Zamieszczone przez Maliniak
O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez kukubara1200km w 10h - co oznacza szybka jazde - 7.8l/100O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kukubara
I dlatego kupiles 1.6TDI, ktory sadzac po Twoich statystykach pali tyle co moje 1.4TSI?
W zasadzie ja tym autem juz w zasadzie nie jezdze, przesiadlem sie na pojemnosc x2 i spalanie x3 :lol: To tak w kwestii kosiarek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaArek77Zamieszczone przez ukuk1-2 l... przy muskaniu gazu w TSI i cisnieciu do oporu w dieslu. Przy takim samym traktowaniu nie chce wiedziec jaka bylaby roznica.
Zakładam że:
- kupuję O3 RS TDI za 120 tys zł
- moja średnio przy dynamicznej jeździe pali 7 litrów, TSI 9,5 litra - Wychodzi co najmniej 2 litry więcej na setkę. No czyli koszt przejechania 100 km jest około 15 zł niższy
W 10 lat robię zaledwie 150 tys. kilometrów i na paliwie oszczędzam 30 tys. złotych
I zakładam że przez ten czas niewiele wydam na awarie, tylko na wymianę filtrów i koszty paliwa
mi wychodzi, że przy 15 pln róznicy przy przebiegu 150000 zaoszzędzisz 22500 czyli rocznie 2250.
Przy przebiegach miastowych szybciej zuzywa sie dwumas, moga być problemy z dpf-em i wyjazdami za miasto lub czekaniem żeby sie wypalił - to przecież Twój stracony czas i paliwo.
Polecam przejechać sie do salonu i wypróbować tsi, mozesz przecież wziąć Octavkę na weekend i sprawdzić ile będzie realnie spalać przy Twojej nodze... Wtedy zobaczysz jaka jest różnica i sam ocenisz czy warto.
Komentarz
-
-
Dziękuje koledze. No tak czasem myślę aby wypróbować TSI.
Wiem że dwumas sie zuzyje ale najwyżej 3 tysiaki wydam.
Nie wiem czy dobrze z moja wiedzą, 1.4 o mocy 140 koni jest juz na pasku?
A 1.8 o mocy 180 koni nadal na łańcuszku?
No obawiam sie że nie pożycza mi auta na weekend a jesli nawet później następne kilka miesięcy zamęcza telefonami kiedy zamówię.
A jak kupie to najwcześniej na jesień 2015Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaArek77Wiem że dwumas sie zuzyje ale najwyżej 3 tysiaki wydam.
Nie wiem czy dobrze z moja wiedzą, 1.4 o mocy 140 koni jest juz na pasku?
A 1.8 o mocy 180 koni nadal na łańcuszku?
No obawiam sie że nie pożycza mi auta na weekend a jesli nawet później następne kilka miesięcy zamęcza telefonami kiedy zamówię.
A jak kupie to najwcześniej na jesień 2015
Nie wiem jak z rs-em, ale 1.4 w Tarnowie bez problemu wypożyczą, płacisz tylko za paliwo. Myślę ze z 1.8 też nie powinno być problemu. Nikt Cię nie zamęczy telefonami, przecież zawsze możesz powiedzieć ze odkładasz decyzje na 2015 rok...
Co do awaryjności TSI to wystarczy przypomnieć sobie pierwsze 2,0 tdi, tez szału nie było Dużo wskazuje na to że nowe TSI sa już poprawione i te największe wady zostały wyeliminowane. Poza tym masz nowe auto i zrobisz nim tylko 150kkm, więc silnik powinien wytrzymać ten przebieg.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez MaicroftW zasadzie ja tym autem juz w zasadzie nie jezdze, przesiadlem sie na pojemnosc x2 i spalanie x3 :lol:
Wczoraj w Krakowie widzialem kilkanascie aut na zoltych blachach i tak sobie pomyslalem, ze moim dzieciom jak podrosna to auto z 8-12 cylindrami pod maska to bede mogl pokazac jedynie w formie aut na zoltych tablicach, bo krolowac beda hybrydy za te 10-15 lat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez kukubara1200km w 10h - co oznacza szybka jazde - 7.8l/100
Ty piszesz ze _srednia_ z calego dnia 120km/h to malo?
Widziales kiedys autostrade z bliska?
Taka srednia znaczy, ze czesto musisz jechac 150-160km/h bo
nie da sie caly czas jechac tak jakbys chcial. To nie jest jeden prosty
odcinek autostrady z Toba jako jedynym uzytkownikiem
No i w Czechach sporo robia...
Poprzednim razem mialem srednia bodaj 107km/h - tym razem Czechy spowolnily.
q
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez thomas01000Zamieszczone przez kukubaraWidziales kiedys autostrade z bliska?
Srednia 120 to faktycznie nie jazda a'la dziadek, choc spokojnie do osiagniecia na autostradach. Pare miesiecy temu Hamburg->Poznan->Warszawa->Lublin (1050km) poszło w rowniutkie 12godzin, ale w samej Wawie zeszła godzinka na kawke ze znajoma i jeszcze z 20min by podrzucic rzeczy kumplowi.. Nie mniej, na autostradzie ponizej 140 bylo rzadko, a na krajowce, za Wawa predkosci autostradowe, jako ze to był srodek tygodnia i 1-3 w nocy..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kukubaraTy piszesz ze _srednia_ z calego dnia 120km/h to malo?
Widziales kiedys autostrade z bliska?
co do oglądania autostrad to fakt nie oglądałem ich , ja je budowałem.
Zamieszczone przez kukubaraTaka srednia znaczy, ze czesto musisz jechac 150-160km/h bo
nie da sie caly czas jechac tak jakbys chcial. To nie jest jeden prosty
odcinek autostrady z Toba jako jedynym uzytkownikiem
Owszem zdarzało się być jedynym użytkownikiem autostrady , szczególnie tuż przed jej oddaniem.
No ale ja się mogę nie znać na tym co to jest dynamicznie i szybkie, zważywszy na fakt że też wykręcam średnią 100km/h na odcinki 110km wliczając w to dojazd do Marek, przejazd przez trasę toruńską (która jest w remoncie) i dojechanie od Łowicza autostrada A2, mając do dyspozycji starego TDI i tylko 5-cio biegową skrzynię.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Jednej rzeczy nie rozumiem - wiele osób porównuje RSa TDI do TSI i pisze, że .... mniej pali.
Popatrzmy na to
TSI - 220 koni
TDI - 184
220/184 = 1,2
czyli TSI musi palić 1/5 więcej.
Mam RSa od ponad pół roku - jadą normalną trasą 60-80, jak to często bywa, spokojnie poniżej 7 się zejdzie; diesel to byłoby -20% = poniżej 5,6
Moim zdaniem nie można porównywać tych silników - jakby diesel miał 220 koni, to wtedy co innego
Komentarz
-
-
Sebastian75, przy takich predkosciach TDI zejdzie ponizej 5 na pewno Ostatnio z Wrocław-HH wyszło w BKD po chipie 5,8l, a tempomat pokazywal 140 normalnie + jakies 100km było 160+....
Od stycznia (mam nadzieje) bede mogl wrzucic efekty spalania na niemieckich autostradach przy spokojnej jezdzie.. Choc tu nic nie zacheca by jechac 110/130 na dlugich odcinkach
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian75Jednej rzeczy nie rozumiem - wiele osób porównuje RSa TDI do TSI i pisze, że .... mniej pali.
Popatrzmy na to
TSI - 220 koni
TDI - 184
220/184 = 1,2
czyli TSI musi palić 1/5 więcej.
Mam RSa od ponad pół roku - jadą normalną trasą 60-80, jak to często bywa, spokojnie poniżej 7 się zejdzie; diesel to byłoby -20% = poniżej 5,6
Moim zdaniem nie można porównywać tych silników - jakby diesel miał 220 koni, to wtedy co innego
No a potem to już matematyczny błąd - najpierw piszesz, że TSI powinien palić 1/5 (20%) więcej, a potem odejmujesz od wyniku TSI 20%.. Żeby wynik TSI był o 20% wyższy od wyniku TDI, to od wyniku TSI musisz odjąć 16,7%
Komentarz
-
Komentarz