Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tempomat bez manetek, za kilka zł :-))

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez plbodek
    Witam. W O FL 2011r. zrobiłem instalację jak opisywaliście. Pomysł jest super !
    Zakodowałem też sterownik kierownicy. Próbowałem zakodować silnik ale niestety w VCDS nie mam aktywnej opcji "Coding II" i nie można wpisać odpowiedniego kodu aby uaktywnić tempomat w sterowniku silnika. Może wiecie jak zlikwidować problem?
    Korzystałem z opisu instalacji jak to opisał w poście beatnik: Forum - Octavia Club Polska
    Z góry dzięki za pomoc.
    Miałem ten sam problem, wystarczyło w długim kodowaniu silnika (z tego co pamięta) zaznaczyć że jest tempomat.
    Jaki silnik?
    Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
    Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

    Komentarz


    • #77
      silnik 1.6 TDI (2011r). Możesz coś jeszcze bliżej podpowiedzieć? Dzięki z góry za pomoc

      Komentarz


      • #78
        Może masz starszy VCDS. Jakie opcje pokazuje Ci w okienku ENGINE? Zrób screen. Tam się tylko kod wpisuje i w kodowanie nie wchodzi - zgodnie z tym linkiem, co załaczyłeś.

        Komentarz


        • #79
          Wersja oprogramowania to 11.3. Wszystkie opcje były aktywne oprócz Coding II. To w tym właśnie oknie należało wpisać kod 11463. Tak przynajmniej wynikało z postu w którym była opisana cała procedura. A może trzeba wpisać jakiś PIN? (Komputera z kablem już niestety nie mam - był pozyczony na weekend, więc nie mam teraz jak zrobić zrzutu.)

          Komentarz


          • #80
            U ciebie trzeba wejsc po prostu w coding 07 i tam znaleźć ptaszka do zaznaczenia
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #81
              Enriquez i Obrus - wielkie dzięki Panowie.

              [ Dodano: Pią 01 Mar, 13 10:13 ]
              Witam ponownie. Niestety jednak nie udało mi się uruchomić tempomatu. Wydaje mi się, że zastosowałem się do wskazówek w poście jednak sterowniki wyrzuciły mi takie błędy:
              01-Engine -- Status: Malfunction 0010
              03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
              04-Steering Angle -- Status: OK 0000
              08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
              09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
              15-Airbags -- Status: OK 0000
              16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
              17-Instruments -- Status: OK 0000
              19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
              25-Immobilizer -- Status: OK 0000
              42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
              44-Steering Assist -- Status: OK 0000
              46-Central Conv. -- Status: OK 0000
              52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

              Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb
              Part No SW: 03L 906 023 LP HW: 03L 906 023 JH
              Component: 1,6l R4 CR td H43 8810
              Revision: --H43--- Serial number:
              Coding: 00114014032400080000
              Shop #: WSC 73430 031 00083
              ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023LP 003005
              VCID: 7F0907CF52D9

              2 Faults Found:
              6116 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
              U1113 00 [039] - No Signal/Communication
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00000001
              Fault Priority: 6
              Fault Frequency: 1
              Mileage: 25389 km
              Date: 2010.14.19
              Time: 19:51:18

              6118 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
              P0568 00 [039] - Short to Plus
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00000001
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 2


              Readiness: 0110 1000

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
              Part No SW: 5K0 953 521 BH HW: 5K0 953 569 C
              Component: LENKS.MODUL 014 0140
              Revision: FF010040 Serial number: 20111124801178
              Coding: 1080140000
              Shop #: WSC 73430 790 00083
              ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004
              VCID: 73E1DBFF6E91

              No ASAM data for: "EV_SMLSNGVOLWSXS" (SK35)
              1 Fault Found:
              226839 - ROD - Unknown Error Code

              Freeze Frame:
              Fault Status: 00000001
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 175
              --------------------------------------------------------------
              Mam wątpliwości czy zrobiłem dobrze układ wg schematu który zamieściłem poniżej. W zależności od tego czy jest połączenie przewodów w miejscu ich krzyżowania się (zaznaczyłem na czerwono) uzyskuje się dwa poniższe schematy. Który jest więc dobry?

              Dołączyłem też zrzuty ze sterownika do kierownicy. Włączyłem opcje:
              - Board computer controled via Wiper Lever
              - Cruise control installed
              i w efekcie błędy jak wyżej. Oczywiście w sterowniku silnika włączyłem tempomat.

              Dzięki wielkie za pomoc
              Załączone pliki

              Komentarz


              • #82
                Właśnie skończyłem robienie tempomatu wg kolegi CICI.
                Po montażu i sprawdzeniu połączeń, w module 16 zaznaczyłem bajt 0 - bit 4, do tego momentu wszystko było ok i system nie zgłaszał błędów.

                Zgodnie z zaleceniem parę postów wyżej z module 01 w coding II wpisałem kod 11463 i od tego momentu zaczęło wyrzucać mi błąd w tym module.

                Oto ten błąd
                Address 01: Engine (BSE) Labels: None
                Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
                Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
                Revision: --H01--- Serial number:
                Coding: 0044071
                Shop #: WSC 73430 790 00084
                VCID: 7EF7FACB55D3

                1 Fault Found:
                28884 - Steering Column Control Module: No Communications
                U0212 - 000 - -
                Freeze Frame:
                RPM: 704 /min
                Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
                Bin. Bits: 00000100
                Hex Value: 0x0004
                Speed: 0.0 km/h
                Voltage: 14.28 V

                Readiness: 0110 1001

                -------------------------------------------------------------------------------
                Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
                Part No SW: 1K5 953 521 AE HW: 5K0 953 569
                Component: LENKS.MODUL 009 0136
                Revision: FF010039 Serial number: 20110111200456
                Coding: 4080040000
                Shop #: WSC 73430 790 00084
                ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWS A01004
                ROD: EV_SMLSNGVOLWS_SK35.rod
                VCID: 70EBD4F31F87

                No fault code found.
                --------------------------------------------------------------------

                Tutaj mam opis z tego modułu przed błędem:

                Address 01: Engine (BSE) Labels: None
                Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
                Component: BSE S71 1.6 2V 8459
                Revision: --H01--- Serial number:
                Coding: 0044071
                Shop #: WSC 73430 790 00084
                VCID: 7EF7FACB55D3

                No fault code found.
                Readiness: 0000 1000



                Proszę o pomoc, co oznacza ten błąd i jak go wyłączyć (jaki kod wpisać aby go wycofać).
                W jaki sposób prawidłowo zakodować ten budżetowy tempomat?
                Pozdrawiam,

                drodar

                Komentarz


                • #83
                  Pyt1 Jak sie wpiąć z kabelkami do białej wtyczki ze zdjęcia DSCN1070?
                  Pyt2 Czy w końcu kabelki z obrazka "Tempomat tylko SET.jpg" które się krzyżują mają się łączyć czy nie?

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez Tozi
                    Pyt1 Jak sie wpiąć z kabelkami do białej wtyczki ze zdjęcia DSCN1070?
                    Pyt2 Czy w końcu kabelki z obrazka "Tempomat tylko SET.jpg" które się krzyżują mają się łączyć czy nie?
                    Wtyczkę dokładnie obejrzyj i zauważysz że ją się podważa do góry ale najpierw odchyl po bokach takie malutkie zapadki i podważ nożykiem , kabelków nie musisz odizolowywać bo zobaczysz że są tam takie gilotynki jak włożysz kabel to po zaciśnięciu sam się odizoluje , co do schematu to wszystkie przecięcia się lutuje czyli przecięcia połączyć .




                    [ Dodano: Nie 03 Mar, 13 19:12 ]
                    drodar9000, Kodowanie w module 16 to nie bajt 0 bit 4 bo jest to zainstalowana wycieraczka tylna , a powinno być bajt 2 bit 4-7 i rozwijasz na Cruise Control controlled via Turn Signal Lever .

                    Co do kodowania w silniku to w coding II
                    11463 = Cruise Control System (CCS) Activation -włączenie tempomatu
                    16167 = Cruise Control System (CCS) Deactivation - wyłączenie .
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #85
                      Wojtenio: Dzięki właśnie sam do tego doszedłem koło południa i miałem to opisać teraz dla potomnych.

                      Tempomat już przetestowany na autostradzie, bardzo ładnie trzyma ustawioną prędkość.
                      Jako przycisk użyłem ten od TPMS (w serwisie 47zł + wtyczka 16zł).

                      Mam jeszcze dylemat jak do przycisku podciągnąć zasilanie aby był podświetlony.
                      Gdzieś znalazłem że podświetlenie jest pod pinem 3 i 6, czy to prawda ?
                      Czy ma ktoś cała rozpiskę tego przycisku, bo nie wiem jakie zastosowanie maja piny 1 i 2.

                      Najlepiej byłoby z przycisku ASR, ale mi tam do wtyczki już drugi kabel się nie zmieści (cóż jestem laikiem w tej dziedzinie).
                      Może jakieś podpowiedzi w tym temacie ?
                      Pozdrawiam,

                      drodar

                      Komentarz


                      • #86
                        Dobrym tropem idziesz , ja właśnie wziąłem z przycisku ASR jest najbliżej , tylko kable są krótkie więc trzeba się troszkę namęczyć i dolutować dodatkowe do podświetlenia włącznika tempomatu .

                        [ Dodano: Nie 03 Mar, 13 20:25 ]
                        Przycisk ASR - pin 6 kabel brązowy masa , pin 3 kabel szaro-niebieski '' + " . z tych kabli pociągnij zasilanie oświetlenia . A w przycisku TPMS daj dokładnie tak samo a obwód do włączania tempomatu podepnij pod pin 4 i 5 nie ma różnicy który do którego bo na tych pinach zamykasz obwód przez naciśnięcie przycisku .

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez Wojtenio
                          Zamieszczone przez Tozi
                          Pyt1 Jak sie wpiąć z kabelkami do białej wtyczki ze zdjęcia DSCN1070?
                          Pyt2 Czy w końcu kabelki z obrazka "Tempomat tylko SET.jpg" które się krzyżują mają się łączyć czy nie?
                          Wtyczkę dokładnie obejrzyj i zauważysz że ją się podważa do góry ale najpierw odchyl po bokach takie malutkie zapadki i podważ nożykiem , kabelków nie musisz odizolowywać bo zobaczysz że są tam takie gilotynki jak włożysz kabel to po zaciśnięciu sam się odizoluje , co do schematu to wszystkie przecięcia się lutuje czyli przecięcia połączyć .
                          Dzięki, wyczerpująca odpowiedź

                          Komentarz


                          • #88
                            Orientujecie się, czy takie coś można zmodować w Fabii II przed liftem, w wersji ambiente ??
                            Była O1 jest F2.

                            Komentarz


                            • #89
                              Hula!
                              Czy jest opcja żeby opracować schemat podłączenia przycisków "+" i "-"?

                              Komentarz


                              • #90
                                Masz na 2 stronie schemat.
                                Potrzebujesz zastąpić opornik pierwszy z prawej dwoma mniejszymi i między nie dać przycisk. W ten sposób dodasz sobie "+". Minus już jest w podstawowym schemacie.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                  Masz na 2 stronie schemat.
                                  Potrzebujesz zastąpić opornik pierwszy z prawej dwoma mniejszymi i między nie dać przycisk. W ten sposób dodasz sobie "+". Minus już jest w podstawowym schemacie.
                                  ok, SET to "-", RES "+", a jak działa CANCEL/ON, jak przełącznik czy przycisk?

                                  PS Uwaga z tą białą kostkę! Zacisnąłem na kablach te gilotynki i okazało sie ze nie ma styku/przewodzenia na żadnym! Najlepiej obrać kabel ze skórki ;-)

                                  [ Dodano: Pią 08 Mar, 13 19:43 ]
                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                  Masz na 2 stronie schemat.
                                  Potrzebujesz zastąpić opornik pierwszy z prawej dwoma mniejszymi i między nie dać przycisk. W ten sposób dodasz sobie "+". Minus już jest w podstawowym schemacie.
                                  Tylko wg schematu nic sie nie zastępuje, a wręcz dodaje 2 rezystory...

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Popatrz jeszcze raz dokładnie na schemat.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez Enriquez
                                      Popatrz jeszcze raz dokładnie na schemat.
                                      patrzę i widzę, na pierwszym 3 rezystory i na drugim jeszcze 2 dodatkowe (razem 5), chyba ze na coś innego muszę popatrzeć, o co kaman?

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        wartości oporników
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez Enriquez
                                          wartości oporników
                                          hmmm, też nic nie trzeba zamieniać tylko dodać, reasumując to są dwa różne schematy.

                                          1 schemat
                                          390+390+390

                                          2 schemat
                                          390+390+390+240+150

                                          Pamiętaj, nigdy nie siadaj do forum do alkoholu!
                                          Ok, skończmy temat, kto chce to ma schematy na 2 stronie.

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Tozi,

                                            Przypatrz się jeszcze raz ale tym razem baaaaaardzo dokładnie. :lol:
                                            Ten 390 z lewej jest Ci niepotrzebny.
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Czy ktoś może mnie uświadomić jak, w sposób najmniej inwazyjny, przeciągnąć kabelek ze złącza na kierownicy do guzika na centralnej konsoli ??
                                              Gaziu, gaziu, nalej pan gaziu

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Mam prosbe. Moglby ktos ten schemat i podlaczenie do przycisku od tpms narysowac "lopatologicznie" ? Cos tam kleic i lutowac umiem, ale za cholere nie moge zalapac schematow Tempomatu bede uzywal tak rzadko, ze nie oplaca mi sie kupowac manetki za kilka stow, ale jednak czasem by sie przydal.
                                                Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                                www.nawmar.pl

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  micho_m, Ale bardziej prosto jak jest tu przedstawione w tym wątku to się chyba nie da , ale spróbuję .
                                                  Używasz schematu z pierwszej strony wątku " tylko set " , potrzebny będzie przewód 0,35mm2 ( długość tego przewodu zależna jest od miejsca gdzie wstawisz włącznik tempomatu ) i 3 rezystory 390 omów .
                                                  Teraz zabieramy się za lutowanie pająka . Oznaczenia na schemacie 1,2,3,4 to są wyjścia z białej kostki którą też masz w powiększeniu w tym wątku i tam właśnie brakuje 4 kabelków od naszego pajączka .Oznaczenia 390 na schemacie to miejsca gdzie mają być wlutowane rezystory o wartości którą podałem wcześniej .Na kostce są oznaczenia 1 i 8 więc wiesz od której strony zacząć . Włącznik tempomatu to oznaczenie na schemacie SET i tam go wlutowujesz i musisz wydłużyć przewody do niego na taka długość gdzie będzie zamontowany Nie jest istotne jak podłączysz te wyjścia do włącznika bo on tylko impulsowo zamyka obwód , czyli włącza tempomat . Pamiętaj że przecięcia na schemacie się łączy czyli lutuje . .
                                                  Jeżeli samemu tego nie ogarniesz to spróbuj pogadać z jakimś elektronikiem niech Ci skleci pajączka .

                                                  Komentarz


                                                  • Wojtenio, po Twoim poscie zajarzylem jak to zrobic Jutro dzialam, potrzebuje tylko kogos z vcds w Lublinie
                                                    Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                                    www.nawmar.pl

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X