Zamieszczone przez Himenek
O3 RS TDI 184KM vs O3 Combi 4x4 Elegance TDI 184KM
Zwiń
X
-
Moja O3 2.0 TDI 4x4
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195
-
-
greg505, tzn? 1.8 tsi jest lepszy rozumiem, bo moc ma tę samą przecież
lżejsze auto niż rska, moc ta sama w zasadzie...powinien odjechać ciut rsce tdi 1.8 tsi według mnie, teoretycznie :szeroki_usmiech oczywiście kiedy kierownik się napnie, a nie będzie porównywał się od dołu obrotomierza z tdikiem :P
v-max niby porównywalny 231 podają dane dla obu, ale do 100 prawie sekundę lepsze jest 1.8 tsi w manualu i jestem w stanie się z tym zgodzić na logikę patrząc na wszystko powyższe :P
Komentarz
-
-
Moc to jedno, zostaje jeszcze kwestia tego, jak wyglada wykres z hamowni takiego autka, nie wspominajac o momencie..
Ja tam nadal bede zdania ze TDI jest jak kon pociagowy - do dlugich, ciezkich tras, a TSI jako lekki kon do szybkiej i krotkiej przejazdzki
Jak juz ktos chce tak smigac, to niech sobie bierze albo RS TSI albo idzie do VW po Golfa GTI Cos za cos
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981greg505, tzn? 1.8 tsi jest lepszy rozumiem, bo moc ma tę samą przecież
lżejsze auto niż rska, moc ta sama w zasadzie...powinien odjechać ciut rsce tdi 1.8 tsi według mnie, teoretycznie :szeroki_usmiech oczywiście kiedy kierownik się napnie, a nie będzie porównywał się od dołu obrotomierza z tdikiem :P
v-max niby porównywalny 231 podają dane dla obu, ale do 100 prawie sekundę lepsze jest 1.8 tsi w manualu i jestem w stanie się z tym zgodzić na logikę patrząc na wszystko powyższe :P
Max jakie u siebie zaobserwowalem to 248Black magic
Komentarz
-
-
Klekot ma krótszą skrzynię, trzeba się bardziej namachać biegami, jest cięższy, to wszystko powoduje że benzyna będzie trochę szybsza mając porównywalna mocsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
sew1981, Czy ja wiem :roll: Może dawniej tak. Diesel miał robić setki tysięcy km, a benzyna (małe pojemności) miała być na miejscu i do dystyngowanej jazdy (duże pojemności). Teraz benzyna o normalnej pojemności i diesel mają podobną trwałość, więc o bezawaryjnych kilkuset tysięcznych przebiegach możemy zapomnieć.
Paradoksalnie wydawało mi się, że diesel nie lubi długiej jazdy z wysokimi prędkościami ??
Ja bym to traktował tak, że 2.0TDI to wół roboczy w stosunku do 1.6TDI, a nie do benzynowych wersji czy to 1,8 czy 2,0 TSi. 1.2TSi czy 1.4TSi to odpowiedniki 1.6TDi, czyli downsizing dla kowalskiego.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dig Dug, patrzac na ten downsizing to szczerze watpie czy takie 1.4TSI dozyje 300-500tys km bez remontu.. Tego sie najbardziej bym bał po tych silnikach..
Co do jazdy z duzymi predkosciami - nie zauwazylem, o ile oczywiscie na dworze nie ma piekarnika.. Zdrzało mi sie robic po 500km z predkosciami 180-200 jak sie dalo, wiadomo ze odcinkami wolniej bo tir/osobowka na lewym..
Z drugiej trasy po 1000km robie z ustawionym 160km/h na tempomacie i silnik jakos nie narzekał nigdy, mimo ze max 2 postoje (oczywiscie ostatni kilometr-dwa na luzie + po zaparkowaniu na stacji tez odczekane, co by turbo ochlonelo)..
Komentarz
-
-
Dig Dug, coś też w tym jest, jednostki 1.4 t itp. to raczej padną , 1.8 i 2.0 to w zasadzie pojemność diesla to fakt. Są na pewno mniej obciążone przez to...ale jednak diesel sam w sobie jest jednostką "sprawniejszą" technicznie, ma lepsze spalanie itp. Więc teoretycznie niezależnie od pojemności powinien przeżyć więcej i nadaje się na długie trasy bardziej....dlatego w ciężarówkach są diesle, a nie turbo benzyny na lpg :P - to najlepsze świadectwo.
Dlatego zgadzam sie z krzyzakp, że diesel na trasy bardziej pasuje :wink: no chyba, że ktos kupi minumum 3.0 v6 wolnossaka, to też się motorek nie nakręci. Np. w Amerykańcach obroty są jak w dieslach naszych, ale to przez pojemności. Jak jechałem chryslerem brata 3,3 na autostradzie kiedyś, to auto w zasadzie miało takie obroty jak moje tdi. :P
Komentarz
-
-
Dig Dug, z trwaloscia 2.0TSI bym sie az tak nie bal, ale sadze ze i tak nizsza niz starego, wolnossacego 2.0 ktore mialo mniejsza moc (100-120KM)..
Po za tym dla mnie deiesl ma plus pod postacia spalania - robiac 30-40tys rocznie odczuwa sie te 2-3litry doskonale Szczegolnie, ze w DE ropa jest tansza o 60-80groszy
Komentarz
-
-
Co za głupoty piszecie z tym przełączaniem biegów przy 1200 obr ??? Przecież DSG przełącza biegi w zależności od tego jak się gniecie pedał gazu. Jak się spokojnie jedzie to może i przełącza przy niskich rpm ale jak się przyciśnie pedał gazu przynajmniej do połowy to zmienia i przy 3000 obr. Ja nie widzie w tym nic złgeo. A dodatkowo masz łopatki więc można zawsze wpiąć taki bieg jak Ci pasuje.
Też byłem trochę zły jak się teraz okazało, że teraz jest TDI 184KM 4x4 (jak zamawiałem RS to nie było oczywiście) ale jakoś to przeżyję. Różnica na śliskim jest pewnie znacząca. Przy przelotach autostradami i trasami szybkiego ruchu to na nic.
Komentarz
-
-
DSG faktycznie wrzuca wyższy bieg przy niskich obrotach, jednak tylko gdy bardzo delikatnie przyspieszamy lub jedziemy z jednakową prędkością. Wystarczy mocniej przyspieszyć by skrzynia zredukowała.
Następne auto też chcę z automatem.
i 4x4. Przy każdym starcie spod świateł OIII 4x4 deklasuje 200KM dizla z napędem na przód.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienWzględem DSG ile głów, tyle opinii. :wink:
Tylko jakoś wszyscy narzekający nie uwzględniają jednej rzeczy.
Przy manualu jesteś skazany na machanie lewarkiem.
Przy DSG jedziesz albo w pełnym automacie albo sam sobie zmieniasz biegi. I to szybciej niż w zwykłej skrzyni. Masz wtedy wybór.
Więc w czym problem ?
Jeśli w danym momencie praca DSG Ci nie leży i zrobisz to lepiej, bier manetki w palce i naprzód. :roll:
Jak nie ma to znaczenia jedziesz sobie na automacie. Bardzo sympatycznie jest zapiąć np. tempomat ustawiony na 140 przy 60 km/h. Nogi mają odpoczynek, a cały zestaw przyspiesza robiąc wszystko za Ciebie.
Z DSG masz wybór pracy skrzyni !!!, przy manualu - nie.
[ Dodano: Nie 31 Sie, 14 20:41 ]
P.S. Miałem nadzieję że Skoda i w tym roku zrobi Zlot fanów i będzie można potestować "nowość" Scouta właśnie z TDI 184 KM i 4X4 :P . Ale nic z tego :cry: Zlot będzie w 2015 i ma być w cyklu 2 letnim (info ze Skoda Auto Polska).O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
-----------------------------------------------------
Moja eReSka
Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu
Komentarz
-
Komentarz