Po mieście w korkach i na bardzo krótkich odcinkach -9, zimą nawet do 10l/100km.
Po mieście w miarę płynnie - 7-8 l/100km.
Na trasie z prędkościami przepisowymi i stosując podstawowe prawa eco-drivingu miałem 5.4 w 2 osoby z bagażem. Na autostradzie 6.5-7l/100km.
marlej108, jest kompletnym nieporozumieniem porównywanie spalania wolnossącego 1.4 MPI z turbodoładowanym 1.4 TSI. Ten silnik można porównywać z 2-litrowym wolnossącym, a te palą po mieście nawet 13l/100km.
Powiem tak, jeżdżąc turbodieslem a teraz doładowaną benzyną już nigdy nie kupił bym jednostki wolnossącej (chyba że jakieś fajne V6-12
).
marlej108, 1.4 TSI w założeniu jest bardzo dynamiczny albo oszczędny - wybór należy do Ciebie. Po mieście nie jesteś w stanie docenić tego motoru - pojeździj sobie 120-140 i jak go depniesz na 6-tce to zobaczysz o co kaman
MPI (nawet 1.6) przy tych prędkościach to już zawory wypluwa a żeby wyprzedzić przy 80-tce trzeba redukować na 3-kę
Po mieście w miarę płynnie - 7-8 l/100km.
Na trasie z prędkościami przepisowymi i stosując podstawowe prawa eco-drivingu miałem 5.4 w 2 osoby z bagażem. Na autostradzie 6.5-7l/100km.
marlej108, jest kompletnym nieporozumieniem porównywanie spalania wolnossącego 1.4 MPI z turbodoładowanym 1.4 TSI. Ten silnik można porównywać z 2-litrowym wolnossącym, a te palą po mieście nawet 13l/100km.
Powiem tak, jeżdżąc turbodieslem a teraz doładowaną benzyną już nigdy nie kupił bym jednostki wolnossącej (chyba że jakieś fajne V6-12
).marlej108, 1.4 TSI w założeniu jest bardzo dynamiczny albo oszczędny - wybór należy do Ciebie. Po mieście nie jesteś w stanie docenić tego motoru - pojeździj sobie 120-140 i jak go depniesz na 6-tce to zobaczysz o co kaman
MPI (nawet 1.6) przy tych prędkościach to już zawory wypluwa a żeby wyprzedzić przy 80-tce trzeba redukować na 3-kę
Serio, rozwala mnie jak te auto przyspiesza na 6-tce powyżej 3000rpm, kiedy fazy rozrządu się przestawiają...
. TSI nie trzeba cisnąć a i tak to bardzo fajnie jedzie. Tak naprawdę każdy silnik o pojemności od 1,4 do 1,8 i mocy 120-130 KM ale bez turbo jest zawsze obiechane przez 1,4 TSI ( warunek to oczywiście ta sama klasa pojazdów i w miarę zbliżona waga ). Im dłużej jeżdżę Ovtavią z tym silnikiem tym bardziej uważam, że jest to fajny silnik. Jak jeżdżę delikatnie i zgodnie z przepisami to pali jak diesel. Jak potrzebuje mocy to ją mam ale spalanie jest wtedy słuszne
Komentarz