Zamieszczone przez blackpw
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez marlej108Big jak zawsze fantazjuje
Widac nie potrafisz przyjac dalej do wiadomosci, ze mozesz sie mylic.
A jesli potrafisz to moze odnies sie do swojej wypowiedzi, ze nie ma zadnych promocji na Audi A3, a ze jak sa to bardzo slabe, i auta te sa bardzo slabo wyposazone (przeciez przed chwila tak pisales)....
Komentarz
-
-
Co z Wami? Najezdzacie na raffaluus-a jakby zrobil niewiadomo co, a on tylko albo az podrzucil baardzo ciekawa oferte.
Ja tam jestem mu wdzieczny bo nie sadzilem, ze mozna miec a3 w takiej cenie. Niektorzy zapominaja ze A3 to nie tylko znaczek, ale i lepsze materialy, wyciszenie itd.
Co do O3, O3 kombi, G7 kombi.
W czeskim tescie wyszlo im, ze O3 kombi od liftbacka jest zauwazalnie cichsza(oplyw powietrza), belka jest bardziej komfortowa i nie tlucze. Sami sie bardzo zdziwili bo powinno byc odwrotnie. Zmierzam do tego, ze wlasnie O3 kombi moze byc czyms pomiedzy zwykla O3 i G7kombi.
Zamieszczone przez BADYLblackpw, nie wiem jak jest w G7, ale jadąc (wiem mało ) parę km GVI kombi mojego kolegi z całym szacunkiem jednakże nie zauważyłem większego komfortu w stosunku do OII :roll: G7 na serio oiękne auto ale dla mnie tylko w hatchbacku gdybym kupował nowe auto i miało by byc to kombi rozważałbym inną ewentualność niż G& :wink: nawet nie dlatego że G7 brzydki czy coś poprostu dla mnie golf to golf czyli hatchback
Zamieszczone przez mac_aaronJeśli się nie mylę, to przy podanych prędkościach w 1.8TSI będą niższe niż w 1.4TSI, czyli hałas mniejszy, DSG też obniża obroty (o jakieś 500) i posiada 7 biegów - IMO 1.8TSI DSG to optymalny wybór.
Komentarz
-
-
Ale macie problemy z tym wyciszeniem przy prędkościach rzędu 120-150, jak dla mnie w O2 przy tych prędkościach jest relaks, często jednak jeżdżę znacznie szybciej i wtedy ten hałas bardziej dokucza, tak więc jak zwalniam do tych 150 to jest błoga cisza :szeroki_usmiech
Reasumując, nie przesadzajcie z tym kiepskim wyciszeniem octavii skoro jeździcie przepisowo :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienZamieszczone przez piramidaReasumując, nie przesadzajcie z tym kiepskim wyciszeniem octavii skoro jeździcie przepisowo :wink:
Problemy z wyciszeniem auta moi drodzy parafianie dotyczą prędkości >180. W którym da się w tym momencie w miarę komfortowo prowadzić rozmowę telefoniczną
W S2 jest to ~+15-25kmh w stosunku do Vectra C (też w dizlu i kombi).
Problemy poniżej tej prędkości powinno się sprowadzać do tematu jakości zestawu audio i / lub zestawu GSM, ewentualnie wytłuczonego czegokolwiek tudzież sparciałych uszczelek w starym aucie :lol: :lol: :lol:
...Rzekłem...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackpwZamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez blackpwZamieszczone przez OrsonTSIwszystko ładnie i pieknie tylko czy kolega sprawdził ubezpieczenie VW i koszty serwisu.....
Ja jestem już po pierwszym serwisie mojej O2, wiem ile mniej więcej będzie kosztował kolejny, itp.
Mając tą wiedzę - byłem w salonie VW (ten największy... we Wrocławiu) i pytałem się na serwisie o ceny 1, 2 i 3ciego przeglądu dla Golfa i Tiguana.
Wniosek - od 50zł do 100zł taniej jest w serwisie VW.
Pytanie zatem, o jakich kosztach serwisu piszesz?
Rozważam zakup G7, więc wszelkie informacje na ten temat będą przydatne.
Ubezpieczenie to juz inny temat, i pamiętam, że w ofercie najczęściej są standardowo pakiety za np 2,99% wartości auta, itp. więc wszystko to jest porównywalne.
Największy problem widzę tutaj w zwiększonym ryzyku kradzieży, no ale na to nic juz
poradzić nie możemy...
Ja się zdziwiłem tym, że taniej (lub podobnie) kosztowały przeglądy w VW.
Ubezpieczenie płacę już 3ci rok, kontynuuję to samo, i cena raczej maleje, np.
1. ~2500zł
2. ~1700zł
3. ~1700zł
4. Nie wiem ile będzie wynosić, ale raczej podobnie albo taniej.
Czy w przypadku G7 wartego około 85tys zł miałbym ianczej, myslę, że proporcjonalnie więcej (moja O2 kosztowała poniżej 60k żł) na początku i nadal nie widzę tu jakiegoś "przekrętu", czy też strasznie zawyżonych kwot.
Może ktoś z doświadczeniem w tym temacie napisać jak to faktycznie wygląda w przypadku VW?
to czemu wszyscy jezdza skodami a tak malo VW widac w polsce.....? Jesli probujesz mi wmowic ze kupno, koszty ubezpieczenia i serwisu VW sa mniejsze niz Skody to dziekuje za oswiecenie i chyba kupie VW bo tyle lat ( od 1998 ) w ciemnocie i braku informacji zyje i wiem tylko jakie koszty sa dla skody a salon VW widzialem tylko w gazetach i przez szybe swojego auta
"Wniosek - od 50zł do 100zł taniej jest w serwisie VW.
Pytanie zatem, o jakich kosztach serwisu piszesz?" - sprawdz koszt serwisu z czesciami a nie samego przegladu...... bez promocji
zestawienie na pierwsze 6 miesiecy 2013 (SAMAR)
1. Skoda Fabia (+2)
2. Skoda Octavia (-1)
3. Ford Focus (+3)
4. Volkswagen Golf (+4)
5. Opel Astra (-3)
6. Toyota Yaris (-2)
7. Kia Sportage (+4)
8. Nissan Qashqai (-3)
9. Toyota Auris (+16)
10. Renault Clio (+9)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez datoProblemy z wyciszeniem auta moi drodzy parafianie dotyczą prędkości >180.
jest dramatycznie głośno w porównaniu do innych aut
[ Dodano: Sob 31 Sie, 13 10:17 ]
Zamieszczone przez OrsonTSIto czemu wszyscy jezdza skodami a tak malo VW widac w polsce.....?
wg. mnie to są oferty, które się uzupełniają a nie ze sobą konkurują
oczywiście można się doszukiwać "walki konkurencyjnej" ale w przeważającej części koncernu VAG jedna marka z drugą raczej ofertę uzupełniają
koszty serwisu czy Skody czy VW są dla mnie podobne, jedyne co je odróżnia to w znanym mi VW serwis jest dla klienta a w Skodzie klient dla serwisu
a szkoda bo Skoda to całkiem fajne auta
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvedyne co je odróżnia to w znanym mi VW serwis jest dla klienta a w Skodzie klient dla serwisu
Ale tak co do cen serwisu VW vs Skoda, to uczciwie przyznaję, ze nie znam cen z VW. W Skodzie natomiast według mnie jest tanio. Ale zastanawia mnie coś zupełnie innego. Jeśli ceny z ASO VW są, jak piszecie, na takim samym poziomie jak w ASO Skody, to dlaczego cały czas w ASO Skody widzę ... auta VW ?? A to Passat, a to Golf , a to T5 z centrum krwiodawstwa w Lublinie. Po co przyjeżdżają do skody skoro w VW jest taniej ?
Natomiast co do cen serwisu Skody i innych marek to powiem wam taka ciekawostkę. W O II koszt zakupu puszki za kołem kierownicy na której nawinięta jest taśma CAN do poduszki kierowcy i sterowania radiem z kierownicy kosztowała mnie 230 zł w ASO Skody.
TA SAMA cześć do Renault Clio II 1.2 16V z 2005 r. mojej zony w ASO renault kosztuje .... 690 zł.
Byłem w niezłym szoku jak mi w Renault powiedzieli tą cenę :shock:Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ukukW czeskim tescie wyszlo im, ze O3 kombi od liftbacka jest zauwazalnie cichsza(oplyw powietrza), belka jest bardziej komfortowa i nie tlucze. Sami sie bardzo zdziwili bo powinno byc odwrotnie. Zmierzam do tego, ze wlasnie O3 kombi moze byc czyms pomiedzy zwykla O3 i G7kombi.
Jezeli chodzi o halas to nowoczesny silnik z 6 biegowa przekladnia jest najmniejszym problem przy przedkosciach 110/120 kmh +. Aero-huragan i szum ze slabo wyciszonych nadkoli jest problemem.
Przy najbliższej okazji spróbuję się taką przejechać.
Dokładnie jak napisałeś: "Aero-huragan i szum ze slabo wyciszonych nadkoli jest problemem".
W przypadku O3 to właśnie Aero-huragan powyżej 100km/h jest dla mnie największym problemem.
Zamieszczone przez piramidaAle macie problemy z tym wyciszeniem przy prędkościach rzędu 120-150, jak dla mnie w O2 przy tych prędkościach jest relaks, często jednak jeżdżę znacznie szybciej i wtedy ten hałas bardziej dokucza, tak więc jak zwalniam do tych 150 to jest błoga cisza
Reasumując, nie przesadzajcie z tym kiepskim wyciszeniem octavii skoro jeździcie przepisowo
Nie chodzi tutaj o przesadę, szukanie na siłę problemów, a o realne odczucia i wrażenie komfortu, dla którego dobre wyciszenie auta to podstawowa sprawa. Pisałem już o tym w tym wątku, więc nie chcę się powtarzać, zacytuję fragment:
"...porównywałem wyciszenie podczas jazd róbnych i O3 zdecydowanie i bezapelacyjnie jest najgłośniejszym autem z tej trójki:
Najgłośniej O3 1.4 TSI < O2FL 1.2TSI < Golf7 1.4TSI Najciszej
Mówię tu przede wszystkim o szumach/ogłosach przy prędkości powyżej 100km/h, a najlepiej porównywać to przy prędkości 140km/h, wtedy O3 to jest jeden wielki huragan (celowo wyolbrzymiam), natomiast w G7 jest cisza.
Dodatkowo - ten sam silnik 1.4TSI w O3 był wyraźnie słyszalny, podczas gdy w G7 to był tylko lekki szmer (mowa o kabinie i pozycji kierowcy)."
Oczywiście można sobie założyć słuchawki, dać głośniej radio, pocieszać się, że to i tak ciszej niż w polonezie, itp. Jednak fakty są takie a nie inne. Ja przyjąłem je do wiadomości, i zakup O3 byłby dla mnie krokiem wstecz.
Mój przykład:
1. Kupiłem O2 (praktycznie najtańsza wersja ~60tys zł) - moje pierwsze nowe auto, czyli skok jakościowy niesamowity.
2. Po 2 latach zastanawiam się nad ewentualną zmianą auta, ale tutaj wolałbym już mieć lepsze wyposażenie (wzrasta cena) i komfort jazdy.
3. Jeśli miałbym wydać więcej, powiedzmy około 80-85tys zł, to wraz ze wzrostem wartości jak i wyposażenia - wręcz domagam się lepszego komfortu. Przyznam szczerze, że bardzo liczyłem na O3 w tym temacie, niestety zawiodłem się bardzo.
4. Jazdy tetowe wykazały, że naturalnym następcą mojej O2 byłby G7 (mowa o kombi), i do tego spełniłby moje wymagania, nie wspominając o podobnej cenie. Pozostaje jednak kilka pytań i wątpliwości... (np. cena ubezpieczenia i ryzyko kradzieży)
Zamieszczone przez OrsonTSIto czemu wszyscy jezdza skodami a tak malo VW widac w polsce.....? Jesli probujesz mi wmowic ze kupno, koszty ubezpieczenia i serwisu VW sa mniejsze niz Skody to dziekuje za oswiecenie i chyba kupie VW bo tyle lat ( od 1998 ) w ciemnocie i braku informacji zyje i wiem tylko jakie koszty sa dla skody a salon VW widzialem tylko w gazetach i przez szybe swojego auta
"Wniosek - od 50zł do 100zł taniej jest w serwisie VW.
Pytanie zatem, o jakich kosztach serwisu piszesz?" - sprawdz koszt serwisu z czesciami a nie samego przegladu...... bez promocji
Są to sprecyzowane koszta, które da się przewidzieć i policzyć, tak też uczyniłem, i zdziwiło mnie to, że wychodzi taniej dla G7 niż dla mojej O3. Nie wiem po co mam sprawdzać jakieś inne warianty serwisowe, które mnie nie dotyczą. Nic nie wiem o żadnej "promocji". Zapytałem wprost o koszt pierwszego i drugiego serwisu (w cenie są zawarte części przewidziane do wymiany), to tyle.
Przy najbliższej wizycie w salonie VW zapytam dodatkowo o ceny ubezpieczenia dla G7, oraz ich ciągłość przez kilka lat, bo jeśli byłaby to faktycznie dużo większa kwota, to warto o tym wiedzieć.
PS. Wszyscy jeżdżą Skodami? Ciekawe...
bo VW jest droższy od Skody w zakupie wg. mnie to są oferty, które się uzupełniają a nie ze sobą konkurują oczywiście można się doszukiwać "walki konkurencyjnej" ale w przeważającej części koncernu VAG jedna marka z drugą raczej ofertę uzupełniają koszty serwisu czy Skody czy VW są dla mnie podobne, jedyne co je odróżnia to w znanym mi VW serwis jest dla klienta a w Skodzie klient dla serwisu a szkoda bo Skoda to całkiem fajne auta
VW jest droższy tylko w przypadku biednych wersji.
Porównując wersje najbogatsze, można już się zdziwić.
Odrzucając wszelkie stylistyczne uprzedzenia, oraz przyzwyczajenia - przewaga G7 kombi nad O3 kombi w bogatej wersji wyposażeniowej jest wręcz oczywista:
- dużo większy komfort jazdy za podobną cenę,
- dużo ciszej,
- lepsza jakość wykończenia wnętrza,
- lepsze materiały,
- bardziej kompaktowe auto (krótsze),
- lepszy serwis? (za podobną cenę).
Pozdrawiam i gratuluję tym, którzy przeczytali do końca
PS. Liczę na rzeczową dyskusję, najlepiej bez emocji i z konkretnymi faktami, dzięki czemu pomożemy sobie na wzajem, a nie zaczniemy się obrzucać epitetami. Uśmiechu życzę!Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackpwNie chodzi tutaj o przesadę, szukanie na siłę problemów, a o realne odczucia i wrażenie komfortu, dla którego dobre wyciszenie auta to podstawowa sprawa. Pisałem już o tym w tym wątku, więc nie chcę się powtarzać, zacytuję fragment:
"...porównywałem wyciszenie podczas jazd róbnych i O3 zdecydowanie i bezapelacyjnie jest najgłośniejszym autem z tej trójki:
Najgłośniej O3 1.4 TSI < O2FL 1.2TSI < Golf7 1.4TSI Najciszej
Mówię tu przede wszystkim o szumach/ogłosach przy prędkości powyżej 100km/h, a najlepiej porównywać to przy prędkości 140km/h, wtedy O3 to jest jeden wielki huragan (celowo wyolbrzymiam), natomiast w G7 jest cisza.
ADAC przeprowadził test O III liftback 1.8 Tsi, DSG7 - przy 130 km/h głośność jest na poziomie 68,2 dB.
To nie jest głośne auto.
A co do wyższych (nie wiem, czy 180, czy 150, czy 160) prędkości trzeba się zgodzić z tym co:
Zamieszczone przez dato+1000 dla obu Panów. Rok, Ty forum obok rzuciłeś jakiś tekst, a'propos wyciszenia przy prędkości przepisowej ? Już nie chciałem komentować...
Problemy z wyciszeniem auta moi drodzy parafianie dotyczą prędkości >180. W którym da się w tym momencie w miarę komfortowo prowadzić rozmowę telefoniczną
Komentarz
-
-
blackpw - No wlasnie cos chyba jest na rzeczy, tu zobacz 2 zrodla:
1. Podlinkowany wczesniej przez kogos innego czeski artykul, o ktorym pisalem w poprzednim poscie. Czytac od naglowka "Znacznie lepiej jechać niż liftback" (tlumaczenie google translatora ). Pisza tam rowniez, ze nawet Leon z belka zachowuje sie duzo bardziej kulturalnie od OIII liftback:
(+ videa) O vnitřní prostor tu ani moc nejde. Zdá se totiž, že pozdější začátek výroby udělal z kombi v řadě ohledů o něco lepší auto.
2. Testy Adac. Niedawno przetestowali wlasnie kombi z 1.4 tsi i wedlug testu poziom halasu mierzony w decybelach jest (zaleznie od wersji) czasem nizszy jak w Golfie (w przeciwienstwie do OIII liftback):
OIII Kombi 1.4 tsi (7 strona, naglowek: Innengeräusch - 66,6 dB przy 130 km/h): http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...c_Elegance.pdf
OIII Liftback 1.8 tsi (7 strona, naglowek: Innengeräusch - 68,2 dB przy 130 km/h): http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...DSG_7_Gang.pdf
Golf 1.4 tsi (7 strona, naglowek: Innengeräusch - 66,9 dB przy 130 km/h): http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...T_Highline.pdf
Golf 1.2 tsi (7 strona, naglowek: Innengeräusch - 65,8 dB przy 130 km/h): http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...omfortline.pdf
Seat Leon 1.4 tsi (6/7 strona, naglowek: Innengeräusch - 66,4 dB przy 130 km/h): http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...tive_Style.pdf
(polecam looknac na te pdf-y i dac do translatora - kwesia wyciszenia jest tam tez troche bardziej szczegolowo omowiona - nie tylko za pomoca decybeli)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SilentEmpireczy mające KEYLESS da się zdalnie otworzyć samochód (tak. z 20m) i otworzyć szyby? To bardzo fajna i przydatna funkcja jest, zwłaszcza w upały...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojqbaSprzedaź O3 przerosła chyba plany Skody poniewaź w chwili obecnej mają problem z dostawami kierownic czteroramiennych i felg aluminiowych do elegance. Terminy na razie nie znane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronZamieszczone przez WojqbaSprzedaź O3 przerosła chyba plany Skody poniewaź w chwili obecnej mają problem z dostawami kierownic czteroramiennych i felg aluminiowych do elegance. Terminy na razie nie znane.
Komentarz
-
-
Ja mam G7 i czy kupiłbym go jeszcze raz NIE - Dlaczego ? bo jest jest drogi jak na tak małe auto.. Fakt jest dobrze wykonany(nawet miejsce na koło zapasowe ma wykładzinę), jednak jak policzę że przy obecnych rabatach mogę mieć za moją wersje S2FL Kombi ze szklanym dachem 1,8TSI to..
Mam porównanie bo mam G7,S2- G7 to technologia, jest zwinny, dobrze sie trzyma drogi,łatwo zaparkować, świetny silnik.. w S2 czuć ze to klasa D a nie kompakt jednak technologia już trochę trąci.. Octavią 3 jechałem i powiem tak.. ten kto nie jechał G7 i O3 niech pozostawi wypowiadanie się tym którzy to zrobili.. bo to jak doradzanie aby jechać nad Bałtyk nigdy nie będąc np w Chorwacji..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezWeź stalowe na zimę i dokup sobie jakie tam Ci pasują.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojqbaSprzedaź O3 przerosła chyba plany Skody poniewaź w chwili obecnej mają problem z dostawami kierownic czteroramiennych i felg aluminiowych do elegance. Terminy na razie nie znane.
pierwsze miejsce zajal VW, drugie Toyota, a Skoda spadla na 3...
polecam dane sprzedazowe za sierpien:
ps. moim zdaniem zaraz spadnie cena O3... no chyba ze VAG zwariowal i jej nie obniza... ale bardzo spadla sprzedaz Octavii we flotach a konkurencja coraz wieksza - Auris kombi, Golf kombi, a zaraz bedzie Civic kombi i zdaje sie Leon kombi (?).
ktos w Skodzie robi krecia robote....
Komentarz
-
Komentarz