Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rok z Bagien
    L&K
    • 2010
    • 1172

    Zamieszczone przez ketivv
    od początku nie jest ani kompaktem ani "typową" klasą średnią
    zawsze była autem przerośniętym i dlatego stała się tak popularna

    Octavia nie jest ani jednym ani drugim i taka była od OI i jest po OIII (choć w tym przypadku jest coraz bliżej klasy wyżej)

    I tu się w pełni zgadzam.

    Męczy mnie już czytanie o tych klasach, konkurentach, tańszych materiałach, krzywych boczkach itp.

    Samochód się kupuje pod własne potrzeby, wymagania, marzenia i możliwości. Pier...lić klasy. Pasi Ci O III z 1.8 Tsi i chcesz ściganta ? Zrób program na ponad 200 Km, glebę, 19 stki i zapi...laj.

    Chcesz, tak jak ja, Scouta z prześwitem o 40 mm większym niż ori z 2 litrowym dieslem i 4x4 ? To kupuj, rób program, dawaj "czołgowe" fele i naprzód.

    Dla mnie taka O III Kombi (4x4, być może Scout, być może DSG) jest konkurentem dla używanego Mitsubishi Pajero, nad którym myślę.

    No i co ? Jak się te klasy mają do siebie ?

    Komentarz

    • Ferd
      Rider
      • 2011
      • 320

      marlej108

      Hehe, dobra jesli uznamy ze O3 to faktycznie auto klasy sredniej to pozostaje nam tylko nastepnie stwierdzic, ze JEST TO JEDNO Z NAJMNIEJSZYCH AUT KLASY SREDNIEJ, WYKONANYCH Z NAJGORSZYCH MATERIAŁÓW I Z NAJPRYMITYWNIEJSZYM ZAWIESZENIEM TYLNYM W TEJ KLASIE. JEDYNA JEGO ZALETA TO W TYM WYPADKU CENA, KTÓRA REKOMPENSUJE NIEWYMAGAJĄCYM UŻYTKOWNIKOM GORSZĄ JAKOŚĆ ORAZ KOMFORT PROWADZENIA AUTA.
      Racja, Święte Słowa.

      O3 jako konkurent Superba, Mondeo, C5, Laguny, Optimy, i40, Passata, Insygni, Malibu, 508 czy Avensisa wypada szczerze mowiac beznadziejnie.
      Racja, Święte Słowa. Co Niemcy i Czesi myślą, że ludzie sa tacy durni i będą się dawać robić w bambuko. Octavia samochodem klasy średniej - toż to ściema tysiąclecia w motoryzacji :diabelski_usmiech

      Wiec z ta klasa srednia to chyba nie bardzo. No chyba ze klasa srednia dla biedakow, ktorzy chca kupic taniej i sie potem podniecac ze maja klase srednia.
      Racja, Święte Słowa.

      Marlej 108 to bardzo mądry i myślący gość.

      Komentarz

      • t271828
        Elegance
        • 2008
        • 928

        Zamieszczone przez Coke
        astrą 3 która ma nawalone przycisków tak że nie idzie sie ogarnąć w tym do tego 1.4T 140 KM ma osiągi słabe bo 9.8 s do 100 zmierzone a 1.4 tsi 140 koni w nowej octavii ma 8.4 s do 100.
        Tak tyle, ze ten 1.4 mozna teraz kupic za 64 tys. z fabryczna instalacja LPG

        Komentarz

        • Ferd
          Rider
          • 2011
          • 320

          Zamieszczone przez t271828
          Zamieszczone przez Coke
          astrą 3 która ma nawalone przycisków tak że nie idzie sie ogarnąć w tym do tego 1.4T 140 KM ma osiągi słabe bo 9.8 s do 100 zmierzone a 1.4 tsi 140 koni w nowej octavii ma 8.4 s do 100.
          Tak tyle, ze ten 1.4 mozna teraz kupic za 64 tys. z fabryczna instalacja LPG
          I to są argumenty mądrego, myślącego i racjonalnego człowieka , a nie pryszczatego, zakompleksionego....ŚCIGANTA :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            Zamieszczone przez marlej108
            O3 jako konkurent Superba, Mondeo, C5, Laguny, Optimy, i40, Passata, Insygni, Malibu, 508 czy Avensisa wypada szczerze mowiac beznadziejnie.
            Jak mogą dwa samochody tego samego producenta konkurować ze sobą w tej samej klasie? To jest bez sensu.
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • Alonzo_
              RS
              • 2009
              • 2460
              • Hyundai

              Zamieszczone przez Seed
              ZA "Auto Świat" nr 14/2013:
              "Poprzednie dwie generacje Octavii zaliczano do klasy kompaktowej. Najnowsza znacznie urosła i obecnie aspiruje do średniej, zwłaszcza że w ofercie Skody pojawił sie niedawno Rapid - typowy przedstawiciel segmentu C. By rozwiać wątpliwości w sprawie przynależności modelu do danej klasy, zapytaliśmy u źródła. Oto odpowiedź: Jest to samochód klasy średniej, dostępny w cenie auta kompaktowego. Stanowi idealną propozycję dla wymagających klientów, którzy oczekują od pojazdu tego, co najlepsze - stwierdził Frank Welsch, człowiek zarządu Skody odpowiedzialny za rozwój techniczny."

              Wyjdz na przeciw tym tezom Panie Alonzo! Wyzywam Cię!
              Poważnie? Mam jeszcze coś od siebie dodawać? Chłopaki chyba jasno i wyraźnie napisali co to za średnia z O3. Nie tylko ja jak widać zdaje sobie sprawę jaki z O3 jest średniak.
              A z tym co tu przytoczyłeś Seed nie da sie dyskutować. Bo gdy producent tak sobie napisał to my musimy traktować to jako niepodważalny argument za? Jeszcze za jakim źródłem...jak zawsze obiektywny AS. A bo to pierwszy raz się wmawia nam pewne rzeczy aby tylko produkt sprzedać? Proszę cię.
              I tak każdej reklamie/marketingowcom wierzysz?
              Przeczytaj jeszcze parę razy to co zacytowałeś, ze zrozumieniem, a załapiesz dlaczego takie rzeczy wygadują szefowie Skody a za nimi Ty.
              ....."popełnili" 2 auta w klasie kompakt, jeden budżetowy ale z przy wysoką wg mnie ceną , drugi - jak zawsze było gabarytami lekko wychodzący ponad nią ten - jak najbardziej tu pasujący. I teraz trzeba klientowi jakoś wmówić sens tego bezsensu żeby nie okazło sie że jeden z tych kompaktów jest zwyczajnie niepotrzebny...
              Markietingowy bełkot bełkotem a jak to wyjdzie rynek/klienci zweryfikują.
              Seed, proszę Cie nie odbieraj moich słów jako krytykę O3. Pisałem po oględzinach swoje zdanie , nawet odszczekałem co nieco, myślę ze starałem sie nie być złośliwy i nie znęcałem sie nad duperelami , które (bo np twarde) w ogóle w eksploatacji nie miałyby dla mnie znaczenia. Nie mam nic do O3. Jakoś mogłaby być lepsza ale bez przesady, jest poprawnie.
              Powtórzę pewnie, ale wg mnie ktoś nawdychał sie tam nie tych ziół co trzeba i jak O3 w kompaktach miała i ma szeroki wachlarz zalet i jest prymuseem w gabarytach bo już w wykonaniu i materiałach nie tak jednoznacznie tak w średnikach NIE MA CO SZUKAĆ.
              Ale nie dlatego że tam nie pasuje wymiarami, są mniej obszerne - zwłaszcza wewnątrz - auta w tej klasie ale po prostu O3 w średniakach nie ma wg mnie argumentów aby zwycięsko powalczyć z konkurencją. Bo ani wymiarami, ani ceną ani jakością.....
              Jak marlej napisał. Lepiej walczy się mając argumenty i mocną broń w ręce i wygrywać niż stać gołym pod ścianą i czekać na ciosy bez możliwości obrony licząc że w końcu ktoś ślepy i głuchy na argumenty kupi te paplaninę.
              Tym bardziej że octavia zawsze była wyrośniętym kompaktem, zawsze to było akcentowane i zawsze to był bardzo mocny argument za. A w średniej jest superb- też wyrośnięty średniak - tak jak skoda to właśnie często robiła i to była 100% skuteczna strategia.
              I to co piszą sobie Panowie z zarządu , wg mnie przykładem jak nie powinno sie ratować jednego produktu bez sensu zmieniając miejsce drugiego - ważniejszego dla firmy , mającego grono zwolenników i mnóstwo zalet w klasie w której dotychczas np u nas rzadził. To jest strzałem w stopę bo jakie O3 ma "asy" żeby walczyć z typowymi sredniakami? Chyba jedynie cena dla wersji 1,2 i 1,4 ...ale konkurencja takie silniki sprzedaje ( jeśli ma w ogóle) marginalnie. Także tego nie liczę. A w typowych silnikach i wersjach wyposażenia dla średniej - tych które większość klientów wybiera - cena niejednokrotnie już nie jest asem skody. Więc pytam sie co ma klienta przekonać że O3 w cenie średniaka jest rzeczywiście wartym tej kasy średniakiem?
              (zakładamy, że tenże klient nie jest fanatykiem marki, pojeździł autami typowymi dla klasy średniej i potrafi to ze sobą porównać)

              Podpowiesz?

              Zamieszczone przez marlej108
              Ps.3 blad Skody polega na tym, ze wypuscili wczesniej Rapida a potem Octavie III. Teraz kazdy mowi, ze Octa wyglada jak Rapid. Gdyby zrobili odwrotnie - najpierw nowa Octa - potem Rapid, to wszyscy by mowili, ze Rapid wyglada jak mniejsza Octa :-) A tak za chwile jak wyjdzie Superb FL, to wszyscy beda mowili ze wyglada z przodu jak Rapid XL :-)
              Podpisuje się pod tym i zgadzam na 108%

              Też to kiedyś pisałem. Drugi błąd, a w zasadzie pierwszy - podstawowy, patrząc na kolejność błędów przy nowych konstrukcjach Skody jak dla mnie.

              Zamieszczone przez Mihau
              Zamieszczone przez marlej108
              O3 jako konkurent Superba, Mondeo, C5, Laguny, Optimy, i40, Passata, Insygni, Malibu, 508 czy Avensisa wypada szczerze mowiac beznadziejnie.
              Jak mogą dwa samochody tego samego producenta konkurować ze sobą w tej samej klasie? To jest bez sensu.
              Właśnie skoda ma z tym problem j/w pisałem. Albo Rapid i Octa w kompaktach albo Octa i Superb w średniakach ...cudują teraz patrząc jaką wersję na danym rynku da się ludziom wcisknąć....

              Pozdro

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                I to mówią Polacy? Wierzyć mi się nie chce... Nie chce wrzucać wszystkich do jednego worka, ale zdawało mi się do tej pory, ze każdy ma świadomość, ze dla znakomitej WIEKSZOSCI (żeby mi potem ktoś nie przytaczał poszczególnych przypadków) ludzi w tym kraju pierwszym i podstawowym kryterium jest cena albo tzw. stosunek ceny do jakości. Wiec nie przekonuje mnie argument, ze bycie najgorszym i najtańszym autem w swojej klasie (albo taki marketing Skody) wyjdzie Octavio na zle sam z siebie :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  Maicroft, mogę się spytać kolegi , ale wydaje mi się że wziął golasa na jesieni za 140... , albo coś mylę.. . co prawda były tylko w jednym kolorze ..
                  bardzo lubię skórę , ale takim :golasem" chyba bym dał radę pojeździć , choć nie lubię tego typu aut to przyznam że taką nówką jeździło mi sie przyjemnie..
                  oczywiście poza skórą ma w zasadzie prawie wszystko co potrzeba taki golas..


                  Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                  i mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć że moje RS-ka z włączonym dogrzewaniem elektrycznym grzeje sie dużo szybciej do 90 stopni niz to całe TSI
                  również twierdze że jak na benzynę to 1.4tsi się wolno nagrzewa , przynajmniej w golfie VI. chodzi mi o normalną miejską powolną jazdę.
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • Majowy
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 215

                    fernando i właśnie jak zaczniesz porównywać ten parametr cena/jakość, to O3 wcale nie wypada tak rewelacyjnie. Jak już kilka razy wcześniej pisałem w roku 2009, przy wchodzeniu O3FL na rynek nie było innych modeli w których ten parametr był na poziomie O2. To był (a właściwie jest) poprawnie wykonany - duży - samochód rodzinny. I przede wszystkim tani w eksploatacji. Jako użytkownik jestem z niego bardzo zadowolony i dlatego naturalnym wyborem przy szukaniu następcy jest O3.

                    Ale przez te trzy, cztery lata na rynek weszła cała gama nowych modeli, które mocno poprawiły wykonanie wnętrza, wygląd zewnętrzny itd. I teraz mamy znacznie większy wybór i znacznie większą konkurencję. I na chwilę obecną O3 już nie jest tak konkurencyjny jak kilka lat temu. A na dodatek sam stworzył sobie konkurencję w postacji Rapida. Wprowadzenie wersji 1,8 4x4 z DSG to wyraźny krok w stronę samochodów z klasy średniej, jednak wystarczy pojeździć choć chwilę jednym z tych pojazdów żeby znaleźć wiele mankamentów O3.

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      wg "skodowskiej" klasyfikacji Rapid i OIII wzajemnie nie konkurują to całkiem odrębne 2 "skodowskie" klasy

                      Komentarz

                      • radekgw
                        L&K
                        • 2010
                        • 1182

                        No nie temat klas powrocil, wracamy do szkoly. Chłopaki na prawde tyle czasu tracic na gadanie o klasach?? Pozniej nie mozna odnalezc normalnych tekstow o tym jak ktos juz uzytkowal albo cos wartosciowego napisal o nowej o3.
                        Kto z was kupujac auto myslal tymi kategoriami, chodzi mi o klase ??
                        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                        Komentarz

                        • Alonzo_
                          RS
                          • 2009
                          • 2460
                          • Hyundai

                          Zamieszczone przez ketivv
                          wg "skodowskiej" klasyfikacji Rapid i OIII wzajemnie nie konkurują to całkiem odrębne 2 "skodowskie" klasy
                          I tyle w temacie chyba. A każdy niech wierzy lub nie w to co mu wciskają ludzie od marketingu. Albo niech ma to gdzieś i kupuje swoimi kryteriami i czuje się zadowolony. O to w sumie chodzi.

                          Komentarz

                          • fernando
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1890

                            Majowy, zależy, jak na to spojrzysz. Moim zdaniem relacja cena/jakosc w przypadku o3 wypada nieźle w odniesieniu do tańszych wersji wyposazeniowo-silnikowych... Dla ludzi, którzy chcą mieć jak najwięcej za jak najmniej, a 105 koni uważają za wystarczajaca moc do takiego auta, o3 za te 70 tysięcy może w tej właśnie kategorii wydawać się atrakcyjna propozycja :idea: Co innego w przypadku ludzi, którzy maja wyższe wymagania - 2.0tdi + dsg z paroma dodatkami (i ciągle takimi samymi plastikowymi boczkami) za 120 tysiecy to slaby zart :?

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              Zamieszczone przez fernando
                              którzy maja wyższe wymagania - 2.0tdi + dsg z paroma dodatkami (i ciągle takimi samymi plastikowymi boczkami) za 120 tysiecy to slaby zart
                              wcale nie aż taki żart, co innego za takie pieniądze w zbliżonej konfiguracji ?

                              Komentarz

                              • rowerek
                                Rider
                                • 2010
                                • 449

                                Zamieszczone przez ketivv
                                wcale nie aż taki żart, co innego za takie pieniądze w zbliżonej konfiguracji ?
                                Daleko nie szukając. Passat 2.0tdi 140KM DSG comfortline + pakiet 990 + pakiet Komfort za 123 tys. i masz prawdziwą klasę średnią z bi-xenonem, kessy, elektryczną roletą tylnej szyby, czujniki przód tył i wieloma bajerami, które są już w serii.

                                Komentarz

                                • parasite
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1368

                                  Ja tam liczę, że za kilka miesięcy będą niezłe upusty na OIII

                                  Tak BTW. Skoda wchodzi chyba też do innej branży :P


                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz

                                  • ketivv
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1155

                                    Nowa Octavia Elegance 2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 KM) 6-biegowa automatyczna DSG
                                    Wyposażenie opcjonalne
                                    KESSY – bezkluczykowy system obsługi samochodu 1 500 zł
                                    Light Assistant z czujnikiem deszczu (COMING HOME, LEAVING HOME, TUNNEL LIGHT) 700 zł
                                    Przednie reflektory przeciwmgłowe "Black" z funkcją CORNER 550 zł
                                    Reflektory bi-ksenonowe + AFS z LED z funkcją dynamicznego oświetlania zakrętów wraz ze spryskiwaczami reflektorów przednich 4 200 zł
                                    Cena 107 000 zł

                                    123-107=16 16/107 to w zaokrągleniu 15% więcej
                                    do tego różnica w cenie ubezpieczenia powiedzmy tylko w pierwszym roku
                                    - VW Passat - Pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych - stawka 3,3% 4 064,61
                                    - OIII -OC/AC/NNW/Assistance/ZK wofercie ©KODA Finance w wysokości 1 900 zł
                                    na okrągło 4-1,9 - 2,1 tanej
                                    i tak na wejściu 16+2,1 =18,1 tys zł taniej auto + ubezpieczenie w pierwszym roku
                                    a przecież nie każdy potrzebuje
                                    Zamieszczone przez rowerek
                                    masz prawdziwą klasę średnią
                                    niektórym to serdecznie lata, chcą mieć funkcjonalne auto w rozsądnej cenie
                                    obecnie chyba do OIII można dostać pakiet Skoa Life Plus za 0 zł a to w VW kosztuje +dodatkowo 3,5 tys zł, wtedy różnica w zrasta do 21,6 tys zł
                                    21,6/107 tj. 20% różnica w stosunku do przedstawionej OIII 1/5 wartości

                                    [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 13:03 ]
                                    Zamieszczone przez parasite
                                    Tak BTW. Skoda wchodzi chyba też do innej branży
                                    ©KODA TRANSPORTATION a.s. http://skoda.cz/cs/

                                    Komentarz

                                    • gruto
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1262
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      podajcie mi adres zaprzyjaźnionej strony superba - wyskakuje mi parę :shock:

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        ketivv, ja bym wziął za te pieniądze audi a3 lub a4 na mniejszym wypasie... Wiadomo, są ludzie, którzy znowu powiedzą, ze a3 jest za małe, ale to wtedy juz lepiej superba wziąć (dla mnie ciągle za duży jednak, a octa 3 wychodzi za drogo).

                                        Komentarz

                                        • rowerek
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 449

                                          Zamieszczone przez fernando
                                          a4 na mniejszym wypasie...
                                          Mniejszy wypas w przypadku A4 w zbliżonej cenie (do tych wspomnianych wyżej 120 tys. bo za 107 to się nowego nie dostanie. No i nie mówię o jakichś wyprzedażach rocznika) oznacza absolutny brak wypasu i silnik 1.8tfsi 120KM. Nawet podgrzewanych lusterek nie ma w standardzie. Elektryczne szyby, centralny zamek i jednostrefowa automatyczna klima to cały 'wypas'... Ale fakt, przyciski i pokrętła chodzą przyjemniej :P

                                          Komentarz

                                          • ketivv
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1155

                                            Ja to widzę tak jeśli szukasz A3 to nie jest dla ciebie alternatywą OIII
                                            to zarówno dwie "różne" marki jak i dwa różne auta - różne światy ;-)

                                            Komentarz

                                            • Majowy
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 215

                                              ketivv, porównywanie cenowe O3 do Passata nie ma sensu. VW zawsze był uważany za najdroży w swojej klasie (i znowu te klasy - ale inaczej się nie da). Przecież nawet Golf jest droższy niż O3.

                                              Ale porównaj O3 do aut spoza grupy VW:

                                              - Hyudai I40 Comfort Plus 1,7 CRDi (136KM) - cena 105900 + automat 5000 = 110900, reszta wyposażenia jest już w serii dla tej wersji.

                                              - Mazda 6 2,0i (165KM) SkyEnergy - niestety diesel ma poj pow. 2,0 i wyższą akcyzę 106700 zł z manualem i 114700 z automatem. Wyposażenie jeszcze dużo wyższe niż wymieniłeś.

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                który z nich ma skrzynie typu "DSG" ?
                                                bo tego ze zwykłym automatem nie ma co porównywać
                                                do tego jakie są realne ceny transakcji w Maździe a jakie w Skodzie ?

                                                \
                                                Zamieszczone przez Majowy
                                                - Mazda 6 2,0i (165KM) SkyEnergy - niestety diesel ma poj pow. 2,0 i wyższą akcyzę
                                                no to porównajmy benzynę ;-)

                                                Nowa Octavia 1.8 TSI 132 kW
                                                (180 KM) 7-biegowa
                                                automatyczna DSG
                                                Model Nowa Octavia
                                                Wyposazenie Elegance
                                                Silnik 1.8 TSI 132 kW (180 KM) 7-biegowa
                                                automatyczna DSG
                                                Wnetrze Czarny
                                                Kolor Biel Candy Niemetalizowany - 0 zł
                                                Cena: 99 800 zł

                                                Wyposażenie opcjonalne
                                                Light Assistant z czujnikiem deszczu (COMING HOME, LEAVING HOME, TUNNEL LIGHT) 700 zł
                                                Przednie reflektory przeciwmgłowe "Black" z funkcją CORNER 550 zł
                                                Reflektory bi-ksenonowe + AFS z LED z funkcją dynamicznego oświetlania zakrętów wraz ze spryskiwaczami reflektorów przednich 4 200 zł
                                                Wyposażenie standardowe
                                                Nadwozie Lusterka zewnętrzne i klamki drzwi w kolorze nadwozia
                                                Obręcze kół ze stopów lekkich TERON 7Jx17"
                                                Opony 225/45 R17 91W
                                                Zestaw naprawczy do kół
                                                Wnętrze Czteroramienna kierownica PUR; przycisk zwalniający hamulec ręczny - chromowany
                                                Gałka dźwigni zmiany biegów z plakietką
                                                Skórzana dźwignia hamulca ręcznego
                                                Bezpieczeństwo, funkcjonalność, komfort 2 lampki do czytania z przodu i oświetlenie części pasażerskiej z tyłu
                                                Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem (SAFE system, 2 składane kluczyki)
                                                Czerwone światła bezpieczeństwa w drzwiach przednich (z lampkami)
                                                Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
                                                Dodatkowe 4 głośniki z tyłu
                                                Dwutonowy sygnał dźwiękowy
                                                ESP
                                                Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
                                                Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne z podświetleniem wokół drzwi
                                                Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem
                                                Fotel kierowcy z regulacją wysokości
                                                Gniazdo 12 V w komorze bagażnika (bez zapalniczki)
                                                Gniazdo MDI (USB i Aux In)
                                                HHC - System wspomagania ruszania pod wzniesienia
                                                Hamulce tarczowe tylnych kół (Geomet D)
                                                Klimatyzacja Climatronic (dwustrefowa, AQS)
                                                Konsola centralna
                                                Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy
                                                Lusterko wsteczne z czujnikiem deszczu
                                                Manualna regulacja pod lędźwie foteli przednich
                                                Napęd CD oraz wejście na kartę SD
                                                Obsługa radia i telefonu
                                                Oświetlenie przestrzeni bagażowej - 1 lampka
                                                Poduszka kolanowa kierowcy
                                                Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu
                                                Podłokietnik z przodu Jumbo Box
                                                Przyciemniane szyby
                                                Przygotowanie pod telefon GSM (bez obsługi głosowej)
                                                Reflektory halogenowe
                                                Schowek na okulary
                                                Siedzisko kanapy nieskładane, opacie kanapy składane 60:40 ze składanym podłokietnikiem i przejściem do bagażnika
                                                Spryskiwacze reflektorów przednich
                                                Sygnalizacja niezapiętych pasów kierowcy i wszystkich pasażerów
                                                Tempomat
                                                Uchwyty Isofix na zewnętrznych miejscach kanapy
                                                Wycieraczki przedniej szyby AERO z regulacją częstotliwości pracy
                                                Wykończenie wnętrza - Elegance
                                                Wyświetlacz Maxi-DOT
                                                Zamykany schowek pod fotelem pasażera
                                                Światła do jazdy dziennej DAY-LIGHT
                                                Światła przeciwmgłowe

                                                99800 zł to cena za to auto wg cennika a dobrze wiemy, że w Skodzie to dopiero punkt wyjścia do niezłych negocjacji

                                                cały czas porównujecie OIII do auta "o klasę wyżej" u konkurencji :-)

                                                Komentarz

                                                • rowerek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 449

                                                  Dobrze, niech będzie coś 'klasowej konkurencji':
                                                  Opel Astra IV sedan Executive 1.6 turbo 180KM automat - 93 250 zł (manual 5 tys. taniej)
                                                  Opcje:
                                                  -Pakiet Top Cosmo - 5 800 zł
                                                  -Zintegrowany portal telefonu komórkowego 3 - 700 zł
                                                  Wyposażenie (włączając pakiety):
                                                  Nadwozie
                                                  Funkcja opóźnionego wyłączania oświetlenia „Door-to-door"
                                                  Lampy przeciwmgielne z tyłu
                                                  Antena dachowa typu „płetwa rekina” z anteną dywersyfikującą na szybie
                                                  Czujnik deszczu
                                                  Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
                                                  Reflektory bi-ksenonowe z systemem AFL
                                                  Antena dachowa typu „płetwa rekina” z anteną dywersyfikującą na szybie
                                                  Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia z chromowaną listwą ozdobną
                                                  Chromowane zewnętrzne listwy dookoła okien
                                                  Reflektory przeciwmgielne
                                                  Światła do jazdy dziennej typu LED
                                                  Osłona końcówki rury wydechowej
                                                  Nakładki ozdobne na wewnętrzne progi drzwi przednich, z napisem „Opel”
                                                  Wnętrze
                                                  Dodatkowe oświetlenie na konsoli centralnej
                                                  Dodatkowe przyłącza w komorze akumulatora
                                                  System automatycznego sterowania światłami drogowymi
                                                  Układ automatycznego poziomowania reflektorów
                                                  Światłoczułe lusterko wewnętrzne (automatycznie przyciemniane)
                                                  Elektrycznie sterowane szyby tylne
                                                  Aktywne zagłówki foteli przednich
                                                  Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera
                                                  Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie
                                                  Oświetlenie wnętrza z lampkami do czytania z przodu
                                                  Zaczepy Isofix w oparciach tylnych zewnętrznych siedzeń
                                                  Zagłówek środkowego tylnego siedzenia
                                                  Oświetlenie wnętrza kabiny, przód i tył
                                                  Tempomat
                                                  Nawiewy powietrza w drugim rzędzie siedzeń
                                                  Podłokietnik z tyłu z otworem na długie przedmioty
                                                  Kolumna kierownicy z możliwością regulacji nachylenia i długości
                                                  Komfortowe fotele przednie
                                                  Ręczna regulacja wysokości fotela kierowcy
                                                  Kierownica trójramienna pokryta skórą z przyciskami sterowania
                                                  Zestaw wskaźników w kolorze czarnym z półprzezroczystymi obwódkami
                                                  Panel centralny i listwy na drzwiach dwkolorowe "Liquid Palladium / Ruthenium Metalic"
                                                  Przesłona słoneczna kierowcy z kieszenią i lusterkiem podświetlanym
                                                  Elektrycznie sterowane szyby z przodu
                                                  Tylna kanapa dzielona w proporcji 40/60
                                                  Podłokietnik ze schowkiem między fotelami przednimi
                                                  Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa, z automatycznym czujnikiem recyrkulacji
                                                  Syst. informacyjne
                                                  Przyciski sterowania na kierownicy
                                                  7-głośnikowy system audio Premium
                                                  Karta SD (1GB) z mapami Polski, Litwy, Łotwy i Estonii
                                                  Radio 600 NAVI
                                                  Wyświetlacz kolorowy 7"
                                                  Złącze AUX-in
                                                  Komputer pokładowy
                                                  Zintegrowany portal telefonu komórkowego 3
                                                  Wyświetlacz informacyjny graficzny między tarczami wskaźników (zastępuje wyświetlacz graficzny dla pewnych opcji)
                                                  Bezpieczeństwo
                                                  Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z systemem Traction Control
                                                  Poduszki czołowe i boczne kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe
                                                  System automatycznego sterowania światłami z czujnikiem oświetlenia (tunelowym)
                                                  Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
                                                  System przypominania o zapięciu pasa bezpieczeństwa kierowcy
                                                  Jeden kluczyk składany
                                                  Trzypunktowy pas bezpieczeństwa na tylnym środkowym siedzeniu
                                                  Pojedynczy sygnał klaksonu
                                                  Czujniki parkowania, przód i tył
                                                  Zestaw naprawczy do opon
                                                  Układ wspomagania ruszania na pochyłościach (HSA)
                                                  Koła
                                                  Felgi aluminiowe 17”
                                                  Felgi aluminiowe 17x7, wieloramienne

                                                  Cena ostateczna: 99 750 zł

                                                  Także jak widać przy takim samym wyposażeniu (a nawet gorszym bo Astra ma navi) Octavia nie jest jakoś szczególnie konkurencyjną ofertą. No i w Oplu też da się sporo utargować.

                                                  Komentarz

                                                  • ketivv
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1155

                                                    tak wracamy do problemu jak kategoryzować OIII ;-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...