Jaki rower

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3777
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    Kellys Oxygen 2009 http://www.allegro.pl/item929583463_...wyprzedaz.html dobre wyposażenie
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #27
      Zawsze mozesz sobie sam zlozyc :P
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Przyszła pora na wymianę mojej kozy, i stoję przed wyborem 3 modeli.

        Ale wpierw pytanie do uzytkowników tarczówek. Dotąd jeździłem tylko na V-kach i nie wiem jak tarczówki się spisują odnośnie siły hamowania. Jazda przeważnie po lasach. Jak tarczówki to brałbym Tektro Auriga Comp. Wyczytałem dobre opinie, choć czasem ponoć wyją i piszczą. Warto w ogóle patrzeć na tarczówki ?

        Co do wyboru nowej kozy to moje propozycje:
        - KROSS LEVEL A2 albo ten sam model na V-kach
        - UNIBIKE EVOLUTION
        - CENTURION BACKFIRE 300

        chyba, że macie inne propozycje do 2000pln - 21"-22"
        dzięx

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Za 2200 mozna kupic Meride https://ssl.allegro.pl/item973255222...18_oc_nnw.html albo jest ubiegloroczny model jeszcze na sklepach z tarczami, na ciut nizszym osprzecie(ponizej Deore nie schodzi) i jest to wtedy do wydania ~2200zl, a tak za 1800 mamy jakis no-name na lichym osprzecie. O taki mi chodzi https://ssl.allegro.pl/item997314406...od_merluk.html

          Jak nie musisz miec aktualnego modelu, to naprawde mozna kupic cos przyzwoitszego moim zdaniem w tej kasie.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #30
            [quote="cysterniarz"]Przyszła pora na wymianę mojej kozy, i stoję przed wyborem 3 modeli.

            Ale wpierw pytanie do uzytkowników tarczówek. Dotąd jeździłem tylko na V-kach i nie wiem jak tarczówki się spisują odnośnie siły hamowania. Jazda przeważnie po lasach. Jak tarczówki to brałbym Tektro Auriga Comp. Wyczytałem dobre opinie, choć czasem ponoć wyją i piszczą. Warto w ogóle patrzeć na tarczówki ?

            Co do wyboru nowej kozy to moje propozycje:
            - KROSS LEVEL A2 albo ten sam model na V-kach
            - UNIBIKE EVOLUTION
            - CENTURION BACKFIRE 300

            ja upalam downhillowego gianta faita ale raczej freerajdowo niz downhillowo, oczywiscie posiadam tarcze i powiem ci ze siła hamowania wcale nie powala, v-breki mają bardzo dobrą siłe hamowania tak samo hydrauliczne magury ale coś za coś w tarczach mozesz upalać po błocie i nie musisz martwić sie o starcie okładzin za to kazdy klocek który hamuje o obręcz szybko zniknie
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • fan
              Elegance
              • 2009
              • 760

              #31
              Ja tam bym wybral uzywany rowerek,po wczesniejszym bardzo dokladnym sprawdzeniu.Za taka kase nowy rower bedzie z dolnej polki,a uzywanca kupisz juz dobrego.Udalo mi sie kupic tak pare razy fajne sztuki i jestem zadowolony.
              Respect All,Fear No One!

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                Jak nie musisz miec aktualnego modelu, to naprawde mozna kupic cos przyzwoitszego moim zdaniem w tej kasie.
                pewnie ze nie :wink:
                no merida ciekawa i ten z 2009 w dobrej cenie
                Zamieszczone przez piramida
                w tarczach mozesz upalać po błocie i nie musisz martwić sie o starcie okładzin za to kazdy klocek który hamuje o obręcz szybko zniknie
                no wlasnie i to mnie zachęca do kupna tarcz, bo 80-90% jazdy to górki w lesie.
                Zamieszczone przez fan
                Ja tam bym wybral uzywany rowerek,po wczesniejszym bardzo dokladnym sprawdzeniu
                szukałem na początku używki ale albo były zajeżdżone i miałem obawy o ramę i mikropęknięcia, albo jakieś sztuki ze środka polski których nie jestem w stanie sprawdzić, a może i dobre by były :| alledrogo to niestety trochę totolotek.

                sprawdzę tą meridę i pojawił się jeszcze unibike flite to obadania.
                dzięx

                Komentarz

                • arccuss
                  Rider
                  Moderatorr
                  • 2009
                  • 397
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #33
                  Polecam to:


                  Jeździłem już różnymi rowerami, ale od 2 lat mam scotta i jest od nich o niebo lepszy...
                  Perfect Service by DGW

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    #34
                    Zamieszczone przez cysterniarz
                    Przyszła pora na wymianę mojej kozy, i stoję przed wyborem 3 modeli.

                    Ale wpierw pytanie do uzytkowników tarczówek. Dotąd jeździłem tylko na V-kach i nie wiem jak tarczówki się spisują odnośnie siły hamowania. Jazda przeważnie po lasach. Jak tarczówki to brałbym Tektro Auriga Comp. Wyczytałem dobre opinie, choć czasem ponoć wyją i piszczą. Warto w ogóle patrzeć na tarczówki ?
                    Cysterniarz, jeśli można doradzić: Niezależnie po czym jeździsz, tarczówka to jest to.
                    3 sezony temu kupiłem rower TREKa, wszystkie graty BONTRAGER, czyli mocniejsze od seryjnych (kiera, korby, tarcze, sztyca, amortyzator, mostek, siodełko, rogi itp. - czyli ori tylko rama jest chyba). Rowek ultrafajny, lekki, sztywny, mocny. Pierwszy mój rower na tarczowych - rewelacja. Hamulce hydrauliczne a nie docisk klocka na lince, więc jestem oczarowany tego typu sprzętem.
                    Prawda o tarczach jest taka. Lepiej hamują w mokrym, w błocie i na dłuuugich zjazdach, gdzie klocki w Vbreakach można stopić po kilkuset metrach hamowania, ale też nie sa niezniszczalne. Ostatnio zrobiłem jeden zjazd, zatrzymałem się a z przedniej tarczy lekko się dymiło... więc i to można załatwić.
                    Ale fak faktem, jeśli masz w planach jakieś zjazdy gdzie będą non stop długie hamowania (np. zjazd ze Skrzycznego czy Jaworzyny trasą narciarską) - bierz tarczówki i się nie zastanawiaj.

                    Komentarz

                    • piernik
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 975
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      Tylko należy pamiętać że tarcze i klocki są malusieńkie i odprowadzanie ciepła nie jest na najwyższym poziomie. Zagotowanie płynu nie jest jakimś dużym problemem dla tarczówek klasy popularnej/średniej. Co nie zmienia że są lepsze od V-breaków.
                      Dla mnie najważniejsze jest to że przy skrzywionym kole (nawet znacznie) dalej mogę hamować bez strachu. Oczywiście wszystko tyczy się hydrauliki.
                      Na tarcze przesiadłem się chyba 5 lat temu i nie zamierzam wrócić do standardowych 'zwalniaczy'.

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #36
                        Zamieszczone przez piernik
                        Tylko należy pamiętać że tarcze i klocki są malusieńkie i odprowadzanie ciepła nie jest na najwyższym poziomie. Zagotowanie płynu nie jest jakimś dużym problemem dla tarczówek klasy popularnej/średniej. Co nie zmienia że są lepsze od V-breaków.
                        Dla mnie najważniejsze jest to że przy skrzywionym kole (nawet znacznie) dalej mogę hamować bez strachu. Oczywiście wszystko tyczy się hydrauliki.
                        Na tarcze przesiadłem się chyba 5 lat temu i nie zamierzam wrócić do standardowych 'zwalniaczy'.
                        Tu masz rację Piernik, mależy pamiętać że to nie jest niezniszczalny sprzęt. Technika hamowania też jest ważna, po prostu trzeba na zjeździe na zmianę używac hamulców, dając im na parę chwil ostygnąć.
                        Ale wracając do Cysterniarza, to z racji tego że mieszka gdzieś koło Szczecina, to raczej czesto w górach nie będzie i heble nie będą zbytnio katowane.
                        Ale i tak polecam tarcze.

                        Komentarz

                        • locaj85
                          Rider
                          • 2009
                          • 482

                          #37
                          a co proponujecie dla kobiety 155 cm wzrostu ( czyli rama nie wiekza niz 15'') cena ok 1000 , myslsalem o meridzie juliet

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            arccuss, Tylko to taka słabiutka wersja generalnie, bo klasa Acera/Alivio i kosztuje około 1300zl, a tu budżet jak i oczekiwania widzę są wyższe.

                            Generalna przewaga tarcz nad v-brakiem, to pelen luz zwiazany z obreczami. Moga byc krzywe, pozaginane, a i tak hamowanie jest i nic nie ociera, a tak jeden lepszy kamien dobita obrecz i mamy problem, do tego obrecze tez sie scieraja i moze byc tak, ze po 2 sezonach obrecz sie rozpadnie, bo jej srodek bedzie wytarty, a cisnienie w oponie ja rozepchnie.

                            Zagotowanie plynu nie grozi, ten plyn tez co jakis czas warto zmienic, uklad odpowietrzyc itd.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • cysterniarz
                              RS
                              • 2008
                              • 1887
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez arccuss
                              Polecam to:

                              Jeździłem już różnymi rowerami, ale od 2 lat mam scotta i jest od nich o niebo lepszy...
                              szczerze to ten osprzęt nie szokuje mnie az tak mocno.
                              kazik4x4, piernik, utwierdziliście mnie w wyborze tarcz :szeroki_usmiech

                              znalazlem meride matts tfs xc 300-d w dobrej cenie ponizej 2k, po robocie jade ją obadać.

                              Komentarz

                              • RALF
                                Elegance
                                • 2008
                                • 974

                                #40
                                my w zeszłym roku kupilismy taki model dla żony ... jak na letnie przejażdżki jak znalazł

                                Komentarz

                                • piernik
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 975
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Zagotowanie plynu nie grozi
                                  uwierz mi że to możliwe, wystarczy posadzić na tandemie (2-osobowa kolarzówka) 2 osoby po ok 80-90 kg do tego waga roweru ok 18-20 kg i kilkunastokilometrowy zjazd po serpentynach gdzie prędkośc czasem przekraczała 100kmh....i po hamulcach. Miałem 'przyjemność' takiej jazdy, z racji uczestniczenia jako pilot tandemu w wyścigach z osobami niewidomymi. Można się wystraszyć kiedy nagle nie ma czym hamować.
                                  Ale fakt że w normalnym rowerze trudno to uzyskać.

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #42
                                    Zamieszczone przez cysterniarz
                                    znalazlem meride matts tfs xc 300-d w dobrej cenie ponizej 2k, po robocie jade ją obadać.
                                    W cenie do 2kpln, to niech doloza jeszcze jakas lepsza przerzutke tył np. SLX albo Deore XT Shadow
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • arccuss
                                      Rider
                                      Moderatorr
                                      • 2009
                                      • 397
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Tylko to taka słabiutka wersja generalnie, bo klasa Acera/Alivio i kosztuje około 1300zl, a tu budżet jak i oczekiwania widzę są wyższe.
                                      Zdaje się, że autor wątku prosił o porady na tym poziomie budżetowym...
                                      Stąd ten polecam ten model Scotta. Dla zasobniejszych kieszeni są inne.
                                      Mnie chodzi o to, że jeździłem porównywalnymi modelami m.in. meridy, krossa i scotta- dla mnie najlepiej spisuje sie ten ostatni (lekkość jazdy, małe opory, itd itp...). Jest to moje subiektywne zdanie.
                                      Pozdrawiam. - Arek
                                      Perfect Service by DGW

                                      Komentarz

                                      • filipT
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 554

                                        #44
                                        do amatorskiej jazdy, nawet z górki, Vki w zupełności wystarczą.
                                        Tarczówki są droższe w zakupie, droższe w naprawie, do tego mają tendencje do wydawanie przeróżnych dźwięków które potrafią wku, zdenerwować jak przez kilka godzin coś wydaje taki metaliczny pogłos. tak, wiem Vki piszczą jak zamokną, ale przy hamowaniu :P
                                        Co to stopienie okładzin V, to nie wiem gdzie tak można zjeżdżać, zaliczałem kilkukilometrowe zjazdy po 70 /h i jakoś nigdy nie odczułem różnicy w hamowaniu, osobiście raz słyszałem jak znajomy opowiadał że na jednym etapie mtb challenge niektórzy po zużywali komplet okładziny, ale tam był hardcore, tarcze też nie wytrzymywały, okładziny się zużywały, tarcze przegrzewały i to był większy problem, bo wtedy różnica w mocy hamowania jest odczuwalna.
                                        Jeszcze zależy jakie tarcze chcesz kupić, z opinii wielu którzy parę km przejechali w życiu wiem że kupowanie niskiej lub nawet średniej klasy nie ma absolutnie żadnego sensu, imo jak tarcze to od XT w górę, czyli do XTRa, pozostałe jak avid, hayes, tektro to zawracanie
                                        konkluzja jest prosta, jak masz na zbyciu 800 zł kupuj tarcze, jak nie - zostań przy Vkach
                                        Mój Szkodnik

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          fan, ma rację nic tylko używane, ale na porządnym osprzęcie, i posłuży kilka razy dłużej jak nowy

                                          Komentarz

                                          • Rafall
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 233
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                            #46
                                            filipT masz wiele racji w tym co piszesz - w szczególności zgadzam sie z twierdzeniem, że nie trzeba kupować tarczy, aby mieć super hamowanie. Ze szkoda wydawac pieniędzy na słabe tarcze to również mądre wg. mnie słowa.

                                            Jeździłem przez dłuuuugo na V-brake'ach Shimano Deore LX z '98, potem już na Deore XT z równoległym prowadzeniem klocków - teraz te hamulce (rok prod. ok 2001) można kupić tanio, a są bardzo dobre. Nie mówiąc juz o '98 który był jednym z najbardziej udanych roczników w Shimano.
                                            Moje spostrzeżenia są takie, że faktycznie dobry V sprawdzi sie o wiele lepiej niż słaba tarcza.
                                            Jak ktoś chce kupować tarcze to koniecznie hydrauliczne, dobrych mechanicznych nie ma za wiele.

                                            Nie zgadzam się z Tobą jednak, co do teorii, że jedynie XT i wyżej. AVID robi świetne hamulce i wystarczy już JUICY 3, które są tanie, a biją na głowę XT, czy innych ze swojej półki cenowej. Są po prostu świetne i każdy bike-fan Ci to powie.

                                            W przypadku porównania V-brake vs. tarcza należy wziąć pod uwagę więcej kosztów. Otóż tak jak już było pisane - krzywa felga jest przeszkodą w hamowaniu, ba nawet w jeździe - gdy ma się V-ki, nie ma to natomiast miejsca przy rowerze z hamulcem tarczowym. Mam jednak wrażenie, że troszkę polecieliśmy na bok w dyskusji, bowiem nikt nie pytał o wybór hamulców - jakie kupić, a wybór roweru i hamulców w zestawie.
                                            Wymiana hamulców wiąże się czesto z wymianą felg, piast i czasem i tak to nie wystarczy bo rama nie ma adaptera pod tarcze. W przypadku zakupu nowego roweru - lepiej kupić tarcze, nawet jeśli będą słabe, bo potem łatwiej będzie zakupić nowe lepsze...

                                            Komentarz

                                            • looker
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1886
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #47
                                              No to odgrzejemy trochę bo wiosna tuż, tuz...oby :diabelski_usmiech
                                              Mam okazję kupić ten rowerek w dobrej cenie. Warto w to iść ?
                                              Kellys
                                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                looker, parę gratów wymienić, i całkiem fajny rower
                                                korba, spd koła, siodło, trochę kokpit
                                                jeśli cena mniejsza lub = na aukcji to brać i nie zastanawiać się :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • idas
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 828

                                                  #49
                                                  Polecam to erockit.net

                                                  Jak dla mnie miazga :-)
                                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                  Komentarz

                                                  • looker
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 1886
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                    #50
                                                    abstinent, no to wziąłem :-) Na razie nic nie wymienię raczej bo żaden ze mnie spec od jeżdżenia MTB ale z czasem ... może...
                                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...