Piszac 2 turbiny nie myslalem o RS ale o 1.4 TSI
Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez MaArek77Przyczepiliscie sie ze napisalem nie cierpie TSI. No i nie z punktu ekonomicznego ale za awaryjnosc, łanchch, 2 turbiny i wgsokie zuzycie paliwa przy wykorzystaniu mocy. Mamy w domu w auta w TDI. Ale ktos moze nie trawic "traktorów"
Zamieszczone przez LeniwiecTylko czy czasem 2.0 TSI nie jest również dalej na łańcuchu, tak jak 1.8 TSI ??
Mam 2.0 tdi cr 140km z dpf, mam 1.6hdi 110km z fap. Chcesz bezproblemowo w miescie kup auto z fapem, filtr jest wypalany plynem dodawanym na fap, nie paliwem, nie rozrzedza oleju i nawet na ktrotkich odcinkach, co mam osobiscie sprawdzone, olej sie nie rozrzedza, dpf w t5 wypala mi sie rowno co 300km
Komentarz
-
-
Może cos pomyliłem ale 1.4 ma dwa doładowania.
ps. Jesli auto dopiero chcesz kupic bedzie to juz raczej tdi z euro6, bedziesz mial bonus w postaci kolenejgo katalizatora tlenkow azotu Ale nie przejmuj sie, w autach zwykle powyzej dmc 1700kg trza juz bedzie lac adblue jak do tira :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez MaArek77Ale u mnie nie może auto w mieście spalic powyżej 8 litrów ropy
Zamieszczone przez MaArek77TDI only
Napiszcie jeszce o kosztach czyszczenia filtra DPF i cenie filtra paliwa do aut z tym ustrojstwem.
Podobno wymiana oleju syntetycznego to tez 2 razy tyle co do starszych diesli.
No ale to nie sa jakies wielkie kwotyZbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81lubek24, napisz tak szczerze - zeby uzyskac takie spalanie jakie podajesz to pchasz ten samochod ?
Moj byly G V z 1,4 TSi jezdzac po Lodzi nie schodzil ponizej 8 litrow a przewaznie bylo ok 9 - jazda normalna, spokojna raczej plynna.
A Ty piszesz ze 1,8 180 kucy z napedem 4x4 pali w miescie 8/9 litrow.
Te TSi to juz chyba produkuja paliwo.
Jeżdżę codziennie do pracy ul. Żołnierską, a osoby znające temat wiedzą jaki tam jest korek
Dzisiejsze tankowanie i wycieczka po Warszawie na al. Krakowską a następnie Modlińską i powrót do domu po udanym zakupie Golfa V dla małżonki
Northeusz to już dobiję gwóźdź do trumny
MaArek77 przed O3 miałem VW Tiguana 2.0 TSI i nie miałem najmniejszych problemów, jedyne wydatki to regularny serwis (longlife) i materiały eksploatacyjne typu opony, klocki i tarcze. Nie przesadzaj z tą awaryjnością, już dawno uporali się z wadami wieku dziecięcego. 1,4 TSI od 150 km w górę miał turbo i kompresor, ale skoda nigdy tego zestawu nie stosowała.O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
Northeusz, zgadza się w Octavii
1,6 MPI do turlania się z dziećmi i na zakupyO3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
lubek24, Mily kolego 51km/h to nie jest jazda po miescie :idea:
To jest srednia z jazdy po miescie i trasy pokonywanej niezbyt szybko - srednie 90-100km/h albo jazda podmiejska wlasnie z predkosciami 50-90km/h Wtedy to spalanie jak najbardziej realne.
Ciekawe czemu innemu koledze z Lodzi ten sam model pali w miescie Lodzi pod 11l :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Maicroft kolego czy zauważyłeś, powyżej zamieściłem dzisiejszą jazdę po Warszawie, gdzie teoretyczne ograniczenia w niektórych miejscach to 80 km ( trasa Siekierkowska itp. ) Przelot z Rembertowa do Al. Krakowskiej, a następnie na Modlińską i z powrotem. Wystarczy że ruch jest płynny a świateł mało.
A skoro piszesz o koledze Rok z Bagien o to fragment z jego profilu str. 4
"Ja jeżdżę 15-17 km do pracy i z powrotem, spod Łodzi do centrum. Spalanie jak na motostat.
Płynny świąteczny przejazd - średnia 46 km/h - spalanie z kompa 7,9 l.
Bywają w normalne dni przejazdy, gdzie średnia nie schodzi poniżej 10 l. też z kompa. "
jak widać są lepsi ode mnieO3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lubek24Maicroft kolego czy zauważyłeś, powyżej zamieściłem dzisiejszą jazdę po Warszawie, gdzie teoretyczne ograniczenia w niektórych miejscach to 80 km ( trasa Siekierkowska itp. ) Przelot z Rembertowa do Al. Krakowskiej, a następnie na Modlińską i z powrotem. Wystarczy że ruch jest płynny a świateł mało.
Komentarz
-
-
moje srednie spalanie ostatnie 1k km - 8,7l, 50/50 trasa miasto, da sie takie spalanie uzyskac ale przy niezbyt agresywnej jezdzie, najnizsze jakie udalo mi sie uzyskac to 80/20 trasa miasto 7,5l do tej pory i nizej raczej nie zejdzie
normalne dojazdy do pracy 9km wychodzi mi 8,5-10l ale zanim do miasta dojade predkosc wynosi 60-100km/h przez 6km
ogolnie co do tej pory zaopserwowalem to:
-miasto 9-13l srednia 30-45km/h
-trasa 7,5-9l srednia 60-120km/h
-autostrada 9-10l tu srednia nie wiem jaka jak juz bylem na autostradzie to jade zazwyczaj 130-180km/h
Komentarz
-
-
MaArek77, Wybacz, ale pisząc o dwóch turbinach w 1.4 tsi na forum Skody w dziale O3 wychodzisz na ignoranta.
a poza tym wypalanie DPF w normalnej jezdzie łatwo zauważyc, bo stajesz na światłach, w korku itp. i po wyluzowaniu lub wcisnieciu sprzegła obroty stoją ci na 1 tys lub lekko ponad to wiesz juz co sie dzieje. 8) Tak mam w pracy w F2 1.6 TDI.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Nigdy nie miałem systemu start&stop.Niektórzy chcą to wyłączyć na stałe .
Z opisów jak to działa dowiedziałem się tylko że silnik gaśnie np: na światłach i po wciśnięciu sprzęgła jedziemy dalej.
Mnie zastanawia czy można wyłączyć na np: na 10km.
Jakby ktoś miał czas na opisanie tego systemu i napisanie po co ten przycisk start&stop ?
Sorka za tak proste pytania ale nigdy nie byłem zwolennikiem takich "ulepszaczy" .
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Przycisk start/stop powoduje wylaczenie (lub ponowne wlaczenie) dzialania tego systemu. Czyli: jedziesz w trase po Polsce, nie chcesz by CI na swiatlach na krajowce wylaczal silnik, wiec po odpaleniu auta wciskasz magiczny przycisk "start/stop" i juz Ci nie wylaczy silnika, dopoki sam go nie zgasisz. Po zgaszeniu i odpaleniu auta z kluczyka, system bedzie dzialal znowu normalnie..
Dla mnie najlepsza opcja było by by stan po wcisnieciu był zapamietywany takze po zgaszeniu silnika.. Ale na rozkminienie takiej opcji pewnie poczekam jeszcze troche..
Komentarz
-
-
Grew, Jak to nie ma sensu ?. Przykładowo: jeździsz 5-6 km do pracy. Po drodze masz 2 światła. Takie zapalanie i gaszenie w lecie nic Ci nie robi, ale zimą jesteś w stanie zarżnąć akumulator, zwłaszcza jak parkujesz na polu i mróz jest nocą.
Stąd ja w zimie to nawet światła wyłączam z automatu i ręcznie włączam tylko na głównej drodze, bo nie mam Ledów, tylko dzienne mi świecą i prąd żrą. Zimą każda chwila ładowania akumulatora jest ważna i wtedy wyłączanie Start-Stop ma sens.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
podam mój przykład - do pracy mam 4 km a jadę prawie 20 min z czego jest 6 świateł, na niektórych stoję 2 - 3 razy z czego jedna zmiana trwa ponad 1,5 min. włączam start stop tylko na tych światłach, na których wiem, że postoję więcej niż 40 sek. i spalanie i tak mam koło 11-13 litrów jak dojeżdżam pod biuro a bez start stopu pewnie z 14-17 by było
jak dla mnie system na sens na krótkich odcinkach, na długich trasach oszczędność będzie znikoma
Komentarz
-
Komentarz