Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MaArek77
    Drive
    • 2014
    • 60

    #26
    Piszac 2 turbiny nie myslalem o RS ale o 1.4 TSI
    Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

    Komentarz

    • Tippo
      L&K
      • 2009
      • 1349
      • Octavia III (5E3)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      #27
      Zamieszczone przez MaArek77
      Przyczepiliscie sie ze napisalem nie cierpie TSI. No i nie z punktu ekonomicznego ale za awaryjnosc, łanchch, 2 turbiny i wgsokie zuzycie paliwa przy wykorzystaniu mocy. Mamy w domu w auta w TDI. Ale ktos moze nie trawic "traktorów"
      TSI z 2 turbinami pierwsze slysze, ale jak lubisz "traktory" to nie dziwota, za to w tsi masz turbine bez vnt i nie maja te silniki EGR'a .

      Zamieszczone przez Leniwiec
      Tylko czy czasem 2.0 TSI nie jest również dalej na łańcuchu, tak jak 1.8 TSI ??
      To calkiem nowe silniki, ktore maja 8 wtryskiwaczy.

      Mam 2.0 tdi cr 140km z dpf, mam 1.6hdi 110km z fap. Chcesz bezproblemowo w miescie kup auto z fapem, filtr jest wypalany plynem dodawanym na fap, nie paliwem, nie rozrzedza oleju i nawet na ktrotkich odcinkach, co mam osobiscie sprawdzone, olej sie nie rozrzedza, dpf w t5 wypala mi sie rowno co 300km

      Komentarz

      • MaArek77
        Drive
        • 2014
        • 60

        #28
        Może cos pomyliłem ale 1.4 ma dwa doładowania.
        Zreszta nie ważne.
        Teraz w Octaii 3 to mam nadzieję już inne lepsze silniki
        Ale u mnie nie może auto w mieście spalic powyżej 8 litrów ropy - TDI only
        Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

        Komentarz

        • Tippo
          L&K
          • 2009
          • 1349
          • Octavia III (5E3)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          #29
          Może cos pomyliłem ale 1.4 ma dwa doładowania.
          Ten nie, jak i zaden w o2 i o3, w fabii rs byl tylko 1.4 z turbo i kompresorem.

          ps. Jesli auto dopiero chcesz kupic bedzie to juz raczej tdi z euro6, bedziesz mial bonus w postaci kolenejgo katalizatora tlenkow azotu Ale nie przejmuj sie, w autach zwykle powyzej dmc 1700kg trza juz bedzie lac adblue jak do tira :P

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Zamieszczone przez Tippo
            Ale nie przejmuj sie, w autach zwykle powyzej dmc 1700kg trza juz bedzie lac adblue jak do tira
            Do Q5 leje sie juz od dawna :szeroki_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • MaArek77
              Drive
              • 2014
              • 60

              #31
              Od kiedy Octavia 3 będzie spełniać normy Euro 6 ?
              Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #32
                Zamieszczone przez MaArek77
                Ale u mnie nie może auto w mieście spalic powyżej 8 litrów ropy
                Jeśli założenie jest, że ma być spalana ropa, to technologia jest już wybrana...
                Zamieszczone przez MaArek77
                TDI only
                ... i to chyba zamyka temat
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • MaArek77
                  Drive
                  • 2014
                  • 60

                  #33
                  Zamieszczone przez Northeusz
                  Zamieszczone przez MaArek77
                  Ale u mnie nie może auto w mieście spalic powyżej 8 litrów ropy
                  Jeśli założenie jest, że ma być spalana ropa, to technologia jest już wybrana...
                  Zamieszczone przez MaArek77
                  TDI only
                  ... i to chyba zamyka temat
                  dopóki nie kupię to órżnie sie może zdarzyc. Nieszkodzi że kocham TDI i miałem 3 teraz może sie to zmieni.
                  Napiszcie jeszce o kosztach czyszczenia filtra DPF i cenie filtra paliwa do aut z tym ustrojstwem.
                  Podobno wymiana oleju syntetycznego to tez 2 razy tyle co do starszych diesli.
                  No ale to nie sa jakies wielkie kwoty
                  Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                  Komentarz

                  • lubek24
                    Rider
                    • 2013
                    • 597
                    • Octavia III (5E3)
                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez yunior81
                    lubek24, napisz tak szczerze - zeby uzyskac takie spalanie jakie podajesz to pchasz ten samochod ?
                    Moj byly G V z 1,4 TSi jezdzac po Lodzi nie schodzil ponizej 8 litrow a przewaznie bylo ok 9 - jazda normalna, spokojna raczej plynna.
                    A Ty piszesz ze 1,8 180 kucy z napedem 4x4 pali w miescie 8/9 litrow.
                    Te TSi to juz chyba produkuja paliwo.
                    junior81 KM z giftem jest troszkę więcej (wykres z hamowni na moim profilu)
                    Jeżdżę codziennie do pracy ul. Żołnierską, a osoby znające temat wiedzą jaki tam jest korek
                    Dzisiejsze tankowanie i wycieczka po Warszawie na al. Krakowską a następnie Modlińską i powrót do domu po udanym zakupie Golfa V dla małżonki

                    Northeusz to już dobiję gwóźdź do trumny

                    MaArek77 przed O3 miałem VW Tiguana 2.0 TSI i nie miałem najmniejszych problemów, jedyne wydatki to regularny serwis (longlife) i materiały eksploatacyjne typu opony, klocki i tarcze. Nie przesadzaj z tą awaryjnością, już dawno uporali się z wadami wieku dziecięcego. 1,4 TSI od 150 km w górę miał turbo i kompresor, ale skoda nigdy tego zestawu nie stosowała.
                    Załączone pliki
                    O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez lubek24
                      ale skoda nigdy tego zestawu nie stosowała
                      lubek24, żeby być dokładnym - nie stosowała w Octavii

                      Zamieszczone przez lubek24
                      po udanym zakupie Golfa V dla małżonki
                      Jeśli można spytać, z jakim silnikiem?
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #36
                        Do Q5 leje sie juz od dawna
                        Merc E takze, ale tylko dlatego, ze wyszli przed szereg, teraz bedzie obowiazkowo :P

                        Komentarz

                        • lubek24
                          Rider
                          • 2013
                          • 597
                          • Octavia III (5E3)
                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                          #37
                          Northeusz, zgadza się w Octavii

                          1,6 MPI do turlania się z dziećmi i na zakupy
                          O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            lubek24, Mily kolego 51km/h to nie jest jazda po miescie :idea:

                            To jest srednia z jazdy po miescie i trasy pokonywanej niezbyt szybko - srednie 90-100km/h albo jazda podmiejska wlasnie z predkosciami 50-90km/h Wtedy to spalanie jak najbardziej realne.

                            Ciekawe czemu innemu koledze z Lodzi ten sam model pali w miescie Lodzi pod 11l :diabelski_usmiech
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • lubek24
                              Rider
                              • 2013
                              • 597
                              • Octavia III (5E3)
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              #39
                              Maicroft kolego czy zauważyłeś, powyżej zamieściłem dzisiejszą jazdę po Warszawie, gdzie teoretyczne ograniczenia w niektórych miejscach to 80 km ( trasa Siekierkowska itp. ) Przelot z Rembertowa do Al. Krakowskiej, a następnie na Modlińską i z powrotem. Wystarczy że ruch jest płynny a świateł mało.
                              A skoro piszesz o koledze Rok z Bagien o to fragment z jego profilu str. 4
                              "Ja jeżdżę 15-17 km do pracy i z powrotem, spod Łodzi do centrum. Spalanie jak na motostat.
                              Płynny świąteczny przejazd - średnia 46 km/h - spalanie z kompa 7,9 l.
                              Bywają w normalne dni przejazdy, gdzie średnia nie schodzi poniżej 10 l. też z kompa. "

                              jak widać są lepsi ode mnie
                              O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Zamieszczone przez lubek24
                                Maicroft kolego czy zauważyłeś, powyżej zamieściłem dzisiejszą jazdę po Warszawie, gdzie teoretyczne ograniczenia w niektórych miejscach to 80 km ( trasa Siekierkowska itp. ) Przelot z Rembertowa do Al. Krakowskiej, a następnie na Modlińską i z powrotem. Wystarczy że ruch jest płynny a świateł mało.
                                To nie jest miasto. To sa obwodnice Kazda statystyka mowi o tym ze srednia miejska predkosc to 23-27km/h i nic tego nie zmieni :!: Kilka osob zarzuca mi wysokie spalanie. Ja mam cale zbiorniki z taka srednia, nie tylko w tym aucie i to jest jazda po miescie. Wielel osob, jak zaczyna sie analizowac statystiki na motostat, ktore ktos uzupelnia rzetelnie rowniez wskazuje, ze srednia predkosc z calego zbiornika ponizej 30km/h to jest jednak miasto
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • greg505
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1239

                                  #41
                                  To jest moja srednia z zakorkowanego Krakowa
                                  Black magic

                                  Komentarz

                                  • jerol
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 188

                                    #42
                                    moje srednie spalanie ostatnie 1k km - 8,7l, 50/50 trasa miasto, da sie takie spalanie uzyskac ale przy niezbyt agresywnej jezdzie, najnizsze jakie udalo mi sie uzyskac to 80/20 trasa miasto 7,5l do tej pory i nizej raczej nie zejdzie
                                    normalne dojazdy do pracy 9km wychodzi mi 8,5-10l ale zanim do miasta dojade predkosc wynosi 60-100km/h przez 6km
                                    ogolnie co do tej pory zaopserwowalem to:
                                    -miasto 9-13l srednia 30-45km/h
                                    -trasa 7,5-9l srednia 60-120km/h
                                    -autostrada 9-10l tu srednia nie wiem jaka jak juz bylem na autostradzie to jade zazwyczaj 130-180km/h

                                    Komentarz

                                    • Dig Dug
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1306
                                      • Seat

                                      #43
                                      MaArek77, Wybacz, ale pisząc o dwóch turbinach w 1.4 tsi na forum Skody w dziale O3 wychodzisz na ignoranta.

                                      a poza tym wypalanie DPF w normalnej jezdzie łatwo zauważyc, bo stajesz na światłach, w korku itp. i po wyluzowaniu lub wcisnieciu sprzegła obroty stoją ci na 1 tys lub lekko ponad to wiesz juz co sie dzieje. 8) Tak mam w pracy w F2 1.6 TDI.
                                      Była O1 jest F2.

                                      Komentarz

                                      • Himenek
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 412

                                        #44
                                        moja średnia z samej jazdy po mieście ( śr prędkość jakieś 15 km/h) wychodzi teraz 12 l ( 110 km łączny odcinek)

                                        Komentarz

                                        • pyrak13
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 28

                                          #45
                                          Moje codzienne dojazdy do metra 7 km w jedną stronę (średnia prędkość z baku 33 - 35 km/h) i trochę dłuższe trasy po W-wie w weekend pozwalają na spalanie ok. 10 l.
                                          Statystyki możecie podejrzeć na motostat.

                                          Komentarz

                                          • Grew
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 72

                                            #46
                                            Nigdy nie miałem systemu start&stop.Niektórzy chcą to wyłączyć na stałe .
                                            Z opisów jak to działa dowiedziałem się tylko że silnik gaśnie np: na światłach i po wciśnięciu sprzęgła jedziemy dalej.
                                            Mnie zastanawia czy można wyłączyć na np: na 10km.
                                            Jakby ktoś miał czas na opisanie tego systemu i napisanie po co ten przycisk start&stop ?
                                            Sorka za tak proste pytania ale nigdy nie byłem zwolennikiem takich "ulepszaczy" .
                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • krzyzakp
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1016
                                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                              #47
                                              Przycisk start/stop powoduje wylaczenie (lub ponowne wlaczenie) dzialania tego systemu. Czyli: jedziesz w trase po Polsce, nie chcesz by CI na swiatlach na krajowce wylaczal silnik, wiec po odpaleniu auta wciskasz magiczny przycisk "start/stop" i juz Ci nie wylaczy silnika, dopoki sam go nie zgasisz. Po zgaszeniu i odpaleniu auta z kluczyka, system bedzie dzialal znowu normalnie..

                                              Dla mnie najlepsza opcja było by by stan po wcisnieciu był zapamietywany takze po zgaszeniu silnika.. Ale na rozkminienie takiej opcji pewnie poczekam jeszcze troche..

                                              Moja O3 RS

                                              Komentarz

                                              • Grew
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 72

                                                #48
                                                Dzięki krzyzakp za odpowiedź.
                                                Czytając posty wyżej myślałem że to jakaś tragedia z tym start&stop.
                                                Teraz to już nie rozumiem sensu wyłączania tego na stałe no chyba że ktoś jeździ 10 razy dziennie 100m do sklepu przez 10 minut.

                                                Komentarz

                                                • Dig Dug
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1306
                                                  • Seat

                                                  #49
                                                  Grew, Jak to nie ma sensu ?. Przykładowo: jeździsz 5-6 km do pracy. Po drodze masz 2 światła. Takie zapalanie i gaszenie w lecie nic Ci nie robi, ale zimą jesteś w stanie zarżnąć akumulator, zwłaszcza jak parkujesz na polu i mróz jest nocą.
                                                  Stąd ja w zimie to nawet światła wyłączam z automatu i ręcznie włączam tylko na głównej drodze, bo nie mam Ledów, tylko dzienne mi świecą i prąd żrą. Zimą każda chwila ładowania akumulatora jest ważna i wtedy wyłączanie Start-Stop ma sens.
                                                  Była O1 jest F2.

                                                  Komentarz

                                                  • Himenek
                                                    Rider
                                                    • 2014
                                                    • 412

                                                    #50
                                                    podam mój przykład - do pracy mam 4 km a jadę prawie 20 min z czego jest 6 świateł, na niektórych stoję 2 - 3 razy z czego jedna zmiana trwa ponad 1,5 min. włączam start stop tylko na tych światłach, na których wiem, że postoję więcej niż 40 sek. i spalanie i tak mam koło 11-13 litrów jak dojeżdżam pod biuro a bez start stopu pewnie z 14-17 by było
                                                    jak dla mnie system na sens na krótkich odcinkach, na długich trasach oszczędność będzie znikoma

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...