Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Na 5W30 nie było ubytków żadnych.
    Bardziej mi chodzi o to czy wytrzyma: nie zerwie filmu przy około 40 st powietrza, góry, załadunek.

    Mam info, że ten olej na rozruchu lepiej zadba mi o auto.Chodzi mi o ten nieszczęsny łańcuch i napinacz w TSI.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez misiul
      Bardziej mi chodzi o to czy wytrzyma: nie zerwie filmu przy około 40 st powietrza, góry, załadunek.
      Jeśli zmniejszysz lepkość oleju np. z SAE 5W30 na 0W30 to możesz zwiększyć przepływ oleju przy mniejszym ciśnienia. Duży przepływ pomaga unieść więcej ciepła... (co ma znaczenie w ciepłym klimacie). Ten wzrost przepływu spowoduje zwiększenie chłodzenia przez olej.
      Ciśnienie i przepływ są powiązane z lepkością ale nie mają nic wspólnego ze smarowaniem. Smarowanie jest właściwością płynu, a nie siły. Pompa olejowa będzie pompować wodę tak samo dobrze ... :wink:
      Zwiększenie ciśnienia spowoduje lepszy przepływ oleju ...ale zwiększenie ciśnienia przez zwiększenie grubości oleju powoduje mniejszy przepływ oleju. (ale wysokie ciśnienie pomoże utrzymać "klin olejowy" pomiędzy metalowymi częściami bez ich kontaktu ze sobą- stary wątek oleju do TDI ... tam były takie same dylematy...czy zalać 0W/30 czy jednak 5W/40 do starej konstrukcji 1,9 TDI). Gdy zwiększysz SAE oleju ciśnienie pójdzie w górę z powodu zwiększonego oporu, a zmniejszysz przepływ oleju.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zamieszczone przez Pidziek
        0W które się spisują z min. 502.00 to X-LITE, Supersyn 0W30 później jest długo , długo nic....
        a przed nimi jest V 0W30 LazerWay :diabelski_usmiech
        Jesli mówicie o 0w30 to tak, chociaż ja to bym chciał zobaczyć tą niemiecką kartę tego Supersyna 0w30 bo chodził mi po głowie. :wink: Noo alee..
        Pochwalę się bo właśnie zakupiłem za jedyne 46€ 5litr. i po raz kolejny będzie zalany nr.1
        Załączone pliki

        Komentarz


        • Zamieszczone przez leonn
          ja to bym chciał zobaczyć tą niemiecką kartę tego Supersyna 0w30
          PAO ? ---> Polyolefine 2,5 - 5%, mixture containing severly refined base oils and additives. TITAN Supersyn engine oil - It is based on innovative synthetic engine oil technology.--- > Jest on oparty na innowacyjnej technologii syntetycznego oleju silnikowego. :roll: ...
          Zamieszczone przez leonn
          Pochwalę się
          pełen syntetyk na PAO :hura
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez leonn
            Pochwalę się
            pełen syntetyk na PAO :hura
            :wink:
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez leonn
            ja to bym chciał zobaczyć tą niemiecką kartę tego Supersyna 0w30
            liczysz na PAO ?
            Noo wszystkie znaki na niebie i ziemi , mówią że tak, ale jestam taki dziwny, że chciałbym zobaczyć niemicką kartę z napisem Vollsynthetisches, bo inaczej to jest tak jak i każdy inny HC+, choć może i B.Dobry, ale nie jest +60% PAO. :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Nie 24 Mar, 13 23:39 ]
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Jest on oparty na innowacyjnej technologii syntetycznego oleju silnikowego. ...
            Też mnie to zdziwiło, jak przeglądałem niemicką strone Fuchsa i nie znalazłem nigdzie wzmianki, że jest to Vollsynthetisches Motorenöl :roll: . Co przy olejach o bazie oleju PAO lub Estry powyżej 60% w Niemczech jest normalne.

            Komentarz


            • Może ktoś napisze z forum jak Supersyn się spisuje bo ja wiem że bardzo dobrze.
              To jeden z niewielu olejów tak dopakowanych że w Blacksotne robili 2 x analizę bo nie wierzyli że olej może mieć tyle dodatków :-)

              Hm...ponad 243st.C zapłon



              Olej klasy Longlife , dla mnie jeden z najlepszych olejów na świecie w klasie 0W30 do samochodów cywilnych z aprobatami 502.00, 503.01
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Ciśnienie i przepływ są powiązane z lepkością ale nie mają nic wspólnego ze smarowaniem. Smarowanie jest właściwością płynu, a nie siły. Pompa olejowa będzie pompować wodę tak samo dobrze ... :wink:
                Z tym bym polemizował, przytoczę tu fragment tego tekstu specjalisty Ferrari Error | FerrariChat :
                Most believe that pressure = lubrication. This is false. Flow = lubrication. If pressure was the thing that somehow lubricated your engine then we would all be using 90 grade oil. Lubrication is used to separate moving parts, to keep them from touching. There is a one to one relationship between flow and separation. If you double the flow you will double the separation pressure in a bearing. The pressure at the bearing entrance is irrelevant.
                Zamiast ... powinno być "y o u" - wina forum.

                Co do rzadkości w ciepłym klimacie - za granicą większość z nas jeździ przepisowo i ostrożnie, wg mnie olej 30w w takich warunkach jest wystarczający, skłaniam się powoli do 0w30.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez leonn
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Zamieszczone przez Pidziek
                  0W które się spisują z min. 502.00 to X-LITE, Supersyn 0W30 później jest długo , długo nic....
                  a przed nimi jest V 0W30 LazerWay :diabelski_usmiech
                  Jesli mówicie o 0w30 to tak, chociaż ja to bym chciał zobaczyć tą niemiecką kartę tego Supersyna 0w30 bo chodził mi po głowie. :wink: Noo alee..
                  Pochwalę się bo właśnie zakupiłem za jedyne 46€ 5litr. i po raz kolejny będzie zalany nr.1
                  Gdzie zakupiłeś?
                  LM 0W40 właśnie kończę, mam nalatane prawie 14 tyś na tym oleju i jak na razie silnik wziął go najmniej, a i do teraz silnik ładnie na nim pracuje.
                  Za tydzień zmieniam na Lotosa 5W40 + WS2
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Pidziek
                    To jeden z niewielu olejów tak dopakowanych że w Blacksotne robili 2 x analizę bo nie wierzyli że olej może mieć tyle dodatków
                    A masz może analizę tego oleju po jakimś większym przebiegu?

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Olej klasy Longlife , dla mnie jeden z najlepszych olejów na świecie w klasie 0W30 do samochodów cywilnych z aprobatami 502.00, 503.01
                    Ale nie jest Full syntetykiem PAO, a i kosztuje nie mało jak na Nie Vollsynthetisches Made in Germany.

                    Zamieszczone przez parasite
                    Gdzie zakupiłeś?
                    Tutaj ---> öldepot24.de - Ihr Partner in Sachen Motoröl und Betriebsstoffe

                    Komentarz


                    • leonn: mam z Gliwic i BL ale muszę poszukać w wolnej chwili

                      Zamieszczone przez leonn
                      Ale nie jest Full syntetykiem PAO
                      Skąd wiesz ?
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Mihau
                        Długo już na nim jeździsz? Jak wyglądała konsumpcja poprzednich olejów? (i jakich jeżeli była?)
                        Po pierwszym tysiacu ubytkow brak albo bardzo maly - nie mierze poziomu oleju na milimetry :P X-lite, tez bral mi malo, bo w rok zuzylem go jakies 500ml (przejechalem jakies 8 tys na x-lite, ze czego 2x1 tys po autostradzie 140 km/h nie mowiac o tym, ze silnik sie jeszcze ukladal) a tak to ktortkie odc, lub but na ekspresowce - wiec warunki do zarcia oleju sprzyjajace
                        Valvo na mrozach; odpalanie jak narjbarziej ok, porywnywalnie z x-lite jak i nagrzewanie, wiec w lecie powinno byc jeszcze lepiej.
                        Jutro zalewam go do cdaa w yeti, zobaczymy jak tam sie spisze :P

                        pytanie do znawcow: Czy przejscie z 0w30 na 0w40 jakos odczuwalnie zwiekszy spalanie?? Mowie o oleju rozgrzanym do temp roboczej.

                        Czy to nie za rzadki olej np na wczasy w Chorwacji?
                        Na x-lite objechalem Cro ,ale temp zew max 30C bo wrzesien byl, spisywal sie bez zarzutu, ubytki male.

                        Komentarz


                        • Na temat X-lite pisałem:
                          1. Południe
                          2. Nowy/Stary

                          Od Pana Piotra dowiedziałem się, że w starej specyfikacji ester był tylko w niewielkim %, celem rozpuszczenia dodatków, a w nowym nie ma go wcale. Tylko seria 300V zawiera większościowy udział bazy estrowej, lecz radą jest aby nie przekraczać na nim 5tyś km i do 6 m-cy. Informacją kolejną jest, iż X-Lite nie jest oparty na HC. Więc jeśli nie ester, nie HC i raczej nie PAO to CO jest bazą nowego X-lite?


                          Tu jeszcze tabelka z badaniami z forum na którym to panuje "ciśnienie na Millers-a".
                          Duża zawartość startej miedzi, z panewek tak?
                          Załączone pliki
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            w nowym nie ma go wcale
                            bo jedną z przyczyn jest fakt, że okres przechowywania olejów z dodatkiem estrów jest krótszy niż tych "zwykłych" na PAO/HC.
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            z forum na którym to panuje "ciśnienie na Millers-a".
                            z forum subaru.pl :wink:
                            X-Lite wypadło bardzo dobrze ale kolega AdaSch do kórego należy tabelka wymienia olej co 7 500 km.
                            ps. na OCP swojego czau też panowało niezdrowe ciśnienie :wink: Forum - Octavia Club Polska :terefere
                            Zamieszczone przez leonn
                            nie jest Full syntetykiem PAO
                            --->
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Skąd wiesz ?
                            Ultra High Performance, extrem kraftstoffsparendes Motoröl auf Basis vollsynthetischer Grundöle. :?: --->
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Polyolefine 2,5 - 5%, mixture containing severly refined base oils and additives. TITAN Supersyn engine oil - It is based on innovative synthetic engine oil technology
                            ---> Standorte | ROTH Energie

                            :arrow: :arrow: :arrow: ale należy pamiętać, że w Polsce poliaminoimid kwasu bursztynowego jest substancją niebezpieczną, a pozostałe PAO nie. Producent, żeby nie ujawniać swojej tajemnicy handlowej – podaje to co musi :!: (cytat zak14) i nalezy pamiętać, że Polialfaolefiny oligomerów (PAO) to jedno a poliaminoimidu kwasu bursztynowego to drugie ...

                            To bicie piany o bazę olejową i tak nie zmienia tego, że Fuchs Titan SuperSyn 0W30 to święty olej, poteżnie dopakowany dodatkami.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Przekopałem się przez większość wątku, lecz lektura tylko pogłębiła moje wątpliwości dotyczące tego czy właściwy olej znajduje się w silniku mojego auta. Kupiłem samochód w zeszłym roku z potwierdzonymi wpisami ASO, auto miało niecałe dwa lata było jeszcze na gwarancji do wymiany oleju jeszcze 7kkm więc cieszyłem się z jazdy.
                              Nadszedł czas wymiany oleju przy 75kkm i zacząłem rozgryzać ten temat: "jeśli nie Castrol to co?" i zacząłem się dziwić czemu auto od nowości (BFQ z LPG) co 15kkm było zalewane Castrolem i to 505.01 - takich wpisów są cztery, czyli nie pomyłka. Czy ten olej jest odpowiedni? Przecież każdy olej spełniający tę normę jest dedykowany do diesla do pompowtryskiwaczy. Czy ktoś może mi powiedzieć czy coś się może stać z silnikiem skoro nawet w instrukcji samochodu ten olej nie jest dopuszczony do stosowania w tym silniku?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez grzelski
                                Castrolem i to 505.01 - takich wpisów są cztery, czyli nie pomyłka. Czy ten olej jest odpowiedni?
                                i tak i nie... bo specyfikacja VW 505.01 jest u Ciebie nie potrzebna.
                                Zamieszczone przez grzelski
                                czy coś się może stać z silnikiem skoro nawet w instrukcji samochodu ten olej nie jest dopuszczony do stosowania w tym silniku?
                                nic się nie stanie bo zapewne miałeś przy Castrolu Specyfikację VW 505.01 razem z VW 505.00 i 502.00 a ta jest do silników benzynowych VW oraz ACEA A3/B3/B4, C3 - A3 jest odpowiednie dla tego silnika.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • W takim razie jest to tylko Castrol Edge 5w40 Turbo Diesel? Może przerost formy nad treścią a może przez LPG?. Tylko on ma 505.00 505.01 i 502.00.
                                  Czytałem wątek z innego forum co prawda z 2003 roku z którego wynikało, że olej Esso 505.01 zawierał popiół specjalnie dla diesla który mógł się osadzać na denku tłoka i powodować żarzenie.. Został wlany do silnika benzynowego i skończyło się wylewaniem tego oleju po opinii VW z Holandii.

                                  Komentarz


                                  • Fuchs Titan Supersyn 5W40 też jest dopakowany dodatkami?
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez dragster
                                      uchs Titan Supersyn 5W40 też jest dopakowany dodatkami?
                                      Nie tak jak 0W30 ale w Niemczech Mercedesy na nim przyjeżdzają do Polski w dużej mierze , Fuchs ściśle współpracuje w MB dla którego robi wiele olejów.
                                      Olej posiada standardowy poziom sapsów.

                                      Zamieszczone przez grzelski
                                      że olej Esso 505.01 zawierał popiół specjalnie dla diesla który mógł się osadzać na denku tłoka i powodować żarzenie.. Został wlany do silnika benzynowego i skończyło się wylewaniem tego oleju po opinii VW z Holandii.
                                      Brzmi niezwykle , i co to za popiół zawierał może jakiś odpad brzmi abstrakcyjnie :lol:

                                      Norma 505.01 wcale nie jest jakaś wymagająca mamy już dużo bardziej aktulane aprobaty i normy które spokojnie mogą go zastąpić..
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez grzelski
                                        olej Esso 505.01 zawierał popiół specjalnie dla diesla który mógł się osadzać na denku tłoka i powodować żarzenie.
                                        popiół dla diesla?
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Może źle się wyraziłem chodziło mi o to, że specjalny olej dla diesla zawiera pewnie jakieś dodatki w których są popioły...
                                          Cytat:
                                          "Norma 500.00 nie jest przypisana do typu silnika (tak wynika z instrukcji
                                          samochodu). Faktycznie, SJ sugeruje, ze benzynowemu krzywdy nie zrobi.
                                          Ale popiol ma. I chyba o to chodzi, bo facet z VW powiedzial, ze moze
                                          zaszkodzic po pewnym czasie (czytaj: jak popiol osadzi sie na denku tloka
                                          i zacznie sie zarzyc)."
                                          Może chodziło im o popioły siarczynowe które mogą zawierać dodatki uszlachetniające. Ale pewnie jako coś niepożądanego.

                                          Komentarz


                                          • Coś skopali jaki popiół jakie żarzenie ....
                                            Popiół czyli m.in fosfór siarka , cynk i inne które służą dobrej ochronie silnika.

                                            Ale może tutaj była jakaś mina jak z naszym miesem że dali coś po taniości albo poszli na skróty i coś im się nie wymieszało i był problem.

                                            Słuchaj tyle co mają popiołów oleje do wyczynu czy sprzętu ciężkiego w tym aplikacji przystosowanych do paliw o podwyższonej ilości siarki oleje w starszej specyfikacji do ciężarówek nie spowodują żadnych osadów pod warunkiem że olej baza i dodatki są dobrze skomponowane.

                                            Coś spaprali i tyle a zrzucanie winy na jakieś popioły to nie wierzę.
                                            Coś może dali do oleju co się oddzieliło od bazy i spowodowało że osadzało się na denku tłoka.
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • prostu moja ciekawość "zmusiła" mnie do zakupu tego oleju i ponownego sprawdzenia.
                                              Mam olej ,który pachnie jak Tectyl - jaką może mieć bazę?

                                              [ Dodano: Wto 26 Mar, 13 09:33 ]
                                              Zamieszczone przez dragster
                                              Fuchs Titan Supersyn 5W40 też jest dopakowany dodatkami?
                                              Nie ma olejów bez dodatków. Dodatki i tak sie zużywają dlatego lepszy jest olej o porządnej bazie, która daje dłuższą (nie zużywa się) stabilność parametrów w pożądanym zakresie.
                                              AKuba
                                              Mondeo kombi III 2,2 TDCi 2005

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                                Może ktoś napisze z forum jak Supersyn się spisuje bo ja wiem że bardzo dobrze.
                                                Ja śmigam od niegawna na Supersyn 0W30.

                                                Jak na razie jestem zadowolony. Wcześniej miałem zalany Millers 5W30. Po 10tyś km przebiegu byłem szczególnie niezadowolony z rozruchów kiedy temperatura otoczenia była w okolicach 0*. Ewidentnie było słychać coś jakby klepanie zaworów. Silnik długo pracował znacznie głośniej.

                                                Co ciekawe przy temperaturach znacznie poniżej 0* silnik uruchamiał się ciszej, ale po starcie pracował jak stary diesel...

                                                Obecnie na Fuchsie mam przejechane trochę ponad 1kkm. Niewiele - wiem, ale zauważalnie silnik uruchamia się ciszej. Właściwie wspomniane wcześniej klepanie nie występuje. Po starcie w temperaturach ujemnych wcześniejsza głośna praca silnika praktycznie nie występuje. Jeśli jest bardzo zimno silnik pracuje głośniej ale nie jest to aż tak słyszalne jak wcześniej.

                                                Dodatkowo mam wrażenie, że motor nagrzewa się szybciej. Nie jest to różnica drastyczna ale zauważalna. Codziennie mam taki sam przejazd do pracy więc jestem w stanie to ocenić w miarę obiektywnie.

                                                Zobaczymy jak motor będzie pracował kiedy olej będzie miał przepracowane kilka tyś km...

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez iFi
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Może ktoś napisze z forum jak Supersyn się spisuje bo ja wiem że bardzo dobrze.
                                                  Ja śmigam od niegawna na Supersyn 0W30.

                                                  Jak na razie jestem zadowolony. Wcześniej miałem zalany Millers 5W30. Po 10tyś km przebiegu byłem szczególnie niezadowolony z rozruchów kiedy temperatura otoczenia była w okolicach 0*. Ewidentnie było słychać coś jakby klepanie zaworów. Silnik długo pracował znacznie głośniej.

                                                  Co ciekawe przy temperaturach znacznie poniżej 0* silnik uruchamiał się ciszej, ale po starcie pracował jak stary diesel...

                                                  Obecnie na Fuchsie mam przejechane trochę ponad 1kkm. Niewiele - wiem, ale zauważalnie silnik uruchamia się ciszej. Właściwie wspomniane wcześniej klepanie nie występuje. Po starcie w temperaturach ujemnych wcześniejsza głośna praca silnika praktycznie nie występuje. Jeśli jest bardzo zimno silnik pracuje głośniej ale nie jest to aż tak słyszalne jak wcześniej.

                                                  Dodatkowo mam wrażenie, że motor nagrzewa się szybciej. Nie jest to różnica drastyczna ale zauważalna. Codziennie mam taki sam przejazd do pracy więc jestem w stanie to ocenić w miarę obiektywnie.

                                                  Zobaczymy jak motor będzie pracował kiedy olej będzie miał przepracowane kilka tyś km...
                                                  Ameryki nie odkryles. Nie rozumiem tylko po co porownywac dwie rozne lepkosci z soba.
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                    Ameryki nie odkryles. Nie rozumiem tylko po co porownywac dwie rozne lepkosci z soba.
                                                    No wiesz... ameryki nie odkryli też napływowi mieszkańcy, wszak ludność rdzenna wiedziała o jej istnieniu od "zawsze"...

                                                    Pojawia się temat tego oleju. Pojawiają się też wątpliwości jak ten olej sprawuje się w danym konkretnym silniku. Opis dotyczy moich spostrzeżeń.

                                                    Dyskusja nie jest na temat tylko i wyłącznie porównania olejów. Opisujemy ich właściwości w jakimś kontekście - kontekście motoru w jakim pracują.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X