Rzucilem okiem u siebie przy czyszczeniu dzis.. 9tys km, 2 miesiace (i jeden dzien ) i sladow zero. Jezeli zlobi sie przy zapinaniu pasow, to dopadnie mnie to pewnie po gwarancji, jako ze wiekszosc to dlugie trasy, gdzie robie po 300-400km bez wysiadania/przerwy..
Wada fabryczna Octavii 3?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez Grad77Gdyby Skodzie zależało na wyjaśnieniu tematu...
Nie winą producenta jest, że serwisy i centrala w naszym kraju pracują w taki sposób, że wolą zbywać klienta.
A szykowało się w rodzinie kupno kolejnej O3, były też przymiarki do nowego superba, to przecież już niedługo. Ale po takiej akcji - never!
[ Dodano: Wto 24 Lut, 15 20:44 ]
Zamieszczone przez krzyzakpRzucilem okiem u siebie przy czyszczeniu dzis.. 9tys km, 2 miesiace (i jeden dzien ) i sladow zero. Jezeli zlobi sie przy zapinaniu pasow, to dopadnie mnie to pewnie po gwarancji, jako ze wiekszosc to dlugie trasy, gdzie robie po 300-400km bez wysiadania/przerwy..
A jaki masz kolor wnętrza? Skoro RS, to pewnie wnętrze czarne? Bo tak się zastanawiam, czy to nie jest jakiś trop? Miałem ostatnio okazję zobaczyć kilka egzemplarzy z czarnym wnętrzem i w nich się nic nie działo. Może czarne plastiki są twardsze, odporniejsze na tarcie niż szare czy beżowe?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez irekkSorki, ale ruszyło cię przecieranie się plastiku, ale silnik z taką opinią i taką trwałością jak opisują media już nie?
A ruszyło mnie nie przecieranie się plastiku ale to, że robią ze mnie idiotę twierdząc, że nie umiem zapinać pasów i wysyłając na kurs. :evil: Jeśli żal im 70 zł na wymianę tej osłony to niech przynajmniej znajdą jakieś sensowne wytłumaczenie. Wszyscy, którym się przeciera, nie umieją korzystać z pasów? Przecież to się kupy nie trzyma.
Komentarz
-
-
Jako że trochę obycia z klientami już mam, to takiej bezpardonowej odpowiedzi jak ty, nie dostaję się bez powodu. Albo konsultant był idiotą który chcę stracić pracę, albo zostałeś skategoryzowany jako klient-oszołom. Bo sorki, ale można powiedzieć komuś w miły sposób że jest idiotą, a nie wysyłać go na kurs co już wręcz gwarantuje utratę klienta. Co do tych 70zł, może sam element tyle kosztuję ale roboczogodzina już nie. Dodatkowo formalności bo pewnie mieliby to robić na gwarancji i już masz kwotę kilkukrotnie większą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grad77A ruszyło mnie nie przecieranie się plastiku ale to, że robią ze mnie idiotę twierdząc, że nie umiem zapinać pasów i wysyłając na kurs.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezGrad77, po pas sięgasz prawą, czy lewą ręką? Jak lewą to masz taki właśnie efekt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osGrad77, wyślij do ASO linka z tym tematem....i zobaczą sobie fotki z pierwszej strony. Bo niedługo to plastik się skończy i zacznie "ciąć" materiał....
Komentarz
-
-
Witam.
Sprawdziłem u siebie:
samochód ma przejechane niewiele ponad 7000 km i tez jest takie przetarcie!
U mnie musi ono powstawać podczas zapinania pasów (przy wyciąganiu pasa przed siebie), bo podczas jazdy już z zapiętymi pasami, pas nie dotyka osłony z żadnej strony. Tak czy inaczej to jakiś bubel!!! Sam przy okazji zgłoszę to w Skodzie, zobaczę co oni na to.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Tak naprawdę Skoda może nawet nie wiedzieć, że części plastikowe, które dostaje są gorszej jakości.
Wystarczy, że producent plastiku odejmie kilka gramów materiału/zmieni skład/proporcję itp., co będzie kompletnie niezauważalne w procesie produkcji auta, a efekt może być jak na powyższych zdjęciach.
Za chwilę, któś napisze ze jak dostawca zmieni skład/proporcję/materiał w oponach, poduszkach powietrznych, okładzinach hamulcowych itd bez wiedzu producenta to producent sie nie skapnie.
Kontroe są przeprowadzane przez producenta części i producenta samochodu i to dość często.
Pamiętajmy, że za bezpieczeństwo produktu odpowiada producent smochodu i to On bierze pełna odpowiedzialnosć za to, że samochód jest bezpieczny dla użytkownika.
Grad77 posadź kogoś na tylnym siedzeniu z komórką i nagraj cały proces zapinania pasów (tu zgodzę się z forumowiczami, że należy to robić prawą ręką i nie tłumacz mi, że nie jest to opisane w instrukcji obsługi, bo tam też nie jest napisane, że kierowca w autach z kierownica po lewej stronie powinien wsiadać przez lewe drzwi a nie przez prawe pasażera) i zaobserwuj w którym momencie pas ociera się o plastik.
Fotel kierowcy, kierownica, i pasy powinny byc ustawione tak jak nakazują tego przepisy a
nie tak jak Tobie wygodnie, bo wygodnie to możesz siedzieć w domu w fotelu. Sorry ale jak czytam Twoje wpisy, że robisz to tak jak tobie wygodnie to zastanawiam się czy też jeździsz tak jak tobie jest wygodnie a nie zgodnie z przepisami.
Nie będę tu odnosił się do sytuacji sposobu obsługi klienta, bo znam tylko opis kolegi Grad77, ale jeżeli tak faktycznie było to ja bez przeprosin na piśmie bym nie wyszedł.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajGdyby coś takiego zrobił wyleciałby z listy dostawców lub wymieniłby na własny koszt na zgodne z rysunkiem technicznym i składem chemicznym.
Zamieszczone przez kecajZa chwilę, któś napisze ze jak dostawca zmieni skład/proporcję/materiał w oponach, poduszkach powietrznych, okładzinach hamulcowych itd bez wiedzu producenta to producent sie nie skapnie.
Zamieszczone przez kecajKontroe są przeprowadzane [...] producenta samochodu i to dość często.
Jeśli Skoda produkuje 1000 aut dziennie, to nie ma fizycznej możliwości by zbadać KAŻDĄ część z dostawy. Producent części np. w jednym dniu wyprodukuje 1000 tapicerek, to na następny dzień produkuje kolejną partię 1000 tapicerek. I jest to już nowa dostawa, która może się różnić od poprzedniej, bo np. w międzyczasie była przerwa, zmiana, itp.
W tej sytuacji labolatorium w Skodzie musiałoby nieprzerwanie badać tysiące części: od śrubek i opasek zaciskowych, przez tapicerki, na felgach kończąc.
Dostawca kontroluje wysyłane części, a Skoda robi to właśnie w takich przypadkach - kiedy dostanie sygnał.
Oczywiście zdarzają się rutynowe kontrole części, ale nie wszystkich i nie codziennie.
Zamieszczone przez kecajPamiętajmy, że za bezpieczeństwo produktu odpowiada producent smochodu i to On bierze pełna odpowiedzialnosć za to, że samochód jest bezpieczny dla użytkownika.
Oczywiście, żaden klient nie będzie się zastanawiał, czy poddostawca X w zakładach w centrum Chin dał dupy montując poduchę, tylko będzie miał pretensje do całego koncernu Skody... I to całkiem naturalnie oczywiście.
Ale jednak czasami warto się zastanowić, czy to zawsze producent auta jest winny całemu złu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez kecajKontroe są przeprowadzane [...] producenta samochodu i to dość często.
J
Cały proces produkcji opiera sie na "zaufaniu", że dostawca wywiaże się z umowy w sposób należyty.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Problem może występować w zależności od kąta wyciągania pasów. Myślę, że jeśli fotel jest mocno wysunięty do przodu i podniesiony do góry, może to sprzyjać wycieraniu się krawędzi z plastiku. A że nawet w 15-letnich autach nikt się z tym nie spotkał? Gdy czasy są ciężkie TAK JEST!
Ps. Czy wyobrażacie sobie taką partyzantkę na poziomie zaworów, rozrządu czy turbiny? Obyście nie musieli jej zobaczyć na własne oczy.
Komentarz
-
-
My fotel mamy zawsze na samym dole. Tak nam pasuje.
Ja siedzę dosyć blisko kierownicy. Żona sporo dalej. No i się wyciera. Trudno tu znaleźć jakąś zależność. Niezależnie od ustawienia wycierać się nie powinno.
[ Dodano: Sro 25 Lut, 15 17:41 ]
Zamieszczone przez Chris11No i tak też się stanie zakładając, że ktoś mu to udowodni, co być może ma miejsce teraz, jeśli Skoda dostanie części do analizy.
Decyzję podjęto na podstawie zdjęć i koniec tematu. Nikt niczego nie będzie analizował.
[ Dodano: Sro 25 Lut, 15 17:51 ]
Zamieszczone przez kecajGrad77 posadź kogoś na tylnym siedzeniu z komórką i nagraj cały proces zapinania pasów (tu zgodzę się z forumowiczami, że należy to robić prawą ręką i nie tłumacz mi, że nie jest to opisane w instrukcji obsługi, bo tam też nie jest napisane, że kierowca w autach z kierownica po lewej stronie powinien wsiadać przez lewe drzwi a nie przez prawe pasażera) i zaobserwuj w którym momencie pas ociera się o plastik.
Fotel kierowcy, kierownica, i pasy powinny byc ustawione tak jak nakazują tego przepisy a
nie tak jak Tobie wygodnie, bo wygodnie to możesz siedzieć w domu w fotelu. Sorry ale jak czytam Twoje wpisy, że robisz to tak jak tobie wygodnie to zastanawiam się czy też jeździsz tak jak tobie jest wygodnie a nie zgodnie z przepisami.
W załączeniu fotka z passata (3 lata, 150 000 km). Nic się nie przeciera, ale jak widać konstrukcja jest zupełnie inna. To czarne "coś", po czym jeździ pas, jest zdecydowanie bardziej na wierzchu, a osłona odpowiednio wyprofilowana. I problemu niet.
[ Dodano: Sro 25 Lut, 15 18:09 ]
Sorry ale jak czytam Twoje wpisy, że robisz to tak jak tobie wygodnie to zastanawiam się czy też jeździsz tak jak tobie jest wygodnie a nie zgodnie z przepisami.
A tak serio to niezbyt wolno, ale raczej rozsądnie i bezpiecznie. W życiu dostałem 1 mandat, a prawko mam już od ładnych paru lat.
Komentarz
-
-
Dzisiaj podczas zapinania pasów zaobserwowałem i faktycznie pas ociera o tą osłonę w momencie zapinania pasów - zapinam pas lewą ręką. Podejrzewam że osoby wyższe mające fotel cofnięty zdecydowanie dalej tego efektu nie będą miały w takim stopniu jak osoby niższego wzrostu.
Ale nie zmienia to faktu że jest to błąd wykonania tego elementu, powinien być tak skonstruowany aby w pełnym zakresie regulacji fotela pas pracował swobodnie.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
Komentarz