1.8 TSI 4x4 DSG
1.8 TSI 4x4 liftback DSG czy 2.0 TDI DSG
Zwiń
X
-
A jaki ma lepiej przyspieszać - mocniejszy czy słabszy? Nie gloryfikujmy tu dieslowego momentu obrotowego, który realnie przekłada się tylko na chwilowe mocniejsze wciśnięcie w fotel. Taki moment może i miałby znaczenie, gdyby kierowcy benzyny zabronić redukować - na danym biegu rzeczywiście mogą być różnice na korzyść słabszego diesla, tyle, że wystarczy zredukować. No i taka sytuacja nie zaistnieje przy dsg, bo ona sobie sama zredukuje przy nawet odrobinę mocniejszym niż delikatne depnięciu.
Co tu dużo pisać - honda civic type r, która ma 200 KM i jakieś 80 Nm robiła co chciała z moimi 370 Nm w dieslu, w każdym momencie. Z prostej przyczyny - 35 KM więcej i kierownik, który wiedział do czego służy wajcha od biegów.
Komfort jazdy takim autem, zwłaszcza na co dzień (ciągle wysokie obroty i machanie drążkiem żeby to jechało) jest dyskusyjny, ale to inna sprawa."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
krzyzakp, wiem, dlatego napisałem "No i taka sytuacja nie zaistnieje przy dsg, bo ona sobie sama zredukuje przy nawet odrobinę mocniejszym niż delikatne depnięciu"
Dlatego te wszystkie testy elastyczności 60-100 na 4ce czy 80-120 na 5ce przy automacie można sobie wsadzić - porównywanie tego ma sens tylko przy manualu"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
maro rs, nie jestem pewien, a nie chce mi sie szukac testow.. Ale te elastycznosci podaja chyba niezaleznie od skrzyni biegow, dla silnika X.
A nawet jak podaja dla automatow, to zawsze mowa ze na biegu Y mialo to miejsce...
Jak sie upierac ze przeciez DSG zredukuje, to mozna tak samo powiedziec ze w manualu kierowca tez zredukuje. W koncu kazdy kierowca to (w teorii) umie - skoro teraz juz ma byc ekodriving na Lce, to i redukcje biegow powinni ogarniac..
Komentarz
-
-
Przecież w DSG można wymusić jazdę na określonym biegu. Trzyma się parę sekund manetkę czy jakoś tak.
Edit: Mój błąd, trzyma się + żeby powrócić do automatu... No ale jak sobie zrzucę łopatką na 4 to chyba przyspieszając od 60-100 obroty nie wejdą na czerwone pole, DSG nie wrzuci 5-tki i normalnie taka próba wyjdzie jak w manualu...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Panowie, zgadza się, że tak podają i że da się to zmierzyć, tylko w zasadzie po co? W manualu ten parametr daje informację, czy da się w miarę dynamicznie jeździć autem bez machania drążkiem co chwilę. A w dsg co mnie obchodzi na jakim biegu będę jechał w danym zakresie? Jak akurat pogłaśniam radyjko, to nawet nie widzę który to bieg, bo mi wyświetlacz głośności zasłania
Co więcej, przy chęci zdecydowanego (nawet nie maksymalnego) przyspieszenia bez używania manetek (czyli tak jak większość ludzi jeździ >95% czasu) ani 60-100 nie przejadę na czwórce, ani 80-120 na piątce - więc co mi dają takie dane?"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maro rskrzyzakp, wiem, dlatego napisałem "No i taka sytuacja nie zaistnieje przy dsg, bo ona sobie sama zredukuje przy nawet odrobinę mocniejszym niż delikatne depnięciu"
Dlatego te wszystkie testy elastyczności 60-100 na 4ce czy 80-120 na 5ce przy automacie można sobie wsadzić - porównywanie tego ma sens tylko przy manualu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpmaro rs, jedyne co to jeszcze kwestia czy w trybie eko to zdecydowane przyspieszenie nie zalapie sie dla komputera na dany bieg.. Choc zdecydowane to obstawiam prawie ze do podłogi...
Wiem, czepiam sie tu dla zasady - wybaczcie
Komentarz
-
-
maro rs, zebys wiedzial ile juz zrobilem km w tym trybie.. Glownie odpalam go jak jade na autobahnie i tak na tempomacie i chce jechac w miare spokojnie.. Wtedy wole sobie przelaczyc jak bym sie zapomnial i za mocno nacisnal np. wyprzedzajac tira, gdy cos dogania po malu... Jak juz trzeba dac po garach, to zawsze wystarczy dac w podloge (do owego klikniecia) i pojdzie z pelna moca..
Paddington, staram sie by było w temacie, choc czasem robie to na siłe.. Tak to jest jak sie pisze z pracy, gdzie sie czasem trzeba czepiac dla dobra produktu..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpPaddington, staram sie by było w temacie, choc czasem robie to na siłe.. Tak to jest jak sie pisze z pracy, gdzie sie czasem trzeba czepiac dla dobra produktu..
Komentarz
-
-
o kant d... test taki potłuc, kto przy zdrowych zmysłach będzie przy 60 km/h na 4 biegu wyprzedzał bez redukcji ? no chyba że masz 500 KM.
DSG przy tej prędkości i tak już D5 wrzucaO3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maro rsWrzuca 5 albo i jeszcze długo jedzie na 2, zależy jak się z gazem obchodziszO3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
Pomijając wyniki testów, które faktycznie wypaczają rzeczywiste (najlepsze) możliwości przyspieszania w warunkach drogowych porównywanych silników QIII (1.8TSI 4x4 DSG i TDI 2.0 DSG). Pytanie w jakim czasie będą przyspieszały QIII przy optymalnym doborze przełożenia czyli oddając pełne możliwości DSG.
Komentarz
-
-
Skoda Octavia Combi 4x4 1.8 TSI 180 KM (automat)
60-100 masz 3,9 s
Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM (liftback, manual, niby mokra droga, ale przy 60-100 to już ma małe znaczenie).
60-100 masz 5,3 s
Wiem, że nie są to dokładnie te silniki, jakie chcesz porównać, ale daje jakiś pogląd. Wniosek: przepaść, nie ma się nad czym zastanawiać."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maro rsSkoda Octavia Combi 4x4 1.8 TSI 180 KM (automat)
60-100 masz 3,9 s
Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM (liftback, manual, niby mokra droga, ale przy 60-100 to już ma małe znaczenie).
60-100 masz 5,3 s
Wiem, że nie są to dokładnie te silniki, jakie chcesz porównać, ale daje jakiś pogląd. Wniosek: przepaść, nie ma się nad czym zastanawiać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezTSI zapewne pozamiata z zatrzymanego, natomiast z rolki to już nie wiadomo - zależy na jakim biegu będzie TDI a jaki wybierze DoppelSchaisenGetriebe w TSI.
Komentarz
-
-
Jezdzilem takim dieslem tylko bez 4x4 na jezdzie probnej i jak na moc 150km to slabo to jechalo. Depniecie przy 60km/h w tsi dsg powoduje wystrzal bez zastanawiania sie jaki bieg aktualnie mamy, ewentualnie tryb sport i zadnej zwloki. Nie ma tego komfortu w dieslu z manualem. Porownanie przyspieszenia przy 60 czy 80km/h przy skrzyni dsg w tsi wobec diesla z manualem to nonsens bo w czasie jazdy prawie nikt z automatem nie wymusza jazdy na jednym biegu.
Komentarz
-
Komentarz