PLN A to juz robi roznice
                                      Fakt, trzeba doliczyc dwumase, ale nawet do wymiany po 150tys, zdazysz na nia odlozyc.. Turbo nie licze, bo w TSI tez moze kleknac tak samo

                                      Moja O3 RS

                                      Komentarz

                                      • Sebastian75
                                        Elegance
                                        • 2013
                                        • 912

                                        #94
                                        Otóż to - ja będę góra 20tys robił, z czego co najmniej połowa krótkie odcinki i miasto.

                                        Nowe TSI jest jednak niezłe - na zwykłej 95 można zejść przy przepisowej jeździe do 7 litrów - co przy tej mocy o momencie uważam za sukces.

                                        Jak pojadę do Jasłą to sprawdzę - bo Jasło-Tarnów spokojnie robię w 7,2 - ciekawi mnie mega, ile pójdzie na V-power 95

                                        Przy okazji - podobno nie opłaca się lać do tego silnika V-powe 100 - ktoś jeździł na V-power 95 i 100 - i ma porównanie ???

                                        Komentarz

                                        • marek106
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 221

                                          #95
                                          mam w domu 2 auto stricte do sportu wiec patrze na spalanie w aucie do zycia. Poza tym robie duzo trad wieczorows pora a noge mam bardzo ciezka wiec te tsi mnie zakosztuje;-)
                                          Poza tym od razu wsadzilbym box od Compsporta wiec musialbym lac 98.

                                          PS. Racinga z 99 nie polecam, czesto mozna trafic na stare paliwo...

                                          Komentarz

                                          • Basik_
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 667

                                            #96
                                            Ja testowałem kiedyś 98 i odniosłem wrażenie że wszelkie oszczędności to tylko efekt placebo. Wiele jest wątków o paliwach i dużo się czyta że te wszystkie nitro sritro paliwa są "lepsze"ale tylko w laboratorium.
                                            Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                                            Komentarz

                                            • marek106
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 221

                                              #97
                                              oszczednosci sie kompensuja jesli jadac na 98 pare razy wyprzedzisz,itd. 98 sie leje jak jest to wskazane przez producenta/tunera.

                                              Komentarz

                                              • Sebastian75
                                                Elegance
                                                • 2013
                                                • 912

                                                #98
                                                Basik_,
                                                na Shellu pracownik co jeździ na rajdach powiedział mi, że V-power 95 tak - ale aby coś zyskać z 100tki musiałbym wgrać nowy program do silnika.

                                                ALE

                                                Teraz popatrzyłem na klapkę od wlewu.

                                                A tak jest napisane

                                                "Min 95 Super unleaded"

                                                Hm...

                                                Czyli powinno się lać lepsze paliwko, nie zwykłą 95-tkę. I ... chyba silnik jest przystosowany pod V-powera 100tkę.

                                                jak wypalę 95tkę jadę po 100tkę i zobaczę, czy coś się zmieni

                                                Komentarz

                                                • greg505
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1239

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez marek106
                                                  W miescie dramat. Ogólnie auto pali ok jak sie jezdzi płynnie. Jak się chce korzystać choćby nawet z samej elastyczności z dolnych obrotów to żre paliow. Nigdy by mi średnia nie wyszła nawet 10 litrów. 11 to minimum.
                                                  Takiej sredniej w miescie nie bedzie nawet w 1.8 :roll:
                                                  Black magic

                                                  Komentarz

                                                  • krzyzakp
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1016
                                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                    Zamieszczone przez Sebastian75
                                                    "Min 95 Super unleaded"
                                                    Skoro min 95, to conajmniej 95 - mozesz lac 95, a mozesz wiecej... Silniki nie maja raczej problemow z wieksza iloscia oktanow, co najwyzej nie wykorzystuja do konca potencjału paliwa... Co innego w druga strone.

                                                    Moja O3 RS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...