benzyna 98 zawiera duże ilości dodatków podnoszących liczbę oktanową. Konkretnie jest to ok. 10% eteru metylo-tert-butylowego o liczbie oktanowej (badawczej) 116.
Cyt za wikipedia: W Polsce benzyny bezołowiowe zawierają zwykle 1,0-1,6% tego związku, a maksymalne dopuszczalne stężenie to 5%.
Ten oznaczony * odpadł.
I niestety wszystkie te wymienione mają mniejszą wartość energetyczną (wartość opałową) od benzyny.
Zamieszczone przez czernobyl
a kto wie jak to jest z dystrybucją i transportem LPG na stacje? ostatnio zatankowałem na pewnym orlenie taki fajny gaz, że dwa razy miałem problem w przeciągu 100km
Niestety z LPG jest to samo co z benzyną (Choć może trochę gorzej) bo dostarczyciela mamy praktycznie jednego (oczywiście pomijam iż gaz często jest zanieczyszczany na samych już stacjach)
taka mała uwaga - "nie jest zalecane" też brzmi tak samo jak zrozumiała aniam111
coś albo jest zalecane (znaczenie pozytywne) albo nie jest zalecane i wtedy ma wydźwięk negatywny
to że w instrukcji jest napisane, że zalecana jest benzyna 95 oznacza, że można stosować 95 lub wyższą (czy to coś da to inna sprawa, są silniki w których stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej daje efekty) a nie że nie powinno się stosować benzyny 98 a takie znaczenie mają słowa "nie jest zalecane 98"
MisiekWAW, "nie jest zalecane" ma wydźwięk negatywny i taki ma mieć - w końcu tak jak napisałem nie polepszy osiągów silnika (nie zmniejszy spalania, nie da dodatkowej mocy) a na stacji wlewając paliwo przy 98-ce zostawisz więcej kasy bo litr tej benzyny jest droższy od 95. Czyli jakiś minus jest tego paliwa a plusów w jego stosowaniu brak.
Może żeby uprościć i ułatwić zrozumienie:
Jeśli benzyna 98 nie jest zalecana to jakaś inna jest zalecana a taką zalecaną jest 95-tka i taką należy stosować jak jej nie ma można zastosować 98 tylko że oprócz większego rachunku nic nie da. "Skro nie ma różnicy* to po co przepłacać"
* - o tym że nie ma różnicy informuje nawet producent pojazdu (w instrukcjach)
Zamieszczone przez MisiekWAW
są silniki w których stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej daje efekty
Jak najbardziej są takie silniki i to nawet w Octavii przykładem może być silnik 1.6MPI który to właśnie na taką zmianę paliwa reaguje i to w pozytywnym znaczeniu (zyskuje więcej mocy jak ma benzynę o większej liczbie oktanowej) Ale tak jak napisałem to co napisałem dotyczy nowoczesnych silników w szczególności:
MisiekWAW, "nie jest zalecane" ma wydźwięk negatywny i taki ma mieć - w końcu tak jak napisałem nie polepszy osiągów silnika
Wydźwięk negatywny zwrotu "nie zalecane" użytego w pierwszym poście może sugerować że nie zalecane oznacza szkodliwe, bo zwykle to w stosunku do szkodliwych rzeczy używamy określeń o negatywnym wydźwięku. Dla mnie EOT i odpuść sobie ewentualny wywód o szkodliwym wpływie na portfel, bo mało ma to wspólnego z wpływem na kondycję auta.
Wystarczyło napisać od razu że jeżeli zalecana w instrukcji jest benzyna 95 to wystarczy takiej używać i tyle.
bo moim zdaniem to są opowieści z cyklu "sperma w shake w McDnaldzie"
dalej z cyklu tych opowieści shell Rzeszów ul.hetmańska 46 woda w zbiorniku z VP racing'u , ten produkt powinien byc zamkniety ale róznie to bywa moj tato byc moze jutro jedzie to wypompowac albo ktos z katowic
A czy przypadkiem nie jest tak, że na 98 samochód ma mniejszą moc, ale za to powinien też mniej spalić w stosunku do 95. Chodzi tutaj o tłustość paliwa czy czegoś takiego. Gdzieś to kiedyś czytałem i nie pamiętam jak to jest dokładnie.
Co do stacji, to we Wrocławiu na BP przy ul. Legnickiej/Lotniczej wcale ropa nie jest taka super, na niedalekim Shellu zresztą również. Najlepsze paliwo jakie tankowałem pochodziło ze zbiornika na gospodarstwie rolnym, na którym jeździły maszyny rolnicze. Pochodziło one bądź z Lotosu bądź z Orlenu. Nigdy nie było żadnej różnicy w mocy czy spalaniu. Ale w stosunku do niektórych renomowanych stacji była ogromna różnica na + oczywiście. :diabelski_usmiech
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Udesky, jeżeli chodzi o benzynę jest dokładnie odwrotnie. 95 jest bardziej "tłusta" i to na niej samochód mniej pali. 98 ma więcej dodatków zapobiegających spalaniu stukowemu i w konsekwencji jest mniej "tłusta". A ponieważ jest bardziej odporna na spalanie stukowe, może być używana przez bardziej wysilone silniki - o dużej mocy w przeliczeniu na pojemność.
Komentarz