O3 RS TDI 184KM vs O3 Combi 4x4 Elegance TDI 184KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ossa
    Drive
    • 2014
    • 69

    #51
    Zamieszczone przez Himenek
    w życiu ta 4x4 nie jest szybsza od RSa. babol jak nic, wynikałoby że brakuje jej 0,3 sek do TSI co jest niemożliwe przy tej mocy i większym obciążeniu Haldexem
    Na mokrym/zimnym na bank jest Duuużo szybsza (i to pewnie od TSI także) :diabelski_usmiech i to tak naprawdę się liczy :diabelski_usmiech
    Moja O3 2.0 TDI 4x4
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195

    Komentarz

    • krzyzakp
      L&K
      • 2013
      • 1016
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #52
      Ossa, zalezy gdzie Na autostradzie raczej nie bardzo, gdzie i tak calosc rozgrywa sie przy wiekszych predkosciach - wtedy RS pokaze pazur

      Moja O3 RS

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #53
        piramida, ale 2.0 tsi też ma pewnie jakiegoś gifta i może mieć też z 210 ps w serii :P

        Komentarz

        • krzyzakp
          L&K
          • 2013
          • 1016
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #54
          sew1981, jak 2.0TSi ma 210KM w O3, to to nie gift a nie dorobka :P Seryjnie wg katalogu ma 220 A z giftami jak hamownie pokazywaly, po 240 maja te autka..

          Moja O3 RS

          Komentarz

          • heretic
            Drive
            • 2010
            • 73

            #55
            Ostatnio przeglądając instrukcję trafiłem na ciekawostkę - O3 RS TDi Combi z DSG waży 17kg więcej niż O3 2.0TDi 184km 4x4 z DSG. Różnica między RS TSi liftback a 1.8 TSi liftback to też ok 100kg, Ktoś wie o co chodzi? Czemu RSy są tak dużo cięższe od pozostałych wersji?

            Komentarz

            • wojcian
              Ambiente
              • 2013
              • 149

              #56
              Wieksze tarcze ,klocki, zaciski,pewnie coś w zawieszaniu,i śie uzbiera.

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #57
                krzyzakp, ano tak....fakt, nie wiem czemu po głowie chodził mi 2.0 tsi z OII
                to na to wychodzi że O3 tdi rs jedzie tak jak O3 1.8 tsi bardziej pewnie :P mowa o serii oczywiście w 2 wypadkach
                zresztą w OII było podobnie....1.8 tsi vs 2.0 tdi rs w seriach

                Komentarz

                • greg505
                  L&K
                  • 2013
                  • 1239

                  #58
                  Zamieszczone przez sew1981
                  to na to wychodzi że O3 tdi rs jedzie tak jak O3 1.8 tsi bardziej pewnie :P mowa o serii oczywiście w 2 wypadkach
                  Nie jedzie tak samo, mialem okazje przekonac sie o tym na autostradzie
                  Black magic

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #59
                    greg505, tzn? 1.8 tsi jest lepszy rozumiem, bo moc ma tę samą przecież
                    lżejsze auto niż rska, moc ta sama w zasadzie...powinien odjechać ciut rsce tdi 1.8 tsi według mnie, teoretycznie :szeroki_usmiech oczywiście kiedy kierownik się napnie, a nie będzie porównywał się od dołu obrotomierza z tdikiem :P
                    v-max niby porównywalny 231 podają dane dla obu, ale do 100 prawie sekundę lepsze jest 1.8 tsi w manualu i jestem w stanie się z tym zgodzić na logikę patrząc na wszystko powyższe :P

                    Komentarz

                    • krzyzakp
                      L&K
                      • 2013
                      • 1016
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #60
                      Moc to jedno, zostaje jeszcze kwestia tego, jak wyglada wykres z hamowni takiego autka, nie wspominajac o momencie..
                      Ja tam nadal bede zdania ze TDI jest jak kon pociagowy - do dlugich, ciezkich tras, a TSI jako lekki kon do szybkiej i krotkiej przejazdzki
                      Jak juz ktos chce tak smigac, to niech sobie bierze albo RS TSI albo idzie do VW po Golfa GTI Cos za cos

                      Moja O3 RS

                      Komentarz

                      • greg505
                        L&K
                        • 2013
                        • 1239

                        #61
                        Zamieszczone przez sew1981
                        greg505, tzn? 1.8 tsi jest lepszy rozumiem, bo moc ma tę samą przecież
                        lżejsze auto niż rska, moc ta sama w zasadzie...powinien odjechać ciut rsce tdi 1.8 tsi według mnie, teoretycznie :szeroki_usmiech oczywiście kiedy kierownik się napnie, a nie będzie porównywał się od dołu obrotomierza z tdikiem :P
                        v-max niby porównywalny 231 podają dane dla obu, ale do 100 prawie sekundę lepsze jest 1.8 tsi w manualu i jestem w stanie się z tym zgodzić na logikę patrząc na wszystko powyższe :P
                        1.8 bylo szybsze
                        Max jakie u siebie zaobserwowalem to 248
                        Black magic

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #62
                          Klekot ma krótszą skrzynię, trzeba się bardziej namachać biegami, jest cięższy, to wszystko powoduje że benzyna będzie trochę szybsza mając porównywalna moc
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #63
                            krzyzakp, zgadzam się z przeznaczeniem owych jednostek :wink:

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              #64
                              sew1981, Czy ja wiem :roll: Może dawniej tak. Diesel miał robić setki tysięcy km, a benzyna (małe pojemności) miała być na miejscu i do dystyngowanej jazdy (duże pojemności). Teraz benzyna o normalnej pojemności i diesel mają podobną trwałość, więc o bezawaryjnych kilkuset tysięcznych przebiegach możemy zapomnieć.
                              Paradoksalnie wydawało mi się, że diesel nie lubi długiej jazdy z wysokimi prędkościami ??

                              Ja bym to traktował tak, że 2.0TDI to wół roboczy w stosunku do 1.6TDI, a nie do benzynowych wersji czy to 1,8 czy 2,0 TSi. 1.2TSi czy 1.4TSi to odpowiedniki 1.6TDi, czyli downsizing dla kowalskiego.
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • krzyzakp
                                L&K
                                • 2013
                                • 1016
                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                #65
                                Dig Dug, patrzac na ten downsizing to szczerze watpie czy takie 1.4TSI dozyje 300-500tys km bez remontu.. Tego sie najbardziej bym bał po tych silnikach..

                                Co do jazdy z duzymi predkosciami - nie zauwazylem, o ile oczywiscie na dworze nie ma piekarnika.. Zdrzało mi sie robic po 500km z predkosciami 180-200 jak sie dalo, wiadomo ze odcinkami wolniej bo tir/osobowka na lewym..
                                Z drugiej trasy po 1000km robie z ustawionym 160km/h na tempomacie i silnik jakos nie narzekał nigdy, mimo ze max 2 postoje (oczywiscie ostatni kilometr-dwa na luzie + po zaparkowaniu na stacji tez odczekane, co by turbo ochlonelo)..

                                Moja O3 RS

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  #66
                                  Dig Dug, coś też w tym jest, jednostki 1.4 t itp. to raczej padną , 1.8 i 2.0 to w zasadzie pojemność diesla to fakt. Są na pewno mniej obciążone przez to...ale jednak diesel sam w sobie jest jednostką "sprawniejszą" technicznie, ma lepsze spalanie itp. Więc teoretycznie niezależnie od pojemności powinien przeżyć więcej i nadaje się na długie trasy bardziej....dlatego w ciężarówkach są diesle, a nie turbo benzyny na lpg :P - to najlepsze świadectwo.
                                  Dlatego zgadzam sie z krzyzakp, że diesel na trasy bardziej pasuje :wink: no chyba, że ktos kupi minumum 3.0 v6 wolnossaka, to też się motorek nie nakręci. Np. w Amerykańcach obroty są jak w dieslach naszych, ale to przez pojemności. Jak jechałem chryslerem brata 3,3 na autostradzie kiedyś, to auto w zasadzie miało takie obroty jak moje tdi. :P

                                  Komentarz

                                  • Dig Dug
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1306
                                    • Seat

                                    #67
                                    krzyzakp, sew1981, Era super diesli skończyła się. Obecnie wg. mnie duży diesel i duża benzyna dają podobną trwałość. A reszta to wiadomo, ale mi każdy wystarczy jak robię 10-15 tys rocznie. :szeroki_usmiech
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz

                                    • krzyzakp
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1016
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #68
                                      Dig Dug, z trwaloscia 2.0TSI bym sie az tak nie bal, ale sadze ze i tak nizsza niz starego, wolnossacego 2.0 ktore mialo mniejsza moc (100-120KM)..
                                      Po za tym dla mnie deiesl ma plus pod postacia spalania - robiac 30-40tys rocznie odczuwa sie te 2-3litry doskonale Szczegolnie, ze w DE ropa jest tansza o 60-80groszy

                                      Moja O3 RS

                                      Komentarz

                                      • kwak410
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 174

                                        #69
                                        Co za głupoty piszecie z tym przełączaniem biegów przy 1200 obr ??? Przecież DSG przełącza biegi w zależności od tego jak się gniecie pedał gazu. Jak się spokojnie jedzie to może i przełącza przy niskich rpm ale jak się przyciśnie pedał gazu przynajmniej do połowy to zmienia i przy 3000 obr. Ja nie widzie w tym nic złgeo. A dodatkowo masz łopatki więc można zawsze wpiąć taki bieg jak Ci pasuje.

                                        Też byłem trochę zły jak się teraz okazało, że teraz jest TDI 184KM 4x4 (jak zamawiałem RS to nie było oczywiście) ale jakoś to przeżyję. Różnica na śliskim jest pewnie znacząca. Przy przelotach autostradami i trasami szybkiego ruchu to na nic.
                                        O3 RS TDI DSG

                                        Komentarz

                                        • wojcian
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 149

                                          #70
                                          I chyba 4x4 wiecej łyknie od oski, tak mi sie wydaje. Natomiast czy 4x4 w dizlu bedzie takie twarde, jak w rs , pytam bo nie jechałem 4x4 ,tylko rs i było troche twardawo,przynajmniej dla mnie.

                                          Komentarz

                                          • elektrykprosty
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 311

                                            #71
                                            DSG faktycznie wrzuca wyższy bieg przy niskich obrotach, jednak tylko gdy bardzo delikatnie przyspieszamy lub jedziemy z jednakową prędkością. Wystarczy mocniej przyspieszyć by skrzynia zredukowała.
                                            Następne auto też chcę z automatem.
                                            i 4x4. Przy każdym starcie spod świateł OIII 4x4 deklasuje 200KM dizla z napędem na przód.

                                            Komentarz

                                            • maol72
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 245
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                              Względem DSG ile głów, tyle opinii. :wink:

                                              Tylko jakoś wszyscy narzekający nie uwzględniają jednej rzeczy.
                                              Przy manualu jesteś skazany na machanie lewarkiem.

                                              Przy DSG jedziesz albo w pełnym automacie albo sam sobie zmieniasz biegi. I to szybciej niż w zwykłej skrzyni. Masz wtedy wybór.
                                              Więc w czym problem ?

                                              Jeśli w danym momencie praca DSG Ci nie leży i zrobisz to lepiej, bier manetki w palce i naprzód. :roll:
                                              Jak nie ma to znaczenia jedziesz sobie na automacie. Bardzo sympatycznie jest zapiąć np. tempomat ustawiony na 140 przy 60 km/h. Nogi mają odpoczynek, a cały zestaw przyspiesza robiąc wszystko za Ciebie.

                                              Z DSG masz wybór pracy skrzyni !!!, przy manualu - nie.
                                              masz rację przetestowałem w te wakacje ten zestaw RS TDI z DSG oraz z ACC. Na autostradzie rewelacja, ktoś zwalanie przed tobą i ty zwalniasz, nie ma nic z lewej to kierunek (inaczej Line Assist trochę blokuje) i zapierniczasz do przodu

                                              [ Dodano: Nie 31 Sie, 14 20:41 ]
                                              P.S. Miałem nadzieję że Skoda i w tym roku zrobi Zlot fanów i będzie można potestować "nowość" Scouta właśnie z TDI 184 KM i 4X4 :P . Ale nic z tego :cry: Zlot będzie w 2015 i ma być w cyklu 2 letnim (info ze Skoda Auto Polska).
                                              O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
                                              -----------------------------------------------------
                                              Moja eReSka

                                              Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu

                                              Komentarz

                                              • wojcian
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 149

                                                #73
                                                szybkie pytanko do kolegów z rs ,czy w pakiecie bleck ,ramki w okół okien są czarny mat czy połysk.

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez kwak410
                                                  Różnica na śliskim jest pewnie znacząca. Przy przelotach autostradami i trasami szybkiego ruchu to na nic.
                                                  i tu się obywatelu mylicie. autostrady też bywają śliskie

                                                  Komentarz

                                                  • marek106
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 221

                                                    #75
                                                    I na pewno przy 150 km/h w poślzgu przy esp nie odpinającym się pomoże Ci 4wd ala haldex...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...