1,4TSI miażdży

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tichy
    Rider
    • 2010
    • 544

    #76
    Po mieście w korkach i na bardzo krótkich odcinkach -9, zimą nawet do 10l/100km.
    Po mieście w miarę płynnie - 7-8 l/100km.
    Na trasie z prędkościami przepisowymi i stosując podstawowe prawa eco-drivingu miałem 5.4 w 2 osoby z bagażem. Na autostradzie 6.5-7l/100km.

    marlej108, jest kompletnym nieporozumieniem porównywanie spalania wolnossącego 1.4 MPI z turbodoładowanym 1.4 TSI. Ten silnik można porównywać z 2-litrowym wolnossącym, a te palą po mieście nawet 13l/100km.

    Powiem tak, jeżdżąc turbodieslem a teraz doładowaną benzyną już nigdy nie kupił bym jednostki wolnossącej (chyba że jakieś fajne V6-12 ).

    marlej108, 1.4 TSI w założeniu jest bardzo dynamiczny albo oszczędny - wybór należy do Ciebie. Po mieście nie jesteś w stanie docenić tego motoru - pojeździj sobie 120-140 i jak go depniesz na 6-tce to zobaczysz o co kaman MPI (nawet 1.6) przy tych prędkościach to już zawory wypluwa a żeby wyprzedzić przy 80-tce trzeba redukować na 3-kę

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #77
      Zamieszczone przez marlej108
      co ciekawe wydawalo mi sie wrecz ze w poprzedniej O2 1.9 TDI 105-konnej przyspieszenie bylo lepsze.... Ale moze tak mi sie tylko wydawalo...
      Subiektywnie tak jest ale na drodze jadą dokładnie tak samo, te 17KM różnicy na + dla TSI nic nie daje.

      Zamieszczone przez marlej108
      Otoz jak sie wloklem tym 1.4 TSI to spalanie mialem ok. 7 litrow w miescie, ale jak go troche przygazowalem to skoczylo do prawie 11 litrow!!!! fakt ze na krotkim dystansie - ale nieco mnie to zszokowalo - to znaczy ze jak jezdzic spokojnie - spala bardzo malo, ale jak wykorzystac owe konie ktore kryja sie za turdbo to nagle okazuje sie pijak.... w TDI tego w takim stopniu sie az nie odczuwalo....
      zgadza się, miałem przez weekend 1.8 TSI jak się turlałem i praktycznie tamowałem ruch to wychodziło 7l/100 jak zaś pojeździłem tak jak moim TDI to średnia skoczyła w przedział 13-14 l/100

      Zamieszczone przez ary
      Trzeba było zredukować, benzyna to nie diesel, charakterystyka trochę inna :P
      1.4 TSI - Maks. moment obrot./przy obrotach (Nm/min-1) 200/1 500–4 000
      1.6 TDI - Maks. moment obrot./przy obrotach (Nm/min-1) 250/1 500–2 500
      chyba nie ma potrzeby redukowania skoro w TSI max moment zaczyna się tak samo jak w TDI a trwa dłużej.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • Tichy
        Rider
        • 2010
        • 544

        #78
        Zamieszczone przez loru
        Subiektywnie tak jest ale na drodze jadą dokładnie tak samo, te 17KM różnicy na + dla TSI nic nie daje.
        .
        Konie nie dają, ale większy zakres momentu i 6-biegowa skrzynia już tak. Jeździłem i TDI i TSI i przy większych prędkościach TDI słabnie, a TSI łapie "drugi oddech" i dalej rwie d*pę Serio, rozwala mnie jak te auto przyspiesza na 6-tce powyżej 3000rpm, kiedy fazy rozrządu się przestawiają...

        Komentarz

        • ary
          Rider
          • 2011
          • 634

          #79
          Zamieszczone przez loru
          1.4 TSI - Maks. moment obrot./przy obrotach (Nm/min-1) 200/1 500–4 000
          1.6 TDI - Maks. moment obrot./przy obrotach (Nm/min-1) 250/1 500–2 500
          chyba nie ma potrzeby redukowania skoro w TSI max moment zaczyna się tak samo jak w TDI a trwa dłużej.
          wierz mi że ma, oczywiście turbo pomaga szybciej wkręcić się na obroty, ale moje odczucia są takie, że przy standartowym setupie tam gdzie diesel się kończy to benzyna się dopiero zaczyna
          Zamieszczone przez Tichy
          przy większych prędkościach TDI słabnie, a TSI łapie "drugi oddech" i dalej rwie d*pę
          O2 Scout 1.8 TSI

          Komentarz

          • Tichy
            Rider
            • 2010
            • 544

            #80
            Zamieszczone przez ary
            tam gdzie diesel się kończy to benzyna się dopiero zaczyna
            100% trafione, te 1500rpm można jechać, ale ogień jest powyżej 2000-2500...

            Komentarz

            • zbigniew147
              Rider
              • 2008
              • 482

              #81
              Zamieszczone przez Tichy
              Po mieście w korkach i na bardzo krótkich odcinkach -9, zimą nawet do 10l/100km.
              Po mieście w miarę płynnie - 7-8 l/100km.
              Na trasie z prędkościami przepisowymi i stosując podstawowe prawa eco-drivingu miałem 5.4 w 2 osoby z bagażem. Na autostradzie 6.5-7l/100km.
              potwierdzam
              Zamieszczone przez Tichy
              100% trafione, te 1500rpm można jechać, ale ogień jest powyżej 2000-2500...
              też potwierdzam
              a jak chcem trochę wiecej adrenaliny to się kręci powyżej 3000. pali więcej może nawet dużo więcej ale cóż tam
              1.4TSI to ekonomiczny motor jak się jeździ spokojnie. Ten motor też daje możliwość dynamicznie jeździć a kwestia spalania - rzecz subiektywna - wydaje mi się dobra. Można dać mu ognia - może to nie to co 1.8 TSI 2.0TDI ale fun jest no i spalanie też bo przeciez każde auto pali sporo jak się je depcze.
              nawet glizde jak nadepniesz to flaki wypływają

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                #82
                1,4 TSI ma elastyczność lepszą na każdym biegu od 1,9 TDI o 1-2 sekundy a to w realnym świecie juz czuć jak coś trzeba szybko wyprzedzić i się schować. Było już o elastyczności gdzieś na forum. Dodatkowo około 2 sekundy lepsze przyspieszenie do 100 ( w mieście czesto może się to przydać ). Dodatkowo prędkość maksymalna kilkanaście km większa. Jak dla mnie 1,4 TSI jest w każdej kategorii lepsze od 1,9 TDI ( oprócz spalania ale mówimy tu o odczuciach z jazdy ). Nieporozumieniem dla mnie jest jak ktoś mówi, że nie czuje różnicy pomiedzy 1,4 a 1,4 TSI. Po swojej "rakiecie" marlej miał zbyt wygórowane oczekiwania. Może myślał, że będzie go cały czas wciskało w fotel . TSI nie trzeba cisnąć a i tak to bardzo fajnie jedzie. Tak naprawdę każdy silnik o pojemności od 1,4 do 1,8 i mocy 120-130 KM ale bez turbo jest zawsze obiechane przez 1,4 TSI ( warunek to oczywiście ta sama klasa pojazdów i w miarę zbliżona waga ). Im dłużej jeżdżę Ovtavią z tym silnikiem tym bardziej uważam, że jest to fajny silnik. Jak jeżdżę delikatnie i zgodnie z przepisami to pali jak diesel. Jak potrzebuje mocy to ją mam ale spalanie jest wtedy słuszne . W codziennej eksploatacji 90% z nas jeżdzi raczej spokojnie. Nie zgodzę się jednak z tymi co mówią, że palą w trasie do 120 km/h 5,5l oraz w mieście w granicach 7,0l. Ale i tak 1,4 TSI jest ZAJEBISTY na codzień. Nie zamieniłbym go na żadne zwykłe 1,4 nawet gdyby tamten palił średnio 2l mniej.

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #83
                  Zamieszczone przez Ceed1
                  Tak naprawdę każdy silnik o pojemności od 1,4 do 1,8 i mocy 120-130 KM ale bez turbo jest zawsze obiechane przez 1,4 TSI ( warunek to oczywiście ta sama klasa pojazdów i w miarę zbliżona waga ).
                  temat zrobił się debilny, ale takiej bzdury nie słyszałem już od dawien dawna :lol:
                  zapewniam Cię, że każdy silnik o mniejszej mocy zostanie objechany przez 1,4 TSI a każdy silnik o mocy wiekszej objedzie tegoż :lol:
                  (oczywiście o tej samej masie nie muszę chyba wspominać będąc wśród fachowców :lol: )
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Tichy
                    Rider
                    • 2010
                    • 544

                    #84
                    szkoda, moc jest tylko jednym z parametrów. Dużo ważniejsza jest według mnie charakterystyka momentu w funkcji obrotów - a to właśnie tutaj TSI miażdży...

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #85
                      Zamieszczone przez Tichy
                      szkoda, moc jest tylko jednym z parametrów. Dużo ważniejsza jest według mnie charakterystyka momentu w funkcji obrotów - a to właśnie tutaj TSI miażdży...
                      "miażdzy" ale to tylko w Twoim subiektywnym odczuciu, nie ma znaczenia czy będzie to diesel, benzyna, doładowany czy nie, większa moc objedzie mniejszą, zrobi to na różne sposoby, subiektywnie będzie miażdzyć albo i nie, ale objedzie, ale po takie doświadczenia proponuję udać się na ulicę i takie "wyścigi", w których obaj uczestnicy wiedzą, że takowy "wyścig" się odbywa :lol:
                      pozostałym zostaje brandzlowanie się przed monitorem komputera

                      [ Dodano: Wto 28 Lut, 12 09:34 ]
                      Zamieszczone przez Tichy
                      Dużo ważniejsza jest według mnie charakterystyka momentu w funkcji obrotów
                      to właśnie daje różne subiektywne mniej lub bardziej przyjemne odczucia i pozwala mniej lub bardziej mieszać biegami, nie przekładając się na wynik bezwzględny "wyścigu".

                      owszem, jest to ważne w codziennym toczeniu się przez miasto, ważne w tym przypadku = wygodne.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Ceed1
                        Rider
                        • 2012
                        • 461

                        #86
                        szkoda. Ty bzdury piszesz. Zobacz wszystkie porównania 1,4 TSI vs inne silniki o podobnej ( większej ) mocy bez turbo. 1,4 TSI ma najlepsze przyspieszenie, elastyczność, prędkość maksymalną. Widzę, że posiadasz 1,9 TDI, które ośmieliłem sie "skrytykować" i nadepnąłem Ci na odcisk. W moim silniku nie konie są najważniejsze ale sposób w jaki samochód przyspiesza z każdych obrotów. Zauważ, że 1,8 TSI ma przyspieszenie i elastyczność taką samą jak inne silniki o mocy w granicach 180-200 KM. TSI górą

                        Komentarz

                        • Tichy
                          Rider
                          • 2010
                          • 544

                          #87
                          szkoda, masz 1.9 TDI, porównywalną moc ma 1.6 MPI - naprawdę sądzisz, że są pomimo to porównywalne? Ja jeździłem obydwoma i jest między nimi przepaść daleko większa niż 3 KM.

                          Zasady fizyki są nieubłagane - to, co pracuje to moment, nie moc. To moment przekłada się na siłę napędową "na kole".

                          Komentarz

                          • Andys
                            Elegance
                            • 2007
                            • 762

                            #88
                            To ja jeszcze doleję oliwy do ognia i napiszę, że moje, subiektywne odczucie jest takie, iż 1.4TSI do miasta nadaje się lepiej niż 1.8TSI. Wytłumaczenie, przy spokojnej jeździe w okolicach 2-2,5 tys. obr./min. 1.4TSI sprawa wrażenie bardziej zrywnego niż 1.8TSI w tym samym zakresie obrotów, co wynikać może z faktu, iż 1.4 posiada mniejszą turbosprężarkę o mniejszej bezwładności, czyli mniejszą turbodziurę. Wiem, wiem, zaraz odezwą się oburzeni właściciele 1.8TSI :lol:
                            Pozdrawiam,
                            Andys

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              #89
                              Zamieszczone przez Tichy
                              Zasady fizyki są nieubłagane - to, co pracuje to moment, nie moc. To moment przekłada się na siłę napędową "na kole".
                              święte słowa
                              a moc odpowiada tylko za prędkość maksymanlą

                              Komentarz

                              • piociel
                                Rider
                                • 2010
                                • 526
                                • Volkswagen

                                #90
                                Zamieszczone przez marlej108
                                ...no i tak sobie jade i jakos owych 42 koni wiecej w stosunku do mojej maszyny nie czuje.... .
                                Ale się uśmiałem czytając twoją relację. Chyba chciałeś się dowartościować i może sam w to uwierzyłeś, że masz taki dobry silnik i przy tym tani. Większych głupot dawno nie czytałem. Tak się składa, że oprócz CAXA mam fabie 1,4 85KM. nie wiem czy to ten sam silnik co w octavi, ale przy TSI wypada bardzo blado - to po prostu nie jedzie. Mam dopiero 500 km przejechane fabia, więc jeżdżę spokojnie do 3000 obrotow i po pierwszym tankowaniu spalanie wyszło 9,3 l! JAK na taką pizdowata jazde to muszę powiedzieć, że to mnie zaskoczyło. Tsi jak jadę po mieście normalnie to od 8 do 9 l. Także pozostań w takim zachwycie dla twojej 1,4 16V, ale nie gadaj takich głupot publicznie, bo się po prostu ośmieszasz.
                                Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #91
                                  Zamieszczone przez Tichy
                                  Zasady fizyki są nieubłagane - to, co pracuje to moment, nie moc. To moment przekłada się na siłę napędową "na kole".
                                  o, widzę, że w teorii jesteśmy obcykani
                                  dobrze!
                                  a zatem, jaką przepaść między 1,9TDI a 1,6MPI masz na myśli?
                                  prawdopodobnie chodzi o Twoje subiektywne odczucia, tak :?:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • perfex
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1117

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                    szkoda. Ty bzdury piszesz. Zobacz wszystkie porównania 1,4 TSI vs inne silniki o podobnej ( większej ) mocy bez turbo. 1,4 TSI ma najlepsze przyspieszenie, elastyczność, prędkość maksymalną. Widzę, że posiadasz 1,9 TDI, które ośmieliłem sie "skrytykować" i nadepnąłem Ci na odcisk. W moim silniku nie konie są najważniejsze ale sposób w jaki samochód przyspiesza z każdych obrotów. Zauważ, że 1,8 TSI ma przyspieszenie i elastyczność taką samą jak inne silniki o mocy w granicach 180-200 KM. TSI górą
                                    To ja proszę o konkrety. Od których 160 konnych aut o takiej samej masie i z taką samą skrzynią biegów (dla ułatwienia manualną) 1.8 TSI tak dużo lepiej przyspiesza ? Najlepsze byłyby dane testowe niż katalogowe

                                    Podzielam zdanie kol. szkody - że przy "wyścigach" drogowych zakładając taką samą masę auta i umiejętności kierownika zawsze wygra auto mocniejsze, i tyle Wiadomo, że w autach doładowanych jest inne odczucie mocy, są "kopnięcia niutonem" co jest bardzo przyjemne i większa elastyczność mierzona przyspieszeniem np 60-100 na 4 biegu.
                                    Tylko że:
                                    1. W wyścigu na "ćwiartkę" i tak wygra mocniejszy, niezależnie od doładowań, turbin TSI, GTI, HGW
                                    2. Mierzenie elastyczności 60-100 na np 4 czy 5 biegu pokaże że doładowany robi to szybciej od np wolnossaka ale.... TO NIE ZNACZY że w prawdziwym życiu przyspiesza on szybciej w zakresie 60-100. Po prostu diesel zrobi to najniżej na biegu 3 a niektóre na 3 nie dojdą do 100 więc na biegu 4, a wysokoobrotowa benzyna robi to na 2 i zapewniam że nie będzie wolniejsza

                                    Także zawsze przyda się trochę doświadczenia motoryzacyjnego a nie tylko papki gazetowo-katalogowej. Howgh :lol:
                                    Pozdrawiam
                                    perfex

                                    Octavia HTP

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #93
                                      Zamieszczone przez Ceed1
                                      Widzę, że posiadasz 1,9 TDI, które ośmieliłem sie "skrytykować" i nadepnąłem Ci na odcisk.
                                      tak Stary, po prostu posrałem się z zazdrości, rozszyfrowałeś mnie :lol:

                                      Zamieszczone przez perfex
                                      To ja proszę o konkrety.
                                      myslę, że możemy dac sobie spokój
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • zbigniew147
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 482

                                        #94
                                        perfex stwierdzenie że wygra mocniejszy jest trochę nad wyrost.
                                        wygra ten który ma większy momęt.
                                        oczywiście silnik z większą mocą z reguły ma większy momęt a każdy z nas mówi że lepszy jest ten z większa mocą ale to się tak dookoła utarło.

                                        Komentarz

                                        • Ceed1
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 461

                                          #95
                                          szkoda. Już po raz któryś jesteś wulgarny. Perfex. Jak będę miał chwilę czasu to poszukam odpowiednich porównań.

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #96
                                            tutaj, jakby ktos był ciekawy, zamiast mleć jęzorem po próżnicy zrobiliśmy swego czasu mały test seryjnego BXE i oczywiście seryjnego BSE:



                                            oczywiście teraz podniosą się głosy kwestionujące urządzenie pomiarowe etc. ale szczerze mówiąc mam to głeboko w tyle :lol:

                                            a jak ktoś uważnie czyta forum, to moje zdanie na temat benzyny i diesla zna, jak również to czym można mi nadepnąć na odcisk :haha:

                                            jak będzie lepsza pogoda to zapraszam Cię Ceed1 z Twoim miażdżącym wszystko momentem, sklepię Cię civikiem 1,8 z momentem mniejszym i będziesz miał spokój

                                            tak więc powodzenia w dalszym wertowaniu katalogów i auto świata :lol:
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • Tichy
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 544

                                              #97
                                              Zamieszczone przez zbigniew147
                                              oczywiście silnik z większą mocą z reguły ma większy momęt.
                                              Chyba, że do gry wchodzi turbosprężarka...

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #98
                                                ups, sorry, widzę, że w grę wszedł "momęt" w takim razie ja cofam wszystko
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • zbigniew147
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 482

                                                  #99
                                                  szkoda
                                                  zapewne wygrasz ale o ile lżejszy jest civic od octavi? o ile mniejsze ma opory. Buda jest mała a octawia jest większa
                                                  myślę że ciężko obiektywnie porównać te auta
                                                  jestem skłonny powiedizeć że przypadku civica to 1.5 mógłby - ciężko pocąc się - dorównać octavi(1.4TSI), no być nieznacznie z tyłu tyle że masy są różne

                                                  Komentarz

                                                  • BADYL
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2398
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    :shock: po kiego ta pyskówka? Temat dotyczy 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji a nie kto ma rację i który samochód przyspiesza lepiej z takmim czy siakim silnikiem :P Panowie powróćmy do sedna wątku :diabelski_usmiech
                                                    nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...