Ja myślę, że bez przesady - można się przyzwyczaić - w O2 było głośno, ale jak miałem to nie narzekałem.
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
Powiem tak, poruszam się teraz zdecydowanie szybciej niż dawniej, stąd moje odczucia nie będą za bardzo obiektywne, gdyż w O2 1.6 MPI przyjemną prędkością podróżną było 130 km/h. Mój egzemplarz O2 miał niestety tendencje do myszkowania po drodze - po najechaniu na dziurę, tył uciekał w prawo - taki miałem egzemplarz - nie było dramatycznie, ale było to dla mnie zauważalne. Przy 160-180 trzeba było już się skupić na tym, aby trzymać tor jazdy, szczególnie przy wietrze z boku. Sytuację poprawiły nieco koła 205/55/16.
S2 dostałem na kołach 16" i przy standardowym zawiasie jest to niesamowita balia, że tak się wyrażę. Z racji rozmiarów jedzie się bardzo komfortowo, jednakże jakieś hopki - strasznie buja. W zakrętach nie ma tragedii, pod warunkiem że nie za szybko. Koła te zostawiłem na zimę. W lecie mam 18" i w połączeniu z miękkim zawieszeniem S2 komfort jest bardzo dobry - ale można bardziej zaszaleć, o ile mogę tak powiedzieć. Staram się nie pałować samochodu, ale na autostradzie do Warszawy, gdzie zawsze sobie mówię - jedź spokojnie - nigdzie się nie pali, masz rodzinę.... jak już się rozpędzę, to poniżej 180-200 nie schodzi i jest to prędkość, przy której można spokojnie sobie gadać. Mój egzemplarz na letnich kołach robi się mniej stabilny przy 220km/h - trzeba przestać gadać i skupić się na jeździe.
Takie są moje odczucia. Myślę o tym, aby ulepszyć trochę zawieszenie, ale z drugiej strony w 90% jeżdżę po mieście, gdzie przejazdy przez dziury są częstrze niż wypady na autostrady.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
MadDriver, może to trochę offtopowo,ale chyba ważne na polskie warunki. Wiesz piszesz, że jesteś z Europy to nie wiemy czy nie latasz po Szwabowni np. więcej i tam faktycznie "no limits". To co piszesz te 150-160 w Polsce ma sens te +20 do dozwolonej i w Polsce, żeby sprawnie się poruszać po tych resztkach autostrad które mamy. Ale jak ktoś pisze że gniecie 200 non stop to ręce opadają. Jak komuś się śpieszy faktycznie jednorazowo to zrozumiem, ale jak jeździ z rodziną na pokładzie takimi prędkościami na ograniczeniu gdzie jest 140 to może ich poprostu zabić nie ze swojej winy (a winę poniesie i tak ze względu na te "nieszczęsne" ograniczenie), bo wystarczy, że mu się coś wytarabani na lewy pas "po polsku" nagle. Ludzie Polska to nie Niemcy i Polacy nie umieją tak się zachowywać na autostradach jeszcze, że ładnie zjadą. Więc jazda 200 po Polskiej autostradzie a niemieckiej to kolosalna różnica, to się robi walka o przetrwanie wtedy i slalom gigant a nie spokojna autostradowa jazda nawet z większą prędkością. Wcale nie uważam, że te ograniczenia u nas na nich to głupota - bo polski naród w większości nie dostosowany do nich jest jeszcze, mogły by być np do 160 poprostu a nie 140.
Koniec Offtopa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezTakie są moje odczucia. Myślę o tym, aby ulepszyć trochę zawieszenie, ale z drugiej strony w 90% jeżdżę po mieście, gdzie przejazdy przez dziury są częstrze niż wypady na autostrady
Tego typu opinie bardzo się przydają, odczucia osób z doświadczeniem w danym aucie i ich wrażenia są bardzo pomocne. Szczególnie dodatkowe porównania do poprzedniego auta, no bo punkt odniesienia musi jakiś być.
Mam coraz większego smaka na przejażdżkę S2FL, tyle, że zima za rogiem, do tego przełom roku z brakiem perspektywy w wyprzedaży... nic tylko poczekać do wiosny ;-)Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezhttp://www.sztukawyciszania.pl/
trzeba przyjąć 500 / 1 szt. drzwi...
"Witam,
Koła,nadkola, drzwi i uszczelki.
Koszt 4700+4000+2200 dla pełnego zakresu 4 drzwi. Ewentualnie trochę
więcej gdybyśmy robili też pokrywę bagażnika.
Albo trochę mniej, gdy tylko przednie drzwi 4700+2000+1200."pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez Enriquezhttp://www.sztukawyciszania.pl/
trzeba przyjąć 500 / 1 szt. drzwi...
"Witam,
Koła,nadkola, drzwi i uszczelki.
Koszt 4700+4000+2200 dla pełnego zakresu 4 drzwi. Ewentualnie trochę
więcej gdybyśmy robili też pokrywę bagażnika.
Albo trochę mniej, gdy tylko przednie drzwi 4700+2000+1200."Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
dopóki są monopolistami, to mogą sobie ceny śpiewać z kosmosu
ja na pewno tam nie pojadę, no chyba tylko po to, żeby podpatrzeć co oni tam cudują, jakbym miał się za to wziąć na skalę usługową. Fakt, z cenami trochę pojechali, ale 10 dni roboty w kilka osób + ryzyko uszkodzenia plastików musi kosztować.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Enriquez, dokładnie, 10dni roboty jak piszesz, materiały, koszty firmowe vat plus dochodowy i robi się 10kzł :szeroki_usmiech
W garażu mozna przy piwie podobnie rozbebeszyć auto, potrwa to dwa razy dłużej ale i dwa razy taniej i zapewne gorzej :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Doprowadzenie drzwi do TAKIEGO stanu ( nie liczę głośników ) to jakieś 250-300 pln/drzwi. Jeśli dodatkowo robimy blachy zewnętrzne drzwi ( rozbiórka blachy ) to trzeba doliczyć jakieś 120-150 pln/drzwi. To są oczywiście koszty materiału ( STP + GMS ). Roboty jest na jakieś 20-25 roboczogodzin ( jeśli ma być tip-top ) więc myślę, że 300-400 pln / za zrobienie pary drzwi byłoby całkiem niezłą ceną. Czyli docelowo mamy od 500+300 pln do 900+400 pln ( od 500 do 900 pln jeśli robimy sami ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Czy Waszym zdaniem obecna wycena SII jest atrakcyjna, zwlaszcza biorac pod uwage wycene OIII? Katalogowo patrzac SII jest wciaz drozsze od OIII, dystans ten jednak zmniejsza sie, jesli uwzglednic fakt, ze na OIII Skoda daje 1900 rabatu, a na SII 7000. Dodatkowo na SII mozna wiekszy rabat u dilera wynegocjowac. Finalnie wiec po wszystkich rabatch (Skody + dilera) wychodzi wzgledem katalogu obnizka rzedu: OIII - 9-11%, SII - 14-16%. A wtedy to juz ceny OIII zrownuja sie z SII.
Komentarz
-
-
Co do wyciszenia 03. Powiedzcie czego oczekujecie po aucie, w którym redukuje się mase, nie redukując wymiarów i funkcjonalności. Do tego gdy ma byc cena w miarę zachęcająca. Jak nie stosuje się kompozytów, aluminium itp lekkich materiałów. Dążenie do najmniejszej masy to nie tylko czas projektu O3. Nie da sie racjonalizując koszty produkcji już schodzić spektakularnie z masy bo nie ma za bardzo już z czego. Pozostaje wyposażenie, izolacja itp. Wyposażenie musi być, chciałoby się niezły wypas. Pozostają izolacje bo to waży a jak się goni żeby auta w takiej budzie miało w 1,4tsi koło 1200 kg to coś musi być za coś.
Np Astra IV auto mniej obszerne, mniej funkcjonalne ale (podobno) dobrze wyciszone - takie opinie słyszałem z ust użytkowników, nie testowałem sam- waży w takim samym silniku 200kg więcej.
Czy przychodzi mi na myśl kiedyś poruszany przy jakimś temacie na forum C4 jako auto bardzo ciche - jest także sporo mniejszy i mniej funkcjonalny a cięższy o ok 100 km o O3.
Przykładów by było.
Zważywszy, że (nie będąc teraz złośliwym) O3 miała być autem segmentu D to tym bardziej jest przepaść w masach tych że aut, gdzie gro w tej "nadwadze" średniaków vs. O3 jest materiałów izolacyjnych wg mnie. Coś za coś niestety.
Osiągi O3 1,4 tsi- całkiem fajne - też nie biorą się z z samego silnika. Bardziej z tej niskiej masy- coś za coś
Ok, zgadzam się gdy świszcze od nie do końca doszlifowanej aerodymamiki ale to tez nie wszystko da się ominąć aby auto wyglądało jak ma wyglądać. Odobnie uszczelki - to niedopracowanie. Ale dzis w wielu autach słabo jest z wyciszeniem grodzi, drzwi, podłogi/nadkoli. I to słychać. Pozostaje poprawiać jak przeszkadza. Stąd mają takie firmy zajęcie. Albo samemu wielu jak widać choćby tu na forum to sobie poprawia.
Zdecydowanie aby nie marudzić koniecznie trzeba samemu próbować jak blackpw pisze a nie do końca wierzyć w to co się tu czyta bo hałas w aucie to wg mnie temat dość subiektywny. Jednemu przeszkadza to że gwiżdże pow 140 km/h a innemu nie bo z takimi prędkościami w zasadzie nie jeździ, innemu bardziej od nadkoli albo silnik - a to też zależy jak dla kogo bo jeden nie zwraca uwagę , nie rozmawia np dużo przez głośnomówiący, głośno słucha muzy i ma po prostu wyj..na na to, że trochę gdzieś szumi albo zagwiżdże. Bo szumi w każdym aucie z segmentów C/D w jednym mniej w drugim bardziej , w jednym to lepiej w drugim co innego gorzej ale nie każdemu w takim samym stopniu to przeszkadza. Najmniej wymagający jednak powinni być byli posiadacze 1,9 PD bo do O2 z tym silnikiem prawie każdy jest cichszy :diabelski_usmiech Ale czasami właśnie wtedy po takim traktorku szuka się ideału....a takich w tych segmentach nie ma .
Komentarz
-
-
Z moich ostatnich doswiadczen moge dodac, ze Golf mk7 jest cichszy ale jest tez ciezszy i ma wyraznie mniej miejsca w srodku, mimo ze wg specyfikacji prawie tyle samo.
Porownywalem G7 i O3 w ten sam dzien, jeden po drugim. W G7 Variant i z tylu i z przodu jest ciasniej. Bagaznik tez mniejszy bo jest podniesiona podloga (chyba, ze sie wezmie kolo dojazdowe ale nawet wtedy bedzie mniej na wysokosc).
Jest wiec cos za cos. Jak ktos sie waha pomiedzy tymi modelami to musi wybrac: albo wiecej miejsca albo ciszej.
Komentarz
-
-
Alonzo_, a jak wytłumaczysz fakt, że dywanik do Superba Combi waży 6kg, a wygłuszenie podłogi 3 kg? Wygłuszenie grodzi to już rzecz pomijalna, bo producent nie stosuje mat bitumicznych, które faktycznie podnoszą ciężar auta o te 30kg, tylko jakiś paździerz za 5 złotych. Fakt - są dwie uszczelki na każdych drzwiach (nie pamiętam jak jest teraz w O3 względem O2) - więc Twoja teoria o tych 200kg i setkach złotych ma się nijak do rzeczywistości. A co do kosztów - nowa płyta MQB jest podobno tańsza w produkcji niż dotychczas stosowana i do tego lżejsza, czego nie widać jakoś w cennikach....Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezAlonzo_, a jak wytłumaczysz fakt, że dywanik do Superba Combi waży 6kg, a wygłuszenie podłogi 3 kg? Wygłuszenie grodzi to już rzecz pomijalna, bo producent nie stosuje mat bitumicznych, które faktycznie podnoszą ciężar auta o te 30kg, tylko jakiś paździerz za 5 złotych. Fakt - są dwie uszczelki na każdych drzwiach (nie pamiętam jak jest teraz w O3 względem O2) - więc Twoja teoria o tych 200kg i setkach złotych ma się nijak do rzeczywistości. A co do kosztów - nowa płyta MQB jest podobno tańsza w produkcji niż dotychczas stosowana i do tego lżejsza, czego nie widać jakoś w cennikach....
Masz swoje zdanie i je miej. Ja tylko uważam co wyżej napisałem. I tego nie zamierzam zmieniać. W mojej ocenie O3 jest dość ekstremalnie "chuda" jak na swoje gabaryty . i Takiego zabiegu nie zrobi się dziś jakąś dietą cud w postacie odchudzonej konstrukcji. Oczywiście że pewnie zaoszczędzono trochę kg na etapie projektowania karoserii/płyty. Ale wg mnie w sporej mierze urywa się dziś mase na "wybebeszaniu" środka. Najlepiej zrobić to tam gdzie klient nie widzi - pod dywanikami, na grodzi, na nadkolach, w bagażniku. Oczywiście to nie są jakies tam wielkie kilogramy zaoszczędzone na pierwszy rzut oka. Ale nie da się urwać 100kg tylko dywanikami. Urwie się 5 kg tu, 10 tam, 20 jeszcze gdzie indziej, na drobiazgach po 0,5 czy po 1 kg i się odciąża konstrukcję. Oprócz plusów w postaci np lepszych osiągów i mniejszego spalania psują niesmak jednak drobne minusu. Bo goła blacha nic nie izoluje akustycznie - wręcz przeciwnie potrafi jeszcze zwiększyć odczucie hałasu.
To w temacie izolacji od hałasu podwozia/grodzi .
Co do uszczelek to jak wyżej - jak świszcze to zwykłe niedopracowanie bo uszczelki są ale wtedy nie spełniają do końca swojej roli.
Płyta z pewnością jest lżejsza bo jak pisałem nie urwie się az tak dużo samą izolacją. A że tańsza w produkcji to akurat nie dla nas atut a dla producenta korzyść bo przez to tańsze auto nie jest dla klienta.
Oszczędności masy poczynione zostały wg mnie zarówno konstrukcyjnie jak i przez ograniczanie masy bądź ilości a co za tym idzie i masy pewnych rzeczy w tym tez izolacji.
Można to sobie tłumaczyć w inny sposób jak ktoś chce ale to po prostu słuchać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alonzo_Sorry ale gdzie ja napisałem że te wygłuszenia w tej klasy kompakt ważą 200 kg?
Z tymi setkami to się zagalopowałem, sorry.
Zastanawiam się tylko nad tym, dlaczego tak naprawdę w SII jest ciszej niż w O3. Z czego to wynika - dywanik jest taki sam. Trochę inne jest to mięso tego szmacianego wygłuszenia - ma jakieś 2-3cm grubości, s gdy w O2 jest 1cm (O3 jeszcze nie wiem). Przecież w fabryce nie dają bitumu a różnica jednak jest.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Enriquez, poniewaz jak czytam jestes praktykiem (a nie teoretykiem jak ja, co przeczyta cos, a pozniej spekuluje sobie w ramach relaksu), to czy Twoim zdaniem obecna wycena SII jest atrakcyjna. Zwlaszcza w kontekscie OIII? Albo inaczej: gdybym Ci dal 130k PLN i mialbys wybrac: SII vs OIII to?
Czy ta roznica w komforcie jest bardzo widoczna na + dla SII wzgledem OIII? Gdybys mial 90% tras robic na autostradzie to wolisz SII czy OIII RS? I dlaczego? Dzieki za podanie swojego punktu widzenia.
Tak na koniec dodam malego off topic'a. Kiedys kupilem Forda Mondeo -- guzik o nim czytalem wczesniej. Poszedlem do salonu, przejechalem sie i kupilem. Bylem happy Dawal po dupie, bo sie bzdury pieprzyly pozniej, ale auto bylo i tak bardzo mile. Pozniej mialem Mazde 6. Asbolutnie zero problemow. Autko stare juz, wiec chce wymienic. Niestety w Mazdzie nie znalazlem obecnie juz mocniejszych silnikow na jaki mam ochote, wiec Mazdy nie kupie. W tym roku sobie powiedzialem -- OK, zbadam temat motoryzacyjny jako, ze to zupelnie nie moja branza i wybiore cos w koncu bardziej swiadomie Zalozylem sobie budzet, wstepne wymagania. Jestem juz przekonany do Skody -- po prostu mi sie podoba. I zrobily sie schody -- im wiecej czytam, tym mniej wiem
Komentarz
-
-
przepraszam że się wtrącam, ale może dodam moje trzy grosze.
Dziś zrobiłem traskę Grudziądz centrum (wyjazd 15:00) do Kraków ul. Wielicka (dokładnie 20:30) z dwoma przystankami moją skodą na zawieszeniu eibach+ kyb ultra sr i jestem zmęczony i wytelepany! I na 1000% z OIII rs po trasie będziesz bardziej zmęczony niż z SII. Typ auta to wymusza. W takiej cenie (130tpln) to bym SII 2.0Tsi brał i zawias - 20mm +18cali i chip. Na prostej da radę a i w zakrętach pojedzie jak trzeba, i będzie wygodniejsze.
PozdrawiamGrand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
Komentarz