Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maro rs
    Elegance
    • 2014
    • 948

    #76
    Zamieszczone przez flash608
    Cześć,
    Z SS nie korzystam, bo uważam, że to tylko knif jak obejść normy emisji szkodliwych spalin wymyślonych przez UE, a mimo to już zdążyłem już ubić turbinę Sądzę, iż SS w niedługim czasie odbije się na alternatorze, akumulatorze i pewnie w jakimś stopniu na samym silniku. Nigdy ciągłe włączanie/wyłączanie urządzenia nie było dobre dla żadnego urządzenia, a gadki, że alter. czy aku są wzmocnione nic tutaj nie wnoszą.
    Jestem drugim użytkownikiem Octavi z 2013r, aktualnie ma 49tys. przebiegu (ja jeżdżę nią od stanu 43tys.). Turbina padła jakiś tydzień temu i co ciekawe podczas spokojnej jazdy. Serwis gwarancyjny wymienił turbinę na nową w ciągu 3 dni (turbinę musieli sprowadzić). Nie wiem jak jeździł pierwszy użytkownik, ale osobiście szanuję turbinę i np. nie cisnę auta dopóki temp. oleju nie stanie pionowo, a po szybszej jeździe daję turbinie odpocząć przed zgaszeniem silnika.
    Ogólnie panowie ze Skody byli zdziwieni, że przy takim przebiegu turbina padła, aczkolwiek awarie się ponoć zdarzają, głównie są to spadające bądź ukruszone wężyki dochodzące do turbiny.
    Dbałem o turbo jak świr, m.in. zawsze chłodząc po ostrzejszej jeździe, a padła przy 90.000 km - rozsypała się w pył, została tylko obudowa. W związku z tym w skodzie nie będzie żadnego cackania się, s&s zawsze "on" i niech sobie wyłącza silnik kiedy chce.
    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

    Komentarz

    • beton99
      Ambiente
      • 2014
      • 145
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #77
      Panowie od TDI a jak to u Was jest z tym DPF-em? Mi prawie codziennie rano (na zimnym zilniku) przy postoju lub zatrzymaniu obroty nie spadaja na 750 tlko stoja na 1000 silnik zauwazalnie "buczy" jak wysiade bez gaszenia silnika to rura wydechowa "syczy". Dodam tylko, ze wiem jak uzywaz diesla z DPF-em bo juz mialem w poprzednim aucie i tam filtr sie wypalal co 2-2,5tys km. a tu jakby codziennie sie wypalal. Jezdze malo po miescie ( tylko dziecko do niani i pod jej domem nie gasze auta) potem do pracy 40km i tam w kolko no i co miesiac trasa 2000km ( do domu do Polski ). Czy to mozliwe, ze tak czesto sie wypala czy moze jest to jakies "dogrzewanie" na zimnym silniku. Zadnej kontrolki nie uswiadczylem, auto tez jezdzi super, oleju nie przybywa (niektorzy narzekaja). U Was tez tak jest?

      Komentarz

      • Dig Dug
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1306
        • Seat

        #78
        Sebastian75, Nie chodzi o tę samą moc i moment. Tylko o te same osiągi. Jak jeden ma na 3 biegu 3 sekundy 60-100 itp. to drugi powinien mieć tyle samo bez względu na moc i moment. Wtedy można powiedzieć, że oba jeżdżą tak samo, a diesel mniej pali i o ile to wtedy się okaże.

        Dopóki diesel będzie oszczędniejszy, ale kosztem osiągów to nie ma co tych silników porównywać, bo poprzeczkę dla RS-a, dla którego ważne są osiągi ustawił wysoko RS TSI. A że RS-TDI nie wyrabia z osiągami to wg. mnie robi to z niego O3 w dieslu z pakietem stylizacyjnym RS, a nie RS, którego ma cechować brak kompromisów co do osiągów. :twisted:
        Była O1 jest F2.

        Komentarz

        • Grew
          Drive
          • 2014
          • 72

          #79
          Dzisiaj moja skoda uświadomiła mnie że start&stop można włączyć/wyłączyć nawiewem :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • beton99
            Ambiente
            • 2014
            • 145
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #80
            Że jak?????? :P

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #81
              Wlaczyc pewnie grzanie szyby + nadmuch na full wtedy obciazenie jest wysokie i zeby chronic aku auto nie zgasnie
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • maro rs
                Elegance
                • 2014
                • 948

                #82
                Nigdy nie miałem S&S. Teraz mam. I zastanawiam się - co Wam on przeszkadza, zwłaszcza w benzynie?
                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                Komentarz

                • lubek24
                  Rider
                  • 2013
                  • 597
                  • Octavia III (5E3)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #83
                  Mi nic, ale niektórzy lubią szukać dziury w całym
                  O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                  Komentarz

                  • krzyzakp
                    L&K
                    • 2013
                    • 1016
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #84
                    maro rs, to, ze gasi silnik np. w miescie po ostrym cisnieciu, gdy staniesz na swiatlach.. A co wtedy dzieje sie z turbina, to kazdy powinien wiedziec...

                    Moja O3 RS

                    Komentarz

                    • maro rs
                      Elegance
                      • 2014
                      • 948

                      #85
                      Ale ja to wiem. Tylko że ludzie dają w palnik od wyjazdu z osiedlowego parkingu po nocnym postoju przy minus 20, gaszą jak obrotomierz jest jeszcze na czerwonym polu, nawet nie wiedzą że w ich aucie jest turbo, no i przejeżdżają 250 kkm, po czym sprzedają auto albo umierają ze starości.
                      A S&S naprawdę mało osób - poza świadomymi - może nawet za bardzo - użytkownikami for internetowych wyłącza, a turbiny jakoś masowo nie padają (widzę jak jeżdżą znajomi nie-pasjonaci motoryzacji, ot przeciętni użytkownicy).
                      Kolejna sprawa - sporo osób tutaj sprzeda auto przed końcem albo tuż po gwarancji. Następna - te turbiny podobno mają osobne chłodzenie, czego nie było w autach typu moje bravo z 2010. Jeszcze jedna - niby jest czujnik, który nie pozwoli na aktywację S&S po ostrym pałowaniu - nie wiem czy i jak on działa, bo mam najechane dopiero 700 km (niedługo będę wiedział zatem ), ale może po prostu to co uważasz za ostre ciśnięcie, wcale takie ostre nie jest. Bo turbina wg mnie wcale nie jest aż taka delikatna (gdyby taka była, pewnie tylko kilka % świadomych użytkowników jeździłoby w miarę bezawaryjnie, a reszta wymieniała turbo co 3 miesiące).

                      Pozwolę sobie wrócić do tematu fiata bravo, o którym kiedyś wspominałem. Na forum ludzie wyłączali dodatkowe wspomaganie "city", które bardzo mocno wspomagało kierownicę poniżej 40 km/h, co było bardzo fajne na parkingu i w wąskich uliczkach, bo rzekomo miało to szkodzić przekładni. Ja włączyłem to raz, przy zakupie auta, nie wyłączyłem nigdy, autem jeździłem ja, jeździ moją żona, jak nie zardzewieje dam kiedyś synowi, i sądzę że nie dowiemy się ile kosztuje przekładnia.

                      Idealnym rozwiązaniem wg mnie byłoby, gdyby ten system - tak jak w "eco" jest zawsze domyślnie ON, w trybie "sport" był domyślnie OFF, no ale skoro tak nie jest...
                      "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                      Komentarz

                      • krzyzakp
                        L&K
                        • 2013
                        • 1016
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #86
                        Pomysł z trybem eco i sport jest super, wtedy bym to brał od razu w ten sposob!
                        O chlodzeniu tez gdzies slyszalem, jednak dopoki nie zobacze jakis dowodow albo sam sie nie przekonam, to jestem sceptyczny... Tym bardziej, ze wole dbac o turbinke - w BLD dozyla 296tys km i jeszcze sie krecila, ale przy remoncie poszla profilaktycznie do sprawdzenia i wyszło ze lada moment by sie wysypała..
                        Co rozumiem przez cisniecie? Poczekanie az sie zagrzeje silnik, a potem podłoga, gdzie sie da, czasem nawet kosztem opon.. A ze w Szczecinie sa przeloty ładne, to idzie sie rozkulac. W samym centrum juz nie za bardzo, ale po rondach i krotkich odcinkach mozna spokojnie dac popalic całemu stadu pod maska.. 15minut takiej jazdy na pewno mocno nagrzewa turbinke i ja rozkreca do duzych obrotow..

                        Moja O3 RS

                        Komentarz

                        • Grew
                          Drive
                          • 2014
                          • 72

                          #87
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Wlaczyc pewnie grzanie szyby + nadmuch na full wtedy obciazenie jest wysokie i zeby chronic aku auto nie zgasnie
                          Tak jak napisałeś nie inaczej

                          Komentarz

                          • maro rs
                            Elegance
                            • 2014
                            • 948

                            #88
                            Ja dbałem o turbinę najbardziej na świecie, i przy 90 kkm powiedziała papa (fakt, że miałem dość mocny program, ale jednak). Więc teraz zmieniam podejście o 180 stopni. Chyba że zobaczę, że rzeczywiście, po 10 minutach jazdy z 6 krpm silnik gaśnie od razu, to może zrewiduję stanowisko. Na razie bujam się wg instrukcji tak do 4,5 krpm i nie dotykam przycisku S&S

                            W cuprze chyba tak jest, że w trybie cupra jest OFF (nie pamiętam czy w sporcie też).
                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                            Komentarz

                            • Grew
                              Drive
                              • 2014
                              • 72

                              #89
                              Moim zdaniem mała ilość km=nie chłodzimy turbiny bo nie ma po czym no chyba że ktoś zdąży dogrzać ,duża ilośc km= chłodzenie 1 minuta nie zbawi .S&S staram się wyłączać a jak zapomnę to na światłach od razu się przypomina.Osobiście dla mnie jest to zbędny bajer i wątpię że zaoszczędzi się na tym hektolitry paliwa.

                              Komentarz

                              • maro rs
                                Elegance
                                • 2014
                                • 948

                                #90
                                A już wiem, będę wyłączał to coś czasem, bo z włączonym nie działa launch control
                                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                Komentarz

                                • tomek.wlkp
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 132
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez beton99
                                  Panowie od TDI a jak to u Was jest z tym DPF-em? Mi prawie codziennie rano (na zimnym zilniku) przy postoju lub zatrzymaniu obroty nie spadaja na 750 tlko stoja na 1000 silnik zauwazalnie "buczy" jak wysiade bez gaszenia silnika to rura wydechowa "syczy". Dodam tylko, ze wiem jak uzywaz diesla z DPF-em bo juz mialem w poprzednim aucie i tam filtr sie wypalal co 2-2,5tys km. a tu jakby codziennie sie wypalal. Jezdze malo po miescie ( tylko dziecko do niani i pod jej domem nie gasze auta) potem do pracy 40km i tam w kolko no i co miesiac trasa 2000km ( do domu do Polski ). Czy to mozliwe, ze tak czesto sie wypala czy moze jest to jakies "dogrzewanie" na zimnym silniku. Zadnej kontrolki nie uswiadczylem, auto tez jezdzi super, oleju nie przybywa (niektorzy narzekaja). U Was tez tak jest?
                                  Mam to samo, ale zauważyłem wczoraj że jak temperatura osiągnęła 90 to obroty spadły. Czyżby komputer podtrzymywał wyższe obroty żeby dogrzać szybciej silnik ?
                                  Czarna Diablica

                                  Komentarz

                                  • keraj998
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 359
                                    • Volkswagen

                                    #92
                                    Zamieszczone przez tomek.wlkp
                                    Mam to samo, ale zauważyłem wczoraj że jak temperatura osiągnęła 90 to obroty spadły. Czyżby komputer podtrzymywał wyższe obroty żeby dogrzać szybciej silnik ?
                                    może masz dogrzewacz Webasto, ja mam identyczny silnik co prawda w Touranie i u mnie jest ten dogrzewacz, w zimie super sprawa
                                    "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                                    Komentarz

                                    • Himenek
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 412

                                      #93
                                      ja mam tak tylko jak temperatura spadnie na dworze poniżej 4 stopni bodajże

                                      Komentarz

                                      • tomek.wlkp
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 132
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        #94
                                        Dogrzewacza nie ma, zresztą on nie powoduje podnoszenia obrotów.

                                        Jeżdziłem Touranem przez 4 lata więc temat jest mi znany.
                                        Czarna Diablica

                                        Komentarz

                                        • krzyzakp
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1016
                                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Grew
                                          Moim zdaniem mała ilość km=nie chłodzimy turbiny bo nie ma po czym no chyba że ktoś zdąży dogrzać ,duża ilośc km= chłodzenie 1 minuta nie zbawi .S&S staram się wyłączać a jak zapomnę to na światłach od razu się przypomina.Osobiście dla mnie jest to zbędny bajer i wątpię że zaoszczędzi się na tym hektolitry paliwa.
                                          Ok, po samym miescie moze nie.. Ale lecac polskimi DK, wpadasz do miasta, na wlocie masz swiatelka i jeszcze cos wyprzedzales, bo nagle 2 pasy, ale czerwone, wiec hamujesz, stajesz a S&S robi Ci off... Taki scenariusz nie jest rzadki jak sie lata po polsce i glownie z mysla o nim SS mi sie nie podoba... Zobaczymy jak to bedzie w praktyce, raczej bede go wylaczal odruchowo po pewnym czasie

                                          Moja O3 RS

                                          Komentarz

                                          • tomek.wlkp
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 132
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Himenek
                                            ja mam tak tylko jak temperatura spadnie na dworze poniżej 4 stopni bodajże
                                            Obserwowałem zachowanie i u mnie jest tak samo. Wczoraj temperatura na zewnątrz była ok 7 st, i obroty były normalne.
                                            Czarna Diablica

                                            Komentarz

                                            • Andrzej_J2
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 3

                                              #97
                                              nie bardzo wiem jak jest z tym dpf-em. Są sytuacje gdy na wolnych obrotach mam 1000 obrotów ale spalanie wzrasta tylko do 0,7 litra wiec nie chce się wierzyć by to było wypalanie. tym bardziej iż gdy ruszę i odpuszczę gaz, spalanie jest 0 a średnie nie wzrasta, nie tak jak w innych samochodach z DPF. U kolegi to wypalanie wygląda tak ze podczas jazdy spalanie wzrasta o kilka litrów i to przez kilkanaście km. Może ktoś wie dokładnie jak jest z tym DPF. Jeżdzę codziennie około 30 km ( dwa razy po 15) połowa to zakopianka połowa miasto i czasem jakies dłuższe trasy. Mam obecnie blisko 20 tys km i nie zauważyłem by DPF w sposób typowy mi sie wypalał
                                              Octavia Combi 2,0 tdi 150 PS z 2014 roku

                                              Komentarz

                                              • krzyzakp
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1016
                                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                #98
                                                oO i ja sie podepne.. Mialem wrazenie ze DPF mi sie wypalal pare razy, niby mial prawo bo krazylem po miescie na krotkich odcinkach...
                                                Tydzien temu zdziwiłem sie, bo po trasie 400km autostrada (predkosci 160-200 cały czas), gdzie DPF musiał sie wyczyscic przy takim obciazeniu, zrobiłem krotki kawałek po miescie i znowu na luzie 1k obrotow, do tego wentylator chlodnicy chodzi na maxa i buczy.. Po zgaszeniu sam wentylator chodzi jeszcze pare minut...
                                                Nie zdarza sie to regularnie, ale okresowo.. Plyn chlodniczy/olej ma temp w normie wtedy, olej nawet w granicach 80-90stopni dopiero ( w trasie przy duzej predkosci przebija 110st).

                                                Pomysły co moze byc nie tak?

                                                Moja O3 RS

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8030
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #99
                                                  krzyzakp, tu na forum ktoś pisał, że DPF się wypala niezależnie od napełnienia co około 500km w 1.6TDI i u mnie tak jest. Jak procedurę przerwę to uruchamia się przy następnej jeździe po osiągnięciu właściwej temperatury pracy silnika.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Nie jestem pewien czy DPF przy takich predkoscia bedzie sie wypalal. Instrukcja mowi o obrotach rzedu 1800-2500.

                                                    DPF w zyciu sie nie wypali jak bedziemy miec rowniez rezerwe permanentnie w baku :twisted:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...