Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ketivv
    L&K
    • 2011
    • 1155

    mowie o kwocie po upustach :-), które dostają pewnie wszyscy
    wybór wcale nie jest taki wielki, technicznie Skody są bardzo OK sprawdzona technika grupy VAG jak dla mnie fatalny serwis fabryczny* i "niska jakość wnętrza" to największa wada brandu Skoda

    * teraz wiem, że dla ASO Skody liczy się tylko kwestia czysto techniczna, cała reszta to fanaberia klienta, który przesadza kupił "tylko Skodę" więc niech się nie czepia :-)

    [ Dodano: Sob 04 Maj, 13 10:45 ]
    Zamieszczone przez Majowy
    Za 130-150 k masz taki wybor, ze glowa boli
    wydaje Ci się, że jest aż taki wybór
    "wydajny silnik", 4x4, skrzynia typu DSG, panoramiczne okno dachowe, webasto, czujniki parkowania przod i tyl, skretne xenony, ogólnie wszytko co jest w cenniku pomijając skórzane siedzenia (niestety nie mam el. foteli wprowadził mnie w błąd sprzedawca co do funkcji i ustawień)
    jak zaczniesz tak szukać auta to okaże się, że 150 k pln to nawet nie początek skali :-)

    Skoda jest tania a technicznie dobra

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez ketivv
      , 4x4,
      wytnie ponad połowę wyboru - w tym większość nieeuropejskich

      Komentarz

      • Majowy
        Ambiente
        • 2013
        • 215

        Może nie będę wymieniał wszystkich aut do 150 tys, które można kupić zamiast Skody ale wybór naprawdę jest duży, każdy znajdzie coś dla siebie.
        Dla kogoś kto koniecznie potrzebuje 4x4 cała gama SUV-ów od Kugi, poprzez Tiguana, nową Hondę na Toyocie RAV4 kończąc. I będą to auta na full wypasie. Sam zastanawiam się nad przesiadką z Kombi na SUV-a.

        Ale przede wszystkim przy takiej kasie to chyba jednak Passat będzie najlepszym wyborem. Jest jeszcze Insignia, ale tu nie będzie DSG, ale klasyczny automat, za to mocniejsze silniki.

        Mając w kieszeni 150 tys i do wyboru Superb - Passat, bez wahania wybieram VW. Nie chce mi się sprawdzać ale może starczyłoby i na Alltraca.

        Patrzę na cennik starego Superba 2,0TDI 140KM (bo do 170 nie ma cen z 4x4 z DSG) wersja Platinum 125400 + DSG 10600 + 4x4 9000 = 145000 zł + wyposażenie, czyli lakier metalic, dach, webasto itd - będzie ok 160 tys. zł. :diabelski_usmiech
        VW Passat 170KM DSG 4motion Highline 148990 zł + wyposażenie i dwa pakiety będzie 165 tys zł.

        Nie mam wątpliwości które auto wybrać... Gdyby różnica wynosiła jeszcze +10tys. na korzyść Skody to wtedy Superb jakoś by się bronił, a tak nie ma czym. Jak już wcześniej pisałem przy okazji pozycjonowania O3, tak to samo dotyczy Superba, nie rozumiem polityki cenowej Skody. Wewnętrzny kanibalizm z VW spowoduje ucieczkę ludzi od Skody do VW, ale może o to właśnie chodzi...

        Komentarz

        • ketivv
          L&K
          • 2011
          • 1155

          Zamieszczone przez Majowy
          od Kugi
          sprawdzałem jakiś miesiąc temu można dostać w świetnej cenie naprawdę dobre auto, choć trochę krowiaste

          Zamieszczone przez Majowy
          Mając w kieszeni 150 tys i do wyboru Superb - Passat, bez wahania wybieram VW. Nie chce mi się sprawdzać ale może starczyłoby i na Alltraca.
          Jest jeszcze kwestia realnej ceny transakcji W skodzie i w VW bo porównanie dotyczy kwot z cennika.
          Z tym samym wyposażeniem VW wyjdzie drożej, było nie było wciąż jesteśmy przy autach koncernu VAG ;-)

          Komentarz

          • rowerek
            Rider
            • 2010
            • 449

            Zamieszczone przez Majowy
            Dla kogoś kto koniecznie potrzebuje 4x4 cała gama SUV-ów od Kugi, poprzez Tiguana, nową Hondę na Toyocie RAV4 kończąc. I będą to auta na full wypasie.
            Jak wybierasz wersje w benzynie to tak. Jak diesla to na niektórych modelach się możesz srogo zawieźć. CRV i Rav4 mają diesle 2.2 więc wyższa akcyza. Skutek? Rav4 na full wypasie startuje od 152 tys. CRV w automacie w najwyższej wersji to 164 tys. (a nadal mają pewne braki w wyposażeniu).

            Zamieszczone przez Majowy
            Jest jeszcze Insignia, ale tu nie będzie DSG, ale klasyczny automat, za to mocniejsze silniki.
            Silniki mocniejsze, ale masa wieloryba. Porównując np. Paska/Superba do Insigni to spokojnie w przypadku VAGa możesz zejść silnikowo o jeden stopień niżej przy zachowaniu osiągów.


            Co do Passata to się zgodzę, że w tej chwili chyba najrozsądniejsza opcja. Mi jednak przeszkadza, że w praktycznie niezmienionej formie jest klepane już ponad 8 lat co najdobitniej widać we wnętrzu.

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              Zamieszczone przez rowerek
              Silniki mocniejsze, ale masa wieloryba.
              Hola, hola - Insignia Liftback 2.0 CTDI jest cięższa od Superba 2.0 TDI Combi o 30 kg, więc nie demonizuj - takie mam dane z dowodów rejestracyjnych samochodów które mam w domu.
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • rowerek
                Rider
                • 2010
                • 449

                Liftback cięższy od kombi to raz. Dwa, dane na stronie Opla mówią o wadze kombi od 1613 kg do 2098 kg i tym się kierowałem (niestety nie ma podanej konkretnej masy dla każdej wersji silnikowej, tylko właśnie takie widełki). Z tego widać, że z najlżejszym silnikiem Insignia jest cięższa od Superba II combi 2.0tdi o przynajmniej ~40 kg. Katalog Skody podaje masę 1577 kg dla takiego SII z uwzględnieniem kierowcy o masie 75 kg.
                Jeżeli to nie tylko kwestia masy to słabo świadczy o zespole napędowym. Skoro 160 KM w Insigni ma osiągi na poziomie 140 KM w Pasku/SII to coś jest nie tak. Podobnie z benzyną. 1.6 turbo 180 KM w Insigni ma 0,5 sek. gorsze przyspieszenie niż Superb 1.8tsi

                Komentarz

                • andriu21tg
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 1499

                  Enriquez, roletke po rozmowie z tobą nabyłem, powiedz mi tak przy okazji te boczki nabywałeś w ASO?

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    rowerek, spoko, myślę że dużą role może odgrywać moment obrotowy - niestety z palca nie wiem jakie są wartości. Nie mniej jednak Insignia to muł pasiasty w porównaniu do SII. Jednakże jeżeli chodzi o pewność prowadzenia przy większych prędkościach to muszę dziś po raz kolejny zmienić zdanie. Do tej pory sądziłem, że SII prowadzi się świetnie przy 220 km/h (opony 225/40 R18 Michelin). Jednakże dziś pozwoliłem sobie na rajd Insignią i SII przy niej wysiada - przy 220 km/h totalny spokój i cisza - zero telepania i szumów wiatru - szok (opony 245/45 R18 Dunlopy)...

                    Zamieszczone przez andriu21tg
                    Enriquez, roletke po rozmowie z tobą nabyłem, powiedz mi tak przy okazji te boczki nabywałeś w ASO?
                    O jakich boczkach mówisz?
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • andriu21tg
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1499

                      Enriquez, tak

                      Komentarz

                      • raffaluus
                        Drive
                        • 2012
                        • 40

                        [quote="rowerek"]
                        Zamieszczone przez Majowy
                        Dla kogoś kto koniecznie potrzebuje 4x4 cała gama SUV-ów od Kugi, poprzez Tiguana, nową Hondę na Toyocie RAV4 kończąc. I będą to auta na full wypasie.
                        "Jak wybierasz wersje w benzynie to tak. Jak diesla to na niektórych modelach się możesz srogo zawieźć. CRV i Rav4 mają diesle 2.2 więc wyższa akcyza. Skutek? Rav4 na full wypasie startuje od 152 tys. CRV w automacie w najwyższej wersji to 164 tys. (a nadal mają pewne braki w wyposażeniu)."

                        Kolego mylisz się.Nowa Ravka ma diesla 2.0.Wersja full ok 130 tys.Mazda cx-5 mimo wyższej akcyzy w najdroższej wersji zmieści się w 150 tysiącach.Warto wspomnieć o duecie Kia i Hyundai 2.0 184 KM w cenie ok 120 tysięcy w najwyższej wersji wyposażenia.Do worka wrzucę jeszcze 508 rxh i ds5 z napędami hybrydowymi ( 4x4 ) w cenie ok.150 tysięcy.

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          raffaluus,

                          Wydałbyś 120k na Hyundaia lub Kię, jaki to nie byłby model?
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • raffaluus
                            Drive
                            • 2012
                            • 40

                            Zamieszczone przez Enriquez
                            raffaluus,

                            Wydałbyś 120k na Hyundaia lub Kię, jaki to nie byłby model?
                            Kolego kupiłbyś Skodę za 120 tysięcy bez względu na model?
                            Dodam tylko,że kupiliśmy w tym roku Kie Optime z 1,7 crdi 136KM wersja L z wszystkim oprócz ksenonów( navi 7 cali z kamera cofania,audio infinity,fotele skóra z pamięcią,wentylacją i automatycznym odsuwaniem po wyjęciu kluczyka, automat z łopatkami, obszyta częściowo skórą deska ) 110 tysięcy po rabacie 86000 tysiaków ( "złoty klient ” ).Warto się przejechać...i poczuć różnicę.

                            Komentarz

                            • rowerek
                              Rider
                              • 2010
                              • 449

                              Zamieszczone przez raffaluus
                              Kolego mylisz się.Nowa Ravka ma diesla 2.0
                              Owszem jest taki, ale to 2.0 ma tylko 125 KM i jest dostępne wyłącznie z napędem 4x2. Do tego nie da się go kupić na 'full wypasie' (dostępny tylko do trzeciej z sześciu wersji wyposażenia) więc nijak ma się do wizji wymaksowanych modeli do 150 tys. Silnik 150KM to jednostka o pojemności 2.2. W najwyższej wersji z automatem zaczyna się od 152 tys. Pomijam już fakt, że nadal trzeba dopłacić 3900 za ksenony czy 1700 zł za relingi dachowe. Nawi i okno dachowe to kolejne 10 tys. Rabaty w Toyocie są marne więc szału nie będzie.

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                Zamieszczone przez Enriquez
                                A co do srebrnych listew - fajnie to wygląda jak jest nowe - wiesz doskonale, że w SII Combi te listwy, podobnie jak relingi chromowane często są wymieniane na gwarancji z powodu wątpliwej jakości tychże elementów.
                                ahoj, no tak - to byles Ty :-)

                                prawde mowiac na forum Superba wyczytalem o wymianach tych listewek chromowanych wokol okien, ale myslalem, ze dotyczylo to tylko egzemplarzy z poczatkow produkcji... miales z tym jakies problemy?

                                a co do wymian tych chromowanych relingow - to akurat nie widzialem, zeby ktos pisal ze to wymienial na gwarancji... ale tez nie czytam tamtego forum od deski do deski. Ja bym i tak bral chromowane, bo te czarne to niestety za ladnie sie nie prezentuja w Superbie...
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • raffaluus
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 40

                                  Zamieszczone przez rowerek
                                  Zamieszczone przez raffaluus
                                  Kolego mylisz się.Nowa Ravka ma diesla 2.0
                                  Owszem jest taki, ale to 2.0 ma tylko 125 KM i jest dostępne wyłącznie z napędem 4x2. Do tego nie da się go kupić na 'full wypasie' (dostępny tylko do trzeciej z sześciu wersji wyposażenia) więc nijak ma się do wizji wymaksowanych modeli do 150 tys. Silnik 150KM to jednostka o pojemności 2.2. W najwyższej wersji z automatem zaczyna się od 152 tys. Pomijam już fakt, że nadal trzeba dopłacić 3900 za ksenony czy 1700 zł za relingi dachowe. Nawi i okno dachowe to kolejne 10 tys. Rabaty w Toyocie są marne więc szału nie będzie.
                                  Z tymi rabatami nie ma tak źle,na Ravke można 10 tysięcy dostać ( wersja za 120 tys. )

                                  Wracając do tematu Octavii - fajne porównanie w Automaniaku.Skupiono się głównie na różnicy w zawieszeniu.W próbie slalomu Octa 3 z załadowanym bagażnikiem wyleciała z toru, O2 przejechała bezproblemowo.Octavia 3 miała za to lepsze hamulce.

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    raffaluus, dlatego nie opłaca się kupować słabych wersji, po pierwsze zawias kiepski, po drugie hamulce kiepskie, przyśpieszenie kiepskie i w ogóle auto wtedy jest do dupy :lol:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • Majowy
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 215

                                      Też to oglądałem. Niestety belka ma swoje ograniczenia i żadne słodzenie, że to niby tańsze nic tu nie zmieni...

                                      Komentarz

                                      • raffaluus
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 40

                                        Zamieszczone przez piramida
                                        raffaluus, dlatego nie opłaca się kupować słabych wersji, po pierwsze zawias kiepski, po drugie hamulce kiepskie, przyśpieszenie kiepskie i w ogóle auto wtedy jest do dupy :lol:
                                        Dlatego poczekam na Rs- a...chyba że Skoda wyskoczy z ceną grubo powyżej 100 tysięcy.

                                        Komentarz

                                        • DJ MŁODY
                                          RS
                                          • 2007
                                          • 5908
                                          • Octavia II (1Z3)

                                          pozdrawiam Adam
                                          Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


                                          Spontany Katowickie

                                          Komentarz

                                          • michalek1912
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 113

                                            W którym odcinku Automaniaka pokazują O3?
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                                            Komentarz

                                            • Seed
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 875
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez michalek1912
                                              W którym odcinku Automaniaka pokazują O3?
                                              sezon 10, odc. 7
                                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                              Komentarz

                                              • radekgw
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1182

                                                Zamieszczone przez Enriquez
                                                rowerek, spoko, myślę że dużą role może odgrywać moment obrotowy - niestety z palca nie wiem jakie są wartości. Nie mniej jednak Insignia to muł pasiasty w porównaniu do SII. Jednakże jeżeli chodzi o pewność prowadzenia przy większych prędkościach to muszę dziś po raz kolejny zmienić zdanie. Do tej pory sądziłem, że SII prowadzi się świetnie przy 220 km/h (opony 225/40 R18 Michelin). Jednakże dziś pozwoliłem sobie na rajd Insignią i SII przy niej wysiada - przy 220 km/h totalny spokój i cisza - zero telepania i szumów wiatru - szok (opony 245/45 R18 Dunlopy)...

                                                Zamieszczone przez andriu21tg
                                                Enriquez, roletke po rozmowie z tobą nabyłem, powiedz mi tak przy okazji te boczki nabywałeś w ASO?
                                                O jakich boczkach mówisz?
                                                Zaczales od prowadzenia i nic o nim nie napisales Jak auta zachowywaly sie przy tych predkosciach nie chodzi mi o szumy czy cisze tylko o prowadzenie wlasnie, Bylo czuc podmuchy wiatru ? Albo jak obok tira sie przejezdzalo to znosilo ? itp
                                                Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                                Komentarz

                                                • lukaszc2
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 376

                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  Zamieszczone przez lukaszc2
                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  I to wszystko z 5-cio biegową skrzynią? Ile silnik ma obrotów przy 140km/h?
                                                  Przy 140 km/h silnik dokładnie ma 3000 obrotów (3 osoby, opony 205/55/r16-oryginalne) oczywiście skrzynia 5 biegowa.
                                                  Przy 160 km/h ma 3500 obrotów.
                                                  Przy 175 km/h ma 4000 obrotów (szybciej nie jechałem).

                                                  Po przejechaniu 1500 km nie ubyło nic oleju (bynajmniej na miarce nic nie widać) jednak wydaje mi się, że ubyło troszkę płynu chłodzącego niewiele ale chyba poziom się obniżył.
                                                  A na normalnych drogach krajowych w okolicach 90-100km/h troszkę poniżej 2000 obrotów?
                                                  Wychodzi, że masz tak samo jak ja u siebie dieslu.
                                                  Kolego sprawdziłem przy 100 km/h na 5 biegu jest około 2250 obrotów (obrotomierz utrzymuje się na pierwszej kresce po 2000 obrotów czyli 2250)
                                                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                                  Komentarz

                                                  • marlej108
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 4976
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                    Lukasz, kiedy w koncu zaprezentujesz maszyne w dziale nasze auta?!?!?

                                                    dawaj! bedziesz 1! :-)
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                    Spalanie - Motostat.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...