Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

wymiana OLEJU co 15 czy 30 tys. km ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O oleju silnikowym, ale może go rozwiniemy o inne...

    Może i wieczny nie jest, ale moje 15. letnie Audi na takowym ciacha od urodzenia i nie widzę problemów ze skrzynią pomimo nalatanych ponad 180 tysi km.
    Ba, mało tego... W zeszłym roku poprosiłem, żeby mechanik sprawdził stan i ewentualnie dolał, ale nawet go nie ubyło. A w skrzyni też chyba występują wysokie temperatury i tarcie.

    Żeby dorzucić jeszcze do pieca, to dodam, że dobre kilka lat temu mój Ojciec pokusił się o wymianę oleju w skrzyni w 10. letnim Polo też w myśl zasady: "na zdrowie podzespołom" i co? I uszkodzeniu uległo łożysko w skrzyni... Wymiana odbywała się w ASO.

    Komentarz


    • Sebastian75, niestety wszystko jest na coraz krótszy okres używania. Tylko o ile mogę sobie pozwolić częściej na zakup żarówki, to z samochodem już nie tak hop. Ale kogo to......
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • ruwado,

        i dlatego moim zdaniem wiele nie ugramy, jak zamiast co 15 wymienimy olej przy 19

        Jak napisałem wyżej - przerażony jestem awaryjnością marek premium; kiedyś RS będzie trzeba wymienić - no i pytanie na co....

        Komentarz


        • ugramy ugramy. Jak myslisz ile tam w tym twoim oleju jak go tam spuscisz z auta w ilosci okolo 5 litrow po przelocie 20 tys masz w skladzie tak naprawde oliwy?? Ze dwa litry??? Reszta to co myslisz jest?? sadza, ropa i jeszcze moze cos. Moze troszke przesadzilem z iloscia ale pamietajcie ze tak jak oleju w aucie moz e ubywac i pryzbywac tak jego sklad tez mocno ulega zmianie. Jesli komus ubywa nieco oleju i zmuszony jest dolewac oleju powiedzmy z litr co 10-15 tys czyli do wymiany to nei wiem czy nie jest to nawet kozystne dla silnika. Dostaje zawsze to troche świeżej oliwy po przelocie powiedzmy 7 czy 9 tys km. Nawet nei wiecie jak grubo sie mylicie. Do teog mysle ze tylka mi nie rozerwie jak bede wymienial olej nawet pozadny motula za 126 zl za 5 litrów zamiast co 20 czy 30 tys km np co 12 tyś. Jesli ktos serwisuje w aso to moze sobie smigac co 30 tys do nich bo musi ale nikt mu nie zabroni w polowie tego czyli co 15 tyskm odwiedzic pana henia w szopie i wreczyc mu banke z filtrem na wymiane i on tej wymiany wykona za 30 zl. Raptem niecale 200 zl a silnik ma lzej. Poszperajcie sobie u fachowców jakie fajne fotki wklejają jakie calkiem fajen fury do noch zjeżdzają na alwaetach i potem sie okazuje ze olej to jak woda 2 cm ponad stan, panewek brak na wale. itd itd. Ze wam nei skzoda walu i walka rozrzadu wiedzac ze PDki cierpia na przycieranie sie tych elementów.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz


          • wesol, W sprawnym silniku, nie powinno być takich objawów, ale sprawnym i normalnie urzytkowanym. Takie rozcieńczenia co piszesz, to może i wystepują, ale w autach eksploatowanych na miejscu i na ostrzej jeżdżonych, gdzie na zimno podawana jest duża dawka paliwa i to tak strasznie rozcieńcza. Normalnie jadąc nie ma się skąd wziąć taka ilość, a ta co się dostanie to powinna odparować. Ale komputer jak widać skraca czasookresy jak widzi jak jeździmy.

            A jak już wspomniał kolega, to jak często wymieniamy resztę płynów, z wspomnianym olejem w skrzyni włącznie. Każdy zlewa zalecenia ASO do płynu hamulcowego co 2 lata, albo chłodniczego. Jacy to wszyscy są fachowcy w dziedzinie olejów silnikowych, a reszta leży. :P
            Była O1 jest F2.

            Komentarz


            • ormalnie jadąc nie ma się skąd wziąć taka ilość, a ta co się dostanie to powinna odparować
              Po ilu km Twoim zdaniem odparowuje paliwo z oleju? Twoim zdaniem ktoś kto jeździ spokojnie i krótkie dystanse to nie jest tym zagrożony?

              Co do oleju w skrzyni biegów to jest inna para kaloszy, bo temperatura w manualu jest raczej niska, z tym tarciem to też "szału" nie ma a poza tym nie jest narażony na produkty spalania. W automacie trzeba wymieniać olej - prawda?
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz


              • nic nie doparuje. Ropa nie odparuje to nei benzyna. Zreszta sporo silnikow benzyznowych tez ma tak ze smierdzi bena po zaciagnieciu nosem z pokrywy zaworowej. Olej to jednak po przelocie 20 czy 30 tys km wydaje mi sie ze ma neiwiele wspolnego z ta jego nazwa czyli ilejem z banki. TO nei tylko koloriny. W dieslu kolor czarny oliwy mamy juz przy nieduzym przelocie. Cos tam na uczleni mialem na ten temat w koncu tytuł inż motoryzacji tez nie dostalem za wytoczke jajek. Conieco tez zglebilem tematu pracujac w aso opla oraz forda ale generalnei interesuje sie mocno motoryzacją itd. Ojciec starej daty tez mechanik i juz kiesys mi mowil ze nic nie zastapi wymiany co 10-15 tys km bo w berlingo ma jakis tam opis z eniby na oleju syntetycznym 5W40 mozna tez robic po 30 tys km. Sam kupil kiedys to berlingo cprawda to wolnossak ale mialo cos kolo 140 tys km a dzis ma okolo 500 tys km i co lata dalej. Silnik jak zloto. CO my w nim robilismy? trzy razy rozrzad chyba, napinacz paska PK i pasek PK Swiece zarowe chyba dwa razy, UPG gdzies przy 300 tys i takie tam z zawieszenia i hamulców sprawy.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz


                • wesol, Po pierwsze ustosunkuje się do drugiej części. Skoro twój ojciec ze 150 zrobił 500 tys, to nie robił to w mieście, więc silniik chodził na trasach, stąd masz odpowiedz co jest zdrowsze i czy należy tak samo podchodzić do auta co jeździ w mieście i tego z tras ?? Chyba nie.

                  Jeżeli już jesteśmy przy trasach, to pamiętacie jak kolega Irek opisywał, że jeżdżąc O2 2.0TDi nie wymieniali oleju i po 60 tys km, bo nie było czasu + oszczędności ?? Pamiętacie ten wątek. Tam auta robiły masakryczne przebiegi na trasach, ale nie jeźdżone spokojnie, ale pelna dynamika. I jakoś Irek nie wspominał, żeby te auta wcześniej padały. Robiły takie same przebiegi bezawaryjnie, a zapewne większe jak te huchane, dmuchane cywilne z forum. I co jakoś to nie pasuje to zajeżdzania silnika przy LL. Kiedyś były te auta sprzedawane z przebiegami po 400 tys. Moze sobie przypomnicie. Do mnie to przemawia, bo goście po waszemu musieliby wymieniać olej co 3 tygodnie. :lol:

                  A na koniec odniosę się do rozcieńczania oleju. Faktycznie ono wystepuje, ale jak wiadomo jest ono wynikiem niespalonego paliwa głównie, albo prawie wyłącznie z za bogatej mieszanki, stąd im krótsze trasy i na zimno tym więcej paliwa w oleju, więc idąc dalej tym tokiem, w oleju jeżdzonym na trasie w trybie LL przy przebiegu prawie 30 tys będzie mniej paliwa niż w tym jeżdzonym po mieście i wymienianym co 15 tys. gdzie non stop 1-2-3 i bogata mieszanka. :|
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz


                  • Może nie do końca na temat, ale prawda jest taka, że rozkminy dotyczące częstszych wymian oleju, nie pałowania na zimnym, chłodzenia przed wyłączeniem, itp. dotyczą małego odsetka użytkowników, głównie zalogowanych na jakimś forum motoryzacyjnym (mnie też, hehe).
                    Natomiast cała reszta daje w palnik już na osiedlowym parkingu, wyłącza silnik jak turbina wykręca jeszcze 200.000 obr/min, nie przychodzi im do głowy żeby wyłączać start&stop przed jazdą, serwis odwiedzają tylko w ramach obowiązkowych przeglądów (przy czym jeśli tolerancja wynosi 500 km, to najwcześniej przy 30.499 km, i to tylko na gwarancji, bo potem frania-mechania już tylko jak im się przypomni). Spora cześć dodatkowo przy wyborze paliwa i innych materiałów eksploatacyjnych kieruje się tylko ceną (np. tankując nawet sporo droższe auta niż Skody pod Auchanem jakąś mieszanką biopaliw). I jakoś jeżdżą.
                    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Dig Dug
                      wesol, Po pierwsze ustosunkuje się do drugiej części. Skoro twój ojciec ze 150 zrobił 500 tys, to nie robił to w mieście, więc silniik chodził na trasach, stąd masz odpowiedz co jest zdrowsze i czy należy tak samo podchodzić do auta co jeździ w mieście i tego z tras ?? Chyba nie.
                      Niesteyt nei w trasach. Jazda raczej od wioski do wioski i po miescie. TP przelot nie z roku czy dwóch a chyba z 10 lat wiec wychodzi statystycznie rocznie w sumie nie tak duzo. tyle w tym dobrego ze codziennie robi ze 20 km i gasi i wieczorem znowu 20 do domu i gasi.
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz


                      • Witam

                        Mam octavię RS z listopada 2014 w zeszłym tygodniu po powrocie z wakacji musiałem jechać w dłuższa trasę zapomniałem ze miałem komunikat na komputerze pokładowym z informacja o wymianie oleju za 200km . Oczywiście musiałem przekroczyć ta wartość i nabiałem jeszcze ok 600km. Zastanawiam się jak to ma się do gwarancji... , gwarancja informuje o wymianie oleju na przeglądzie nic nie wspomina o wymianach po informacji z komputera...na wymianie pojadę w weekendzie... Auto ma 21000km

                        Komentarz


                        • W instrukcji jest zapis o wykonaniu przegladu do 2 lat i/lub wg. wskazan komputera, nie pozniej niz 30kkm. Tolerancja od powiedzmy pojawienia sie komunikatu to kiedys bylo +/- 700km gdzie nikt nic nie mowil.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • A wiec tak, poczytałem ten temat na spokojnie po jakimś czasie i jednak wymieniłem w rsie olej, bo po dotarciu itp, mówię ok. Wymienię dla świętego spokoju, 11400 km przebiegu i wymiana na long life'a, barwa juz w sumie nie za ciekawa ale w serwisie mówili że spokojnie by pojezdzil. Dobra wymieniony olej filtry itp, ale w szoku byłem ile tam weszło tego oleju a na bagnecie niecałe 3/4, 6,3l! Szok, wymiana oleju, filtry, materiały po stronie serwisu, 430pln brutto.
                            vRS

                            Komentarz


                            • Strasznie dużo. Tecdoc podaje dla RS 2.0 TSI 5.7 litra oleju.
                              algi
                              O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                              Komentarz


                              • U mnie weszło 5 litrów i było tak w połowie bagnetu, coś tam dolałem (ale na pewno mniej niż 0,5 litra) i jest pod max.
                                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                Komentarz


                                • W CJZA policzyli za 4 l. Było około 1 - 2 mm poniżej max na bagnecie
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • Dzisiaj byłem na wymianie oleju pierwsza po wskazaniu komputera. Zdziwiłem się bardzo jak okazało się ze karta serwisowa Basic która dostałem przy zakupe spowodowała ze zapłaciłem 0 zł . Byłem pewien ze dotyczy to tylko gratisowych usług a nie materiałów eksploatacyjnych.

                                    Komentarz


                                    • Infoludek, tak podają na stronie Skody:

                                      podczas obowiązywania Pakietu przeglądów nie ponosisz żadnych kosztów wynikających
                                      ze standardowego planu serwisowego.


                                      PAKIET PRZEGLĄDÓW
                                      olej
                                      filtry
                                      płyny
                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz


                                      • Mam ten sam pakiet co RUWANO i powiem że dobre rozwiązanie. Ale olej i tak wymieniam co roku albo 15tys km lepiej dla silnika. A jeśli chodzi o olej to najlepszy jest Oryginalny LL zakupiony w ASO mimo że produkuje go castrol ale jest różnica

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez sebo9999
                                          Mam ten sam pakiet co RUWANO i powiem że dobre rozwiązanie. Ale olej i tak wymieniam co roku albo 15tys km lepiej dla silnika. A jeśli chodzi o olej to najlepszy jest Oryginalny LL zakupiony w ASO mimo że produkuje go castrol ale jest różnica
                                          A na czym ta roznica polega? :lol:
                                          Black magic

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez sebo9999
                                            Mam ten sam pakiet co RUWANO i powiem że dobre rozwiązanie. Ale olej i tak wymieniam co roku albo 15tys km lepiej dla silnika. A jeśli chodzi o olej to najlepszy jest Oryginalny LL zakupiony w ASO mimo że produkuje go castrol ale jest różnica
                                            Kolego ten post można skomentować tylko uśmiechem, ktoś Ci ładnie zamydlił oczy . Poczytaj trochę na temat olejów i dowiesz się, że to jednak wcale nie taki świetny olej jak Ci się wydaje.
                                            Moja FLka:

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez sebo9999
                                              Oryginalny LL zakupiony w ASO
                                              który kosztuje ok. 90zł za litr a niczym się nie różni od tego kupionego w sklepie(sprawdzonym).


                                              A na marginesie ja tez zmienilem okres przeglądu z 30 na 15tys km i tego sie trzymam.
                                              Kondziu

                                              OCP

                                              Komentarz


                                              • No bo jam jest drogi to musi byc dobry.

                                                BTW to ten olej czasem taniej mozna kupic w VW
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • W ASO TEN OLEJ KOSZTUJE 335,00ZŁ BRUTTO ZA 5 LITRÓW

                                                  Komentarz


                                                  • Tak wiec dalej nie ma szalu :lol:

                                                    Bo mozna kupic 10l normalnego oleju i wymienic go 2 razy.

                                                    Ale to nie jest eko :lol:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X