Kellys Oxygen 2009 http://www.allegro.pl/item929583463_...wyprzedaz.html dobre wyposażenie
Jaki rower
Zwiń
X
-
Przyszła pora na wymianę mojej kozy, i stoję przed wyborem 3 modeli.
Ale wpierw pytanie do uzytkowników tarczówek. Dotąd jeździłem tylko na V-kach i nie wiem jak tarczówki się spisują odnośnie siły hamowania. Jazda przeważnie po lasach. Jak tarczówki to brałbym Tektro Auriga Comp. Wyczytałem dobre opinie, choć czasem ponoć wyją i piszczą. Warto w ogóle patrzeć na tarczówki ?
Co do wyboru nowej kozy to moje propozycje:
- KROSS LEVEL A2 albo ten sam model na V-kach
- UNIBIKE EVOLUTION
- CENTURION BACKFIRE 300
chyba, że macie inne propozycje do 2000pln - 21"-22"
dzięx
Komentarz
-
-
Za 2200 mozna kupic Meride https://ssl.allegro.pl/item973255222...18_oc_nnw.html albo jest ubiegloroczny model jeszcze na sklepach z tarczami, na ciut nizszym osprzecie(ponizej Deore nie schodzi) i jest to wtedy do wydania ~2200zl, a tak za 1800 mamy jakis no-name na lichym osprzecie. O taki mi chodzi https://ssl.allegro.pl/item997314406...od_merluk.html
Jak nie musisz miec aktualnego modelu, to naprawde mozna kupic cos przyzwoitszego moim zdaniem w tej kasie.
Komentarz
-
-
[quote="cysterniarz"]Przyszła pora na wymianę mojej kozy, i stoję przed wyborem 3 modeli.
Ale wpierw pytanie do uzytkowników tarczówek. Dotąd jeździłem tylko na V-kach i nie wiem jak tarczówki się spisują odnośnie siły hamowania. Jazda przeważnie po lasach. Jak tarczówki to brałbym Tektro Auriga Comp. Wyczytałem dobre opinie, choć czasem ponoć wyją i piszczą. Warto w ogóle patrzeć na tarczówki ?
Co do wyboru nowej kozy to moje propozycje:
- KROSS LEVEL A2 albo ten sam model na V-kach
- UNIBIKE EVOLUTION
- CENTURION BACKFIRE 300
ja upalam downhillowego gianta faita ale raczej freerajdowo niz downhillowo, oczywiscie posiadam tarcze i powiem ci ze siła hamowania wcale nie powala, v-breki mają bardzo dobrą siłe hamowania tak samo hydrauliczne magury ale coś za coś w tarczach mozesz upalać po błocie i nie musisz martwić sie o starcie okładzin za to kazdy klocek który hamuje o obręcz szybko znikniesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
pewnie ze nie :wink:Zamieszczone przez MaicroftJak nie musisz miec aktualnego modelu, to naprawde mozna kupic cos przyzwoitszego moim zdaniem w tej kasie.
no merida ciekawa i ten z 2009 w dobrej cenie
no wlasnie i to mnie zachęca do kupna tarcz, bo 80-90% jazdy to górki w lesie.Zamieszczone przez piramidaw tarczach mozesz upalać po błocie i nie musisz martwić sie o starcie okładzin za to kazdy klocek który hamuje o obręcz szybko zniknie
szukałem na początku używki ale albo były zajeżdżone i miałem obawy o ramę i mikropęknięcia, albo jakieś sztuki ze środka polski których nie jestem w stanie sprawdzić, a może i dobre by były :| alledrogo to niestety trochę totolotek.Zamieszczone przez fanJa tam bym wybral uzywany rowerek,po wczesniejszym bardzo dokladnym sprawdzeniu
sprawdzę tą meridę i pojawił się jeszcze unibike flite to obadania.
dzięx
Komentarz
-
-
Cysterniarz, jeśli można doradzić: Niezależnie po czym jeździsz, tarczówka to jest to.Zamieszczone przez cysterniarzPrzyszła pora na wymianę mojej kozy, i stoję przed wyborem 3 modeli.
Ale wpierw pytanie do uzytkowników tarczówek. Dotąd jeździłem tylko na V-kach i nie wiem jak tarczówki się spisują odnośnie siły hamowania. Jazda przeważnie po lasach. Jak tarczówki to brałbym Tektro Auriga Comp. Wyczytałem dobre opinie, choć czasem ponoć wyją i piszczą. Warto w ogóle patrzeć na tarczówki ?
3 sezony temu kupiłem rower TREKa, wszystkie graty BONTRAGER, czyli mocniejsze od seryjnych (kiera, korby, tarcze, sztyca, amortyzator, mostek, siodełko, rogi itp. - czyli ori tylko rama jest chyba). Rowek ultrafajny, lekki, sztywny, mocny. Pierwszy mój rower na tarczowych - rewelacja. Hamulce hydrauliczne a nie docisk klocka na lince, więc jestem oczarowany tego typu sprzętem.
Prawda o tarczach jest taka. Lepiej hamują w mokrym, w błocie i na dłuuugich zjazdach, gdzie klocki w Vbreakach można stopić po kilkuset metrach hamowania, ale też nie sa niezniszczalne. Ostatnio zrobiłem jeden zjazd, zatrzymałem się a z przedniej tarczy lekko się dymiło... więc i to można załatwić.
Ale fak faktem, jeśli masz w planach jakieś zjazdy gdzie będą non stop długie hamowania (np. zjazd ze Skrzycznego czy Jaworzyny trasą narciarską) - bierz tarczówki i się nie zastanawiaj.
Komentarz
-
-
Tylko należy pamiętać że tarcze i klocki są malusieńkie i odprowadzanie ciepła nie jest na najwyższym poziomie. Zagotowanie płynu nie jest jakimś dużym problemem dla tarczówek klasy popularnej/średniej. Co nie zmienia że są lepsze od V-breaków.
Dla mnie najważniejsze jest to że przy skrzywionym kole (nawet znacznie) dalej mogę hamować bez strachu. Oczywiście wszystko tyczy się hydrauliki.
Na tarcze przesiadłem się chyba 5 lat temu i nie zamierzam wrócić do standardowych 'zwalniaczy'.
Komentarz
-
-
Tu masz rację Piernik, mależy pamiętać że to nie jest niezniszczalny sprzęt. Technika hamowania też jest ważna, po prostu trzeba na zjeździe na zmianę używac hamulców, dając im na parę chwil ostygnąć.Zamieszczone przez piernikTylko należy pamiętać że tarcze i klocki są malusieńkie i odprowadzanie ciepła nie jest na najwyższym poziomie. Zagotowanie płynu nie jest jakimś dużym problemem dla tarczówek klasy popularnej/średniej. Co nie zmienia że są lepsze od V-breaków.
Dla mnie najważniejsze jest to że przy skrzywionym kole (nawet znacznie) dalej mogę hamować bez strachu. Oczywiście wszystko tyczy się hydrauliki.
Na tarcze przesiadłem się chyba 5 lat temu i nie zamierzam wrócić do standardowych 'zwalniaczy'.
Ale wracając do Cysterniarza, to z racji tego że mieszka gdzieś koło Szczecina, to raczej czesto w górach nie będzie i heble nie będą zbytnio katowane.
Ale i tak polecam tarcze.
Komentarz
-
-
arccuss, Tylko to taka słabiutka wersja generalnie, bo klasa Acera/Alivio i kosztuje około 1300zl, a tu budżet jak i oczekiwania widzę są wyższe.
Generalna przewaga tarcz nad v-brakiem, to pelen luz zwiazany z obreczami. Moga byc krzywe, pozaginane, a i tak hamowanie jest i nic nie ociera, a tak jeden lepszy kamien dobita obrecz i mamy problem, do tego obrecze tez sie scieraja i moze byc tak, ze po 2 sezonach obrecz sie rozpadnie, bo jej srodek bedzie wytarty, a cisnienie w oponie ja rozepchnie.
Zagotowanie plynu nie grozi, ten plyn tez co jakis czas warto zmienic, uklad odpowietrzyc itd.
Komentarz
-
-
szczerze to ten osprzęt nie szokuje mnie az tak mocno.Zamieszczone przez arccussPolecam to:
Jeździłem już różnymi rowerami, ale od 2 lat mam scotta i jest od nich o niebo lepszy...
kazik4x4, piernik, utwierdziliście mnie w wyborze tarcz :szeroki_usmiech
znalazlem meride matts tfs xc 300-d w dobrej cenie ponizej 2k, po robocie jade ją obadać.
Komentarz
-
-
uwierz mi że to możliwe, wystarczy posadzić na tandemie (2-osobowa kolarzówka) 2 osoby po ok 80-90 kg do tego waga roweru ok 18-20 kg i kilkunastokilometrowy zjazd po serpentynach gdzie prędkośc czasem przekraczała 100kmh....i po hamulcach. Miałem 'przyjemność' takiej jazdy, z racji uczestniczenia jako pilot tandemu w wyścigach z osobami niewidomymi. Można się wystraszyć kiedy nagle nie ma czym hamować.Zamieszczone przez MaicroftZagotowanie plynu nie grozi
Ale fakt że w normalnym rowerze trudno to uzyskać.
Komentarz
-
-
Zdaje się, że autor wątku prosił o porady na tym poziomie budżetowym...Zamieszczone przez MaicroftTylko to taka słabiutka wersja generalnie, bo klasa Acera/Alivio i kosztuje około 1300zl, a tu budżet jak i oczekiwania widzę są wyższe.
Stąd ten polecam ten model Scotta. Dla zasobniejszych kieszeni są inne.
Mnie chodzi o to, że jeździłem porównywalnymi modelami m.in. meridy, krossa i scotta- dla mnie najlepiej spisuje sie ten ostatni (lekkość jazdy, małe opory, itd itp...). Jest to moje subiektywne zdanie.
Pozdrawiam. - ArekPerfect Service by DGW
Komentarz
-
-
do amatorskiej jazdy, nawet z górki, Vki w zupełności wystarczą.
Tarczówki są droższe w zakupie, droższe w naprawie, do tego mają tendencje do wydawanie przeróżnych dźwięków które potrafią wku, zdenerwować jak przez kilka godzin coś wydaje taki metaliczny pogłos. tak, wiem Vki piszczą jak zamokną, ale przy hamowaniu :P
Co to stopienie okładzin V, to nie wiem gdzie tak można zjeżdżać, zaliczałem kilkukilometrowe zjazdy po 70 /h i jakoś nigdy nie odczułem różnicy w hamowaniu, osobiście raz słyszałem jak znajomy opowiadał że na jednym etapie mtb challenge niektórzy po zużywali komplet okładziny, ale tam był hardcore, tarcze też nie wytrzymywały, okładziny się zużywały, tarcze przegrzewały i to był większy problem, bo wtedy różnica w mocy hamowania jest odczuwalna.
Jeszcze zależy jakie tarcze chcesz kupić, z opinii wielu którzy parę km przejechali w życiu wiem że kupowanie niskiej lub nawet średniej klasy nie ma absolutnie żadnego sensu, imo jak tarcze to od XT w górę, czyli do XTRa, pozostałe jak avid, hayes, tektro to zawracanie
konkluzja jest prosta, jak masz na zbyciu 800 zł kupuj tarcze, jak nie - zostań przy Vkach
Komentarz
-
-
filipT masz wiele racji w tym co piszesz - w szczególności zgadzam sie z twierdzeniem, że nie trzeba kupować tarczy, aby mieć super hamowanie. Ze szkoda wydawac pieniędzy na słabe tarcze to również mądre wg. mnie słowa.
Jeździłem przez dłuuuugo na V-brake'ach Shimano Deore LX z '98, potem już na Deore XT z równoległym prowadzeniem klocków - teraz te hamulce (rok prod. ok 2001) można kupić tanio, a są bardzo dobre. Nie mówiąc juz o '98 który był jednym z najbardziej udanych roczników w Shimano.
Moje spostrzeżenia są takie, że faktycznie dobry V sprawdzi sie o wiele lepiej niż słaba tarcza.
Jak ktoś chce kupować tarcze to koniecznie hydrauliczne, dobrych mechanicznych nie ma za wiele.
Nie zgadzam się z Tobą jednak, co do teorii, że jedynie XT i wyżej. AVID robi świetne hamulce i wystarczy już JUICY 3, które są tanie, a biją na głowę XT, czy innych ze swojej półki cenowej. Są po prostu świetne i każdy bike-fan Ci to powie.
W przypadku porównania V-brake vs. tarcza należy wziąć pod uwagę więcej kosztów. Otóż tak jak już było pisane - krzywa felga jest przeszkodą w hamowaniu, ba nawet w jeździe - gdy ma się V-ki, nie ma to natomiast miejsca przy rowerze z hamulcem tarczowym. Mam jednak wrażenie, że troszkę polecieliśmy na bok w dyskusji, bowiem nikt nie pytał o wybór hamulców - jakie kupić, a wybór roweru i hamulców w zestawie.
Wymiana hamulców wiąże się czesto z wymianą felg, piast i czasem i tak to nie wystarczy bo rama nie ma adaptera pod tarcze. W przypadku zakupu nowego roweru - lepiej kupić tarcze, nawet jeśli będą słabe, bo potem łatwiej będzie zakupić nowe lepsze...
Komentarz
-
-
No to odgrzejemy trochę bo wiosna tuż, tuz...oby :diabelski_usmiech
Mam okazję kupić ten rowerek w dobrej cenie. Warto w to iść ?
KellysOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
abstinent, no to wziąłem :-) Na razie nic nie wymienię raczej bo żaden ze mnie spec od jeżdżenia MTB ale z czasem ... może...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-





Komentarz