Piramida wiem co mowie od 3,5 roku jezdze Mk6 Gti i oswiadczam ze nowa O3 1.8tsi jest cichsza w srodku od Golfa mowa oczywiscie o oplywie powietrza itd. a nie o warkocie silnika czy wydechu
To moze w GTI oszczedzili na wadze(matach)? Bo zwykly Golf 6 jest napewno cichszy od O3.
Moze jakies (za)szerokie albo wyzabkowane opony masz w tym golfie?
Piramida wiem co mowie od 3,5 roku jezdze Mk6 Gti i oswiadczam ze nowa O3 1.8tsi jest cichsza w srodku od Golfa mowa oczywiscie o oplywie powietrza itd. a nie o warkocie silnika czy wydechu
To moze w GTI oszczedzili na wadze(matach)? Bo zwykly Golf 6 jest napewno cichszy od O3.
Moze jakies (za)szerokie albo wyzabkowane opony masz w tym golfie?
tez brzmi to dla mnie jak jakies bajki. Golf VI (niestety czy stety - do wyboru) jest cichszy od moich dwoch O2 - zarowno tdi ambiente jak i mpi tour. Zreszta sam VW sie chwalil jak to udalo mu sie zapewnic tak dobre wytlumienie wszelkich halasow w G6. W programie Fifth Gear nawet sie tą ciszą zachwycali (jest test na youtube). O dziwo jakos juz sie tym nie chwali przy Golfie VII... przy G6 chwalil sie specjalna szyba przednia z jakas tam folia w srodku....a przy G7 ani be, ani me o takich atrakcjach.
Nie wierze, zeby G6 GTI byl gorzej wyciszony od zwyklej wersji G6. Nie sadze tez zeby bylo w nim glosniej niz w O3.
Z drugiej strony O3 1.8 tsi ma z tylu wielowahacz wiec powinna byc cichsza od innych wersji O3 z belka z tylu...
Ukuk: Opony sa seryjne 18/225/40 i sa ok
Marlej: po co mialbym sciemniac jezdze Golfem od ponad 3 lat O3 jezdzilem 1h i stwierdzilem ze jest cichsza.
Napisz proszę coś więcej na ten temat, przy jakich prędkościach i o jakich dźwiękach mowa?
Ja porównywałem wyciszenie podczas jazd róbnych i O3 zdecydowanie i bezapelacyjnie jest najgłośniejszym autem z tej trójki:
Najgłośniej O3 1.4 TSI < O2FL 1.2TSI < Golf7 1.4TSI Najciszej
Mówię tu przede wszystkim o szumach/ogłosach przy prędkości powyżej 100km/h, a najlepiej porównywać to przy prędkości 140km/h, wtedy O3 to jest jeden wielki huragan (celowo wyolbrzymiam), natomiast w G7 jest cisza.
Dodatkowo - ten sam silnik 1.4TSI w O3 był wyraźnie słyszalny, podczas gdy w G7 to był tylko lekki szmer (mowa o kabinie i pozycji kierowcy).
Jeśli G6 jest tak kiepsko wyciszony jak piszesz, że przy większych prędkościach jest głośniej niż w O3, to on chyba nie ma uszczelek, albo twoja wersja jest z "wykrzywionymi" drzwiami.
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Ukuk: Opony sa seryjne 18/225/40 i sa ok
Marlej: po co mialbym sciemniac jezdze Golfem od ponad 3 lat O3 jezdzilem 1h i stwierdzilem ze jest cichsza.
Luz, po prostu sie zdziwilem i dalej sie dziwie :-)
ale nie bede sie klocil o Twoje odczucia i Twoj samochod.
Moze akurat Twoj egzemplarz jest jakis glosniejszy?
ps. a wracajac do O3 to rekord - wczoraj widzialem na drogach 4 Octavie III :-)
Nie chce mi sie filozofowac na ten temat moje auto jest proste, bezwypadkowe i nic mu nie dolega. Widocznie kazdy ma rozne odczucia a 03 jezdzilem i po miescie i po obwodnicy przy predkosciach 0-180km/h. Zreszta nie ma sie tutaj co spuszczac to tylko Golf i Octavia ktore sa autami klasy sredniej i zawsze beda mialy jakies mankamenty a komu to nie odpowiada powinien kupic A6 c7 lub nowe BMW 5 .poza tym nie rozumiem wielu uzytkownikow Octavi ktorzy tak bardzo podniecaja sie Golfem Mk6 lub Mk7 ktore maja rowniez wiele wad.
Nie chce mi sie filozofowac na ten temat moje auto jest proste, bezwypadkowe i nic mu nie dolega. Widocznie kazdy ma rozne odczucia a 03 jezdzilem i po miescie i po obwodnicy przy predkosciach 0-180km/h. Zreszta nie ma sie tutaj co spuszczac to tylko Golf i Octavia ktore sa autami klasy sredniej i zawsze beda mialy jakies mankamenty a komu to nie odpowiada powinien kupic A6 c7 lub nowe BMW 5 .poza tym nie rozumiem wielu uzytkownikow Octavi ktorzy tak bardzo podniecaja sie Golfem Mk6 lub Mk7 ktore maja rowniez wiele wad.
Masz prawie rację.... ale...
Jeśli mam w ręku 85tys zł na nowe auto, to pytaniem zasadnym jest co wybrać, O3 czy może G7 (kombi). Mało tego, to właśnie detale mają największe znaczenie przy nowych autach, i one decydują o tym, czy wybierzemy ten, a nie inny model. Jeśli dla Ciebie zakup auta za takie pieniądze jest "po co się tutaj spuszczać", to zapewne i Twój osąd w kwestii wyciszenia jest mocno "średni".
Tak, każdy ma inne odczucia, ale coś takiego jak hałas/szum jest raczej czymś mocno dostrzegalnym/słyszalnym. Ma to też jak dla mnie bardzo duże znaczenie, ponieważ brakuje mi komfortu przy trasie i prędkościach około 130-140km/h, a nie chcę/mogę i nie mam zamiaru kupować nowego auta klasy premium.
Ponadto jeśli jakieś auto z "tej niższej półki" zadowoli mnie w kwestii komfortu, wyciszenia, itp. i wejdę w tym temacie na "wyższą półkę" bez wydawania 130tys zł, to będzie to idealnym rozwiązaniem dla mnie.
Dyskusję na ten temat uważam za jak najbardziej zasadną, i każdy szczegół może być przydatny dla potencjalnego kupującego.
PS. Kupując A6 c7 lub nowe BMW 5 wydajesz jeszcze więcej pieniędzy, więc ja wolałbym podjąć decyzję znając jak najwięcej szczegółów... w czym zdecydowanie pomaga rzeczowa dyskusja.
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
ptaku84 - wiadomo - kazdy ma swoje odczucia, jednak moje sa po prostu diametralnie rozne ale tez nie ma co ciagnac dyskusji bo widac kady postrzega inaczej te kwestie.
blackpw - podchodze do sprawy identycznie. Dlatego na horyzoncie pokazal mi sie Leon - Niby srednio urodziwy, ale wedlug testu ADAC-a przy 130 km/h (z tego co pamietam) jest nawet ciutke cichszy od Golfa - wszystko to przy cenie takiej lub nizszej jak Octavia. Niestety na kombiaka trzeba czekac do nowego roku
Wielka szkoda, bo gdyby byl "na dzis" chyba sam bym sie skusil.
Powiem tak nie byłem żonaty nie miałem dzieci wybrałem GTI. Teraz mam zone w ciazy potrzebuje wiekszego auta czyli O3 RS w kombi. Kazde z tych aut to inny przedzial. Blackpw uwierz mi ciezko pracuje na to co mam i gdyby RS niebyl wart tych 140tys to bym o nim nie myslal. Oczywiscie wolalbym A4, A6 czy Bmw 3 lub 5 ale mnie na nie nie stac a w uzywane rodzynki nie wierze. Mialem juz raz takie auto i nigdy wiecej. Ja wole miec gorsze auto ale dobrze doposazone niz auto klasy premium w pakiecie bieda.
Wracając z Kielc zatrzymałem się w nowym salonie Skody Bohemia Motors. Obejrzałem sobie O3 kombi w wersji ambition. Elegance wyjechały. Będzie 1.8 TSI w manualu do testów, kiedy będzie RS - wstępnie wrzesień.
Ale i tak najlepsza z całego salonu jest Pani Recepcjonistka. 8)
Jeśli mam w ręku 85tys zł na nowe auto, to pytaniem zasadnym jest co wybrać, O3 czy może G7 (kombi)
W tej kwocie równie dobrze możemy SAMI sobie sprowadzić z przebiegiem 100-150tkm audi a6c6 po lifcie z 2009r w wersji 2.0 tdi 170KM
Wszystkie owe mankamenty, które wymieniacie znikają. Jedyny problem to być cierpliwym i poczekać na tę sztukę, która nie będzie gniotem :wink:
Zamieszczone przez ptaku84
Powiem tak nie byłem żonaty nie miałem dzieci wybrałem GTI. Teraz mam zone w ciazy potrzebuje wiekszego auta czyli O3 RS w kombi. Kazde z tych aut to inny przedzial. Blackpw uwierz mi ciezko pracuje na to co mam i gdyby RS niebyl wart tych 140tys to bym o nim nie myslal. Oczywiscie wolalbym A4, A6 czy Bmw 3 lub 5 ale mnie na nie nie stac a w uzywane rodzynki nie wierze. Mialem juz raz takie auto i nigdy wiecej. Ja wole miec gorsze auto ale sobrze doposazone niz auto klasy premium w pakiecie bieda.
Ja osobiście nigdy już nie kupię auta nowego(kupiłem nową O2 FL), ponieważ najzwyczajniej w świecie jest mega drogo i za każdy dodatek trzeba słono płacić. Nie kupię też auta od handlarzy w PL, gdyż ryzyko kupna szajsu jest zbyt wielkie. Polecam natomiast poszukiwania na własną rekę uczciwego auta z uczciwym przebiegiem. Za kwotę nowych O3 lub G7 wybór naprawdę jest przeogromny, a auta bez porównania lepsze nawet jeśli mają RZECZYWISTEGO przebiegu 150tkm (sam z tego wariantu skorzystałem i jestem bardzo zadowolony). Fakt wymaga to cierpliwości, czasu i znajomego mechanika + dostęp do danych serwisowych ASO, ale jest to zdecydowanie najkorzystniejszy wariant
Ja osobiście nigdy już nie kupię auta nowego(kupiłem nową O2 FL), ponieważ najzwyczajniej w świecie jest mega drogo i za każdy dodatek trzeba słono płacić. Nie kupię też auta od handlarzy w PL, gdyż ryzyko kupna szajsu jest zbyt wielkie. Polecam natomiast poszukiwania na własną rekę uczciwego auta z uczciwym przebiegiem. Za kwotę nowych O3 lub G7 wybór naprawdę jest przeogromny, a auta bez porównania lepsze nawet jeśli mają RZECZYWISTEGO przebiegu 150tkm (sam z tego wariantu skorzystałem i jestem bardzo zadowolony). Fakt wymaga to cierpliwości, czasu i znajomego mechanika + dostęp do danych serwisowych ASO, ale jest to zdecydowanie najkorzystniejszy wariant
To jest kwestia podejścia i możliwości/znajomości, oraz jak ptaku84 zauwazyl - czasu. Chętnie kupiłbym takie używane pewne auto, ale niestety nie mam znajomego mechanika, nie mam dostępów tu i tam, nie mam też czasu na to aby "uganiać" się za takim autem. Ponadto nawet jak już trafisz na to fajne autko, to nigdy nie masz pewności, że to nie będzie jakiś przekręt.
Używane auto za takie pieniądze kupiłbym tylko w przypadku 100% pewniaka, np. od znajomego, itp. No a z tym to już bardzo trudno. Zastanawiam się też nad jakimiś salonowymi ofertami aut używanych z pseudo gwarancją, zawsze to coś...
Kupiłem nową O2FL i szczerze przyznam, że doceniam wartość nowego auta, wiem za co płacę, po roku, dwóch to nie jest "utrata wartości", to jest "zużycie/amortyzacja/komfort", za to się po prostu płaci. Dlatego chcąc iść wyżej w kwestii komfortu i przy zbliżonych cenach O3 i G7 - wybiorę G7, głównie z racji lepszego wyciszenia, jakości wnętrza, itp.
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Piramida, a wiesz jak fajnie mi się teraz jeździ S2 po dołożeniu mat na całą podłogę i zużyciu pól puszki smaru silikonowego na uszczelki ?
Niestety nie wiem ale się domyslam dlatego octa 3 w wersji kombi może zrobić robotę a kwestię wyciszenia można samemu załatwić dokładając powiedzmy 5kzł (nie wiem ile kosztuje usługa wyklejenia auta matami, strzelam)
W moim przypadku nawiązując do nowego Rsa jest jeszcze jeden problem, brak 4x4 a w przypadku modów na 3xx koni jest to niestety mankament, zobaczymy czy będzie duża rzeźba z dołożeniem haldexu w nowej płycie podłogowej, miejmy nadzieję że będzie to prostsze niż w poprzedniej O2
Ale myśląc racjonalnie to za ceną około 100kzł mam A5 3.0tdi z przebiegiem 1xxkkm lub 15xkkm ale co z tego jak po 2-3 latach silnik do wymiany, nowym rsem mam nadzieję że przez 4-5 lat nic sie nie będzie działo, robię rocznie około 35kkm
[ Dodano: Sob 27 Lip, 13 19:35 ]
Zamieszczone przez kabanos
Nie wiem, czy się doczekam. U ciebie auta dożywają późnej starości :diabelski_usmiech
w uzywane rodzynki nie wierze. Mialem juz raz takie auto i nigdy wiecej. Ja wole miec gorsze auto ale sobrze doposazone niz auto klasy premium w pakiecie bieda.
identyczne podejście mam. Tak samo miałem mieć używaną perełkę, a wyszło jak wyszło. Trochę kaski jest i kupuję super wyposażoną octavię combi. Mógłbym mieć gołego superba czy RSa bez żadnych dodatków.
Mając coreczkę i szykując się na 2-gie dziecko myślę rozsądnie a nie emocjonalnie:P
jak mi dzieciaki podrosną to i RS fajny będzie
w katalogu O3 na stronie Skody sa juz tylko kolory w liczbie 10. Zniknal szary grafitowy i roso burdello, za to pojawil siwe nowy czerwony.... ale w konfiguratorze tych zmian jeszcze nie ma wiec moze to jakis blad w katalogu.
w czeskim katalogu O3 ma 12 kolorow,
Komentarz