Witam. W O FL 2011r. zrobiłem instalację jak opisywaliście. Pomysł jest super !
Zakodowałem też sterownik kierownicy. Próbowałem zakodować silnik ale niestety w VCDS nie mam aktywnej opcji "Coding II" i nie można wpisać odpowiedniego kodu aby uaktywnić tempomat w sterowniku silnika. Może wiecie jak zlikwidować problem?
Korzystałem z opisu instalacji jak to opisał w poście beatnik: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=883332
Z góry dzięki za pomoc.
Miałem ten sam problem, wystarczyło w długim kodowaniu silnika (z tego co pamięta) zaznaczyć że jest tempomat.
Jaki silnik?
Może masz starszy VCDS. Jakie opcje pokazuje Ci w okienku ENGINE? Zrób screen. Tam się tylko kod wpisuje i w kodowanie nie wchodzi - zgodnie z tym linkiem, co załaczyłeś.
Wersja oprogramowania to 11.3. Wszystkie opcje były aktywne oprócz Coding II. To w tym właśnie oknie należało wpisać kod 11463. Tak przynajmniej wynikało z postu w którym była opisana cała procedura. A może trzeba wpisać jakiś PIN? (Komputera z kablem już niestety nie mam - był pozyczony na weekend, więc nie mam teraz jak zrobić zrzutu.)
[ Dodano: Pią 01 Mar, 13 10:13 ]
Witam ponownie. Niestety jednak nie udało mi się uruchomić tempomatu. Wydaje mi się, że zastosowałem się do wskazówek w poście jednak sterowniki wyrzuciły mi takie błędy:
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
2 Faults Found:
6116 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
U1113 00 [039] - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Mileage: 25389 km
Date: 2010.14.19
Time: 19:51:18
6118 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P0568 00 [039] - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Readiness: 0110 1000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
Part No SW: 5K0 953 521 BH HW: 5K0 953 569 C
Component: LENKS.MODUL 014 0140
Revision: FF010040 Serial number: 20111124801178
Coding: 1080140000
Shop #: WSC 73430 790 00083
ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004
VCID: 73E1DBFF6E91
No ASAM data for: "EV_SMLSNGVOLWSXS" (SK35)
1 Fault Found:
226839 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 175
--------------------------------------------------------------
Mam wątpliwości czy zrobiłem dobrze układ wg schematu który zamieściłem poniżej. W zależności od tego czy jest połączenie przewodów w miejscu ich krzyżowania się (zaznaczyłem na czerwono) uzyskuje się dwa poniższe schematy. Który jest więc dobry?
Dołączyłem też zrzuty ze sterownika do kierownicy. Włączyłem opcje:
- Board computer controled via Wiper Lever
- Cruise control installed
i w efekcie błędy jak wyżej. Oczywiście w sterowniku silnika włączyłem tempomat.
Właśnie skończyłem robienie tempomatu wg kolegi CICI.
Po montażu i sprawdzeniu połączeń, w module 16 zaznaczyłem bajt 0 - bit 4, do tego momentu wszystko było ok i system nie zgłaszał błędów.
Zgodnie z zaleceniem parę postów wyżej z module 01 w coding II wpisałem kod 11463 i od tego momentu zaczęło wyrzucać mi błąd w tym module.
Oto ten błąd
Address 01: Engine (BSE) Labels: None
Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0044071
Shop #: WSC 73430 790 00084
VCID: 7EF7FACB55D3
1 Fault Found:
28884 - Steering Column Control Module: No Communications
U0212 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Bin. Bits: 00000100
Hex Value: 0x0004
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 14.28 V
Pyt1 Jak sie wpiąć z kabelkami do białej wtyczki ze zdjęcia DSCN1070?
Pyt2 Czy w końcu kabelki z obrazka "Tempomat tylko SET.jpg" które się krzyżują mają się łączyć czy nie?
Pyt1 Jak sie wpiąć z kabelkami do białej wtyczki ze zdjęcia DSCN1070?
Pyt2 Czy w końcu kabelki z obrazka "Tempomat tylko SET.jpg" które się krzyżują mają się łączyć czy nie?
Wtyczkę dokładnie obejrzyj i zauważysz że ją się podważa do góry ale najpierw odchyl po bokach takie malutkie zapadki i podważ nożykiem , kabelków nie musisz odizolowywać bo zobaczysz że są tam takie gilotynki jak włożysz kabel to po zaciśnięciu sam się odizoluje , co do schematu to wszystkie przecięcia się lutuje czyli przecięcia połączyć .
[ Dodano: Nie 03 Mar, 13 19:12 ] drodar9000, Kodowanie w module 16 to nie bajt 0 bit 4 bo jest to zainstalowana wycieraczka tylna , a powinno być bajt 2 bit 4-7 i rozwijasz na Cruise Control controlled via Turn Signal Lever .
Co do kodowania w silniku to w coding II
11463 = Cruise Control System (CCS) Activation -włączenie tempomatu
16167 = Cruise Control System (CCS) Deactivation - wyłączenie .
Wojtenio: Dzięki właśnie sam do tego doszedłem koło południa i miałem to opisać teraz dla potomnych.
Tempomat już przetestowany na autostradzie, bardzo ładnie trzyma ustawioną prędkość.
Jako przycisk użyłem ten od TPMS (w serwisie 47zł + wtyczka 16zł).
Mam jeszcze dylemat jak do przycisku podciągnąć zasilanie aby był podświetlony.
Gdzieś znalazłem że podświetlenie jest pod pinem 3 i 6, czy to prawda ?
Czy ma ktoś cała rozpiskę tego przycisku, bo nie wiem jakie zastosowanie maja piny 1 i 2.
Najlepiej byłoby z przycisku ASR, ale mi tam do wtyczki już drugi kabel się nie zmieści (cóż jestem laikiem w tej dziedzinie).
Może jakieś podpowiedzi w tym temacie ?
Dobrym tropem idziesz , ja właśnie wziąłem z przycisku ASR jest najbliżej , tylko kable są krótkie więc trzeba się troszkę namęczyć i dolutować dodatkowe do podświetlenia włącznika tempomatu .
[ Dodano: Nie 03 Mar, 13 20:25 ]
Przycisk ASR - pin 6 kabel brązowy masa , pin 3 kabel szaro-niebieski '' + " . z tych kabli pociągnij zasilanie oświetlenia . A w przycisku TPMS daj dokładnie tak samo a obwód do włączania tempomatu podepnij pod pin 4 i 5 nie ma różnicy który do którego bo na tych pinach zamykasz obwód przez naciśnięcie przycisku .
Pyt1 Jak sie wpiąć z kabelkami do białej wtyczki ze zdjęcia DSCN1070?
Pyt2 Czy w końcu kabelki z obrazka "Tempomat tylko SET.jpg" które się krzyżują mają się łączyć czy nie?
Wtyczkę dokładnie obejrzyj i zauważysz że ją się podważa do góry ale najpierw odchyl po bokach takie malutkie zapadki i podważ nożykiem , kabelków nie musisz odizolowywać bo zobaczysz że są tam takie gilotynki jak włożysz kabel to po zaciśnięciu sam się odizoluje , co do schematu to wszystkie przecięcia się lutuje czyli przecięcia połączyć .
Masz na 2 stronie schemat.
Potrzebujesz zastąpić opornik pierwszy z prawej dwoma mniejszymi i między nie dać przycisk. W ten sposób dodasz sobie "+". Minus już jest w podstawowym schemacie.
Masz na 2 stronie schemat.
Potrzebujesz zastąpić opornik pierwszy z prawej dwoma mniejszymi i między nie dać przycisk. W ten sposób dodasz sobie "+". Minus już jest w podstawowym schemacie.
ok, SET to "-", RES "+", a jak działa CANCEL/ON, jak przełącznik czy przycisk?
PS Uwaga z tą białą kostkę! Zacisnąłem na kablach te gilotynki i okazało sie ze nie ma styku/przewodzenia na żadnym! Najlepiej obrać kabel ze skórki ;-)
[ Dodano: Pią 08 Mar, 13 19:43 ]
Zamieszczone przez Enriquez
Masz na 2 stronie schemat.
Potrzebujesz zastąpić opornik pierwszy z prawej dwoma mniejszymi i między nie dać przycisk. W ten sposób dodasz sobie "+". Minus już jest w podstawowym schemacie.
Tylko wg schematu nic sie nie zastępuje, a wręcz dodaje 2 rezystory...
Mam prosbe. Moglby ktos ten schemat i podlaczenie do przycisku od tpms narysowac "lopatologicznie" ? Cos tam kleic i lutowac umiem, ale za cholere nie moge zalapac schematow Tempomatu bede uzywal tak rzadko, ze nie oplaca mi sie kupowac manetki za kilka stow, ale jednak czasem by sie przydal.
Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych www.nawmar.pl
micho_m, Ale bardziej prosto jak jest tu przedstawione w tym wątku to się chyba nie da , ale spróbuję .
Używasz schematu z pierwszej strony wątku " tylko set " , potrzebny będzie przewód 0,35mm2 ( długość tego przewodu zależna jest od miejsca gdzie wstawisz włącznik tempomatu ) i 3 rezystory 390 omów .
Teraz zabieramy się za lutowanie pająka . Oznaczenia na schemacie 1,2,3,4 to są wyjścia z białej kostki którą też masz w powiększeniu w tym wątku i tam właśnie brakuje 4 kabelków od naszego pajączka .Oznaczenia 390 na schemacie to miejsca gdzie mają być wlutowane rezystory o wartości którą podałem wcześniej .Na kostce są oznaczenia 1 i 8 więc wiesz od której strony zacząć . Włącznik tempomatu to oznaczenie na schemacie SET i tam go wlutowujesz i musisz wydłużyć przewody do niego na taka długość gdzie będzie zamontowany Nie jest istotne jak podłączysz te wyjścia do włącznika bo on tylko impulsowo zamyka obwód , czyli włącza tempomat . Pamiętaj że przecięcia na schemacie się łączy czyli lutuje . .
Jeżeli samemu tego nie ogarniesz to spróbuj pogadać z jakimś elektronikiem niech Ci skleci pajączka .
Komentarz