Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fernando
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1890

    Zamieszczone przez rowerek
    fernando napisał/a:
    a4 na mniejszym wypasie...

    Mniejszy wypas w przypadku A4 w zbliżonej cenie (do tych wspomnianych wyżej 120 tys. bo za 107 to się nowego nie dostanie. No i nie mówię o jakichś wyprzedażach rocznika) oznacza absolutny brak wypasu i silnik 1.8tfsi 120KM. Nawet podgrzewanych lusterek nie ma w standardzie. Elektryczne szyby, centralny zamek i jednostrefowa automatyczna klima to cały 'wypas'... Ale fakt, przyciski i pokrętła chodzą przyjemniej :P
    Ok, te 8 tysięcy trzeba dołożyć do wyjściowych 120 tysi do A4 Prime Edition, ale masz tam 1.8 TFSI 170KM (czyli w serii może być i 200KM), podgrzewane lusterka, klimę 3-strefową (w O3 tego nigdy nie będziesz miał), czujnik deszczu i zmierzchu, ksenon+LED jako dzienne, system parkowania, KOLOROWY MAXI-DOT, kiera w skórze... Dla mnie nie jest to golas, a przy tym jednak jakości nie da się porównać do Octavii.

    Zamieszczone przez ketivv
    Ja to widzę tak jeśli szukasz A3 to nie jest dla ciebie alternatywą OIII
    to zarówno dwie "różne" marki jak i dwa różne auta - różne światy ;-)
    Załóżmy, że szukam porządnego samochodu z przyzwoitym wyposażeniem, ale nie za dużego... Różne marki, różne auta, różne światy, ale cena bardziej podobna, niż bym sobie to wyobrażał :roll:

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Nie wiem jak Astra 4, ale Astra 3 byla mniejsza i duzo tandetniej wykonana niz Octavia 2. A jezdzilem taka przez chwile. Serwis tez wcale nie byl tani :twisted: 1.9cdti 120KM palil tyle co BKD z DSG o mocy 170KM.

      Musze pomacac nowa Astre :szeroki_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Alonzo_
        RS
        • 2009
        • 2460
        • Hyundai

        Teraz przez 50 stron będziemy konfigurować i porównywać :wink:
        OK, każdy niech sobie gada co chce, ja mam zdanie takie a nie inne i za tym sporo argumentów, a tu zostałem wyzwany to napisałem ....po raz n-ty to samo :wink:
        Z indywidualnego podejścia jeśli dla kogoś pasek albo SII jest za duży , a chce tbezyne i dobrego automata to to są dla mnie argumenty, z którymi nie polemizuje i tu wydanie 90 koła na octe - OK. Bo np w focusie jest dobry ecoboost i podobno też fajna powershift ale przy O3 jest zbyt mały a wygląd kwestia gustu i tu dla tej konfiguracji może nie być nic lepszego i wydanie takiej kasy na O3 ma sens.
        Subiektywnie 100 kółek za O3 wg mnie .....chyba tylko firmowe auto kupując sobie od szefa w określonym budżecie. Za swoje ja tego bym nie zrobił ale to może dlatego , ze podobają mi się typowe średniaki. IMO

        Zamieszczone przez Maicroft
        Nie wiem jak Astra 4, ale Astra 3 byla mniejsza i duzo tandetniej wykonana niz Octavia 2.
        Tak jak jak mówisz...tak było w O2 i Astrze 3 - obydwa u mnie były/są jeżdzone.
        Ale to jak wyżej napisał jeden z kolegów było. Teraz konkurencja się mocno poprawiła, a Skoda już nikogo nie dystansuje jak to robiła O2 6-8 lat temu

        Komentarz

        • rowerek
          Rider
          • 2010
          • 449

          Zamieszczone przez fernando
          Ok, te 8 tysięcy trzeba dołożyć do wyjściowych 120 tysi do A4 Prime Edition, ale masz tam 1.8 TFSI 170KM (czyli w serii może być i 200KM), podgrzewane lusterka, klimę 3-strefową (w O3 tego nigdy nie będziesz miał), czujnik deszczu i zmierzchu, ksenon+LED jako dzienne, system parkowania, KOLOROWY MAXI-DOT, kiera w skórze... Dla mnie nie jest to golas, a przy tym jednak jakości nie da się porównać do Octavii.
          Zwracam honor, zupełnie nie wiedziałem, że w A4 jest "Prime Line" Pamiętam, że był w starym A3 jak wchodził już nowy model, taka 'edycja pożegnalna' :P
          W takiej sytuacji A4 to bardzo sympatyczna opcja dla kogoś kto nie szuka super dużego auta :wink:

          Komentarz

          • Majowy
            Ambiente
            • 2013
            • 215

            Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem Skody. Lubię moje O2 Kombi, świetnie mi się nim jeździ i chciałem w przyszłym roku zamienić O2 na O3. I tu pojawia się owo ale...

            Bo obecnie cena wersji 2,0TDI Elegance z wyposażeniem które mam i dodaniu jakichś 5000 tys. do wersji Kombi oscyluje wokół ceny za jaką kupowałem auto w 2009r. Ale zamiast więcej otrzymuję mniej. Belkę z tyłu, zamiast wielowahacza i tandetny plastyk na drzwiach. A powinno być odwrotnie, więcej za to samo, a co najmniej nie mniej...
            I to najbardziej boli...

            Komentarz

            • gruto
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1265
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              czytam ten wątek , i powiem tylko tyle że eleganca superba combi 170 w dieslu + hak , sportowe zawieszenie , elektryczna klapa , sound system , sunset , i paket FRESH który ma masę dodatków ...zrobiono mi cenę 110 tyś - chyba nie ma o czym dyskutować
              oczywiście 2013

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                Zamieszczone przez Majowy
                Belkę z tyłu, zamiast wielowahacza i tandetny plastyk na drzwiach. A powinno być odwrotnie, więcej za to samo, a co najmniej nie mniej...
                I to najbardziej boli...
                Majowy, dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że w 2.0 TDI już masz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, plastik zostaje ten sam, zmienia się tylko kolor :wink:

                Komentarz

                • Octavianos
                  L&K
                  • 2010
                  • 1130

                  Zamieszczone przez fernando
                  Zamieszczone przez Majowy
                  Belkę z tyłu, zamiast wielowahacza i tandetny plastyk na drzwiach. A powinno być odwrotnie, więcej za to samo, a co najmniej nie mniej...
                  I to najbardziej boli...
                  Majowy, dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że w 2.0 TDI już masz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, plastik zostaje ten sam, zmienia się tylko kolor :wink:
                  no to się mylisz kolego, wielowahacz jest tylko od 180KM wzwyż oraz 4x4 i CNG na rynek czeski, bo u nas takiego wynalazku nie będzie.
                  SIMPLY CLEVER
                  Wiesz co dobre :-)

                  Moja Maszyna
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez Octavianos
                    Zamieszczone przez fernando
                    Zamieszczone przez Majowy
                    Belkę z tyłu, zamiast wielowahacza i tandetny plastyk na drzwiach. A powinno być odwrotnie, więcej za to samo, a co najmniej nie mniej...
                    I to najbardziej boli...
                    Majowy, dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że w 2.0 TDI już masz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, plastik zostaje ten sam, zmienia się tylko kolor :wink:
                    no to się mylisz kolego, wielowahacz jest tylko od 180KM wzwyż oraz 4x4 i CNG na rynek czeski, bo u nas takiego wynalazku nie będzie.
                    i bardzo dobrze, po co kapelusznikowi wielowahacz przy emeryckiej jeździe, później będzie narzekanie na koszty eksploatacji takiego zawieszenia :lol:
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • Octavianos
                      L&K
                      • 2010
                      • 1130

                      Zamieszczone przez piramida
                      Zamieszczone przez Octavianos
                      Zamieszczone przez fernando
                      Zamieszczone przez Majowy
                      Belkę z tyłu, zamiast wielowahacza i tandetny plastyk na drzwiach. A powinno być odwrotnie, więcej za to samo, a co najmniej nie mniej...
                      I to najbardziej boli...
                      Majowy, dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że w 2.0 TDI już masz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, plastik zostaje ten sam, zmienia się tylko kolor :wink:
                      no to się mylisz kolego, wielowahacz jest tylko od 180KM wzwyż oraz 4x4 i CNG na rynek czeski, bo u nas takiego wynalazku nie będzie.
                      i bardzo dobrze, po co kapelusznikowi wielowahacz przy emeryckiej jeździe, później będzie narzekanie że koszty eksploatacji takiego zawieszenia :lol:
                      hehehe :P
                      SIMPLY CLEVER
                      Wiesz co dobre :-)

                      Moja Maszyna
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        Zamieszczone przez fernando
                        A4 Prime Edition
                        gwoli ścisłości w Prime nie ma dostępnych skrzyń DSG, cena faktycznie niska jak ktoś szuka podstawowego modelu Audi

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          Zamieszczone przez Octavianos
                          fernando napisał/a:
                          Majowy napisał/a:
                          Belkę z tyłu, zamiast wielowahacza i tandetny plastyk na drzwiach. A powinno być odwrotnie, więcej za to samo, a co najmniej nie mniej...
                          I to najbardziej boli...


                          Majowy, dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że w 2.0 TDI już masz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, plastik zostaje ten sam, zmienia się tylko kolor :wink:


                          no to się mylisz kolego, wielowahacz jest tylko od 180KM wzwyż oraz 4x4 i CNG na rynek czeski, bo u nas takiego wynalazku nie będzie.
                          A to bardzo przepraszam - w jakimś artykule wyczytałem, że od mocy powyżej 140 KM będzie już wielowahacz, zarówno dla TSI jak i TDI, ale teraz patrzę, że racja leży po Twojej stronie :shock:

                          Zamieszczone przez ketivv
                          fernando napisał/a:
                          A4 Prime Edition


                          gwoli ścisłości w Prime nie ma dostępnych skrzyń DSG, cena faktycznie niska jak ktoś szuka podstawowego modelu Audi
                          Nie jest to kwestia Prime Edition tylko w ogóle całej gamy A4 - jesli bierzesz napęd na przód, dają Ci multitronic...

                          Komentarz

                          • ketivv
                            L&K
                            • 2011
                            • 1155

                            Zamieszczone przez fernando
                            Nie jest to kwestia Prime Edition tylko w ogóle całej gamy A4 - jesli bierzesz napęd na przód, dają Ci multitronic...
                            faktycznie teraz sprawdziłem, że A1 i A3 możebyć z DSG a A4 tylko z napedem 4x4
                            swoją drogą jedyne A4 jakie kiedykolwiek brałem pod uwagę to Allroad a tam DSG ;-)
                            cennika z napędem na 1 oś to w Audi całkowicie nie znam

                            Komentarz

                            • Rok z Bagien
                              L&K
                              • 2010
                              • 1172

                              Zamieszczone przez gruto
                              czytam ten wątek , i powiem tylko tyle że eleganca superba combi 170 w dieslu + hak , sportowe zawieszenie , elektryczna klapa , sound system , sunset , i paket FRESH który ma masę dodatków ...zrobiono mi cenę 110 tyś - chyba nie ma o czym dyskutować
                              oczywiście 2013
                              Zakładając, że wziąłeś lakier metalik, to wyszło mi ok. 15% rabatu.

                              Ładnie...

                              Komentarz

                              • ketivv
                                L&K
                                • 2011
                                • 1155

                                Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                ok. 15% rabatu.
                                jak to w Skodzie

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  Panowie, moim zdaniem ta dyskusja zmierza do nikąd !! Tak sobie dyskutujemy, porównujemy i przekonujemy się nawzajem, tylko... co to ma wspólnego z rzeczywistością ??!!
                                  Takich jak my jest kilkudziesięciu. Z tych kilkudziesięciu na zakup O III stać kilkunastu (sorry ale taka prawda). Teraz pomyślcie sobie, czym jest te kilkanaście osób dla Skody 8) Oczywiście można mówić, że jesteśmy ważni, bo każdy z nas jest klientem i ma kasę i tym podobne bla, bla, bla. Tylko bądźmy szczerzy, nikt dla kilkunastu osób nie zmieni produktu i polityki firmy !!!! Nad skonstruowaniem O III , jej wprowadzeniem na rynek, konfiguracją wersji i opcji, cenami i promocją, myślało kilkaset osób, których wiedza na ten temat przekracza nas wszystkich razem wziętych, bo są oni specjalistami w swoich dziedzinach.
                                  Podsumowując, pogadać sobie można jeszcze długo i namiętnie, ale nic to nie zmieni
                                  A co do ludzi normalnych, nie takich jak my tutaj, to już nie raz opisywałem jakimi kierują się oni kryteriami przy zakupie auta i te kryteria są biegunowo odległe od tego co my ty piszemy. Dla przeciętnego Kowalskiego wchodzącego do salonu Skody po O III nie ma znaczenia twardość boczków, czy układ tylnego zawieszenia (bo on nawet nie wie co daje, lub czego nie daje takie a nie inne rozwiązanie i nie jest w stanie tego wyczuć). Dla niego ma znaczenie: 1. Czy mu się auto podoba czy nie (bo 90% klientów kupuje oczami!!) 2. cena 3. relacja ceny do wyposażenia i wielkości auta (czyli jak duże auto i z jakim wyposażeniem dostaje w zamian za wydane na niego pieniądze). 4. prestiż marki. 5. dotychczasowe przyzwyczajenia.
                                  Tyle !!! Przeciętny Kowalski ma w d.... czy kanapa jest o 2 mm krótsza niż w poprzednim modelu (bo on nawet nie wie jaki był ten poprzedni model), czy też to, czy w aucie jest o 1 db głośniej niż w Golfie, czy może ciszej. Przeciętny Kowalski nie jest również w stanie wyczuć różnicy pomiędzy układem wielowahaczowym, a belka skrętną.
                                  A to czy Skoda sprzeda 20 aut więcej członkom OCP, czy ci członkowie obrażą się na O III i jej nie kupią, to sorry, ale Skodzie to wisi i powiewa - tym bardziej, że ci z nas którzy mieli kupić O III już ją zamówili, pomimo tego, że pozostali odsadzają O III od czci i wiary 8)

                                  P.S.
                                  Rozmowa z piątku w pracy z kumplem, który zamierza własnie zmiemić samochód, a który nie jest jakimś wielkim pasjonatem motoryzacji. "Powiedz mi ile kosztuje ta najnowsza O III, bo mi się strasznie podoba. Jest taka podobna do Audi A4" 8)
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • Majowy
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 215

                                    Jest w tym wiele racji. My się możemy obrażać, ale to rynek ostatecznie zweryfikuje poczynania Skody. Czas pokaże, czy ten sztab ludzi dobrze kombinował, czy nie.

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      fernando, w golfie wielowahacz jest od 122 koni więc w skodzie pewnie będzie w 2.0tdi i 1.8tsi
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        piramida, byłoby to sensowne, ale ja tam wiem... Przy oszczędnościach na każdym kroku :roll:

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          Zamieszczone przez fernando
                                          piramida, byłoby to sensowne, ale ja tam wiem... Przy oszczędnościach na każdym kroku :roll:
                                          Ja tam popieram politykę VW, po co w 100konnej skodzie wielowahacz skoro kierowca takiej skody raczej szarżować nie będzie więc nie widzę powodu żeby VW wydawał nie potrzebnie dodatkowe pieniądze na wielowahaczowe zawieszenie. :wink:
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • Big
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6389

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            Ja tam popieram politykę VW, po co w 100konnej skodzie wielowahacz skoro kierowca takiej skody raczej szarżować nie będzie więc nie widzę powodu żeby VW wydawał nie potrzebnie dodatkowe pieniądze na wielowahaczowe zawieszenie.
                                            100% racji !!
                                            Dokładnie to samo napisałem kilkadziesiąt stron wcześniej
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              Zamieszczone przez Big
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              Ja tam popieram politykę VW, po co w 100konnej skodzie wielowahacz skoro kierowca takiej skody raczej szarżować nie będzie więc nie widzę powodu żeby VW wydawał nie potrzebnie dodatkowe pieniądze na wielowahaczowe zawieszenie.
                                              100% racji !!
                                              Dokładnie to samo, napisałem kilkadziesiąt stron wcześniej
                                              To samo z miękkimi boczkami, na chuj miękkie boczki w przednich drzwiach jak nie można tam łokcia trzymać bo się materiał odkształca :lol:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • fernando
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1890

                                                piramida, ja tam nie popieram - jak tak wszystko będą zabierać, to za fotele niedługo będzie trzeba dopłacać...

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Zamieszczone przez fernando
                                                  piramida, ja tam nie popieram - jak tak wszystko będą zabierać, to za fotele niedługo będzie trzeba dopłacać...
                                                  jak tak wszystko będą zabierać to za chwilę będziemy jeździć audi albo koreańcami jeżeli ich za chwilę nie wysadzą w powietrze więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :lol:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • rowerek
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 449

                                                    Tylko dlaczego Ci koreańce nie pójdą po rozum do głowy i nie wsadzą 1.6t i 2.0t do europejskich modeli? Przecież silniki mają opracowane, wkładają je na rynek USA, to dlaczego u Nas nie mogą? Taka Optima/i40 z tymi silnikami wojowałaby o wiele bardziej. Może sam w tej chwili miałbym któregoś z nich zamiast SII :roll:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...