Jest to w bardzo dużej mierze artykuł oparty na niemieckim AŚ. Tam od jakiegoś czasu już jest głośno i kłopotach z TSI. Konsumenci w Niemczech się nawet wstępnie szykują do pozwu zbiorowego przeciw VW. Można oczywiście sprawę bagatelizować i wmawiać sobie jaka to technologia TSI jest niezawodna, ale to wolna wola każdego z Nas. Po drugie nie wszyscy o wszystkim piszą na forum i pamiętajcie, że stosunkowo % użytkowników forum/forów do użytkowników aut jest bardzo mały.
1.2 TSI vs 1.4 TSI vs 1.8 TSI = czeskie porownanie
Zwiń
X
-
eaglemirek, wielkie dzięki... w sumie to nic nowego nie napisali... jakbym się miał czepiać to w sumie nie chodzi o problem z downsizingiem tylko o kiepskie przejście VW na łańcuszki.
Zamieszczone przez iFi[
Poza tym okaże się finalnie, że dotyczy to silników z początków produkcji i niekoniecznie ze skody a poza tym to będą przytoczone wady pozbierane z różnych modeli :/Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
mogliby Ci niemieccy klienci pozwac VW i wygrac. Moze by przestal testowac produkty na klientach...
ps. prawie kupilem jakis czas temu uzywanego Superba II 1.8 TSI... ale poniewaz silnik po odpaleniu brzmial jakby to byl stary diesel... dalem sobie spokoj. Teraz wyczytalem z tego artykulu, ze slusznie...
i badz tu czlowieku madry... chcesz kupic samochod nowy, albo zaledwie 3-4 letnie a tu sie okazuje, ze w kazdej chwili moze sie w...srac. I zamiast spokoju sumienia i poczucia ze mozna do auta wsiasc i pojechac chocby do Portugalii, czlowiek czuje sie jakby jezdzil z odbezpieczonym granatem w kieszeni... w kazdej chwili moze sie rozpieprzyc...
nic to. i tak pewnie skoncze na ktoryms z tych silnikow tsi.... :twisted:
Komentarz
-
-
Zorr, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=30
Ja tam nie jestem pewien, czy problem rozrządu w 1.8 TSI został już ogarnięty. Ostatnia modyfikacja napinacza do marzec 2012. Może będą kolejne, kto wie. Narazie mam gwarancję do 60kkm, więc w razie czego SAP będzie finansował ewentualną awarięO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aryNarazie mam gwarancję do 60kkm, więc w razie czego SAP będzie finansował ewentualną awarię
PS Co do napinaczy, łańcuszków to podejrzewam, iż każda zmiana zmniejszała ilość problemów, może być tak, iż są to już marginalne problemy, które VW pragnie ostatecznie wyeliminować.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Najzabawniejsze, że w temacie 1.2 TSI najwięcej do powiedzenia mają posiadacze 1.4 MPI.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
test15510, niczego nowego się nie dowiesz. Część z nas jest zadowolona, część czuje się oszukana. Pewnie śledzisz wątek n/t rozrządu 1.4 tsi ;-)
W moim odczuciu parametry silnika rewelacyjne - cicho, dynamicznie i pali około litra mniej niż 1.4 75km jaki miałem w fabii. Konkretne wartości spalania niewiele Ci powiedzą - miasto miastu nierówne, różny styl jazdy. Ja na trasie mam 5.5 - 6 l/100 ale staram się nie płacić mandatów i nie mam cb radia.
Wada to bardzo wolne nagrzewanie silnika zimą. Mam grzane fotele ale trochę żałuję, że nie dołożyłem do webasto.
Komentarz
-
-
krzysn, dzięki za podsumowanie!!! A jak jest ze spalaniem jak jedziesz na autostradzie, powiedzmy 150 km/h? Bo ja dużo jeżdżę po autostradach i ekpresówkach z taką prędkością.
BTW, jestem przeciwnikiem grzanych siedzeń - chrońmy jajka.Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez test15510A jak jest ze spalaniem jak jedziesz na autostradzie, powiedzmy 150 km/h?
Przełożę to inaczej. Do 2500obr/min pali mało - relatywnie, powyżej tej wartości zaczynają się spalania rzędu 8.5l/100km bez specjalnego zwalniania przyspieszania...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez test15510BTW, jestem przeciwnikiem grzanych siedzeń - chrońmy jajka.
Nie wiem, ile pali przy tej prędkości. Jeździłem parę razy około 140 na odcinku około 80 kilometrów autostradą A1 ale był to tylko fragment dłuższej trasy ok 600km. Średnia z całej podróży to tak jak Ci napisałem.
Obroty przy takiej prędkości mam chyba niższe, dsg ma 7 biegów.
Komentarz
-
-
test15510, wpadaj w czwartek na poznańskiego spota to sobie posłuchasz jak pracuje 1.4tsi przy okazji możemy obgadać to i owo :!: bo tu przy każdej okazji większość tematów zmierza do porównywania ile komu pali i czemu tak mało albo dużo :diabelski_usmiech :lol:SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Wojtas_Poznań, dobra propozycja, bym się dowiedział na żywo od doświadczonych użytkowników, chętnie bym przyjechał, i nawet miałbym blisko, niestety w czwartek muszę siedzieć w domu z dzieckiem, bo żona w delegacji. A nie jechałeś do Strykowa, Wawy lub Berlina autostradą by móc to wiedzieć???Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańbo tu przy każdej okazji większość tematów zmierza do porównywania ile komu pali i czemu tak mało albo dużo
A jak jest ze spalaniem jak jedziesz na autostradzie, powiedzmy 150 km/h? Bo ja dużo jeżdżę po autostradach i ekpresówkach z taką prędkością.
ciężko inaczej odpowiedzieć niż pisząc ile komu pali :P
[ Dodano: Wto 05 Lut, 13 14:02 ]
Zamieszczone przez test15510A nie jechałeś do Strykowa, Wawy lub Berlina autostradą by móc to wiedzieć???
Autostrady na tempomacie 140km/h.
Pod berlinem obwodnica 80km/h przes spoory kawałek czasu. Dodatkowo kręcenie się trochę po drogach zwykłych zgodnie z przepisami...
Gdyby była tylko autostrada spokojnie wyszło by 7.5-8 litrów.
[ Dodano: Wto 05 Lut, 13 14:04 ]
Jeszcze jedna sugestia... Jeśli szukasz samochodu na prędkości autostradowe i sporo nimi jeździsz to moim zdaniem 1.4 TSI jest średnim wyborem.
Obroty przy 140km/h nie są ekstremalnie wysokie więc nie jest jakoś bardzo głośno, ale jeśli chcesz jeździć relatywnie oszczędnie to niestety tutaj nic nie ugrasz.
Poza tym przy tych prędkościach mocy zaczyna już trochę brakować gdybyś naglę chciał wyrwać do przodu...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysnZamieszczone przez test15510BTW, jestem przeciwnikiem grzanych siedzeń - chrońmy jajka.Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...
mój szkodnik
Komentarz
-
-
iFi, dzięuję za informacje. A jaki silnik jest dla Ciebie lepszym wyborem niż 1.4 TSI?
Masz na myśli TDI?
Mam bardzo dobre doświadczenia z silnikiem 1.6 TDI 102 KM, zwłaszcza w Golfie combi, jeździ się wspaniale, oszczędnie i dynamicznie, ale w tej chwili Octavia diesel będzie dla mnie za droga. Chodzi o to, że niedługo będę jeździł do rodziny w trasę 1000 km (łącznie w obie strony) miał 800 km dróg ekspresowych i autostrad, nie chciałbym, żeby taki wyjazd robił się strasznie drogi.
Na autostradzie nie mam potrzeby nagle wyrywać do przodu, tu się jedzie spokojnie, jednostajnie, wyprzedza ze znacznie większą i bez strachu przy wyprzedzaniu tira, żeby szybko wyprzedzić i się schować. Moc jest potrzebna na jednojezdniowych dwukierunkowych drogach krajowych. Ale kraj rozbudowuje sieć autostrad i tu aż tak nie jest to już super potrzebne, by mieć mega przyspieszenie.Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez test15510Mam bardzo dobre doświadczenia z silnikiem 1.6 TDI 102 KM, zwłaszcza w Golfie combi, jeździ się wspaniale, oszczędnie i dynamicznie, ale w tej chwili Octavia diesel będzie dla mnie za droga. Chodzi o to, że niedługo będę jeździł do rodziny w trasę 1000 km (łącznie w obie strony) miał 800 km dróg ekspresowych i autostrad, nie chciałbym, żeby taki wyjazd robił się strasznie drogi.
czy żeby jeździć gdzieś do rodziny trzeba zamieniać golfa 1.6 tdi kombii, z którego jest się zadowolonym, na nową Octę ? :twisted:SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Wojtas,taka sytuacja, obecnie mam Caddy z takim samym silnikiem, ale wkrótce będę zmieniał, no i tu octa jest kandydatem
[ Dodano: Wto 05 Lut, 13 21:42 ]
A w ogóle, to przejechałem się dzisiaj takim O2 1.2 TSI.
Wrażenia:
- przyspieszenie bardzo dobre, ale do 5-ki głośno przy wyprzedzaniu
- na 6-ce przyspieszenie kiepskie, ale ciszej
- czuć, że silnik jest mocno żyłowany, on po prostu wyje
- z powyższego powodu czuję, że jeździć się będzie super, ale może pojawią się awarie za to wyżyłowanie?
- to nie ma związku z silnikiem, bardzo czułe zawieszenie (!!!). Na każdej nierówności drogi mną trzęsło. W moim Caddy nierówności drogi są lepiej wytłumione. Wy też tak macie???
- i teraz najlepsze: jechałem kilkadziesiąt km autostradą 140-150 km/h i kilka km po mieście ale szybko. Na autostradzie, jak trzymałem nogę na gazie, to komputer spalanie chwilowe pokazywał powyżej 15, spalanie średnie zaś wykazał 6,8 (przy uwzględnieniu, że miernik był wyzerowany przed podróżą). What the f***???Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez test15510iFi, dzięuję za informacje. A jaki silnik jest dla Ciebie lepszym wyborem niż 1.4 TSI?
Jeśli było by to tak jak teraz robię ponad 30kkm rocznie ale były by to odcinki autostradowe to wziął bym 2.0 TDI w wersji 110 koni.
To wszystko oczywiście z założeniem, że dysponuje kaską na taki zakup.
Wszystko zależy jak będziesz korzystał z samochodu... jakie roczne przebiegi ile z tego przebiegu to trasy po autostradach itp...
Zamieszczone przez test15510i teraz najlepsze: jechałem kilkadziesiąt km autostradą 140-150 km/h i kilka km po mieście ale szybko. Na autostradzie, jak trzymałem nogę na gazie, to komputer spalanie chwilowe pokazywał powyżej 15, spalanie średnie zaś wykazał 6,8 (przy uwzględnieniu, że miernik był wyzerowany przed podróżą). What the f***???
Komentarz
-
Komentarz