Nie ukrywam ze jesli ma być tak samo twardo, do wole 18"
Natomiast jeżeli ma być różnica w twardości, oraz dynamice to pozostanę przy 17"
Faktycznie przebiegi dość znaczne i to po całym kraju, wiec przy obecnej sieci dróg w Polce obawiam sie większych kół.
W golfie v miałem przy standardowym zawieszeniu 18" i jakoś mi to nie przeszkadzało a w stosunku do oct III nie mam porównania
Zanim zamówiłem oct to demowka miała 17" i przy znieslawionej tylnej belce jakoś mi to ńie przeszkadzało.....
Nie ukrywam ze jesli ma być tak samo twardo, do wole 18"
Natomiast jeżeli ma być różnica w twardości, oraz dynamice to pozostanę przy 17"
Faktycznie przebiegi dość znaczne i to po całym kraju, wiec przy obecnej sieci dróg w Polce obawiam sie większych kół.
W golfie v miałem przy standardowym zawieszeniu 18" i jakoś mi to nie przeszkadzało a w stosunku do oct III nie mam porównania
Zanim zamówiłem oct to demowka miała 17" i przy znieslawionej tylnej belce jakoś mi to ńie przeszkadzało.....
Dylemat
Mlody jestes to Ci nie przeszkadza 2-3 lata i zacznie przeszkadzac
Wg mnie 17" jest optymalnym rozmiarem dla Octavii w sensie estetycznym, kwestia tylko czy jest sens pakowania się w opony 225 przy silniku 1.4. Miałem takie kółka w O2FL przez 4 lata i w temacie komfortu różnica między nimi a 16" na zimę była znikoma. A jeździłem również z rodzinką po drogach wątpliwej jakości. Inna sprawa, że O2 (przynajmniej moja) specjalnie miękka to raczej nie była.
Natomiast różnica w dynamice i spalaniu była już odczuwalna i z tego względu mocno bym się zastanowił, czy przy tym silniku nie zostać na 16" i 205 cały rok. Lub 205 na 17" jeśli się da.
Kilka dni temu mieliśmy okazję pojeździć trochę O3 z fabrycznie obniżonym zawieszeniem i kołami 18" - komfort specjalnie chyba nie ucierpiał, a przynajmniej takie mieliśmy wrażenie.
Ale nie zmienia to faktu, że jakbym miał konfigurować auto dla siebie to do 18" bym nie dopłacał.
Jeżeli kierowca nie ma aspiracji rajdowca czy też nie przepada za szybką i dynamiczna jazdą to nie widzę powodu co by zakładać 18, nie widzę również powodu co by 18 zakładać do seryjnego zawiasu.
Felga 17 z profilem 225 czy tez.205 jest wystarczająca do normalnej jazdy przy seryjnym zawieszeniu.
Reasumujac, jezeli wkladac 18 to w rsie albo w innej mocnej obniżonej octavii.
Dodam że ja jeżdżę na 18 przez cały rok i przez kilka ostatnich lat tylko raz prostowalem felge jak wpadłem w dużą wyrwę
Co do aspiracji rajdowca to ...oczywiście ścigam się w wyścigach torowych w Polsce i Europie od kilku lat, natomiast na drogach publicznych jeżdżę spokojnie,i rzadko kiedy wykorzystuje potencjał mocy w samochodzie.
Oczywiście jeżeli jadę autostradą(oczywiście niemiecką to wiadomo że wolę przedział 140-180 jeżeli warunki temu pozwalają.
Nad 18" zastanawiam się ze względu na ekonomie, ponieważ przy moich przebiegach każdy litr na plus powoduje większe koszty w skali roku, jeżeli oczywiście będę miał czuć pogorszenie dynamiki oraz komfortu to tak jak pisałem pozostanę przy 17"
Przy takich przebiegach i 1.4 to ja bym poważnie się zastanowił nad 205 na 16".
Wiem, że obecne 1.4 to nie to samo co wcześniejsza wersja 122-konna, ale jak zmieniałem zimowe 16" na letnie 17" z oponą 225, to różnica w dynamice i spalaniu była zauważalna.
Przy rezygnacji z 18" na rzecz 17" różnicę będziesz mieć tylko w wadze całego koła, bo opona tak samo szeroka, więc opór toczenia również. W komforcie różnicę wyczujesz chyba tylko na kostce brukowej.
Panowie mam pytanko, warto zakładać krótsze springi do RS tdi na seryjnych amorach ???
Chodzi mi o żywotność amortyzatorów :roll:
W planie byłby eibach aby tylko troche obniżyć, H&R raczej odpada
piramida, nie powiesz mi, że na -50mm w Twojej czarnuli jest wygodnie... :twisted: na A4 na pewno, ale po Krakowie?? (BTW jakie teraz masz wsadzone? jakie springi sa na zdjeciach z pierwszej strony? nie wygląda, żeby to 50mm zeszło w dół, a może ta Octa też "kangurem" była?)
Miałem Gofra IV (fakt, że to z tyłu belka ale...) na gwincie KW v2 i 18`kach, przód 8,5 tył 9,5 cala i po przejażdżce na Mazowsze i z powrotem, moja żona powiedziała, że następnym razem jedzie autobusem
Wcześniej Leon 1L na H&R czerwonych bodajże -40mm (3 lata po Krakowie nim latałem jak tam mieszkałem), koło 17 cali 8,5 szerokie i też było twardo. Na Eibachach było już lepiej, ale i tak skonczyłem na springach od TOP SPORT`a.
Jestem zdania, że jak dawids, przywaliłby -40mm to chyba by już ostro to czuł. Ja byłbym skłonny z seryjnych sprężyn zrezygnować (tych -15mm) i wsadzić -30mm, byłoby optymalnie, zwlaszcza, że drogi mamy takei jakie mamy.
JacekRS, zdjęcia na pierwszej stronie przedstawiają octę na eibachu -30mm, H&R -40/50mm co podaje producent rzeczywiście w przypadku diesla tyle obniżył przód natomiast tył siedzi podobnie jak na eibachu -30mm.
Generalnie -30mm to żadne obniżenie i na takim setupie powinno auto wychodzić z fabryki, -40/50mm też za bardzo nie zglebia auto, dopiero -70mm obniżyło by octę na tyle że można by w skrajnych przypadkach szorować podwoziem po nie których koleinach.
Dodam że obecne H&R które mam założone to są sprężyny progresywne czyli komfort jest znacznie lepszy niż na -30mm eibacha gdzie sprężyna eibacha jest sprężyną liniową i komfort na eibachu był zdecydowanie gorszy mimo że było tylko -30 zamiast obecnych -40/50, za to na eibachu auto było bardziej stabile przy prędkościach 200+ z racji tego że jednak liniowa sprężyna jest twardsza w całym zakresie swojej pracy a nie jak w przypadku progresywnej gdzie początek skoku jest miękki a dopiero później sprężyna się utwardza dlatego na progresywnej spręzynie przyjemniej się jeździ :!:
P.S. będziesz w Krakowie to się przejedziesz i sam ocenisz :wink:
Czyli jakie są opcje obniżenia Octavi RS, w sensie ile najmniej można pójść w dół jakimiś sprężynami. Widziałem dziś na żywo RSa w Inter Auto i auto stoi za wysoko, nie ma się co zastanawiać, musi iść w dół...
Ok, czyli Eibach jest -30mm wzgledem serii 2.0tdi. RS tdi kombi jest bodajże -13mm względem serii. Czy dobrze rozumuję,że na Eibachu pójdę około 17mm w dół,tak?
Pytanie czy amortyzatory w RS tdi i 2.0 tdi są takie same i RS ma tylko inne sprężyny?
Byłbym wdzięczny za pomoc. RS nie traktuję jako auta sportowego i nigdy nie byłem fanem mocnej "gleby",ale widziałem dziś białego RS w Inter Auto w Krakowie i jak dla mnie te auto stoi wysoko jak koza. A już seryjna Octa 3 bez komentarza. To bardzo ładne auta,ale skąd oni tą wysokość zawiasu dobrali to nie wiem...
Biorąc pod uwagę polskie drogi, to wg mnie najlepszym kompromisem jest fabryczne obniżenie - auto i wygląda lepiej, i nie traci się wiele na komforcie i codziennej użyteczności, nawet na 18".
Inna sprawa, że wg specyfikacji, to RS siedzi wyżej niż "zwykła" O3 z fabrycznym obniżeniem. Co prawda niewiele, ale jednak. Trochę to dziwne :shock:
Witam, od dłuższego czasu waham się z obniżeniem auta o -30mm dzięki zastosowaniu krótszych sprężyn Eibach'a, powstrzymuje mnie jednak tylko i wyłącznie sprawa gwarancji, gdyż nie da się ukryć, że na firmowych sprężynach wygląda jak "traktor".
Mam jednak pytanie dla bardziej doświadczonych i obeznanych w temacie kolegów - czy te -30mm będzie widoczne w mojej Octavii? Mam wersje kombi na felgach 16'', czy może lepiej powstrzymać się z modernizacją zawieszenia do końca gwarancji, a na razie pomyśleć nad większa felgą ? Myślałem o 17-kach lub nawet 18-kach, ale nie wiem czy to jeszcze bardziej nie uwidoczni prawie "allroudowego" wizerunku OCT III ?
Pozdrawiam i będę wdzięczny za informację i dobrą rade kolegów. którzy wiedzą co mam na myśli
Komentarz