Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wada fabryczna Octavii 3?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Rzucilem okiem u siebie przy czyszczeniu dzis.. 9tys km, 2 miesiace (i jeden dzien ) i sladow zero. Jezeli zlobi sie przy zapinaniu pasow, to dopadnie mnie to pewnie po gwarancji, jako ze wiekszosc to dlugie trasy, gdzie robie po 300-400km bez wysiadania/przerwy..

    Moja O3 RS

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez Chris11
      Zamieszczone przez Grad77
      Gdyby Skodzie zależało na wyjaśnieniu tematu...
      Uściślijmy - Skodzie Polska, a dokładniej VGP.
      Nie winą producenta jest, że serwisy i centrala w naszym kraju pracują w taki sposób, że wolą zbywać klienta.
      Niestety nie do końca... Do Czechów też już zdążyłem napisać i oni też mnie zbyli, tyle że dużo grzeczniej niż nasi. No chyba, że nie do końca zrozumieli o co chodzi. Pisałem po angielsku (znam nieźle), odpisali mi też po angielsku, ale jakoś tak trochę "kali jeść, kali pić". Też nawet nie pomyśleli o tym, żeby podesłać jakiegoś fachowca na oględziny, nie odnieśli się do występowania usterki w wielu innych autach. Dlatego bardzo mi się to wszystko nie podoba i coraz bardziej mnie dziwi.
      A szykowało się w rodzinie kupno kolejnej O3, były też przymiarki do nowego superba, to przecież już niedługo. Ale po takiej akcji - never!

      [ Dodano: Wto 24 Lut, 15 20:44 ]
      Zamieszczone przez krzyzakp
      Rzucilem okiem u siebie przy czyszczeniu dzis.. 9tys km, 2 miesiace (i jeden dzien ) i sladow zero. Jezeli zlobi sie przy zapinaniu pasow, to dopadnie mnie to pewnie po gwarancji, jako ze wiekszosc to dlugie trasy, gdzie robie po 300-400km bez wysiadania/przerwy..
      Bez znaczenia na gwarancji czy po, i tak trzeba wymienić na własny koszt
      A jaki masz kolor wnętrza? Skoro RS, to pewnie wnętrze czarne? Bo tak się zastanawiam, czy to nie jest jakiś trop? Miałem ostatnio okazję zobaczyć kilka egzemplarzy z czarnym wnętrzem i w nich się nic nie działo. Może czarne plastiki są twardsze, odporniejsze na tarcie niż szare czy beżowe?

      Komentarz


      • #53
        Sorki, ale ruszyło cię przecieranie się plastiku, ale silnik z taką opinią i taką trwałością jak opisują media już nie?

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez irekk
          Sorki, ale ruszyło cię przecieranie się plastiku, ale silnik z taką opinią i taką trwałością jak opisują media już nie?
          To był dla mnie jedyny słuszny silnik, jak na moje potrzeby i przebiegi. Podobno nie trzeba się nim już przejmować, nie jest już na problematycznym łańcuchu, tylko na pasku itd. Pożyjemy, zobaczymy. Generalnie nie przejmuję się takimi rzeczami, jak się auto będzie psuć, sprzedam i kupię inne.
          A ruszyło mnie nie przecieranie się plastiku ale to, że robią ze mnie idiotę twierdząc, że nie umiem zapinać pasów i wysyłając na kurs. :evil: Jeśli żal im 70 zł na wymianę tej osłony to niech przynajmniej znajdą jakieś sensowne wytłumaczenie. Wszyscy, którym się przeciera, nie umieją korzystać z pasów? Przecież to się kupy nie trzyma.

          Komentarz


          • #55
            Grad77, po pas sięgasz prawą, czy lewą ręką? Jak lewą to masz taki właśnie efekt.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #56
              Jako że trochę obycia z klientami już mam, to takiej bezpardonowej odpowiedzi jak ty, nie dostaję się bez powodu. Albo konsultant był idiotą który chcę stracić pracę, albo zostałeś skategoryzowany jako klient-oszołom. Bo sorki, ale można powiedzieć komuś w miły sposób że jest idiotą, a nie wysyłać go na kurs co już wręcz gwarantuje utratę klienta. Co do tych 70zł, może sam element tyle kosztuję ale roboczogodzina już nie. Dodatkowo formalności bo pewnie mieliby to robić na gwarancji i już masz kwotę kilkukrotnie większą.

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez Grad77
                A ruszyło mnie nie przecieranie się plastiku ale to, że robią ze mnie idiotę twierdząc, że nie umiem zapinać pasów i wysyłając na kurs.
                Generalnie to jakoś dziwnie zapinasz ten pas skoro Ci się w tak przeciera, sprawdzałem sposób zapinania pasów i za chiny nie chce pas dotknąć tego rejonu. Zapinam oczywiście prawą ręką na miejscu kierowcy. Żebym sięgał lewą po pas to musiałbym trochę się porozciągać :szeroki_usmiech
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #58
                  Czyli podsumowując robimy to Panowie prawą ręką i nie ciągniemy za bardzo)). Tak poważnie u mnie po roku eksploatacji i 13k km jest minimalny ślad, prawie nie do zauważenia.

                  Komentarz


                  • #59
                    Grad77, wyślij do ASO linka z tym tematem....i zobaczą sobie fotki z pierwszej strony. Bo niedługo to plastik się skończy i zacznie "ciąć" materiał....
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez Enriquez
                      Grad77, po pas sięgasz prawą, czy lewą ręką? Jak lewą to masz taki właśnie efekt.
                      Ciekawe pytanie, nigdy się nie zastanawiałem, robię to odruchowo. Ale chyba zapinam prawą, z lekką pomocą lewej. Jutro się muszę skupić i sprawdzić. W każdym razie w każdym aucie zawsze pewnie zapinałem tak samo i nic takiego się nie działo. Poza tym, nawet jeśli ktoś zapina lewą, to przecież instrukcja obsługi O3 tego nie zabrania, chyba że coś przeoczyłem.

                      Komentarz


                      • #61
                        heh, oby drzwi i szyby nie zaczął przecinać
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz


                        • #62
                          u Ironik, to już materiał tuż, tuż...
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz


                          • #63
                            Zamieszczone przez piotrek_os
                            Grad77, wyślij do ASO linka z tym tematem....i zobaczą sobie fotki z pierwszej strony. Bo niedługo to plastik się skończy i zacznie "ciąć" materiał....
                            Wysłałem już dawno, nie tylko do ASO ale też do Poznania. Także uważajcie co piszecie, jesteście pod obserwacją

                            Komentarz


                            • #64
                              Zamieszczone przez Grad77
                              Także uważajcie co piszecie, jesteście pod obserwacją
                              to jakościowo niech wrócą do 01 :diabelski_usmiech jak inżynier projektował....., a obecnego księgowego niech pogonią :diabelski_usmiech
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz


                              • #65
                                Witam.

                                Sprawdziłem u siebie:
                                samochód ma przejechane niewiele ponad 7000 km i tez jest takie przetarcie!
                                U mnie musi ono powstawać podczas zapinania pasów (przy wyciąganiu pasa przed siebie), bo podczas jazdy już z zapiętymi pasami, pas nie dotyka osłony z żadnej strony. Tak czy inaczej to jakiś bubel!!! Sam przy okazji zgłoszę to w Skodzie, zobaczę co oni na to.

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                  u Ironik, to już materiał tuż, tuż...
                                  Jaki materiał :shock: :shock:
                                  Przecież w O III nie tylko boczki są plastikowe, słupki też
                                  To jest plastik przypominający materiał

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Za mną około 18 tysięcy na liczniku i żadnych przetarć ani po stronie kierowcy, ani po pasażera...
                                    Pzdr
                                    Pzdr, Fredy
                                    Silnik w mojej O3 smaruje olej

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Zamieszczone przez Chris11
                                      Tak naprawdę Skoda może nawet nie wiedzieć, że części plastikowe, które dostaje są gorszej jakości.
                                      Wystarczy, że producent plastiku odejmie kilka gramów materiału/zmieni skład/proporcję itp., co będzie kompletnie niezauważalne w procesie produkcji auta, a efekt może być jak na powyższych zdjęciach.
                                      Gdyby coś takiego zrobił wyleciałby z listy dostawców lub wymieniłby na własny koszt na zgodne z rysunkiem technicznym i składem chemicznym.
                                      Za chwilę, któś napisze ze jak dostawca zmieni skład/proporcję/materiał w oponach, poduszkach powietrznych, okładzinach hamulcowych itd bez wiedzu producenta to producent sie nie skapnie.
                                      Kontroe są przeprowadzane przez producenta części i producenta samochodu i to dość często.
                                      Pamiętajmy, że za bezpieczeństwo produktu odpowiada producent smochodu i to On bierze pełna odpowiedzialnosć za to, że samochód jest bezpieczny dla użytkownika.

                                      Grad77 posadź kogoś na tylnym siedzeniu z komórką i nagraj cały proces zapinania pasów (tu zgodzę się z forumowiczami, że należy to robić prawą ręką i nie tłumacz mi, że nie jest to opisane w instrukcji obsługi, bo tam też nie jest napisane, że kierowca w autach z kierownica po lewej stronie powinien wsiadać przez lewe drzwi a nie przez prawe pasażera) i zaobserwuj w którym momencie pas ociera się o plastik.
                                      Fotel kierowcy, kierownica, i pasy powinny byc ustawione tak jak nakazują tego przepisy a
                                      nie tak jak Tobie wygodnie, bo wygodnie to możesz siedzieć w domu w fotelu. Sorry ale jak czytam Twoje wpisy, że robisz to tak jak tobie wygodnie to zastanawiam się czy też jeździsz tak jak tobie jest wygodnie a nie zgodnie z przepisami.

                                      Nie będę tu odnosił się do sytuacji sposobu obsługi klienta, bo znam tylko opis kolegi Grad77, ale jeżeli tak faktycznie było to ja bez przeprosin na piśmie bym nie wyszedł.
                                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Zamieszczone przez kecaj
                                        Gdyby coś takiego zrobił wyleciałby z listy dostawców lub wymieniłby na własny koszt na zgodne z rysunkiem technicznym i składem chemicznym.
                                        No i tak też się stanie zakładając, że ktoś mu to udowodni, co być może ma miejsce teraz, jeśli Skoda dostanie części do analizy.

                                        Zamieszczone przez kecaj
                                        Za chwilę, któś napisze ze jak dostawca zmieni skład/proporcję/materiał w oponach, poduszkach powietrznych, okładzinach hamulcowych itd bez wiedzu producenta to producent sie nie skapnie.
                                        tak, bo...

                                        Zamieszczone przez kecaj
                                        Kontroe są przeprowadzane [...] producenta samochodu i to dość często.
                                        ...coś takiego nie ma miejsca.
                                        Jeśli Skoda produkuje 1000 aut dziennie, to nie ma fizycznej możliwości by zbadać KAŻDĄ część z dostawy. Producent części np. w jednym dniu wyprodukuje 1000 tapicerek, to na następny dzień produkuje kolejną partię 1000 tapicerek. I jest to już nowa dostawa, która może się różnić od poprzedniej, bo np. w międzyczasie była przerwa, zmiana, itp.
                                        W tej sytuacji labolatorium w Skodzie musiałoby nieprzerwanie badać tysiące części: od śrubek i opasek zaciskowych, przez tapicerki, na felgach kończąc.
                                        Dostawca kontroluje wysyłane części, a Skoda robi to właśnie w takich przypadkach - kiedy dostanie sygnał.
                                        Oczywiście zdarzają się rutynowe kontrole części, ale nie wszystkich i nie codziennie.

                                        Zamieszczone przez kecaj
                                        Pamiętajmy, że za bezpieczeństwo produktu odpowiada producent smochodu i to On bierze pełna odpowiedzialnosć za to, że samochód jest bezpieczny dla użytkownika.
                                        Tak, ale jeśli w toku postępowania udowodni, że np. poduszka powietrzna nie zadziałała z winy producenta poduszki, to owy producent pociągany jest do odpowiedzialności.
                                        Oczywiście, żaden klient nie będzie się zastanawiał, czy poddostawca X w zakładach w centrum Chin dał dupy montując poduchę, tylko będzie miał pretensje do całego koncernu Skody... I to całkiem naturalnie oczywiście.
                                        Ale jednak czasami warto się zastanowić, czy to zawsze producent auta jest winny całemu złu.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez Chris11
                                          Zamieszczone przez kecaj
                                          Kontroe są przeprowadzane [...] producenta samochodu i to dość często.
                                          ...coś takiego nie ma miejsca.
                                          J
                                          Zdziwiłbyś się nawet jak często. Pamiętaj, że O3 to auto MQB i części są wspólne w wielu przypadkach dla wielu modeli z koncernu VW, Skoda nie musi sprawdzać wszystkiego sama i to dokładnie. Czasami jest to tylko test twardości czy prównanie ze wzorcem, dopiero potem jak coś nie gra lub podpada zleca sie dalszą analizę.
                                          Cały proces produkcji opiera sie na "zaufaniu", że dostawca wywiaże się z umowy w sposób należyty.
                                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Nie od czasów MQB części są wspólne dla wielu modeli.
                                            Do dzisiaj nowe VW potrafią mieć dokładnie te same detale co 15 lat temu.

                                            Sam sobie odpowiedziałeś... Proces polega na "zaufaniu". Dopiero jak się coś spieprzy to zleca się analizy.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Problem może występować w zależności od kąta wyciągania pasów. Myślę, że jeśli fotel jest mocno wysunięty do przodu i podniesiony do góry, może to sprzyjać wycieraniu się krawędzi z plastiku. A że nawet w 15-letnich autach nikt się z tym nie spotkał? Gdy czasy są ciężkie TAK JEST!
                                              Ps. Czy wyobrażacie sobie taką partyzantkę na poziomie zaworów, rozrządu czy turbiny? Obyście nie musieli jej zobaczyć na własne oczy.

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                My fotel mamy zawsze na samym dole. Tak nam pasuje.
                                                Ja siedzę dosyć blisko kierownicy. Żona sporo dalej. No i się wyciera. Trudno tu znaleźć jakąś zależność. Niezależnie od ustawienia wycierać się nie powinno.

                                                [ Dodano: Sro 25 Lut, 15 17:41 ]
                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                No i tak też się stanie zakładając, że ktoś mu to udowodni, co być może ma miejsce teraz, jeśli Skoda dostanie części do analizy.
                                                Raczej się tego nie spodziewaj.
                                                Decyzję podjęto na podstawie zdjęć i koniec tematu. Nikt niczego nie będzie analizował.

                                                [ Dodano: Sro 25 Lut, 15 17:51 ]
                                                Zamieszczone przez kecaj
                                                Grad77 posadź kogoś na tylnym siedzeniu z komórką i nagraj cały proces zapinania pasów (tu zgodzę się z forumowiczami, że należy to robić prawą ręką i nie tłumacz mi, że nie jest to opisane w instrukcji obsługi, bo tam też nie jest napisane, że kierowca w autach z kierownica po lewej stronie powinien wsiadać przez lewe drzwi a nie przez prawe pasażera) i zaobserwuj w którym momencie pas ociera się o plastik.
                                                Fotel kierowcy, kierownica, i pasy powinny byc ustawione tak jak nakazują tego przepisy a
                                                nie tak jak Tobie wygodnie, bo wygodnie to możesz siedzieć w domu w fotelu. Sorry ale jak czytam Twoje wpisy, że robisz to tak jak tobie wygodnie to zastanawiam się czy też jeździsz tak jak tobie jest wygodnie a nie zgodnie z przepisami.
                                                Jeśli chodzi o ustawienia fotela, kierownicy, pasów to nie wiem, o jakie przepisy chodzi, ale pewnie się nie znam Wydawało mi się zawsze, że przepisy w tej kwestii mówią tylko, że mam obowiązek używania pasów. Przepisy raczej nie mówią też o tym, którą ręką mam sięgać po pas. Instrukcja O3 też nie mówi. Ja sięgam raczej prawą - chyba mam prawo? Żona jest leworęczna, więc pewnie sięga lewą (od razu mówię, że pewności nie mam) - też ma prawo. Ja ustawiam fotel bliżej kierownicy, bo mam stosunkowo krótkie nogi i ręce. Ona z kolei ma "lepsze warunki" więc ustawia fotel dalej. To chyba nie jest nic złego. Jeśli chodzi o tzw. zasady bezpiecznego używania pasów, to je znam i pasy zapinam zawsze tak, żeby część barkowa przebiegała mniej więcej przez środek barku, nigdy przez szyję. Nikt nie będzie mi kazał pozycjonować pasa wyżej, bo mam go wtedy na szyi. A to ani wygodne, ani przede wszystkim bezpieczne nie jest. Nikt nie powinien też na podstawie kilku zdjęć twierdzić, że niewłaściwie użytkuję pasy. Uważam, że konstrukcja auta (w tym przypadku pasów i tych nieszczęsnych osłon słupka) powinna być uniwersalna, dostosowana do każdego użytkownika. I niezależnie od ustawienia fotela, kierownicy czy pasów - nic takiego się nie powinno dziać. Takie jest moje zdanie, oczywiście każdy ma prawo mieć inne.
                                                W załączeniu fotka z passata (3 lata, 150 000 km). Nic się nie przeciera, ale jak widać konstrukcja jest zupełnie inna. To czarne "coś", po czym jeździ pas, jest zdecydowanie bardziej na wierzchu, a osłona odpowiednio wyprofilowana. I problemu niet.


                                                [ Dodano: Sro 25 Lut, 15 18:09 ]
                                                Sorry ale jak czytam Twoje wpisy, że robisz to tak jak tobie wygodnie to zastanawiam się czy też jeździsz tak jak tobie jest wygodnie a nie zgodnie z przepisami.
                                                A jeśli chodzi o to, jak jeżdżę, to oczywiście tak jak każdy Skodziarz w berecie czyli ostrożnie i pomaluśku
                                                A tak serio to niezbyt wolno, ale raczej rozsądnie i bezpiecznie. W życiu dostałem 1 mandat, a prawko mam już od ładnych paru lat.

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Dzisiaj podczas zapinania pasów zaobserwowałem i faktycznie pas ociera o tą osłonę w momencie zapinania pasów - zapinam pas lewą ręką. Podejrzewam że osoby wyższe mające fotel cofnięty zdecydowanie dalej tego efektu nie będą miały w takim stopniu jak osoby niższego wzrostu.
                                                  Ale nie zmienia to faktu że jest to błąd wykonania tego elementu, powinien być tak skonstruowany aby w pełnym zakresie regulacji fotela pas pracował swobodnie.
                                                  jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Teraz już wiesz dlaczego się wściekłem kiedy zaczęto mi wmawiać, że niewłaściwie korzystam z pasów. :evil:

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X