specewalker czemu piszesz, że po zastosowaniu modułu obraz jest gorszej jakości?
kamera cofania kolejny raz (montaż)
Zwiń
X
-
Tureck2
U mnie w watku wszystko znajdziesz: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=120
Komentarz
-
-
Dzien dobry dzis otrzymałem kamerę i monitor zabieram sie do podłączenia i proszę o pomoc a wiec tak jeden kabel od kamery chinch łaczę z monitorem drugi kabel wpinam w miejsce dotychczasowej lampki i do tego podpinam rezystor 5 om (równolegle) aby nie było błędu żarówki kolejny kabel podpinam pod światło wsteczne a monitor jeden kabel do anteny a drugi i tu jest pytanie czy równiez pod swiatło wsteczne czy z przodu np pod bezpieczniki i jeszcze jedno filtr podpina sie pod kamere czy monitor
Komentarz
-
-
Jeżeli bedziesz zasilał monitor, to brałbym zasilanie z kostki radia, albo bezpieczników, albo zapalniczki.
Z lampy brałbym tylko wyzwalanie, np na przekaźniku lub właśnie tranzystorze. Podejrzewam, że w skrzynce bezp znajdziesz sygnał z lampy wstecznego. Może masz jakiś schemacik wyprowadzeń twojego monitora?
Komentarz
-
-
Witam dziś wziąłem sie za łączenie wszystkiego narazie prowizorka
ale podłaczyłem tak monitorek (mam osobny) zasilanie podlączyłem do zapalniczki
a chinch połączyłem z kamerka.
Kamerka 3 przewody jeden do podswietlenia tablicy (narazie nie podpinałem) dalej mam podpiętą standardowa zawrówke
drugi przewód chinch połaczony z kamerką
i trzeci przewód przyłączony do swiatła cofania jak wrzucam wsteczny to na niebieskim kablu pojawia sie +12V i tam wpiąłem zasilanie kamery miedzy kamere a światło cofania wpiąłem filtr i tak zapalaam samochód wszystko jest ok wrzucam wsteczny pojawia sie obraz na monitorze z kamery wszystko super bez zakłóceń ale po jakis 5 sekundach pojawia sie błąd zarówki i obraz na monitorze gaśnie co zrobić POMOCY
ktoś tu pisał o przekaźniku lub tranzystorze jaki kupic (proszę o model) i gdzie go wpiąć i czy to pomoże może co zle połączyłem
Komentarz
-
-
Spróbuj wpiąć ten rezystor o którym wpisałem, wtedy błędu nie powinno być. Ja chyba łączyłem to w ten sposób, że sygnał z lampy kluczował tranzystor mos, który w tym momencie puszczał zasilanie na kamerę. Także spróboj kamere i monitor zasilic z zapalniczki, a sygnału z lampy użyć jedynie jako sterowanie bramką tranzystora.
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za pomoc
W koncu kamerka działa do podpięcia zastosowałem przekaźnik samochodowy nie trzeba wtedy stosowac filtru obraz jest bez zakłóceń nie ma też błedu żarówki kamerka załącza sie po właczeniu wstecznego a zasilana jest z akumlatora oczywiście przez bezpiecznik
Jedna UWAGA większość kamerek (mimo że na aukcjach pisze, że pasują) nie pasuje bynajmniej ja mam skodę Octavię II FL i nie pasowała (w zasadzie żadna na allegro nie pasuje) trzeba było nawiercać nowe otwory
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mati8201Dziękuję wszystkim za pomoc
W koncu kamerka działa do podpięcia zastosowałem przekaźnik samochodowy nie trzeba wtedy stosowac filtru obraz jest bez zakłóceń nie ma też błedu żarówki kamerka załącza sie po właczeniu wstecznego a zasilana jest z akumlatora oczywiście przez bezpiecznik
Jedna UWAGA większość kamerek (mimo że na aukcjach pisze, że pasują) nie pasuje bynajmniej ja mam skodę Octavię II FL i nie pasowała (w zasadzie żadna na allegro nie pasuje) trzeba było nawiercać nowe otwory
Przepraszam za odgrzebanie starego tematu, ale zamierzam podłączyć kamerę i po przeczytaniu całego wątku mam sporo wątpliwości, odnośnie tej kwestii.
Otóż sprawę "położenia" kabli pomijam, gdyż jest ona oczywista.
Kamera ma własne podświetlenie, ale i ta sprawa wydaje się prosta (zostawiam starą żarówkę wewnątrz klapy a lampkę kamery łączę równolegle i powinno działać - tak mi się przynajmniej wydaje).
Teraz sprawa podłączenia zasilania kamery.
Mógłby ktoś mi to łopatologicznie opisać, tak bym (jako osoba niekoniecznie dobra z elektroniki zrozumiał).
Dodam tylko, że w radiu mam taki kabel jak: "Reverse Gear Signal Input" i może to być pewne ułatwienie.
Komentarz
-
-
Opiszę ci później co i jak, ale myślę, że jak przestudiujesz te dwa tematy o kamerach, które sa na forum to raczej nie bedziesz miał wątpliwości. Zamiast żarówki daj rezystor z radiatorkieb bo jak ci się spali to bedziesz ściągąl tapicerkę, a to raczej element, którego lepiej nie ściągać zbyt wiele razy. Weź pod uwagę fakt, że u nas po półtora roku obraz z kamery jest dużo gorszy niż na początku, mniej ostry, tak jakby coś się stało z optyką, choć na oko tego nie widać, patrząc na soczewkę.
Komentarz
-
-
Witam
Z powodu braku choćby chwili wolnego czasu temat kamery musiał trochę poczekać.
Mogłem dopiero teraz się nim zająć i sprawa wygląda tak.
Przeciągnięte zostały kable, podłączone do radia i samo oświetlenie kamery jest podłączone. Brak jest tylko zasilania.
I tutaj mam problem.
Kable mam wyciągnięte i są przy lewym świetle (tył).
Mam teraz dwa kable od zasilania kamery:
1. +12V
2. -12V
Mam też od wiązki z radia (Pioneer AVIC-F900BT) pociągnięty kabel (też jest z tyłu przy lampie) od "Car reverse input signal). Kabel ten daje sygnał do kamery, że jest wsteczny załączony.
I teraz mam dwa pytania:
Gdzie dokładnie podłączyć +12V oraz -12V oraz ten kabel od sygnału wstecznego?
Z góry dziękuję za pomoc.
Komentarz
-
-
Przepraszam trochę się źle wyraziłem "Reverse car input signal" oczywiście jest od radia, by radio przełączało się na kamerę po podaniu sygnału z wstecznego.
Ok.
Rozumiem, że łączę ten kabel z zasilaniem kamery.
Tylko gdzie podłączyć zasilanie kamery?
W wiązce idącej do plastiku z żarówkami mam 5 przewodów.
W kamerze jak pisałem wyżej mam +12V i -12V
Bardzo bym prosił o łopatologiczne wyjaśnienie, gdyż w sprawach elektryki mocny nie jestem, a z odpowiedzi użytkownika"rezon" nie za bardzo jasno to wynika.
Komentarz
-
-
Witam
Dziękuję za odpowiedzi.
W końcu udało się wszystko podłączyć i działa w 99% tak jak oczekiwałem.
Kamera ma własne oświetlenie więc po zdjęciu osłony klapy bagażnika usunąłem starą żarówkę i do kostki podłączyłem oświetlenie kamery - i o dziwo nie ma żadnych błędów o spalonej żarówce (tak więc u mnie przynajmniej wydatek na specjalny filtr http://sklep.motohid.pl/pl/p/Filtr-C...ejestracji/450 okazał się zbędny).
Jeżeli chodzi o zasilanie kamery to zrobiłem tak jak pisał "rezon" i działa (bez przekaźnika).
Jednak są pewne zakłócenia w postaci delikatnych pasków poziomych.
Nie jest to uciążliwe i na razie prawdopodobnie tak musi zostać.
Znalazłem gdzieś filtr przeciwzakłóceniowy (taki jak np. do radia CB) + podłączyłem pod zasilanie kamery i to razem pod przewód w lampie (ten od świtała cofania) a masę filtru połączyłem z masą kamery i dałem do blachy.
Jednak chyba to nie daje rezultatów.
Z tym przekaźnikiem to może bym jeszcze spróbował, jednak nie wiem do końca co dokładnie miałbym kupić, no i przede wszystkim jak to podłączyć.
Jeśli by ktoś to łopatologicznie wyjaśnił, jak dla dużego laika w tych sprawach to byłbym wdzięczny.
Komentarz
-
-
A skąd najlepiej pociągnąć sygnał wstecznego - tak żeby radio automatycznie przełączało się na kam (po wbiciu wsteka)?
Zlokalizowałem bezpiecznik (4), który odpowiada za wsteczne światła, ale tam cały czas jest +12V. Tu pewnie jakoś czujnik wstecznego steruje.
Więc gdzie najlepiej się "wpiąć", żeby niepotrzebnie kabla nie ciągnąć?
Aktualizacja:
Właśnie zamontowałem kamerkę. Generalnie działa, nawet wieczorem coś tam widać. Jutro test w dzień
Z wad:
- standardowo błąd przepalonej żarówki (pozostawiłem więc także "starą")
- zakłócenia (nie dałem jeszcze filtru - poprawię)
- oświetlenie tablicy wygląda koszmarnie - teraz barwy biało- żółte i przez samą kamerkę nie do końca oświetlona...
- przewiercałem otwory w kamerce bo nie pasowały...
Oczywiście najtrudniejszym elementem montażu było przejście z klapy do komory bagażnika (ta koszmarna gumowa przelotka). Do radia poszedłem górą - podsufitką. Zajęcie dla cierpliwych
Komentarz
-
Komentarz