Napisz co już wymieniles i co sprawdzałeś ?? Masz LPG, u mnie ostatnio była nieszczelność na kolektorze ssącym.
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
Zwiń
X
-
Brak LPG
- wymieniony przepływomierz i wcześniej rura dolotowa powietrza
- sprawdzenie i uszczelnienie połączenia kolektora dolotowego z głowicą (górne uszczelki nowe, dolne wcześniej wymieniane) oraz uszczelek wtrysków
- odpięcie i zaślepienie wężyka od EVAP, SAI oraz serwa nie zmieniło wskazań przepływu powietrza na wolnych obrotach
- wymieniona rurka od bagnetu oleju
- odma raczej szczelna ale trudno tam coś dostrzec bez rozkręcenia osprzętu
Komentarz
-
-
Możesz jeszcze dla pewności zaślepić na chwile zaślepić rurkę od EGR ale wątpię aby to była przyczyna . Nie wiadomo w jakim stanie jest zaworek nadciśnieniowy na kolektorze . Do sprawdzenia jeszcze wężyki podciśnienia na kolektorze . Może jednak błąd w montażu połówek kolektora ? O ile sam kolektor nie jest uszkodzony mechanicznie to tam więcej nic nie ma do sprawdzania . A jak wyglądają aktualne korekty w grupie 32 ?
Komentarz
-
-
Zaworek nadciśnieniowy to ten dekielek na górze? Jest lekko zapocony ale jak sprawdzałem szczelność to nic tam nie wykryłem. Wężyki z tego co pamiętam też sprawdzałem ale jak się ociepli trzeba będzie porządnie jeszcze to przejrzeć. Jeśli chodzi o montaż kolektora to raczej jest ok bo 2 razy go ściągałem i porządnie sprawdziłem połączenia. Korekta długoterminowa +7,4. EGR zaślepiałem blaszką nad przepustnicą, przepływ powietrza pozostał bez zmian.
Komentarz
-
-
Dane wskazują na nieszczelność . Gdzieś sobie podsysa lewe powietrze . Potwierdza to zaniżony przepływ masy powietrza . Rozumiem że wejście przewodu od recyrkulacji par paliwa na przepustnicy kontrolnie zaślepiałeś ? Tak czy inaczej czeka Cię chyba ponowna rozbiórka kolektora . Jak coś jeszcze mi przyjdzie do głowy to odezwę się w temacie .
Komentarz
-
-
Jak czytam o tym co napisałeś, wymieniłeś, sprawdziłeś to albo defekt, którejś z tych części albo coś czego jeszcze nie ruszałeś. U mnie tez czasami wywala ten błąd, a nie sprawdziłem aż tylu rzeczy. Inn kwestią, jest, ze u mnie po przekręceniu świateł na postojowe (środkowa pozycja) to wtedy leci przepływ ponizej 2g/s... Sonda już wymieniana była ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisRozumiem że wejście przewodu od recyrkulacji par paliwa na przepustnicy kontrolnie zaślepiałeś ?.
Komentarz
-
-
Na 99% stwierdzam że nieszczelności nie ma, dziś jeszcze robiłem taki test że obserwowałem korektę lambda na kanale 1 i puszczałem palnikiem gaz z butli wokół silnika, nie było żadnej reakcji. Wskazania przepływu powietrza utrzymują się powyżej 2g/s do ok. 70-80 stopni, potem spadają poniżej 2. Zimny silnik jakby równiej pracuje, po nagrzaniu bardziej faluje, pojawia się takie jakby pyrkanie z wydechu, brak wypadania zapłonu. Zastanawiam się czy egr czasami nie domyka się na wolnych obrotach.
Mój tak samo prycha jak ta astra:
Komentarz
-
-
EGR na wolnych obrotach nie pracuje . Tymi procentami to się tak mocno nie sugeruj . U mnie w stanie spoczynkowym to też nie jest 0,00 % . Jeśli masz podejrzenia to zaślep raz jeszcze i sprawdź przepływ . Jeśli będzie bez zmian to tam wszystko jest O.K. Przy tych obrotach 1,86 g/s to mało . 2.05 ma być przy 640 , ok 2,12-2,20 przy 672 obr/min . Może ta przepływka źle zlicza ?
Komentarz
-
-
U mnie , włączony zapłon w grupie 074 odpowiednio:
1.08 , 4.36 , 2.0% , ADP O.K. Po włączeniu silnika , wartość w trzecim okienku wzrasta do 2.7 % i zmieniają się wartości w 1 i 2 polu.
Ten błąd jednoznacznie wskazuje na za duża ilość nie zmierzonego powietrza do ilości paliwa.
Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
-
Nie jestem przekonany . Powietrze jest zawsze nadrzędne . Do masy powietrza masz porcjowaną benzynę . Mało powietrza to i mniej benzyny . Lambda to koryguje czasem wtrysku . Gdybyś masę powietrza miał prawidłową a były by błędy to można by szukać w układzie paliwowym . A tak ....
A odmę wymieniałeś ? Jeśli tak to na ori czy chinol ? Zaślepiałeś wężyk kolektor - odma ?
Komentarz
-
-
Jak masz nową oryginalną rurę łączącą filtr powietrza z przepływomierzem to ten wężyk powinien być szczelny. Najłatwiej jest poznać nieszczelny jak Ci obroty delikatnie falują np 640/672 i tak w koło( mój przypadek). Pisałeś , ze często grzebałeś przy kolektorze, ja bym obstawiał uszczelki i niedokręcony gdzieś kolektor.
Komentarz
-
-
Miałem na myśli cienki gumowy wężyk ( odsysacz skroplin oleju ) łączący odmę z kolektorem . Może tam przepływ jest zbyt duży ? Oczywiście zawsze wychodzę z założenia że nowe nie zawsze równa się dobre . Jeśli podawałeś w rejon kolektora palny gaz i nie było żadnej reakcji to kombinuję w kierunku miejsc gdzie gaz nie miał prawa się dostać . Masz jeszcze starą przepływkę ?
Komentarz
-
-
... dopiero teraz zerknąłem na zrzut z programu . Pierwsza pozycja w grupie 032 odpowiada za bieg jałowy . U Ciebie korekta jest niska więc masz zbyt bogatą mieszankę . Z kolei pozycja druga jest zbyt ubogo i lambda wzbogaca . Chyba jednak będziesz musiał sprawdzić układ paliwowy . Te korekty nie wskazują na fałszywe powietrze .
Komentarz
-
-
To podepnij starą przepływkę . Zobaczymy czy będą różnice w pomiarach . Korekty nie wykazują nieszczelności w dolocie . Chyba będziesz musiał sprawdzić ciśnienie paliwa . Może regulator już pada ? Odpinałeś może ten wężyk od regulatora na listwie ? Z ciekawości , jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach po nagrzaniu ? ( 4 grupa chyba )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisZ ciekawości , jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach po nagrzaniu ? ( 4 grupa chyba )
skoda.jpg
Komentarz
-
Komentarz