Obniżenie zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg505
    L&K
    • 2013
    • 1239

    #26
    pixel, roznicy duzej nie bedzie, tak samo twardo
    Przy takich przebiegach i 1.4 odpuscil bym temat 18"
    Black magic

    Komentarz

    • pixel
      Classic
      • 2014
      • 19

      #27
      Nie ukrywam ze jesli ma być tak samo twardo, do wole 18"
      Natomiast jeżeli ma być różnica w twardości, oraz dynamice to pozostanę przy 17"

      Faktycznie przebiegi dość znaczne i to po całym kraju, wiec przy obecnej sieci dróg w Polce obawiam sie większych kół.

      W golfie v miałem przy standardowym zawieszeniu 18" i jakoś mi to nie przeszkadzało a w stosunku do oct III nie mam porównania
      Zanim zamówiłem oct to demowka miała 17" i przy znieslawionej tylnej belce jakoś mi to ńie przeszkadzało.....

      Dylemat

      Komentarz

      • JacekRS
        Rider
        • 2014
        • 394
        • Superb III (3V3)
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #28
        Zamieszczone przez pixel
        Nie ukrywam ze jesli ma być tak samo twardo, do wole 18"
        Natomiast jeżeli ma być różnica w twardości, oraz dynamice to pozostanę przy 17"

        Faktycznie przebiegi dość znaczne i to po całym kraju, wiec przy obecnej sieci dróg w Polce obawiam sie większych kół.

        W golfie v miałem przy standardowym zawieszeniu 18" i jakoś mi to nie przeszkadzało a w stosunku do oct III nie mam porównania
        Zanim zamówiłem oct to demowka miała 17" i przy znieslawionej tylnej belce jakoś mi to ńie przeszkadzało.....

        Dylemat
        Mlody jestes to Ci nie przeszkadza 2-3 lata i zacznie przeszkadzac
        "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

        Komentarz

        • Leniwiec
          Rider
          • 2009
          • 624
          • Octavia IV (NX3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          #29
          Wg mnie 17" jest optymalnym rozmiarem dla Octavii w sensie estetycznym, kwestia tylko czy jest sens pakowania się w opony 225 przy silniku 1.4. Miałem takie kółka w O2FL przez 4 lata i w temacie komfortu różnica między nimi a 16" na zimę była znikoma. A jeździłem również z rodzinką po drogach wątpliwej jakości. Inna sprawa, że O2 (przynajmniej moja) specjalnie miękka to raczej nie była.
          Natomiast różnica w dynamice i spalaniu była już odczuwalna i z tego względu mocno bym się zastanowił, czy przy tym silniku nie zostać na 16" i 205 cały rok. Lub 205 na 17" jeśli się da.
          Kilka dni temu mieliśmy okazję pojeździć trochę O3 z fabrycznie obniżonym zawieszeniem i kołami 18" - komfort specjalnie chyba nie ucierpiał, a przynajmniej takie mieliśmy wrażenie.
          Ale nie zmienia to faktu, że jakbym miał konfigurować auto dla siebie to do 18" bym nie dopłacał.
          Pozdro

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #30
            Jeżeli kierowca nie ma aspiracji rajdowca czy też nie przepada za szybką i dynamiczna jazdą to nie widzę powodu co by zakładać 18, nie widzę również powodu co by 18 zakładać do seryjnego zawiasu.
            Felga 17 z profilem 225 czy tez.205 jest wystarczająca do normalnej jazdy przy seryjnym zawieszeniu.

            Reasumujac, jezeli wkladac 18 to w rsie albo w innej mocnej obniżonej octavii.
            Dodam że ja jeżdżę na 18 przez cały rok i przez kilka ostatnich lat tylko raz prostowalem felge jak wpadłem w dużą wyrwę
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • pixel
              Classic
              • 2014
              • 19

              #31
              Co do aspiracji rajdowca to ...oczywiście ścigam się w wyścigach torowych w Polsce i Europie od kilku lat, natomiast na drogach publicznych jeżdżę spokojnie,i rzadko kiedy wykorzystuje potencjał mocy w samochodzie.
              Oczywiście jeżeli jadę autostradą(oczywiście niemiecką to wiadomo że wolę przedział 140-180 jeżeli warunki temu pozwalają.

              Nad 18" zastanawiam się ze względu na ekonomie, ponieważ przy moich przebiegach każdy litr na plus powoduje większe koszty w skali roku, jeżeli oczywiście będę miał czuć pogorszenie dynamiki oraz komfortu to tak jak pisałem pozostanę przy 17"

              Komentarz

              • Leniwiec
                Rider
                • 2009
                • 624
                • Octavia IV (NX3)
                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                #32
                Przy takich przebiegach i 1.4 to ja bym poważnie się zastanowił nad 205 na 16".
                Wiem, że obecne 1.4 to nie to samo co wcześniejsza wersja 122-konna, ale jak zmieniałem zimowe 16" na letnie 17" z oponą 225, to różnica w dynamice i spalaniu była zauważalna.

                Przy rezygnacji z 18" na rzecz 17" różnicę będziesz mieć tylko w wadze całego koła, bo opona tak samo szeroka, więc opór toczenia również. W komforcie różnicę wyczujesz chyba tylko na kostce brukowej.
                Pozdro

                Komentarz

                • dawids
                  Classic
                  • 2014
                  • 27

                  #33
                  Panowie mam pytanko, warto zakładać krótsze springi do RS tdi na seryjnych amorach ???
                  Chodzi mi o żywotność amortyzatorów :roll:
                  W planie byłby eibach aby tylko troche obniżyć, H&R raczej odpada

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    #34
                    Zamieszczone przez dawids
                    Chodzi mi o żywotność amortyzatorów :roll:
                    no to oczywiste, że wcześniej dużo wcześniej polecą do Świętego Piotra

                    W planie byłby eibach aby tylko troche obniżyć, H&R raczej odpada
                    a dlaczego h&r odpada :?:
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • dawids
                      Classic
                      • 2014
                      • 27

                      #35
                      Zamieszczone przez LUKI
                      Zamieszczone przez dawids
                      Chodzi mi o żywotność amortyzatorów :roll:
                      no to oczywiste, że wcześniej dużo wcześniej polecą do Świętego Piotra

                      W planie byłby eibach aby tylko troche obniżyć, H&R raczej odpada
                      a dlaczego h&r odpada :?:
                      H&R większa gleba niż na eibach, a auto ma służyć do dynamicznej jazdy a nie "udawania że jest fajnie"

                      Komentarz

                      • JacekRS
                        Rider
                        • 2014
                        • 394
                        • Superb III (3V3)
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez LUKI
                        a dlaczego h&r odpada
                        Bo najbardziej działa "na plomby"
                        "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          .JacekRS, na pląby to działa eibach a nie H&R :wink:

                          [ Dodano: Czw 20 Mar, 14 19:46 ]
                          dawids, wsadzaj -40/50 a nie marne -30 eibacha
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • mac_aaron
                            Elegance
                            • 2012
                            • 984
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #38
                            piramida, jednak plomby a nie pląby :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • dawids
                              Classic
                              • 2014
                              • 27

                              #39
                              Zamieszczone przez piramida
                              .JacekRS, na pląby to działa eibach a nie H&R :wink:

                              [ Dodano: Czw 20 Mar, 14 19:46 ]
                              dawids, wsadzaj -40/50 a nie marne -30 eibacha
                              Do seryjnego zawiasu -40/50 to chyba długo nie pojeżdżę na seria amorze, co....??

                              Komentarz

                              • JacekRS
                                Rider
                                • 2014
                                • 394
                                • Superb III (3V3)
                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez mac_aaron
                                piramida, jednak plomby a nie pląby :diabelski_usmiech
                                Zalezy co kto ma zalozone
                                "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #41
                                  Zamieszczone przez dawids
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  .JacekRS, na pląby to działa eibach a nie H&R :wink:

                                  [ Dodano: Czw 20 Mar, 14 19:46 ]
                                  dawids, wsadzaj -40/50 a nie marne -30 eibacha
                                  Do seryjnego zawiasu -40/50 to chyba długo nie pojeżdżę na seria amorze, co....??
                                  Trzeba wymienić amor na krótsze

                                  [ Dodano: Czw 20 Mar, 14 22:58 ]
                                  Zamieszczone przez mac_aaron
                                  piramida, jednak plomby a nie pląby :diabelski_usmiech
                                  8)
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • JacekRS
                                    Rider
                                    • 2014
                                    • 394
                                    • Superb III (3V3)
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    #42
                                    piramida, nie powiesz mi, że na -50mm w Twojej czarnuli jest wygodnie... :twisted: na A4 na pewno, ale po Krakowie?? (BTW jakie teraz masz wsadzone? jakie springi sa na zdjeciach z pierwszej strony? nie wygląda, żeby to 50mm zeszło w dół, a może ta Octa też "kangurem" była?)

                                    Miałem Gofra IV (fakt, że to z tyłu belka ale...) na gwincie KW v2 i 18`kach, przód 8,5 tył 9,5 cala i po przejażdżce na Mazowsze i z powrotem, moja żona powiedziała, że następnym razem jedzie autobusem
                                    Wcześniej Leon 1L na H&R czerwonych bodajże -40mm (3 lata po Krakowie nim latałem jak tam mieszkałem), koło 17 cali 8,5 szerokie i też było twardo. Na Eibachach było już lepiej, ale i tak skonczyłem na springach od TOP SPORT`a.

                                    Jestem zdania, że jak dawids, przywaliłby -40mm to chyba by już ostro to czuł. Ja byłbym skłonny z seryjnych sprężyn zrezygnować (tych -15mm) i wsadzić -30mm, byłoby optymalnie, zwlaszcza, że drogi mamy takei jakie mamy.
                                    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #43
                                      JacekRS, zdjęcia na pierwszej stronie przedstawiają octę na eibachu -30mm, H&R -40/50mm co podaje producent rzeczywiście w przypadku diesla tyle obniżył przód natomiast tył siedzi podobnie jak na eibachu -30mm.

                                      Generalnie -30mm to żadne obniżenie i na takim setupie powinno auto wychodzić z fabryki, -40/50mm też za bardzo nie zglebia auto, dopiero -70mm obniżyło by octę na tyle że można by w skrajnych przypadkach szorować podwoziem po nie których koleinach.

                                      Dodam że obecne H&R które mam założone to są sprężyny progresywne czyli komfort jest znacznie lepszy niż na -30mm eibacha gdzie sprężyna eibacha jest sprężyną liniową i komfort na eibachu był zdecydowanie gorszy mimo że było tylko -30 zamiast obecnych -40/50, za to na eibachu auto było bardziej stabile przy prędkościach 200+ z racji tego że jednak liniowa sprężyna jest twardsza w całym zakresie swojej pracy a nie jak w przypadku progresywnej gdzie początek skoku jest miękki a dopiero później sprężyna się utwardza dlatego na progresywnej spręzynie przyjemniej się jeździ :!:

                                      P.S. będziesz w Krakowie to się przejedziesz i sam ocenisz :wink:
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • JacekRS
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 394
                                        • Superb III (3V3)
                                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                        #44
                                        Jak sie uda spotkac to chetnie
                                        "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                                        Komentarz

                                        • marek106
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 221

                                          #45
                                          Czyli jakie są opcje obniżenia Octavi RS, w sensie ile najmniej można pójść w dół jakimiś sprężynami. Widziałem dziś na żywo RSa w Inter Auto i auto stoi za wysoko, nie ma się co zastanawiać, musi iść w dół...

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            #46
                                            marek106, przeczytaj temat od początku to będziesz wiedzieć


                                            btw chyba, że pytasz o o2/o2fl
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • marek106
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 221

                                              #47
                                              Ok, czyli Eibach jest -30mm wzgledem serii 2.0tdi. RS tdi kombi jest bodajże -13mm względem serii. Czy dobrze rozumuję,że na Eibachu pójdę około 17mm w dół,tak?

                                              Pytanie czy amortyzatory w RS tdi i 2.0 tdi są takie same i RS ma tylko inne sprężyny?

                                              Byłbym wdzięczny za pomoc. RS nie traktuję jako auta sportowego i nigdy nie byłem fanem mocnej "gleby",ale widziałem dziś białego RS w Inter Auto w Krakowie i jak dla mnie te auto stoi wysoko jak koza. A już seryjna Octa 3 bez komentarza. To bardzo ładne auta,ale skąd oni tą wysokość zawiasu dobrali to nie wiem...

                                              Komentarz

                                              • Trancer
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 201

                                                #48
                                                Zamieszczone przez marek106
                                                To bardzo ładne auta,ale skąd oni tą wysokość zawiasu dobrali to nie wiem...
                                                Brali pod uwagę nasze polskie drogi...

                                                A tak poważnie też przymierzam się do Eibacha, w drugim aucie mam prokita i naprawdę sporo fajniej się śmiga. A -30mm w O3 jak na razie mi starczy.

                                                Eibach nie ma w ofercie sprężyn do RS, no chyba, że masy są podobne co w 1.8TSI/2.0TDi.

                                                Tak czy inaczej pójdzie niżej 30/40mm.

                                                Komentarz

                                                • Leniwiec
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 624
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Trancer
                                                  Brali pod uwagę nasze polskie drogi...
                                                  Biorąc pod uwagę polskie drogi, to wg mnie najlepszym kompromisem jest fabryczne obniżenie - auto i wygląda lepiej, i nie traci się wiele na komforcie i codziennej użyteczności, nawet na 18".
                                                  Inna sprawa, że wg specyfikacji, to RS siedzi wyżej niż "zwykła" O3 z fabrycznym obniżeniem. Co prawda niewiele, ale jednak. Trochę to dziwne :shock:
                                                  Pozdro

                                                  Komentarz

                                                  • Dodi
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 129

                                                    #50
                                                    Witam, od dłuższego czasu waham się z obniżeniem auta o -30mm dzięki zastosowaniu krótszych sprężyn Eibach'a, powstrzymuje mnie jednak tylko i wyłącznie sprawa gwarancji, gdyż nie da się ukryć, że na firmowych sprężynach wygląda jak "traktor".
                                                    Mam jednak pytanie dla bardziej doświadczonych i obeznanych w temacie kolegów - czy te -30mm będzie widoczne w mojej Octavii? Mam wersje kombi na felgach 16'', czy może lepiej powstrzymać się z modernizacją zawieszenia do końca gwarancji, a na razie pomyśleć nad większa felgą ? Myślałem o 17-kach lub nawet 18-kach, ale nie wiem czy to jeszcze bardziej nie uwidoczni prawie "allroudowego" wizerunku OCT III ?
                                                    Pozdrawiam i będę wdzięczny za informację i dobrą rade kolegów. którzy wiedzą co mam na myśli

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...