OIII 1.8 TSI DSG - Chip?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ketivv
    L&K
    • 2011
    • 1155

    #26
    największym ograniczeniem będzie raczej skrzynia DSG a nie "bezpieczne" opcje dotyczące silnika

    Komentarz

    • lempart
      Drive
      • 2013
      • 97

      #27
      Zamieszczone przez ketivv
      największym ograniczeniem będzie raczej skrzynia DSG a nie "bezpieczne" opcje dotyczące silnika
      czy podciagniecie o te 40 koni moze byc juz niebezpieczne dla dsg w tym przypadku? oczywiscie pytanie dosc teoretyczne, bo pewnie nikt tego jeszcze nie robil tutaj

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        Zamieszczone przez lempart
        Zamieszczone przez ketivv
        największym ograniczeniem będzie raczej skrzynia DSG a nie "bezpieczne" opcje dotyczące silnika
        czy podciagniecie o te 40 koni moze byc juz niebezpieczne dla dsg w tym przypadku? oczywiscie pytanie dosc teoretyczne, bo pewnie nikt tego jeszcze nie robil tutaj

        Sam program nie zrobi krzywdy żadnemu silnikowi czy skrzyni biegów, odnośnie dsg to sama skrzynia wytrzymuje spokojnie 450Nm i te 360-380koni a po zmianie sprzęgieł na mocniejsze to jeszcze więcej :szeroki_usmiech
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • ketivv
          L&K
          • 2011
          • 1155

          #29
          nie wiem jakie sprzęgła są w tej skrzyni DSG oraz jakie jest zabezpieczenie w sterowniku
          o ile zabezpieczenie można "przestawić" to podobno powyżej 400-410 Nm lepiej wymienić sprzęgła na mocniejsze a to już koszt rzędu paru tysięcy (strzelam 5-6 k pln)

          moc jest pochodną momentu obrotowego, remap tak czy inaczej warto zrobić bo to najtańsza i bezpieczna forma "poprawienia" fabryki

          Komentarz

          • lempart
            Drive
            • 2013
            • 97

            #30
            Czyli z tego co piszecie, fabryka daje sobie spory "zapas". Okiem laika zastanawiam sie czmu wiec np. nie dali RS'owi od razu 260 KM. Wzgledy awaryjnosci, polityczne (w grupie VAG sa inne marki jeszcze), marketingowe (za "oficjalny" silnik 260 KM chca wiecej kasowac).

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #31
              lempart, spokojnie moc podniesiona o 50% nie wpływa za bardzo na zużycie silnika o ile dba sie o podstawowe czynności typu wymiana oleju pomiędzy 10-15kkm, nie pałowania zimnego silnika czy chłodzenie turbo po mocnym butowaniu.
              Czyli taki 300konny RS zapewne zrobi tyle km co seryjny RS, czasami nawet wskazane jest poprawić seryjną mapę bo nie zawsze seryjne parametry są idealnie napisane po za tym auto po programie zazwyczaj mniej pali i mniej sie męczy :!:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • lempart
                Drive
                • 2013
                • 97

                #32
                piramida, nie to, ze juz chce podkrecac cos , zwlaszcza ze nawet nie wiem kiedy swojego RS'a bede jeszcze mial...

                ...ale, tak z ciekawosci, gdybys dostal w spadku teraz nowego rs'a w benzynie, to jakie udziwnienia bys w nim przeprowadzil?

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Problemem nie jest moc, tylko Nm. Ciekaw jestem czy ta skrzynia jest wzmocniona wzgledem starej skrzyni DSG7, ktora jest lipna
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • lempart
                    Drive
                    • 2013
                    • 97

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Problemem nie jest moc, tylko Nm. Ciekaw jestem czy ta skrzynia jest wzmocniona wzgledem starej skrzyni DSG7, ktora jest lipna
                    Cytujac za piramida kilka postow powyzej ;-)

                    Zamieszczone przez piramida
                    odnośnie dsg to sama skrzynia wytrzymuje spokojnie 450Nm i te 360-380koni a po zmianie sprzęgieł na mocniejsze to jeszcze więcej :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      #35
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Ciekaw jestem czy ta skrzynia jest wzmocniona wzgledem starej skrzyni DSG7, ktora jest lipna
                      ale tu siedzi DSG 6 o ile się nie mylę

                      [ Dodano: Nie 13 Paź, 13 22:44 ]
                      Zamieszczone przez lempart
                      gdybys dostal w spadku teraz nowego rs'a w benzynie, to jakie udziwnienia bys w nim przeprowadzil?
                      sprzedałbym i kupił OIII 1.8 TSI 4x4 DSG :-)

                      (oczywiście przyjmując modyfikacje w obrębie Skody OIII)

                      Komentarz

                      • lempart
                        Drive
                        • 2013
                        • 97

                        #36
                        tak, w rs jest dsg 6.

                        faktycznie, szkoda, ze RS nie jest 4x4. ale to moze wynika bardziej z polityki niz techniki. sila rzeczy Skoda chyba nie moze byc "zbyt dobra". to tylko moje spekulacje, bo nie znam kompletnie zasad funkcjonowania biznesu VAG.

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #37
                          Zamieszczone przez lempart
                          faktycznie, szkoda, ze RS nie jest 4x4. ale to moze wynika bardziej z polityki niz techniki. sila rzeczy Skoda chyba nie moze byc "zbyt dobra"
                          ano nie może być "zbyt dobra" ;-)

                          Komentarz

                          • elektrykprosty
                            Rider
                            • 2013
                            • 311

                            #38
                            Zamieszczone przez lempart
                            tak, w rs jest dsg 6.

                            faktycznie, szkoda, ze RS nie jest 4x4.
                            Na szczęście jest 1,8 TSI z DSG i 4x4. Z ESP sport, launch control, XDS.
                            Sportowe fotele można domówić. Obniżone zawieszenie też. Pewno zderzaki też są dostępne.

                            Komentarz

                            • lempart
                              Drive
                              • 2013
                              • 97

                              #39
                              Zamieszczone przez elektrykprosty
                              Zamieszczone przez lempart
                              tak, w rs jest dsg 6.

                              faktycznie, szkoda, ze RS nie jest 4x4.
                              Na szczęście jest 1,8 TSI z DSG i 4x4. Z ESP sport, launch control, XDS.
                              Sportowe fotele można domówić. Obniżone zawieszenie też. Pewno zderzaki też są dostępne.
                              Tylko, ze kosztowo wyjdzie to drozej niz standardowy RS. Dzis 1.8 TSI 4x4 mozna doposazyc tak, ze cena jest jak w RS ze zblizonym wyposazeniem. Jesli dodac elementy o ktorych wspomniales to przekroczy sie ten poziom...

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                No ale wlasnie albo 4x4 albo RS na cos trzeba sie zdecydowac
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #41
                                  bez przesady z tym RS-em cóż tam jest takiego niesamowitego ?

                                  mocniejszy silnik, ciut twardsze (co nie znaczy lepsze) zawieszenie, może pełne gumy na wahaczu z przodu, fotele pomijam bo można dokupić praktycznie takie same jako Dynamic
                                  wystylizowany na zewnątrz i to chyba największa zmiana

                                  niestety nie łączą tego silnika z takim napędem jak 4x4 ot taka polityka VAG-a

                                  Komentarz

                                  • lempart
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 97

                                    #42
                                    wszystko fajnie, tylko jesli by chciec miec to 1.8 fajnie wyposazone (a wiec juz koszt RS) + przerobki o ktorych wspomniano ==> wtedy kosztowo robi sie malo ciekawie. dodajmy do tego kwestie utraty gwarancji. z pewnoscia to nie dla mnie, bo kupujac nowe auto chce nim jezdzic, a nie z nim robic i dokladac do niego po wyjechaniu z salonu.

                                    ale to tylko moja opinia, moze innym odpowiada taki wariant

                                    niestety VAG nie zrobil RS'a 4x4 i cos mi mowi, ze to nie przypadek... czasami czytajac artykuly prasowe, mozna uslyszec, ze VAG niemal podcina galaz na ktorej siedzi robiac "za dobre" Skody. watpie jednak, by nie wiedzieli co robia. mysle wrecz, ze wszystko jest profesjonalnie rezyserowane na poziomie dzialow marketingu. i tak Skoda ma swoje bagienko, Seat swoje, VW swoje, Audi.... a to, ze dziala sie w ramach grupy ma korzysci, bo mozna reuzytkowac komponenty i know-how. no i ma sie dywersyfikacje ryzyka dla calego biznesu.

                                    Komentarz

                                    • AKa
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 572
                                      • Mercedes-Benz

                                      #43
                                      My tu gadu-gadu, a czy ktoś już oferuje cokolwiek do tego 1.8 TSI oprócz v-techowych boxów? :wink:
                                      Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                      Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                      Komentarz

                                      • elektrykprosty
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 311

                                        #44
                                        Zamieszczone przez AKa
                                        My tu gadu-gadu, a czy ktoś już oferuje cokolwiek do tego 1.8 TSI oprócz v-techowych boxów? :wink:
                                        pytałem. Póki co nie. Pewno kwestia czasu.

                                        Co do ceny. Faktycznie TSI 4x4 jest droższy od RS-a.
                                        A wciąż będzie jednak brakować naklejki VRS i 0,2 litra pojemności.

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          Zamieszczone przez elektrykprosty
                                          Zamieszczone przez AKa
                                          My tu gadu-gadu, a czy ktoś już oferuje cokolwiek do tego 1.8 TSI oprócz v-techowych boxów? :wink:
                                          pytałem. Póki co nie. Pewno kwestia czasu.

                                          Co do ceny. Faktycznie TSI 4x4 jest droższy od RS-a.
                                          A wciąż będzie jednak brakować naklejki VRS i 0,2 litra pojemności.
                                          zaczekaj chwilę i będziesz mógł za około 4-5kzł kupić silnik 2.0 i wymienić :szeroki_usmiech

                                          Zastanawiam się nad inną rzeczą, czy będzie można wsadzić silnik R32 z golfa V do nowej octy?
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • BADYL
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2396
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez elektrykprosty
                                            Co do ceny. Faktycznie TSI 4x4 jest droższy od RS-a.
                                            A wciąż będzie jednak brakować naklejki VRS i 0,2 litra pojemności.
                                            pozwolę sobie nieśmiało wtrącić dwa grosze...gdzie tsi 4x4 kombi jest droższe od VRS TSI kombi? Gdybyś porównywał 1.8 4x4 TSI do 2.0 TSI to nawet w manualu VRS jest droższy a z dsg to już wogóle :roll: Oczywiście mowa jest o OIII :P
                                            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                            Komentarz

                                            • lempart
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 97

                                              #47
                                              Gdyby 1.8 4x4 i RS doposazyc na maxa to cenowo sa na podobnym pulapie.

                                              Komentarz

                                              • AKa
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 572
                                                • Mercedes-Benz

                                                #48
                                                Panowie- mógł by mi ktoś objasnić, dlaczego koniec końców BOX to syf?
                                                Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                                Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez AKa
                                                  Panowie- mógł by mi ktoś objasnić, dlaczego koniec końców BOX to syf?
                                                  ponieważ box oszukuje silnik przekazując mu nieprawdzie dane oraz zakładając box'a nie sprawdzasz wcześniej w jakim stanie jest Twój silnik/samochód.
                                                  Te droższe boxy to pewnie są w stanie kompleksowo oszukać ECU i może coś z tego wyjdzie, natomiast te najtańsze to pewnie tylko zapodają niższą temperaturę powietrza niż w rzeczywistości, co w efekcie generuje bogatszą mieszankę, a co może mieć fatalne skutki.
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  • AKa
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 572
                                                    • Mercedes-Benz

                                                    #50
                                                    Pamiętam, że te stare boxy do VP-37 składały się z rezystora, ale to jest T.benz więc nie ma zbytnio możliwości popełnienia błędu- bo po prostu silnik się rozdupi. Rozmawiałem z kolegą Serferem i odradzał, ale mam wrażenie że wujowatość osiągów na boksie mogła być spowodowana paliwem- w końcu TSI są niejako "uczulone" na chrzczone...
                                                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...