Mam na pokładzie Motula. Rozmawiałem z kilkoma osobami i polecały go w ciemno. Za 4 tysiące km znowu mam wymianę i zaleję Motula. No chyba że Naver napisze jakieś rewelacje o swoim
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Czy ktoś już testował u siebie Total Quartz Ineo Longlife 0w30 (504/507)? Mogę mieć w dobrej cenie. Aprobatę VW ma więc..... Co sądzicie na temat oliwy od Totala?
Poczytalem troche tego wątku zamówiłem sobie do superba 2 fl 1.4 tsi oraz Yeti od ojca Motula 0W40 xmax w Prochoice myślę ze bede zadowolony wymiana w marcu.
Prośba do ekspertów o propozycje oleju do 1.8 TSI CDAA
Założenia:
- w miarę łatwa dostępność oleju tak aby uniknąć wałka
- lepkość oleju 5W40 lub 0W40
- budżet do 250zł /5L - jak będzie jakiś olej z nano cząsteczkami uranu po którym odlecę kurakiem na Marsa to 300zł tez może być
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
No a ja mam takie pytanie do kolegów znawców w temacie:
1,8 tsi CDAA po remoncie... zalewane olejami 0w40
przed remontem popijało ok 2 litrów/1000 km, po remoncie też trochę popija, choć w porównaniu z tym co było, to niewiele...
W czym rzecz ?
Na takich olejach jak Liqui Moly 0w40, czy Motul 0w40 popija ok. 0,1 - 0,15 l /1000 km przy czym temperatura robocza silnika najczęściej sięga ok 107 - 108 stopni C
Zalałem ostatnio Rawenol 0w40 i co ciekawe, temperatura robocza znacznie spadła, rzadko przekracza 100 stopni, ale za to zużycie oleju wzrosło do 0,2 - 0,25 l/1000 km...
W związku z tym pytanie: co lepiej ?
Prośba do ekspertów o propozycje oleju do 1.8 TSI CDAA
Założenia:
- w miarę łatwa dostępność oleju tak aby uniknąć wałka
- lepkość oleju 5W40 lub 0W40
- budżet do 250zł /5L - jak będzie jakiś olej z nano cząsteczkami uranu po którym odlecę kurakiem na Marsa to 300zł tez może być
moim zdaniem millers trident 5w40
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Na takich olejach jak Liqui Moly 0w40, czy Motul 0w40 popija ok. 0,1 - 0,15 l /1000 km przy czym temperatura robocza silnika najczęściej sięga ok 107 - 108 stopni C
Zalałem ostatnio Rawenol 0w40 i co ciekawe, temperatura robocza znacznie spadła, rzadko przekracza 100 stopni, ale za to zużycie oleju wzrosło do 0,2 - 0,25 l/1000 km..
Jeśli silnik pobiera 2-3 litrów oleju na 15tyskm po remoncie to nie szukał bym winy w oleju tylko w silniku.
Czy nie ma jakichś wycieków lub innych nieszczelności może turbina, popychacze itp? Może podczas remontu poszło coś nie tak. Jak wygląda pobór oleju w innych 1.8Tsi po takich "remontach"?
leonn, po remoncie te silniki nie powinny pobierać, ale spotkałem się z kilkoma przypadkami że pobierają ok 0,1 - 0,15 l /1000 km nawet po "fachowym" remoncie wykonanym w ASO, także nie przejmowałem się takim zużyciem przez 3 lata... ale po wymianie na Ravenol 0w40 to zużycie znacząco wzrosło, za to temperatura pracy znacząco spadła... dlatego mam myślówkę...
Tak czy owak, dzięki za odpowiedź, będę szukał przyczyny...
Na zdjęciach 2 i 3 widać przewód, któy odchodzi od miejsca gdzie jest korek wlewu oleju i nie jest to spasowane z częścią pod nim. Jak widać nieco oleju tam jest dookoła. Pytanie czy tak być powinno? Czy nie powoduje to, że olej wydostaje się poza wnętrze silnika? Pozostałe fragmenty wokół korka również są nieco "naolejone", ale wydaje mi się że jest to normalne.
to chyba nie zeszło tylko pynkło. Raczej trzeba zmienić całą rurkę.
Miałem tak w O I - 1.6 w podobnym miejscu - odpowietrzenie, czy odprowadzenie oparów (takie coś) - też rurka była do wymiany. Trzeba było wymyć trochę okolicę w silniku, bo olejem zapaprało.
Komentarz