Agamek12 tak z głowy około 226k km. :-)
Chemiczna regeneracja filtra DPF
Zwiń
X
-
odgrzewam kotlecika (pomimo piątku )
zakładam, że w miarę postępu czasu i przybywania aut z DPF stan wiedzy również wzrasta
mam DPF z odczytem 63,8g masy popiołu - auto jeździ absolutnie poprawnie, dpf wypala się co kilkaset km;
tak więc pewnie w jakiejś nieodległej przyszłości warto byłoby zainteresować się regeneracją - i teraz - co wybierać? jest ileś metod czyszczenia - od sprejów K2 cz Boll poczynając, przez spryskiwanie bez demontażu (np. Tunap), specjalne maszyny wodne po wypalanie wkładu w piecu.
Jest jakiś 'najlepszy' sposób? Oferta znanego, polecanego i lubianego na forum TuneForce z Poznania ( https://www.olx.pl/oferta/czyszczeni...tml#2b37442eb8 ) zawiera taką informację:
'Filtry regenerowane/czyszczone są w specjalnie do tego zaprojektowanych urządzeniach. Poddawane są obróbce termicznej, termo-chemicznej lub innej, odpowiednio dobranej do konkretnego rodzaju filtra DPF'
jakieś dobre rady? ew. któraś metoda szczególnie odradzana?
Komentarz
-
-
Ja bym szedł w "płukanie". Podobno bardzo skuteczny sposób.
Sąsiad w mondeo 2.0 tdci niedawno robił taki zabieg - auto również poruszało się bez żadnych oznak zapełnienia.
Po położeniu dpfa na stół okazało się, że trzeba czyścić bo będzie bieda.
Wpuszczają jakiś środek do środka filtra po czym silnym uderzeniem wody płuczą wnętrze.
Podobno czyszczą filtr do stanu "jak nowy".
koszt zabiegu 600 zł. Nawet profilaktyczne czyszczenie w ten sposób nie zabija aż tak strasznie.
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
dzięki za informacje - filmiki z YT widziałem, też najbardziej z wymienionych przekonuje mnie płukanie pod ciśnieniem - w pianki do DPF wierzę tak samo jak w pianki do klimatyzacji (=zamiast oczyścić dodatkowo zalepi); o środkach chemicznych, np. do czyszczenia kominków też słyszałem - nie pozostają jednak podobno bez wpływu na substancje wewnątrz filtra; samodzielnie filtra DPF nie płukałbym używając ciśnienia 'na pałę' - także w niedługim momencie poszukam w okolicy firmy, która będzie w stanie zaoferować demontaż, płukanie ciśnieniowy oraz ponowny montaż DPF za jednym podejściem;
jest jeszcze tunap/liquy moly z chemicznym opryskiem filtra dwiema substancjami, ale niestety opinii jest mało, a strona tunapa w PL też niespecjalnie działa w kwestii wyszukania najbliższego warsztatu
no, i jest jeszcze wodorowanieOstatnio edytowany przez czernobyl; 3335. Powód: poprawiona odmiana liczebnika w narzędniku - zaraz wpadnie prof. Miodek i mnie zaora ;)
Komentarz
-
-
Miałem czyszczony DPF płukaniem. Polecam. Przed wypalał już co 50 -80 km. Po płukaniu wypala co 500-550 km. Zabieg ten wykonałem ok pół roku temu, Cały czas taka sama częstotliwośc wypalania, mimo że głównie jeżdżę po mieście. Tyle że kiedy widzę że DPF się wypala od razu jadę auto przegonić do zakończenia wypalania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jacek7210 Zobacz wpisMiałem czyszczony DPF płukaniem. Polecam. Przed wypalał już co 50 -80 km. Po płukaniu wypala co 500-550 km. Zabieg ten wykonałem ok pół roku temu, Cały czas taka sama częstotliwośc wypalania, mimo że głównie jeżdżę po mieście. Tyle że kiedy widzę że DPF się wypala od razu jadę auto przegonić do zakończenia wypalania.
teraz pozostaje decyzja - dokąd uderzać w Poznaniu, najlepiej w zestawie: przyjeżdżam-demontaż na miejscu-czyszczenie-montaż-(płacę i)odjeżdżam
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez Jacek7210 Zobacz wpisTyle że kiedy widzę że DPF się wypala od razu jadę auto przegonić do zakończenia wypalania.
Komentarz
-
Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpisTo trochę trwa , nie wiem czy wysiedzisz w poczekalni.
u mnie np trzeba dostarczyć sam filtr , firma go nie demontuje
a zrobić coś trzeba, bo w mieście wypala mi się co ~200km
rozważam dodatkowo jednoczesne zrobienie chipa i zaopiekowanie się czyszczeniem DPF - np. wspomiany wcześniej TuneForce oferuje jedno i drugie - będzie przyjemne z pożytecznym
Komentarz
-
-
Mi swego czasu TuneForce odradzało czyszczenie chemiczne DPF - z resztą w tym wątku jest ta konwersacja - wpis nr 37 i dalej.Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpisA nie lejesz dodatków do paliwa żadnych?
U mnie archoil d-6900 max zdecydowanie zmniejsza częstotliwość wypalania dpfa
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisMi swego czasu TuneForce odradzało czyszczenie chemiczne DPF - z resztą w tym wątku jest ta konwersacja - wpis nr 37 i dalej.
tak sobie też myślę, choć za dużo nadziei nie mam, że może dobry program niwelujący przy okazji to, co VW zepsuł z okazji dieselgate odsunąłby w czasie konieczność interesowania się DPFem?
Komentarz
-
-
a ile to czyszczenie kosztuje?
za tysiaka można mieć nowego dpfa, jak bardzo chce się go mieć - według mnie to ustrojstwo niszczy auto, lepiej zmienić katalizator na nowy i mieć sprawne wtryski i tez kopcenia nie będzie
Też mi się wydaje, że to czyszczenie nie jest bez wpływu na cały układ, oprócz zapchania dpf też traci swoje właściwości z przebiegiem pewnie, jak każda część wydechu, przecież tam ogromne tempreratury panują.....
Więc moje osobiste zdanie - albo wywalać, albo wsadzać nowy (zamiennik).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisa ile to czyszczenie kosztuje?
co do degradacji - jasne, na pewno ileś skuteczności to straciło, natomiast głównym celem jest usunięcie nieusuwalnego przez automatyczną regenerację (wypalanie) popiołu/oleju z kanalików, by ciśnienie przelotowe filtra wróciło do poziomu mniej-więcej startowego i móc go ponownie zapełniać
co do zamienników - albo w tym temacie albo gdzieś na forum passata przewinęły się wpisy kogoś zajmującego się tematem, że zamienniki są wuja warte; to ja wolę pomęczyć obecny DPF - zwłaszcza, że interesuje mnie zrobienie chipa w wersji bezpiecznej oraz zmienianie oleju co max 15tys. - przez pierwsze 200k auto jeździło (niestety) na Longlife. Także spodziewam się, że skutecznym oczyszczeniu filtra i dbając o olej oraz mając łagodny program zrobię na nim wystarczająco dużo, by wcześniej sprzedać auto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisWięc moje osobiste zdanie - albo wywalać, albo wsadzać nowy (zamiennik)Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Mi te kilka lat temu odradzano czyszczenie chemiczne. Ale z drugiej strony: kilka warsztatów obiecywało, że po tym czyszczeniu DPF będzie działać jak nowy i dawały gwarancję. Oczywiście zawsze mogło zdarzyć się tak, że jak nie działałyby poprawnie, to firma od czyszczenia mogłaby się wypiąć twierdząc, że pewnie czujniki są padnięte.
Odradzano mi również wymianę DPF-u na taki "regenerowany" lub "uniwersalny" - podobno działają źle.
Summa summarum są dwa rozwiązania: albo wycięcie DPF, albo montaż nowego filtra. Więc albo tysiak i obawa, że za jakiś czas mogą być problemy natury prawnej, albo 5kzł (przynajmniej do mojego Passata podawano mi takie ceny) na nowy filtr z wymianą i ustawieniem komputera.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisMi te kilka lat temuZamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisalbo 5kzł (przynajmniej do mojego Passata podawano mi takie ceny) na nowy filtr z wymianą i ustawieniem komputeraByła O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
Komentarz