Ciekawy crash test przy prędkości 200km/h :shock:
ku przestrodze dla wszystkich easy riderów
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez mirek_p11Ciekawy crash test przy prędkości 200km/h :shock:
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Fo...wiadomosc.htmlsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydpiramida, z fizyki byłem raczej słaby ale sądzę, że w tym wypadku to całą energię pochłoną focus - przy czołówce w realnych warunkach energia jest pochłaniana przez oba auta i nie ma aż takich zniszczeń ....
piramida w zasadzie jak jedziesz 100km/h i ktoś z na przeciwka jedzie 100km/h w takim samym aucie to jak się z nim zderzysz to tak jakbyś uderzył w betonową ścianę z prędkością też 100km/h. (nie sumują się prędkości, bo to są wektory przeciwstawne)Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrpiramida w zasadzie jak jedziesz 100km/h i ktoś z na przeciwka jedzie 100km/h w takim samym aucie to jak się z nim zderzysz to tak jakbyś uderzył w betonową ścianę z prędkością też 100km/h. (nie sumują się prędkości, bo to są wektory przeciwstawne)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez westwi78Zamieszczone przez Zorrpiramida w zasadzie jak jedziesz 100km/h i ktoś z na przeciwka jedzie 100km/h w takim samym aucie to jak się z nim zderzysz to tak jakbyś uderzył w betonową ścianę z prędkością też 100km/h. (nie sumują się prędkości, bo to są wektory przeciwstawne)
owszem każde auto jakąś energię pochłonie ale każdy swoją, tak jak w przykładzie uderzenia w ścianę z dwóch stron takich samych aut. Sumarycznie mamy 2 razy większą energię kinetyczną i 2 razy większe pochłanianie, czyli wychodzi na to samo.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
prędkości się sumują, ale energie się już nie sumują. Tzn, też się sumują, ale energia auta z v = 100km/h jest czterokrotnie większa od auta z v = 50km/h. Przy zderzeniu dwóch aut z v = 50km/h suma prędkości będzie 100km/h, ale suma energii - dwukrotnie niższa. Czyli dwa samochody jadące 100km/h to nie to samo co samochód uderzający w ścianę przy 200km/h.
tutaj macie wyjasnienie a tutaj dwie skody i crash test
Komentarz
-
-
No wydaję mi sie że jak dwa auta przywalą czołówkę z prędkoscią po 100km/h każde to efekt będzie podobny jak przy 200 w scianę pomniejszony o pochłonięcie energii po przez strefę zgniotu w obu autach, nie może być tak jak napisał Zorr że przy czołówce dwóch aut po 100 każde będzie jak by przywalić 100 w ścianę, idąc tym tokiem rozumowania to auto które wali 100 w drugie stojące to z jaką siłą przywali, pewnie że z siłą jak przy 100.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Chodzi o to, że ściana całą energię odda z powrotem do auta. Przy zderzeniu dwóch samochodów, nawet to że kierowcy są po przeciwnych sobie stronach spowoduje np. obrót aut. Nie jest to takie proste do obliczenia i udowodnienia, właśnie ze względu na to, że samochody poddają się i zgniatają... Wyobraźcie sobie pociąg jadący 90km/h i samochód 90km/h na czołówce...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaNo wydaję mi sie że jak dwa auta przywalą czołówkę z prędkoscią po 100km/h każde to efekt będzie podobny jak przy 200 w scianę pomniejszony o pochłonięcie energii po przez strefę zgniotu w obu autach, nie może być tak jak napisał Zorr że przy czołówce dwóch aut po 100 każde będzie jak by przywalić 100 w ścianę, idąc tym tokiem rozumowania to auto które wali 100 w drugie stojące to z jaką siłą przywali, pewnie że z siłą jak przy 100.
Przy takich samych autach jak uderzają w siebie 100km/h to każdy odczuwa to tak jakby uderzył też 100km/h w ścianę a nie jako sumę.
Co do wypowiedzi mirek_p11 to powiedzenie prędkości się sumują, jest raczej nie trafione albo bardzo mylące.
Zamieszczone przez dwaokaChodzi o to, że ściana całą energię odda z powrotem do auta. Przy zderzeniu dwóch samochodów, nawet to że kierowcy są po przeciwnych sobie stronach spowoduje np. obrót aut. Nie jest to takie proste do obliczenia i udowodnienia, właśnie ze względu na to, że samochody poddają się i zgniatają... Wyobraźcie sobie pociąg jadący 90km/h i samochód 90km/h na czołówce...
Ek = 1/2 * masa * prędkość do kwadratu.
Dwaoka - w Twoim przykładzie z pociągiem, energia auta (wektor) jest ze względu na masę dużo niższa niż pociągu, nawet jadącego z tą samą prędkością, w efekcie pociąg zmiecie auto.
[ Dodano: Pią 21 Paź, 11 21:56 ]
Takie przykłady. Może pomogą.
Przykład 1. Samochód i ściana. Auto 1000kg i prędkość 27m/s (100km/h)
Ek = 1/2 * 1000 * 27^2 = 364500
Wektory: --------~~> |
Auto zatrzyma się na ścianie. Obszar ~~ przykładowo przyjmie strefa zgniotu a reszta pójdzie w dalsze odkształcenia.
Przykład 2. Dwa takie same samochody 1000kg i prędkość 27m/s (100km/h)
Ek obu aut = 1/2 * 1000 * 27^2 = 364500
Wektory: --------~~> | <~~--------
Ponieważ Ek są identyczne to one się zniosą. Auta zatrzymają się w miejscu zderzenia czyli | natomiast obie strefy zgniotu będą działały na korzyść każdego auta.
Przykład 3. Auto 1000kg i prędkość 27m/s (100km/h) vs Tir 40 000kg i prędkość 27m/s (100km/h)
EkAuta = 1/2 * 1000 * 27^2 = 364500
EkTira = 1/2 * 40000 * 27^2 = 4000000
Wektory: --------~~> | <----------------------------------------------------------------------------------------------------
Wektor Tira zniesie cały wektor auta i jeszcze go cofnie do tyłu albo dalej będzie wgniatać.
Dodatkowo Tir nie posiada strefy zgniotu, więc strefa zgniotu auta będzie służyć obu pojazdom.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, Racja dziękisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212OII 1.9tdi 139,5KM 313Nm
Serwis: http://www.k-mot.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndrzejekZamieszczone przez tom2212-------------------------------------------------------
moja pierwsza octa http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33459
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wlodyaki RS? RS ma inny kolor a na innym zdjęciu na klapie jest TDI- spojler sobie typ zamontował i tyle.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Golas27http://ratownictwo.opole.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=4086odczas-dachowania-kierowca-wyldowa-na-drzewie&catid=1owiat-opolski&Itemid=98
bede jutro ogladal drzewa :lol:
P.S. co za pojebany przepis z tym zapinaniem pasów :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Mi odpaliły poduchy w Focusie kombi podczas czołówki z Polonezem truckiem, bez zapiętych pasów i nic się mi nie stało. Prędkość w obu 50 km/h.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Komentarz
-
-
piernik, i nich ktoś tylko powie że jazda po naszych droga jest bezpieczna dla zdrowia i zycia :!: :shock:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz