Chemiczna regeneracja filtra DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #26
    Na razie poczekam do tego co powie mi VCDS na temat stanu DPF-a. A potem podejmę decyzję co dalej...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #27
      jep. w żadną skrajność nie ma co popadać, wywalenie dpfa nie spowoduje wielkiego kopcenia przecież.
      z drugiej strony ostatnio stał przede mną na światłach jakiś młodzian w a3 tdi pierwszym wypuście na jakimś dużym kole i obniżonym zawiasie. Pół tyłu auta okopcone i nie zmyte (podejrzewam, że specjalnie) i dumna nalepka "diesel musi kopcić". Widać, że wydech zrobiony na pełen przelot - inne rury proste plus pewnie chip i może jakaś mechanika, silnik już też zapewne dojechany. Wszystko wszystkim, ale jak przyśpieszył, to zasłona dymna jak z ikarusa z 80 lat. To była przesada już dla mnie, takiego g...do ruchu bym nie dopuszczał i dowód mu zabrał, bo to już przeginka skolei w ruchu miejskim. Musiałem wdychać to przez nawiew za nim :evil:

      Komentarz

      • Luki80a
        Rider
        • 2010
        • 341
        • Octavia III combi (5E5)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
        • CJZA 1.2 TSI 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez sew1981
        Musiałem wdychać to przez nawiew za nim
        trzeba było obieg zamknięty zapodać :P
        Była O1 AGR

        Jest O1FL ALH

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          #29
          Zamieszczone przez Agamek12
          Na razie poczekam do tego co powie mi VCDS na temat stanu DPF-a. A potem podejmę decyzję co dalej...
          VCDS tylko wylicza TEORETYCZNE zapełnienie popiołem i sadza.
          Cos może podopowiedziec ale wyrocznia to nie jest....
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            VAS tez wylicza i pokazuje minimalny przebieg ktory DPF powinien jeszcze pokonac.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #31
              Zamieszczone przez ketivv
              Zamieszczone przez Agamek12
              1500zł to mi szkoda (nawet jeśli to nowy filtr)...
              jeśli nowy kosztuje 1500 zł a sam silnik jest sprawny to jest to "tanio jak barszcz"
              Tez mi sie wydaje, ze gdyby tyle kosztowac mial nowy i starczyc powiedzmy na 100.000 km przynajmniej, to wolalbym wymienic niz ten dpf wycinac... i truc srodowisko naturalne, bo tak taniej. W koncu wszyscy oddychamy tym samym powietrzem.

              A jesli na Zachodzie faktycznie lapią tych co to wycieli to bardzo dobrze...

              Z drugiej strony jesli koszt wymiany jest absurdalny, to trudno - wycinac i truc :-(

              Szukalbym prawde mowiac drogi srodka - a nie skrajnosci, o ile to mozliwe.

              Kwota do 2000 zl wydaje mi sie jeszcze do przelkniecia.
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • kmink
                L&K
                • 2007
                • 1360
                • Superb III (3V3)

                #32
                To w jakim aucie masz problem z tym DPFem? BYłem przekonany, że w Avensisie.
                Jeśli w BMNie to mamy do tego filtry z fabrycznie nowym i ori wkładem ale za całą usługę z nowy G450 musisz liczyć ok 2500zł...bez czujnika filtra nie wymieniamy :wink:

                piotrek_gdy, z tym zaświadczeniem to nie jest taka prosta sprawa, nikt w Polsce Ci sie nie podpisze pod takim czymś, w Niemczech w tym zakresie przepisy są nieco inne...ale nie chce mi się tutaj rozwodzić na ten temat bo jest po prostu zbyt złożony.

                Co do samego usunięcia DPFa i przypisów u nas obowiązujących to sprawa wygląda tak jak przy usunięciu KATa, czy montażu halogenów...auto traci homologacje i nie może poruszać się po drogach publicznych. ....tyle w teorii, w praktyce wygląda to tak, że samochody z wywalonym filtrem na badaniach norm spalin mieszczą się w normach.
                Jeden z naszych klientów przed wizytą u nas zrobił badanie spalin(w UK, bo tam jest auto zarejestrowane), urządzenie pokazało 0,2...po zabiegu pojechał znowu na przegląd, wynik był gorszy bo 0,5 natomiast norma to 0,7....była to mazda 6ka poliftowa 2.0 143hp....tak więc sprawne auto przejedzie przegląd i nikt się nie doczepi, gorzej z kopciuchami i innymi zajechanymi złomami...

                Co do ekologii....to można w przypadku DPFów mówić o ekologi biorąc pod uwagę tylko zasię lokalny, czy nawet mikro-lokalny...globalnie nie jest to żadna ekologia, bo wytworzenie i utylizacja filtrów, regeneracja, czyszczenia czy sama eksploatacja generują duże obciążenie dla środowiska...

                Dla mnie osobiście ekoterroyści to popierdoleni ludzie, lepiej niech się zabiorą za kontrolowanie producentów żywności, żeby ta była zdrowa a nie nafaszerowana chemią, bo co z tego że diesel nie będzie kopcił jak człowiek zje 200g ryżu i dostarcxzy do organizmu tyle substancji szkodliwych jakby cały dzień siedział przy oparach diesla bez DPFa ;-)
                To samo jest z ubraniami, urządzeniami, narzędziami....poczytajcie sobie o tym trochę...zakładasz rękawiczki z Chin i po dniu pracy masz w sobie tyle toksyn, że sadza przy tym to pikuś ;-)

                Dla mnie osobiście lepiej by było gdybyśmy tylko regenerowali i wymieniali filtry, bo tak usuwasz i po kliencie, nie ma kasy na diagnostyce, regeneracji, czyszczeniu, wymianie części itp.
                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                www.tuneforce.pl
                www.dpfserwis.pl

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #33
                  kmink, mam silnik BMR - nie ma (nie było) tego kodu w opcjach forum i dlatego mam BMN.
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #34
                    kmink, własnie o tym mówiłem - w Niemczech sa przepisy , w Polsce - jak to w Polsce :wink:
                    aczkolwiek jak zaznaczyłem w niemczech taka możliwość jest
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • kmink
                      L&K
                      • 2007
                      • 1360
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      Zamieszczone przez Agamek12
                      kmink, mam silnik BMR - nie ma (nie było) tego kodu w opcjach forum i dlatego mam BMN.
                      Jeśli chodzi o DPF to już nie ma znaczenia
                      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                      www.tuneforce.pl
                      www.dpfserwis.pl

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #36
                        Zamieszczone przez kmink
                        Zamieszczone przez Agamek12
                        kmink, mam silnik BMR - nie ma (nie było) tego kodu w opcjach forum i dlatego mam BMN.
                        Jeśli chodzi o DPF to już nie ma znaczenia
                        A co z regeneracją?
                        Piszesz, że robicie to bez zdejmowania DPF-u z auta - to jak pozbywacie się z niego popiołu?

                        "Czyszczenie DPF Volkswagen
                        Czyszczenie/wypalanie filtra w trybie serwisowym lub w trybie serwisowym przy użyciu specjalistycznych środków chemicznych. Filtr DPF nie jest wyciągany z pojazdu. W zależności od marki/modelu wypalanie przeprowadzane jest podczas jazdy lub stacjonarnie, gdy samochód się nie porusza.
                        - diagnostyka + wypalanie serwisowe: 149zł
                        - diagnostyka + czyszczenie chemiczne + wypalanie serwisowe: 699zł"

                        Ile czasu trwa ta opcja: "diagnostyka + czyszczenie chemiczne + wypalanie serwisowe: 699zł"?
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • kmink
                          L&K
                          • 2007
                          • 1360
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          Takie czyszczenie chemiczne można zrobić w świeżym aucie, po jakiejś awarii na przykład EGRa, czy nieszczelności w dolocie, w wyniku której nadmierna ilość sadzy zapchała filtr.
                          Czyszczenie to usuwa w pierwszej kolejności sadzę no i może jakieś śladowe ilości popiołów i osadów nagromadzonych w filtrze. W autach z większymi przebiegami - 100k km+ chemia może tylko spowodować więcej szkody niż pożytku. Czas wykonania takiej operacji to ok 2-3h.
                          Mamy to w ofercie ale ja nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania i stosujemy je niezwykle rzadko :wink:
                          Co do regeneracji...problem jest taki, że te filtry maja skłonność do pękania dlatego nie mamy w ofercie filtrów regenerowanych do tych samochodów - tzn. możemy spróbować zregenerować filtr klienta ale w 70% przypadków nie kończy się to sukcesem....

                          Jaki masz przebieg w tym aucie?
                          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                          www.tuneforce.pl
                          www.dpfserwis.pl

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9935
                            • Ford

                            #38
                            Handlarski 180.500km.
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • kmink
                              L&K
                              • 2007
                              • 1360
                              • Superb III (3V3)

                              #39
                              No to pewnie DPF swoje przeżył, szkoda kay na chemię....albo wymieniaj albo wywalaj...chyba, że to jest w 100% autentyczny przebieg to jest jeszcze szansa, że coś po prostu sie popsuło i spowodowało awarie filtra. Jakie masz zapełnienie popiołem? Ile gram?
                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                              www.tuneforce.pl
                              www.dpfserwis.pl

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9935
                                • Ford

                                #40
                                kmink, nie podpinalem go jeszcze pod komputer wiec nie mam danych o popiole. Przebieg jest autentyczny.
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #41
                                  Zamieszczone przez kmink
                                  Mamy to w ofercie ale ja nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania i stosujemy je niezwykle rzadko
                                  też uważam, że jest to mało sensowna forma walki z DPF

                                  Agamek12 - co takiego tobie się dzieje z DPF-em ?

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #42
                                    Wypala sie co jakies 300km i juz trzy razy wlaczyla mi się kontrolka tego filtra
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      Pytanie ciagle jest takie, czy to problem z filtrem, czy problem z osprzetem tego filtra typu czujnik
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • ketivv
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1155

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Agamek12
                                        Wypala sie co jakies 300km
                                        w jakich trasach używany ?

                                        może chodzi o styl jazdy, sposób użytkowania a nie sam problem z DPF

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9935
                                          • Ford

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Pytanie ciagle jest takie, czy to problem z filtrem, czy problem z osprzetem tego filtra typu czujnik
                                          Pierwsze i podstawowe pytanie to jest takie czy faktycznie mam jakiś problem, czy też może na siłę szukam potwierdzenia, że mam nieistniejącą usterkę?
                                          VCDS jest w stanie podać (potwierdzić) tą informację?

                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          Zamieszczone przez Agamek12
                                          Wypala sie co jakies 300km
                                          w jakich trasach używany ?
                                          może chodzi o styl jazdy, sposób użytkowania a nie sam problem z DPF
                                          Właściwie to ja jeżdżę nim tylko poza miastem. Jakieś 80% przebiegu zrobiłem ganiając "gierkówką".
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • ketivv
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1155

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Agamek12
                                            Właściwie to ja jeżdżę nim tylko poza miastem. Jakieś 80% przebiegu zrobiłem ganiając "gierkówką".
                                            może zbyt wolno ;-)

                                            w Yeti też tak miałem, tzn. kontrolka DPF nigdy mi się nie zaświeciła ale "aktywne" cykle co jakiś czas się uruchamiały może to było co 300 może co 500 km, szczególnie jak się jechało z niskimi prędkościami obrotowymi silnika (DSG potrafił zbijać do bardzo niskich obrotów)

                                            w innym aucie walczę z tematem DPF-u i to nowego, "nie zapchanego" sadzą, chemiczne czyszczenie poprzedniego nie przyniosło właściwie żadnego efektu, w ramach dobrej woli importera dostałem nowy DPF i po 15 k km problem powrócił

                                            świra można z tym dostać, wycięcie i zmiana oprogramowania rozwiązuje wszystkie problemy ale ..... niestety na tą chwilę jak dla mnie to zbyt radykalna zmiana

                                            no ale moja wina po Yeti już miało nie być diesla i po raz kolejny się w diesla wepchałem

                                            Komentarz

                                            • kmink
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1360
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Największy problem jest wtedy gdy nie da się zdiagnozować co jest nie tak...
                                              Wiele razy mieliśmy takie sytuacje, że trafiały do nas auta po wymianie filtra i wszystkich czujników w ASO...bo po 2-3 tygodniach problem wracał...nie raz było tak, że po usunięciu filtra samochód zaczynał normalnie jeździć, nie kopcił, wszystko było tip top...nie wiem jak to wytłumaczyć...z drugiej strony zdarzają sie też przypadki, że dopiero po wywaleniu DPFa, gdy zmieniają się priorytety błędów po jakimś czasie okazuje się co było przyczyna problemów...

                                              Jest to bardzo złożony temat, zwłaszcza w tym powalonym kraju, gdzie auta mają nie raz dwa razy takie przeloty jak na liczniku....wymień w takim DPF to masz kontakt z klientem do usranej śmierci, bo wiecznie w takim złomie jest coś nie tak, co powoduje problemy z filtrem...nie raz są to naprawdę takie rzeczy, że nie uwierzylibyście :roll:
                                              W wielu przypadkach po prostu odmawiamy wymiany filtra bo wiemy, że auto będzie wracało, a ja jestem taki że wolę nie zarobić niż brać sobie na głowę jakiegoś klienta, który myśli że po wymianie DPFa będzie miał auto sprawne jak z salonu bo przy okazji silnik się sam zregeneruje...

                                              Co do kontrolek DPF....
                                              Gdy w VAGu zapali się kontrolka od filtra, to NIE należy gasić silnika tylko pojechać na przejażdżkę, włączyć wszystkie odbiorniki elektryczne, żeby zwiększyć obciążenie, starać sie nie jechać szybciej niż 80km/h, a obroty utrzymywać w okolicy 2700-3000rpm....jeśli pali się coś więcej, to już takie jeżdżenie nic nie da...trzeba wypalić VCDSem
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz

                                              • marlej108
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 4976
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez kmink
                                                Największy problem jest wtedy gdy nie da się zdiagnozować co jest nie tak...
                                                Wiele razy mieliśmy takie sytuacje, że trafiały do nas auta po wymianie filtra i wszystkich czujników w ASO...bo po 2-3 tygodniach problem wracał...nie raz było tak, że po usunięciu filtra samochód zaczynał normalnie jeździć, nie kopcił, wszystko było tip top...nie wiem jak to wytłumaczyć...z drugiej strony zdarzają sie też przypadki, że dopiero po wywaleniu DPFa, gdy zmieniają się priorytety błędów po jakimś czasie okazuje się co było przyczyna problemów...

                                                Jest to bardzo złożony temat, zwłaszcza w tym powalonym kraju, gdzie auta mają nie raz dwa razy takie przeloty jak na liczniku....wymień w takim DPF to masz kontakt z klientem do usranej śmierci, bo wiecznie w takim złomie jest coś nie tak, co powoduje problemy z filtrem...nie raz są to naprawdę takie rzeczy, że nie uwierzylibyście :roll:
                                                W wielu przypadkach po prostu odmawiamy wymiany filtra bo wiemy, że auto będzie wracało, a ja jestem taki że wolę nie zarobić niż brać sobie na głowę jakiegoś klienta, który myśli że po wymianie DPFa będzie miał auto sprawne jak z salonu bo przy okazji silnik się sam zregeneruje.
                                                Kurcze, po takich informacjach odechciewa sie kupna auta uzywanego z dieslem :roll:
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9935
                                                  • Ford

                                                  #49
                                                  kmink, czyli z tego wszystkiego najlepiej pozbyć się dziada (DPF-u w sensie)?
                                                  Ile czasu trawa takie usunięcie programowe i wnętrza filtra? Czy po usunięciu wnętrza filtra (tak, żeby została puszka) wydech robi się głośniejszy? A może do tej puszki coś się wkłada tłumiącego?
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  • kmink
                                                    L&K
                                                    • 2007
                                                    • 1360
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #50
                                                    Marlej108, mniej więcej połowa naszych klientów z problemowymi DPFami to ludzie, którzy kupili auto ok 2-6 tyg. wcześniej :szeroki_usmiech

                                                    Agamek12, najpierw diagnoza i próba znalezienia przyczyny problemów, a wywalanie DPF na koniec jak już. U nas wygląda to tak, że auto przyjeżdża na 9ą rano i na 16-17 jest gotowe do odbioru, w puszkę wspawujemy rurkę, żeby spaliny się za bardzo nie rozprężały...to tak w skrócie.
                                                    Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                                    https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                                    www.tuneforce.pl
                                                    www.dpfserwis.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...