Oct4 – podoba się i nie podoba się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek358
    Drive
    • 2013
    • 82

    Oct4 – podoba się i nie podoba się

    1. Dlaczego piszę ten tekst akurat w dziale „Serwisowanie i eksploatacja”? – otóż gdyby ktoś miał uwagi oświecające moją niewiedzę, to zachęcam do skomentowania.
    2. Octavia 4 Kombi, silnik benzynowy 1,5 litra
    3. Użytkuję Oct4 od października 2023 więc z pewnością nie wszystko wiem o samochodzie
    4. Porównuję Oct4 ze swoim wcześniejszym doświadczeniem czyli z Oct2 i Oct3, jak widać jestem nałogowym użytkownikiem Octavii.

    Zdecydowanie podoba mi się:
    1. Większy zasięg samochodu. Nie wiem czy jest różnica pojemności baku paliwa pomiędzy Oct2, Oct3, Oct4, ale Oct 4 ma wyraźnie większy zasięg. Przypisuję to zmianom w sterowaniu silnikiem oraz lepszemu zgraniu kół z prędkościomierzem. Ale widzę efekt następujący: teoretyczny zasięg Oct3 w trasie nie przekraczał 700 km, zaś w przypadku Oct4 teoretyczny zasięg w trasie dochodzi do 850-900 km. Spalanie paliwa na trasach ekspresowych spadło do nieco poniżej 6 litrów.
    2. Możliwość współpracy z telefonem – Google Mapa. Duże udogodnienie.
    3. Możliwość współpracy z telefonem – zestaw głośnomówiący. Też duże udogodnienie.

    Pozytywnie oceniam, ale bez przesady:
    1. Oświetlenie z przodu bo jaśniejsze
    2. Kamera cofania bo widać pieszych, przydatne na parkingach pod marketami
    3. Włączanie oświetlenia wewnętrznego (w Oct3 znalezienie guzika to była kwestia dużego szczęścia)

    Zdecydowanie porażką jest:
    1. Lusterko wsteczne. Przyznaję, że jestem „światłofobem”, ale ręcznie regulowane lusterko w poprzednich Octaviach było doskonałym rozwiązaniem. W przypadku tego samochodu jestem zmuszony jeździć bez lusterka.
    2. Lane assist. Pomijam siłowanie się z kierownicą przy przekraczaniu pasów, bo to jeszcze jest do zniesienia, dla osoby, która nie zawsze lub z opóźnieniem używa kierunkowskazu może to i słuszna „kara”, ale dźwiangolenie z dyscyplinującymi komentarzami na pulpicie uważam za grubą przesadę. Główna wada – niemożność skutecznego wyłączenia tego systemu. Jedyny plus – Lane assist można wyłączyć sprawnie z kierownicy, trzeba tylko o tym pamiętać przy uruchamianiu.
    3. System komend głosowych, który rzeczywiście przydałby się do bezdotykowego przełączania menu, a niestety działa jak chce, nigdy zgodnie z logiką.

    Niestety untuzjazmu nie wzbudza:
    1. Obszycie kierownicy. Wygląda ładnie, ale materiał w dotyku jest śliski i „sztuczny”.
    2. Nie ma gdzie umieścić pudełka z chusteczkami. W Oct2 miałem na to miejsce, z Oct3 było z tym gorzej, w Oct4 ze względu na bezużyteczny podłokietnik prawy nie ma żadnego miejsca gdzie mogę je umieścić i muszą leżeć na podłodze. Ogólnie oba podłokietniki są niezgrane ze mną w Oct4. W Oct3 i Oct2 lewy podłokietnik na panelu drzwiowym był jak marzenie…

    Rzeczy których się obawiałem, a jak się okazało nie są problemem:
    System wentylacji, choć wielka szkoda, że nie ma guzika do klimy. Kiedy zauważyłem, że znikły 3 pokrętła do wentylacji zaniepokoiłem się. Szybko okazało się, że automat to najprostsze rozwiązanie w tej kwestii. Ustawia się temperaturę i zapomina się o wentylacji.

    Mieszane odczucia
    1. System Front Assist. Po pierwsze przy szronie lub opadzie śniegu zaczyna „krzyczeć” o problemach z czujnikiem, po drugie nie mam przekonania do jego sygnałów. Najczęściej szaleje wtedy, gdy samochód jadący na moim pasie przygotowuje się do skrętu w prawo mocno zwalniając, a ja jadę prosto i gwałtownie zbliżam się do niego. Nie wiem też czy Front Assist hamuje we własnym zakresie, tę kwestię trudno mi ocenić.
    2. System „kawowy”, owszem sygnalizuje potrzebę przerwy, ale ma się to raczej nijak do mojego przysypiania podczas jazdy.
  • Marek358
    Drive
    • 2013
    • 82

    #2
    Ach, zapomniałem:
    Mieszane odczucia:
    3. Praca wycieraczek. Ponieważ dostosowują się do prędkości pojazdu (chyba, że do jeszcze czegoś...) w efekcie ich prędkość jest dość nieprzewidywalna.

    Wyjaśnienie dotyczące spalania benzyny, które zasygnalizowałem wyżej w poście (wcześniej to już napisałem w innym wątku):
    Obserwacja: obrotomierz versus prędkość...
    Oct3: przy 3000 obrotów na 6 biegu dochodzi się do prędkości autostradowej 140 km/h, choć gps pokazuje, że prędkość wynosi wtedy góra 133 km/h
    Oct4: przy 2300-2400 obrotów na 6 biegu dochodzi się do prędkości autostradowej 140 km/h, a gps pokazuje, że prędkość wynosi wtedy 139 km/h
    WNIOSEK: Przy tym samym silniku Oct4 osiąga wyższą prędkość na niższych obrotach w porównaniu z Oct3.
    Zauważyłem, że Oct4 lubi prędkość drogi ekspresowej czyli 120 km/h (z gpsa - 119 km/h). Obrotomierz pokazuje wtedy 2000-2100 obrotów, a zużycie paliwa spada poniżej 6 l/100km​

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14885
      • Octavia IV (NX3)

      #3
      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Porównuję Oct4 ze swoim wcześniejszym doświadczeniem czyli z Oct2 i Oct3, jak widać jestem nałogowym użytkownikiem Octavii.

      to tak jak ja: Octavia 1, Octavia 3 i teraz Octavia 4

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      1. Większy zasięg samochodu.
      bak ma 5 litrów więcej (O3 - 50 litrów, O4 - 55 litrów), ale to raczej nie da takiego większego zasięgu, musi tez być ekonomiczniejsza

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      2. Możliwość współpracy z telefonem – Google Mapa. Duże udogodnienie.
      3. Możliwość współpracy z telefonem – zestaw głośnomówiący. Też duże udogodnienie.
      jak dla mnie też - duży komfort w jeździe + Yanosik telefonu w radiu

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Oświetlenie z przodu bo jaśniejsze
      dla mnie na duży +, pomimo używania w poprzednich Octavia żarówek +100 ileś tam % i jaśniejszych

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Kamera cofania bo widać pieszych, przydatne na parkingach pod marketami
      manewrowanie do tyłu raczej wolę po czujnikach i kreskach na wyświetlaczu, ale obraz z kamery w wielu sytuacjach daje dodatkowy komfort, zwłaszcza wyjeżdżają do tyłu i ustawiając na szerokokątny obraz (nie trzeba się obracać tylko wystarczy patrzeć z obraz z kamery)

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Lane assist
      przyzwyczaiłem się - jak się chce to przed jazdą jeden przycisk pod radiem, jedno kliknięcie na ekranie w asystentów i wszystkie trzy można wyłączyć (tak samo jak start/stop co zawsze robię); te czynności (wyłączenie asystentów i SS - to akurat jakieś 10 - 15 sekund po uruchomieniu silnika, co daje zalecany czas na popracowania silnika turbo na wolnych obrotach przed ruszeniem - rozprowadzenie oleju po magistrali

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Obszycie kierownicy. Wygląda ładnie, ale materiał w dotyku jest śliski i „sztuczny”.
      tu chyba tak samo jak w O3 - nic się nie zmieniło

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Ogólnie oba podłokietniki są niezgrane ze mną
      mnie akurat pasują i co na duży + w stosunku do O3 - środkowy jest ze "skóry" a nie z materiału, który wyglądał po 2 - 3 klatach jak ze śmietnika i wymagał prania

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      System wentylacji, choć wielka szkoda, że nie ma guzika do klimy
      dobrze, że jest pod radiem jeden przycisk fizyczny i daje bezpośredni dostęp do klimatyzacji/wentylacji - nie trzeba przeklikiwać się przez radio

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      System Front Assist. Po pierwsze przy szronie lub opadzie śniegu zaczyna „krzyczeć” o problemach z czujnikiem, po drugie nie mam przekonania do jego sygnałów. Najczęściej szaleje wtedy, gdy samochód jadący na moim pasie przygotowuje się do skrętu w prawo mocno zwalniając, a ja jadę prosto i gwałtownie zbliżam się do niego. Nie wiem też czy Front Assist hamuje we własnym zakresie, tę kwestię trudno mi ocenić.
      też się do tego przekonałem, a uwierz mi - zahamuje; mam na osiedlu taką uliczkę gdzie jest miejsce: dwa wąskie jeden za drugim zakręty - lewo, prawo (a po prawej stronie wzdłuż uliczki parkują samochody równolegle - i tam jadąc dość szybko w pierwszy lewy zakręt Front Assist wyłapał na wprost mnie na zakręcie stojące samochodu, które oczywiście jak miałem ominąć kierownicą - Front Assist wyłapał, że jadę prosto na nie i nie hamuję - ......zadudniło i hamulce zadziałały. Podobnie kiedyś w zimie cofałem w górach w kierunku zaspy śniegu - bujnąłem samochód dość dynamicznie do tyłu i miałem ostatecznie zahamować przed samą zaspą patrząc w kamerę cofania - system uznał, że jadę i nie hamuję ..... i sam depnął po heblach (wtedy - towarzyszy temu łupnięcie - pierwszy raz myślałem,, że przywaliłem w tę zaspę)

      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Praca wycieraczek. Ponieważ dostosowują się do prędkości pojazdu (chyba, że do jeszcze czegoś...) w efekcie ich prędkość jest dość nieprzewidywalna
      czujnik wycieraczek działa, ale tka jakby potrzebuje dłuższego czasu na analizę intensywności opadu - nieraz faktycznie ma opóźnienie, w przeciwieństwie do czujnika zmierzchu, który światłami steruje od razu (np. w tunelu)


      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
      Przy tym samym silniku Oct4 osiąga wyższą prędkość na niższych obrotach w porównaniu z Oct3.
      dokładnie tak - co daje też efekt podczas rozgrzewania oleju - można jechać z dość wysokimi prędkościami, nie przekraczając obrotów silnika na zimnym oleju

      Ogólnie jestem bardzo zadowolony po przejściu z O3.

      A tu moje podsumowanie po roku jazdy​


      pozdrawiam - Darek

      Komentarz

      • Marek358
        Drive
        • 2013
        • 82

        #4
        Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
        jak się chce to przed jazdą jeden przycisk pod radiem, jedno kliknięcie na ekranie w asystentów i wszystkie trzy można wyłączyć (tak samo jak start/stop co zawsze robię); te czynności
        Tu jedna uwaga - Front Assista nie wyłączam bo zostawia ślad w postaci denerwującej kontrolki.

        Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
        też się do tego przekonałem, a uwierz mi - zahamuje; mam na osiedlu taką uliczkę gdzie jest miejsce: dwa wąskie jeden za drugim zakręty - lewo, prawo (a po prawej stronie wzdłuż uliczki parkują samochody równolegle - i tam jadąc dość szybko w pierwszy lewy zakręt Front Assist wyłapał na wprost mnie na zakręcie stojące samochodu, które oczywiście jak miałem ominąć kierownicą - Front Assist wyłapał, że jadę prosto na nie i nie hamuję - ......zadudniło i hamulce zadziałały. Podobnie kiedyś w zimie cofałem w górach w kierunku zaspy śniegu - bujnąłem samochód dość dynamicznie do tyłu i miałem ostatecznie zahamować przed samą zaspą patrząc w kamerę cofania - system uznał, że jadę i nie hamuję ..... i sam depnął po heblach (wtedy - towarzyszy temu łupnięcie - pierwszy raz myślałem,, że przywaliłem w tę zaspę)
        Mnie raz "ukarał" Front Assist, trochę miał rację. Na trójpasmówce z prawego pasa wstrzeliłem się (zwiększając prędkość) w szparę pomiędzy samochodami na środkowym pasie z założeniem przeskoczenia na lewy pas. Front Assist zawył bo gwałtownie zbliżałem się do pojazdu poprzedzającego na tym środkowym pasie, FA nie zakładał najwyraźniej, że ktoś robi tak niebezpieczne skoki po pasach
        Natomiast nie wyczułem w tym przypadku żeby hamował.

        Komentarz

        • Marek358
          Drive
          • 2013
          • 82

          #5
          Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
          bak ma 5 litrów więcej (O3 - 50 litrów, O4 - 55 litrów), ale to raczej nie da takiego większego zasięgu, musi tez być ekonomiczniejsza
          No właśnie z tym mam niejasność, bo różne źródła podają różne pojemności zbiornika paliwa w Oct3 i Oct4. Pytałem u mojego dilera, twierdzili, że Oct4 ma 45 litrów (!) co jest raczej niemożliwe bo ostatnio zatankowałem 46 litrów, a jeszcze nie byłem na rezerwie.

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14885
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            Patrzyłem właśnie w apce Fuelio. Miałem tankowania po 47, 48 i 50 litrów.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • MAndrzej
              Ambiente
              • 2018
              • 132
              • Octavia IV (NX3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              tankuję zawsze 50, 51 L także uważam że zbiornik do dwóch odbić pistoletu przy tankowaniu ma 52L Octavia 1.5 150KM

              Komentarz

              • Marek358
                Drive
                • 2013
                • 82

                #8
                Errata dotycząca chusteczek: "sześcian" Velveta z chusteczkami wchodzi na lekki wcisk do schowka pod podłokietnikiem i w miarę daje się zamknąć... Nie jest to typowe pudełko chusteczek, ale jest dostępne w sprzedaży więc nie będę wybrzydzał. Na razie zamierzam testować to rozwiązanie, chyba mi się sprawdzi...

                Uwagi dotyczące bagażnika:
                W dalszym ciągu nie ma dobrych siatek na boczki w Octavii. Pasują stare siatki od Superba i Yeti, ale są już nie do kupienia. Ja użyłem te z Yeti.
                Matę gumową kupiłem na Allegro, jest świetnie dopasowana (producent Rigum). To co oferują w Skodzie jest moim zdaniem nie do przyjęcia, ceny nawet nie komentuję...

                Komentarz

                • horn3t
                  Classic
                  • 2023
                  • 21
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Cześć , czekam na odbiór swojej O4 (termin na koniec maja) i jestem ciekawy faktycznej pojemności tego zbiornia paliwa w specyfikacji zamówienia pojazdu mam podane 45l. dla silnika benzyna 1.5 TSI ?

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    55l jest w 2.0TSI 4x4
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14885
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                      Patrzyłem właśnie w apce Fuelio. Miałem tankowania po 47, 48 i 50 litrów.
                      wg. mnie 1.5 ma bak 55 litrów.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • horn3t
                        Classic
                        • 2023
                        • 21
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Fajnie by było mieć te 55 l i to by bardzo mi się podobało, teraz mam Rapida 1.0 TSI z bakiem 55 i to jest super można daleko w trasę śmigać i zapomina się o tankowaniu, no ale jak będzie 45 to przeżyje, bo większość elementów pozytywnych w Octavi IV przewyższa drobne minusy. Na pewno opisze jak odbiorę auto.

                        Komentarz

                        • Marek358
                          Drive
                          • 2013
                          • 82

                          #13
                          W 1,5 benzyna - obstawiam 50 litrów. Jak mi się zapala rezerwa to do baku wchodzi mi 46 litrów, a zasięg wg samochodu wynosi poniżej 100 km.

                          Komentarz

                          • vvooyoo
                            Classic
                            • 2024
                            • 2
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            Zamieszczone przez horn3t Zobacz wpis
                            Cześć , czekam na odbiór swojej O4 (termin na koniec maja) i jestem ciekawy faktycznej pojemności tego zbiornia paliwa w specyfikacji zamówienia pojazdu mam podane 45l. dla silnika benzyna 1.5 TSI ?
                            Ja odbieram swoją w przyszłym tygodniu i też w specyfikacji widzę 45 litrów (1.5 silnik)

                            Komentarz

                            • ruwado
                              RS
                              • 2009
                              • 14885
                              • Octavia IV (NX3)

                              #15
                              Instrukcja obsługi - strona 122 (wersja 01.2020)

                              "Pojemność zbiornika w samochodach wyposażonych
                              w napęd na oś przednią
                              ▶ Około 45 litrów lub 50 litrów (w zależności od wyposażenia),
                              z czego 6 litrów stanowi rezerwę.

                              Pojemność zbiornika w samochodach wyposażonych
                              w napęd na wszystkie koła
                              ▶ Około 55 litrów, z czego 6 litrów stanowi rezerwę."

                              Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                              Patrzyłem właśnie w apce Fuelio. Miałem tankowania po 47, 48 i 50 litrów.
                              czyli tankując 50 litrów miałem jeszcze 1-2 litry w rurce wlewu pewnie wlane do końcówki piostoletu.​

                              Kwetsia jakie wyposażenie wpływa na pojemność montowanego baku.
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz

                              • Marek358
                                Drive
                                • 2013
                                • 82

                                #16
                                Może ktoś się orientuje czy system cofania / asystent parkowania (?) wykonuje sam hamowanie samochodu? Instrukcja twierdzi, że tak, ale instrukcja jest do wszystkich wersji i nie jestem pewien czy dotyczy to mojej wersji Ambition.
                                Dlaczego pytam? Bo możliwe, że dziś skubaniec mi zahamował przy cofaniu, mocno mnie zaskakując...

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  wykonuje
                                  Kiedyś syn cofnął dość dynamicznie do tyłu, w górach w zaspę i....... zadudniło i stanął w dęba. Myślałem, że przywalił w ten śnieg i zacząłem go ochrzaniać - ale okazało się, że to system zadziałał.

                                  A potem mnie na wąskiej osiedlowej uliczce (dwa szybkie zakręty lewo/prawo ze stojącymi wzdłuż zaparkowanymi samochodami po prawej) - jechałem dość szybko - jak wjechałem w lewy zakręt, system wyczuł samochody niby na wprost i zadudniło i stanął dęba.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • Marek358
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 82

                                    #18
                                    Ja się dziś rozkojarzyłem rozmawiając z kimś przy parkowaniu. Niestety pikanie czujników jest trochę za ciche, a obraz z kamery (jak dla mnie) mało czytelny.
                                    Nagle szarpnęło samochodem, zorientowałem się, że za mną jest nie całkiem widoczna sterta europalet. Odskoczyłem od nich i zacząłem szukać uszkodzenia. No i nie znalazłem. Może tylko dotknąłem zderzakiem i dlatego nie widać? Oceniając to co usłyszałem - jak dla mnie było to hamowanie (choć nie użyłem hamulca), a nie uderzenie, a to całkiem inny dźwięk.
                                    Wydaje mi się zatem, że sam zahamował.

                                    Wg instrukcji: Jeżeli kierowca nie reaguje na ostrzeżenie system uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne przy prędkościach poniżej 8 km/h. (dotyczy to systemu wspomagania parkowania)

                                    Komentarz

                                    • ruwado
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 14885
                                      • Octavia IV (NX3)

                                      #19
                                      Dokładnie - szarpnie i zadudni, Jak by przywalił.

                                      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
                                      i zacząłem szukać uszkodzenia. No i nie znalazłem.

                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz

                                      • horn3t
                                        Classic
                                        • 2023
                                        • 21
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #20
                                        Właśnie co mi się nie podoba to nowe instrukcje obsługi (pewnie nie tylko dla Octavia) - są bardzo uproszczone i brak konkretnych informacji technicznych ( opis pojemności zbiornika "Około 45 litrów lub 50 litrów" co ma oznaczać, że zbiornik jest z gumy?, czy losowo instalowany jaki mają na "składzie") dla mnie idiotyzmy. W instrukcji skupiają się w głównej mierze na obsłudze sytemu informacyjno-rozrywkowego i to też bez szczegółów.
                                        Odbieram to tak, że najlepiej lej paliwo i nie interesuj się za bardzo, bo Ci to niepotrzebne. Dla mnie duży minus za instrukcje do pojazdu.
                                        Tylko kto czyta instrukcje obsługi ??

                                        Komentarz

                                        • ik26
                                          Classic
                                          • 2024
                                          • 18
                                          • Superb II (3T4)

                                          #21
                                          Witam i pozdrawiam wszystkich na forum. Jest to mój pierwszy post. Obecnie jestem posiadaczem Skody superb 2 FL 1,4 TSI. z W ubiegłym tygodniu zamówiłem Skodę Octavię 1.5 TSI z skrzynią DSG. Mam lekki dylemat czy przesiadając się na Octavię będzie duża różnica W komforcie ,bo jeśli chodzi o dynamikę silnika to na pewno będzie lepiej.

                                          Komentarz

                                          • kylo125
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1010
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            To zamówiłeś w ciemno bez jazdy próbnej?

                                            Komentarz

                                            • ik26
                                              Classic
                                              • 2024
                                              • 18
                                              • Superb II (3T4)

                                              #23
                                              Moje odczucia były raczej pozytywne. Ale co można powiedzieć po 15 min. jeździe.

                                              Komentarz

                                              • kylo125
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1010
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                Pewnie niewiele, ale chyba nikt ci nie bronił dłuższej jazdy próbnej? Choć kiedy ja kupowałem auto, była taka nędza z samochodami że np Octavii to chyba nawet nie było w moim mieście do jazd i między innymi dlatego stanęło na superbie.

                                                Komentarz

                                                • ik26
                                                  Classic
                                                  • 2024
                                                  • 18
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  #25
                                                  Bardziej opierałem się na testach polskich ytuberów i niemieckich. W zasadzie większość chwaliła właściwości jezdne jak i silnik. Mnie najbardziej zależy aby była bezawaryjna jak mój superb któremu pykneło 10 lat. Przymierzałem się do nowego superba 4 ale brak liftbecka i narazie dwie wersje wyposażenia kombi oraz cenowo to lekkie szaleństwo. Po za tym obawiałem się chorób tzw wieku dziecięcego. I tak stanęło na octavi. Była myśl o superbie 3 ale gdy wreszcie się zdecydowałem to można było zamawiać tylko kombi. Jako że jeżdżę sam decyzja była trudna czy wozić powietrze czy kupić coś mniejszego o podobnych właściwościach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...