Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Napisz co już wymieniles i co sprawdzałeś ?? Masz LPG, u mnie ostatnio była nieszczelność na kolektorze ssącym.

    Komentarz


    • Brak LPG
      - wymieniony przepływomierz i wcześniej rura dolotowa powietrza
      - sprawdzenie i uszczelnienie połączenia kolektora dolotowego z głowicą (górne uszczelki nowe, dolne wcześniej wymieniane) oraz uszczelek wtrysków
      - odpięcie i zaślepienie wężyka od EVAP, SAI oraz serwa nie zmieniło wskazań przepływu powietrza na wolnych obrotach
      - wymieniona rurka od bagnetu oleju
      - odma raczej szczelna ale trudno tam coś dostrzec bez rozkręcenia osprzętu

      Komentarz


      • Możesz jeszcze dla pewności zaślepić na chwile zaślepić rurkę od EGR ale wątpię aby to była przyczyna . Nie wiadomo w jakim stanie jest zaworek nadciśnieniowy na kolektorze . Do sprawdzenia jeszcze wężyki podciśnienia na kolektorze . Może jednak błąd w montażu połówek kolektora ? O ile sam kolektor nie jest uszkodzony mechanicznie to tam więcej nic nie ma do sprawdzania . A jak wyglądają aktualne korekty w grupie 32 ?

        Komentarz


        • Zaworek nadciśnieniowy to ten dekielek na górze? Jest lekko zapocony ale jak sprawdzałem szczelność to nic tam nie wykryłem. Wężyki z tego co pamiętam też sprawdzałem ale jak się ociepli trzeba będzie porządnie jeszcze to przejrzeć. Jeśli chodzi o montaż kolektora to raczej jest ok bo 2 razy go ściągałem i porządnie sprawdziłem połączenia. Korekta długoterminowa +7,4. EGR zaślepiałem blaszką nad przepustnicą, przepływ powietrza pozostał bez zmian.

          Komentarz


          • Dane wskazują na nieszczelność . Gdzieś sobie podsysa lewe powietrze . Potwierdza to zaniżony przepływ masy powietrza . Rozumiem że wejście przewodu od recyrkulacji par paliwa na przepustnicy kontrolnie zaślepiałeś ? Tak czy inaczej czeka Cię chyba ponowna rozbiórka kolektora . Jak coś jeszcze mi przyjdzie do głowy to odezwę się w temacie .

            Komentarz


            • Jak czytam o tym co napisałeś, wymieniłeś, sprawdziłeś to albo defekt, którejś z tych części albo coś czego jeszcze nie ruszałeś. U mnie tez czasami wywala ten błąd, a nie sprawdziłem aż tylu rzeczy. Inn kwestią, jest, ze u mnie po przekręceniu świateł na postojowe (środkowa pozycja) to wtedy leci przepływ ponizej 2g/s... Sonda już wymieniana była ??

              Komentarz


              • Tak sonda była wymieniana jakieś 30-40 tys. km temu.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                  Rozumiem że wejście przewodu od recyrkulacji par paliwa na przepustnicy kontrolnie zaślepiałeś ?.
                  Z tego co pamiętam to chyba wężyk przy EVAPie zaślepiałem.

                  Komentarz


                  • Jakie macie parametry egr grupa 74 pozycja 3 (actual) na wolnych obrotach? U mnie jest to chyba 0 po odpaleniu i potem w miarę wzrostu temperatury 0,4%, 0,8% aż do 1,2%, tak powinno być?
                    egr.jpg

                    Komentarz


                    • W grupie 002 , 4 pozycja, powinno być minimum 2g/s . Delikatna nieszczelność . Co do grupy 074, muszę zobaczyć u siebie

                      Uszczelki na kolektorze , górne i dolne jak dawno temu wymienialeś ? Może się podwinęła , któraś przy montażu ?
                      Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

                      Komentarz


                      • Na 99% stwierdzam że nieszczelności nie ma, dziś jeszcze robiłem taki test że obserwowałem korektę lambda na kanale 1 i puszczałem palnikiem gaz z butli wokół silnika, nie było żadnej reakcji. Wskazania przepływu powietrza utrzymują się powyżej 2g/s do ok. 70-80 stopni, potem spadają poniżej 2. Zimny silnik jakby równiej pracuje, po nagrzaniu bardziej faluje, pojawia się takie jakby pyrkanie z wydechu, brak wypadania zapłonu. Zastanawiam się czy egr czasami nie domyka się na wolnych obrotach.
                        Mój tak samo prycha jak ta astra:

                        Komentarz


                        • EGR na wolnych obrotach nie pracuje . Tymi procentami to się tak mocno nie sugeruj . U mnie w stanie spoczynkowym to też nie jest 0,00 % . Jeśli masz podejrzenia to zaślep raz jeszcze i sprawdź przepływ . Jeśli będzie bez zmian to tam wszystko jest O.K. Przy tych obrotach 1,86 g/s to mało . 2.05 ma być przy 640 , ok 2,12-2,20 przy 672 obr/min . Może ta przepływka źle zlicza ?

                          Komentarz


                          • U mnie , włączony zapłon w grupie 074 odpowiednio:

                            1.08 , 4.36 , 2.0% , ADP O.K. Po włączeniu silnika , wartość w trzecim okienku wzrasta do 2.7 % i zmieniają się wartości w 1 i 2 polu.

                            Ten błąd jednoznacznie wskazuje na za duża ilość nie zmierzonego powietrza do ilości paliwa.
                            Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • Przepływkę mam nową a więc pozostaje chyba tylko układ paliwowy.

                              Komentarz


                              • Nie jestem przekonany . Powietrze jest zawsze nadrzędne . Do masy powietrza masz porcjowaną benzynę . Mało powietrza to i mniej benzyny . Lambda to koryguje czasem wtrysku . Gdybyś masę powietrza miał prawidłową a były by błędy to można by szukać w układzie paliwowym . A tak ....
                                A odmę wymieniałeś ? Jeśli tak to na ori czy chinol ? Zaślepiałeś wężyk kolektor - odma ?

                                Komentarz


                                • Odmę mam starą (tą rurkę z przodu silnika idącą do wlewu oleju), nie znalazłem tam nieszczelności, natomiast rurę między przepływką a przepustnicą mam nową oryginalną. Mówisz o tym cienkim wężyku koło przepustnicy, nie zaślepiałem go.

                                  Komentarz


                                  • Jak masz nową oryginalną rurę łączącą filtr powietrza z przepływomierzem to ten wężyk powinien być szczelny. Najłatwiej jest poznać nieszczelny jak Ci obroty delikatnie falują np 640/672 i tak w koło( mój przypadek). Pisałeś , ze często grzebałeś przy kolektorze, ja bym obstawiał uszczelki i niedokręcony gdzieś kolektor.

                                    Komentarz


                                    • Miałem na myśli cienki gumowy wężyk ( odsysacz skroplin oleju ) łączący odmę z kolektorem . Może tam przepływ jest zbyt duży ? Oczywiście zawsze wychodzę z założenia że nowe nie zawsze równa się dobre . Jeśli podawałeś w rejon kolektora palny gaz i nie było żadnej reakcji to kombinuję w kierunku miejsc gdzie gaz nie miał prawa się dostać . Masz jeszcze starą przepływkę ?

                                      Komentarz


                                      • ... dopiero teraz zerknąłem na zrzut z programu . Pierwsza pozycja w grupie 032 odpowiada za bieg jałowy . U Ciebie korekta jest niska więc masz zbyt bogatą mieszankę . Z kolei pozycja druga jest zbyt ubogo i lambda wzbogaca . Chyba jednak będziesz musiał sprawdzić układ paliwowy . Te korekty nie wskazują na fałszywe powietrze .

                                        Komentarz


                                        • Starą przepływkę jeszcze mam, dodam jeszcze że czasami czuje takie podszarpywanie przy delikatnym przyspieszaniu bądź utrzymywaniu prędkości (najbardziej na 3 biegu), wydaje mi się też że niewiele ale wzrosło spalanie.

                                          Komentarz


                                          • To podepnij starą przepływkę . Zobaczymy czy będą różnice w pomiarach . Korekty nie wykazują nieszczelności w dolocie . Chyba będziesz musiał sprawdzić ciśnienie paliwa . Może regulator już pada ? Odpinałeś może ten wężyk od regulatora na listwie ? Z ciekawości , jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach po nagrzaniu ? ( 4 grupa chyba )

                                            Komentarz


                                            • Po wymianie starej na nową robiłem pomiary i wyszło mniej więcej to samo. Co się powinno stać po odpięciu tego wężyka od regulatora (rozumiem że wężyk mam w tym czasie zaślepić)?

                                              Komentarz


                                              • Chodzi o sprawdzenie czy w regulator jest szczelny . W wężyku nie powinno być śladów benzyny . Z rób na zgaszonym .

                                                Komentarz


                                                • Z tym wzrostem spalania też by się zgadzało bo lambda wzbogaca wydłużając procentowo czas wtrysku .

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                                                    Z ciekawości , jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach po nagrzaniu ? ( 4 grupa chyba )
                                                    Chyba chodzi o grupę 3, skacze między 1,2 a 1,6 , trochę mało. Z regulatora nie leci paliwo, w przyszłym tygodniu zrobię pomiary ciśnienia.
                                                    skoda.jpg

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X