16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shanzi
    Rider
    • 2016
    • 694
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Napisz co już wymieniles i co sprawdzałeś ?? Masz LPG, u mnie ostatnio była nieszczelność na kolektorze ssącym.

    Komentarz

    • luckd
      Rider
      • 2012
      • 311
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      Brak LPG
      - wymieniony przepływomierz i wcześniej rura dolotowa powietrza
      - sprawdzenie i uszczelnienie połączenia kolektora dolotowego z głowicą (górne uszczelki nowe, dolne wcześniej wymieniane) oraz uszczelek wtrysków
      - odpięcie i zaślepienie wężyka od EVAP, SAI oraz serwa nie zmieniło wskazań przepływu powietrza na wolnych obrotach
      - wymieniona rurka od bagnetu oleju
      - odma raczej szczelna ale trudno tam coś dostrzec bez rozkręcenia osprzętu

      Komentarz

      • Kot72
        Rider
        • 2017
        • 705
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        Możesz jeszcze dla pewności zaślepić na chwile zaślepić rurkę od EGR ale wątpię aby to była przyczyna . Nie wiadomo w jakim stanie jest zaworek nadciśnieniowy na kolektorze . Do sprawdzenia jeszcze wężyki podciśnienia na kolektorze . Może jednak błąd w montażu połówek kolektora ? O ile sam kolektor nie jest uszkodzony mechanicznie to tam więcej nic nie ma do sprawdzania . A jak wyglądają aktualne korekty w grupie 32 ?

        Komentarz

        • luckd
          Rider
          • 2012
          • 311
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          Zaworek nadciśnieniowy to ten dekielek na górze? Jest lekko zapocony ale jak sprawdzałem szczelność to nic tam nie wykryłem. Wężyki z tego co pamiętam też sprawdzałem ale jak się ociepli trzeba będzie porządnie jeszcze to przejrzeć. Jeśli chodzi o montaż kolektora to raczej jest ok bo 2 razy go ściągałem i porządnie sprawdziłem połączenia. Korekta długoterminowa +7,4. EGR zaślepiałem blaszką nad przepustnicą, przepływ powietrza pozostał bez zmian.

          Komentarz

          • Kot72
            Rider
            • 2017
            • 705
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            Dane wskazują na nieszczelność . Gdzieś sobie podsysa lewe powietrze . Potwierdza to zaniżony przepływ masy powietrza . Rozumiem że wejście przewodu od recyrkulacji par paliwa na przepustnicy kontrolnie zaślepiałeś ? Tak czy inaczej czeka Cię chyba ponowna rozbiórka kolektora . Jak coś jeszcze mi przyjdzie do głowy to odezwę się w temacie .

            Komentarz

            • shanzi
              Rider
              • 2016
              • 694
              • Octavia I combi (1U5)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              Jak czytam o tym co napisałeś, wymieniłeś, sprawdziłeś to albo defekt, którejś z tych części albo coś czego jeszcze nie ruszałeś. U mnie tez czasami wywala ten błąd, a nie sprawdziłem aż tylu rzeczy. Inn kwestią, jest, ze u mnie po przekręceniu świateł na postojowe (środkowa pozycja) to wtedy leci przepływ ponizej 2g/s... Sonda już wymieniana była ??

              Komentarz

              • luckd
                Rider
                • 2012
                • 311
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                Tak sonda była wymieniana jakieś 30-40 tys. km temu.

                Komentarz

                • luckd
                  Rider
                  • 2012
                  • 311
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                  Rozumiem że wejście przewodu od recyrkulacji par paliwa na przepustnicy kontrolnie zaślepiałeś ?.
                  Z tego co pamiętam to chyba wężyk przy EVAPie zaślepiałem.

                  Komentarz

                  • luckd
                    Rider
                    • 2012
                    • 311
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    Jakie macie parametry egr grupa 74 pozycja 3 (actual) na wolnych obrotach? U mnie jest to chyba 0 po odpaleniu i potem w miarę wzrostu temperatury 0,4%, 0,8% aż do 1,2%, tak powinno być?
                    egr.jpg

                    Komentarz

                    • shanzi
                      Rider
                      • 2016
                      • 694
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      W grupie 002 , 4 pozycja, powinno być minimum 2g/s . Delikatna nieszczelność . Co do grupy 074, muszę zobaczyć u siebie

                      Uszczelki na kolektorze , górne i dolne jak dawno temu wymienialeś ? Może się podwinęła , któraś przy montażu ?
                      Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                      Komentarz

                      • luckd
                        Rider
                        • 2012
                        • 311
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        Na 99% stwierdzam że nieszczelności nie ma, dziś jeszcze robiłem taki test że obserwowałem korektę lambda na kanale 1 i puszczałem palnikiem gaz z butli wokół silnika, nie było żadnej reakcji. Wskazania przepływu powietrza utrzymują się powyżej 2g/s do ok. 70-80 stopni, potem spadają poniżej 2. Zimny silnik jakby równiej pracuje, po nagrzaniu bardziej faluje, pojawia się takie jakby pyrkanie z wydechu, brak wypadania zapłonu. Zastanawiam się czy egr czasami nie domyka się na wolnych obrotach.
                        Mój tak samo prycha jak ta astra:

                        Komentarz

                        • Kot72
                          Rider
                          • 2017
                          • 705
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          EGR na wolnych obrotach nie pracuje . Tymi procentami to się tak mocno nie sugeruj . U mnie w stanie spoczynkowym to też nie jest 0,00 % . Jeśli masz podejrzenia to zaślep raz jeszcze i sprawdź przepływ . Jeśli będzie bez zmian to tam wszystko jest O.K. Przy tych obrotach 1,86 g/s to mało . 2.05 ma być przy 640 , ok 2,12-2,20 przy 672 obr/min . Może ta przepływka źle zlicza ?

                          Komentarz

                          • shanzi
                            Rider
                            • 2016
                            • 694
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            U mnie , włączony zapłon w grupie 074 odpowiednio:

                            1.08 , 4.36 , 2.0% , ADP O.K. Po włączeniu silnika , wartość w trzecim okienku wzrasta do 2.7 % i zmieniają się wartości w 1 i 2 polu.

                            Ten błąd jednoznacznie wskazuje na za duża ilość nie zmierzonego powietrza do ilości paliwa.
                            Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                            Komentarz

                            • luckd
                              Rider
                              • 2012
                              • 311
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              Przepływkę mam nową a więc pozostaje chyba tylko układ paliwowy.

                              Komentarz

                              • Kot72
                                Rider
                                • 2017
                                • 705
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                Nie jestem przekonany . Powietrze jest zawsze nadrzędne . Do masy powietrza masz porcjowaną benzynę . Mało powietrza to i mniej benzyny . Lambda to koryguje czasem wtrysku . Gdybyś masę powietrza miał prawidłową a były by błędy to można by szukać w układzie paliwowym . A tak ....
                                A odmę wymieniałeś ? Jeśli tak to na ori czy chinol ? Zaślepiałeś wężyk kolektor - odma ?

                                Komentarz

                                • luckd
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 311
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  Odmę mam starą (tą rurkę z przodu silnika idącą do wlewu oleju), nie znalazłem tam nieszczelności, natomiast rurę między przepływką a przepustnicą mam nową oryginalną. Mówisz o tym cienkim wężyku koło przepustnicy, nie zaślepiałem go.

                                  Komentarz

                                  • shanzi
                                    Rider
                                    • 2016
                                    • 694
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    Jak masz nową oryginalną rurę łączącą filtr powietrza z przepływomierzem to ten wężyk powinien być szczelny. Najłatwiej jest poznać nieszczelny jak Ci obroty delikatnie falują np 640/672 i tak w koło( mój przypadek). Pisałeś , ze często grzebałeś przy kolektorze, ja bym obstawiał uszczelki i niedokręcony gdzieś kolektor.

                                    Komentarz

                                    • Kot72
                                      Rider
                                      • 2017
                                      • 705
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      Miałem na myśli cienki gumowy wężyk ( odsysacz skroplin oleju ) łączący odmę z kolektorem . Może tam przepływ jest zbyt duży ? Oczywiście zawsze wychodzę z założenia że nowe nie zawsze równa się dobre . Jeśli podawałeś w rejon kolektora palny gaz i nie było żadnej reakcji to kombinuję w kierunku miejsc gdzie gaz nie miał prawa się dostać . Masz jeszcze starą przepływkę ?

                                      Komentarz

                                      • Kot72
                                        Rider
                                        • 2017
                                        • 705
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        ... dopiero teraz zerknąłem na zrzut z programu . Pierwsza pozycja w grupie 032 odpowiada za bieg jałowy . U Ciebie korekta jest niska więc masz zbyt bogatą mieszankę . Z kolei pozycja druga jest zbyt ubogo i lambda wzbogaca . Chyba jednak będziesz musiał sprawdzić układ paliwowy . Te korekty nie wskazują na fałszywe powietrze .

                                        Komentarz

                                        • luckd
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 311
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          Starą przepływkę jeszcze mam, dodam jeszcze że czasami czuje takie podszarpywanie przy delikatnym przyspieszaniu bądź utrzymywaniu prędkości (najbardziej na 3 biegu), wydaje mi się też że niewiele ale wzrosło spalanie.

                                          Komentarz

                                          • Kot72
                                            Rider
                                            • 2017
                                            • 705
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            To podepnij starą przepływkę . Zobaczymy czy będą różnice w pomiarach . Korekty nie wykazują nieszczelności w dolocie . Chyba będziesz musiał sprawdzić ciśnienie paliwa . Może regulator już pada ? Odpinałeś może ten wężyk od regulatora na listwie ? Z ciekawości , jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach po nagrzaniu ? ( 4 grupa chyba )

                                            Komentarz

                                            • luckd
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 311
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              Po wymianie starej na nową robiłem pomiary i wyszło mniej więcej to samo. Co się powinno stać po odpięciu tego wężyka od regulatora (rozumiem że wężyk mam w tym czasie zaślepić)?

                                              Komentarz

                                              • Kot72
                                                Rider
                                                • 2017
                                                • 705
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                Chodzi o sprawdzenie czy w regulator jest szczelny . W wężyku nie powinno być śladów benzyny . Z rób na zgaszonym .

                                                Komentarz

                                                • Kot72
                                                  Rider
                                                  • 2017
                                                  • 705
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  Z tym wzrostem spalania też by się zgadzało bo lambda wzbogaca wydłużając procentowo czas wtrysku .

                                                  Komentarz

                                                  • luckd
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 311
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                                    Z ciekawości , jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach po nagrzaniu ? ( 4 grupa chyba )
                                                    Chyba chodzi o grupę 3, skacze między 1,2 a 1,6 , trochę mało. Z regulatora nie leci paliwo, w przyszłym tygodniu zrobię pomiary ciśnienia.
                                                    skoda.jpg

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...