Dokładnie :!: Potem jeżdżą takie (sorki) "debilki" i sieją na cały powiat szumami/gwizdami ale ważne że mają 2m bata na dachu a strojenie - po ch... jak coś słyszą A odbiorem to niech się inni martwią.
I najważniejsze po wejściu do samochodu (każdorazowo nawet kilka razy dziennie) zapodać "Mobilki jak mnie słychać :?: " a potem to już zero przekazywania info (drewniana antena) :evil:
Może kolega o sobie mówi? Nie wiem...
Szumy, gwizdy, drewniane anteny, tia... :szeroki_usmiech Polecam co miesiąc wydać to 20pln na "strojenie" Grunt to dobra własna higiena psychiczna k
perfex, nikt nie mówi o strojeniu co miesiąc :!:
Ale te 40zł na rok to nie jest dużo :idea:
Z Twoim podejściem jakbym miał stroić co miesiąc antenę, to kupiłbym porządną swr miarkę
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Moja antena (Midland ML-145) ma jakieś 7 lat (u mnie). Jak kupiłem ja z pierwszym Midlandem, założyłem na Poloneza i pojechałem stroić (wcześniej jeździła na Yarisie).
Efekt strojenia: - 10 zł i odpowiedź w serwisie ze jest idealnie i nic nie ruszać.
Po jakimś czasie zmieniłem auto na golfa i znowu do serwisu z radiem.
Efekt strojenia; - 20 zł i odpowiedź ze jest dobrze i tylko jeździć.
Jakiś czas później postanowiłem zmienić radio. Z mindlanda przesiadłem się na Unidena więc wizyta w serwisie CB.
Efekt strojenia: -25 zł i odpowiedź że tylko jeździć.
Od tamtej pory radio jeździło z tą sama anteną razem ze mną na różnych autach, od Tico, przez astrę cabrio (brak dachu - antena na bagażniku), do Octavi kombi i w każdym z aut nie było problemów z łącznością. I żeby nie było - nie jestem gatunkiem typa który tylko słucha albo sprawdza radio. Niejednokrotnie jadąc na dwa auta prowadziliśmy dość długie konwersacje i wszystko było OK. Co do zasięgu to jest wystarczający i na dobra sprawę nie wiem czy jest to 5 czy 50 km w mieście czy trasie. Jadąc autem wiem co powinienem wiedzieć, tj. czy suszą i ewentualnie jak dojechać w nieznane miejsce.
Osobiście mam lepsze cele wydatkowania nawet tych niewielkich 40 zł rocznie, niż "dokarmnianie" serwisantów CB, którzy podłączą miarkę i czasem coś podkręca że niby będzie lepiej, tak abym potem mógł sam siebie przekonywać że teraz to mam nadawanie i odbiór, bo sprzęt dostrojony.
Szerokości i przyczepności dla wszystkich
Jadą jadą chłopcy, chłopcy na japońcach,
nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca!
Osobiście mam lepsze cele wydatkowania nawet tych niewielkich 40 zł rocznie,
Dlatego jak się kupuje CB to wydatek 45 zeta extra na własną SWR-miarkę to nie tragedia. Szerzenie tego typu teorii (o braku potrzeby zestrojenia anteny CB) jest najzwyklejszą głupotą.
Zamieszczone przez loponez
odpowiedź że tylko jeździć.
... widocznie trafiałeś na patałachów, leni śmierdzących którzy tylko kasowali za nie wykonaną robotę. Nie ma takiej opcji aby antena z radiem przenoszona z miejsca na miejsca była zawsze zestrojona, to jest fizycznie nie możliwe, zasięgnij troszkę wiedzy krótkofalarskiej i potem zweryfikuj swoją teorię. Tym czasem zerknij jak powinno się stroić zestaw CB http://www.youtube.com/watch?v=l6LjZ...eature=related , ciekawe jak to robili u Ciebie co roku fachowcy.
Przy skrajnych przypadkach gdy SWR jest powyżej 3 jeśli nie dokonasz strojenia anteny fala elektromagnetyczna zamiast się wypromieniowywać, będzie się częściowo wracać przewodem w kierunku radia co przy maksymalnych wartościach może spowodować uszkodzenie tranzystora stopnia końcowego mocy. Przy źle zestrojonym zestawie CB występuje po prostu niedopasowanie impedancji, które powoduje, że antena wypromieniowuje mniejszą moc, a część tego co "produkuje" nadajnik odkłada się na stopniu mocy.
Nie wspominam już o ewentualnych zakłóceniach jakie może wnosić tak źle zestawiony układ radiowy. Jeśli dodamy do tego wszystkiego ludzi, którzy maja w nosie strojenie anten CB plus badziewne radyjka efekt mamy taki jaki jest w eterze, śmietnik.
Mimo to, z uporem maniaka twierdzę, że każdym razem przy strojeniu anteny nie dokonywano zmian a ja jeżdżąc już kilka lat nie mam problemów zarówno z radiem jak i łącznością. I nie mówię tutaj o teorii działania sprzętu ale o praktycznym jego użytkowaniu od kilku lat. Nigdy nikt nie informował mnie, że moje nadawanie trzeszczy, piszczy czy szumi. Korespondencję z innymi, w tym kolegami z którymi podróżowaliśmy, prowadziłem zarówno auto w auto jak i kilku kilometrów (gdy któryś np. zatrzymał się na siku czy tankowanie). Zawsze wszystko było OK.
Może właśnie dlatego jak określiłeś
Zamieszczone przez mrfazi
trafiałeś na patałachów, leni śmierdzących którzy tylko kasowali za nie wykonaną robotę
nic nie zmieniali bo nie było takiej potrzeby.
Prawda natomiast jest, że zestaw jako nowy był strojony. Kolega od którego odkupiłem radio z anteną, stroił ją i najprawdopodobniej wtedy antena poddana została odpowiednim zabiegom poprawiającym jej funkcjonowanie.
Idąc Twoim torem myślenia
Zamieszczone przez mrfazi
Nie ma takiej opcji aby antena z radiem przenoszona z miejsca na miejsca była zawsze zestrojona, to jest fizycznie nie możliwe
powinienem stroić antenę po każdym postawieniu jej na dachu, przecież za każdym razem nie trafię w to samo miejsce.
To moje osobiste zdanie i może sie ono różnic od waszego. Ale jeżeli nie widzę różnicy to po co mam przepłacać.
Co do:
Zamieszczone przez mrfazi
Szerzenie tego typu teorii (o braku potrzeby zestrojenia anteny CB) jest najzwyklejszą głupotą
to moim zdaniem:
wmawianie ludziom konieczności strojenia anteny dwa razy w roku jest najzwyklejszym naciągactwem
Jadą jadą chłopcy, chłopcy na japońcach,
nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca!
Teoretycznie to trzeba stroić każdą antenę. Większość punktów sprzedających Cb radia używa reflektometrów, które bez względu na 'rzeczywistą' wartość współczynnika swr i tak pokażą wynik w okolicy 1. Czasami warto poświęcić kilka zł i udać się do sprawdzonego serwisu na strojenie/dopasowanie anteny. Przy obecnym deficycie w tranzystory ze stopnia PA (2SC2078) 20 czy 40zł wydane w skali roku to będzie pikuś w porównaniu z wymianą uszkodzonej 'końcówki mocy'.
Większość userów zna tylko jeden parametr zwany SWR. Istnieje jeszcze coś takiego jak rezonans, o pomiarze którego w/w punkty 'pozbywania się taniego szmelcu' nie mają zielonego pojęcia. Ale to już inny temat :P
A ja wam napiszę w ten sposób. Radykałów mam od 3 lat, do tej pory używane raczej sporadycznie, nigdy nie strojone ale jak zawsze zapytam jak mnie słychać to zawsze dostaje odpowiedź ze głośno i wyraźnie kilka km dalej. Kiedyś słyszałem teorię ze anten Midlanda ML-145 nie trzeba stroić. A z kolei kto inny mówił że antenę stroi się poprzez przecięcie samego bata. Ale i tak mam dalej prośbę do kolegi mrfazi aby wziął na środowego spota swr miarkę i kontrolował mój zestaw.
szpara, Teoretycznie, nie trzeba, ale praktycznie to, tak.
Jak już napisałem, nikt nie nadaje tak długo w eter, żeby spalić tranzystor np w Johny II
Nie mówię już o nowych Cb, bo tam trwałość elementów jest znacznie słabsza.
Prosty przykład, poczciwa nokia 3310, a nowiuśki "szajsung" co z tego, że ma więcej "bajerów" jak jego żywotność jest mała.
takich przykładów jest multum
Jak już napisałem, pomimo opinii innych, będę stroił antenę, jak nie u znajomego, to sam kupię reflektometr i wiooo
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Jeszcze 3 grosze do dyskusji o pomiarach - mam Farun FS135, cudo to to nie jest, ale uszkodzenie w instalacji antenowej pokaże Od czasu do czasu sprawdzam, czy wszystko jest OK. Kiedyś mi ta miarka radio uratowała, bo miałem zwarcie w podstawie MLki.
A tak to do diagnostyki instalacji przydaje się również zwykły multimetr
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Dobra, stało się wpadł triflex od sirio
Póki co, antena nie zestrojona, ale zamontowana :szeroki_usmiech
Radio trochę gorzej odbiera (ale od czego jest zmieniarka na 6cd )
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
możesz dołożyć wzmacniacz antenowy. najlepiej przy antenie, chociaż przy radiu jest znacznie łatwiejszy montaż.
Zamieszczone przez mrfazi
widocznie trafiałeś na patałachów, leni śmierdzących którzy tylko kasowali za nie wykonaną robotę.
niekoniecznie. Przecież przekładając magnesówkę wraz kablem, radiem bardzo nieznacznie zmieniał zasadnicze parametry. SWR mogło się oczywiście zmieniać - ale i tak określona długość bata mogła być optymalna dla tego kompletu.
Nie jestem użytkownikiem Octavii ale pisze na tym forum ponieważ widzę że macie spore doświadczenia z Sirio Triflex.
Otóż niedawno zamontowano taką antenę w moim aucie (Passat B5FL w sedanie) i niestety nie jestem zadowolony z tej anteny. Dotychczasowo używałem anteny President Florida w wersji bez stroika i byłem bardziej zadowolony.
Na chwile obecną porównując te 2 anteny Triflex zbiera dużo więcej śmieci, wszystkie komunikaty które do mnie docierają są dużo mocniej zaszumione (nawet te naprawdę z bliska mają gorsza jakość). Moje radyjko to Harry III w którym używałem notorycznie ASC, to teraz coraz częściej wycina komunikaty lub puszcza same śmieci do głośnika.
SWR wynosił 1 lub był bardzo w jego pobliżu ?
Panowie czy coś mam nie tak z anteną (niepoprawny montaż, podróbka lub uszkodzona) czy tak już jej urok ?
A ja jestem zadowolony z Sirio Triflex, własnie u mnie we współpracy z U520 bardzo dobrze działa, mało szumów lub praktycznie w ogóle ich niema
Zamieszczone przez tomek3232
tomek3232
. Nie masz podłączonej jakiejś ładowarki w pobliżu CB radia? Może to powoduje zakłócenia?
Ostano stroiłem tą antenę i nawet da się zestroić, jest bardzo czuła na strojenie, parę obrotów końcówką i SWR zmienia dość dużo. Chciałem zabezpieczyć to pokrętło na antenie - końcówkę przed przypadkowym odkręceniem, zastosowałem krótki kawałek taśmy izolacyjnej, ale jakie było moje zdziwienie, gdy ponownie zmierzyłem SWR, który wyniósł po tym zabiegu powyżej 2 lub blisko tej liczby, na kanałach 1 i 40 wszystko się przesunęło w jedną stronę (teraz nie pamiętam, co na którym było). Zaobserwował ktoś takie zjawisko, czy kawałek taśmy, plastiku może coś takiego powodować?
greg44, ja jak stroiłem swoją, to dosłownie przesunięcie o kilka milimetrów powodowało spore zmiany w SWR, póki co SWR na 1 i 40 mam ok 2,5 bo nie miałem czasu na dłuższą zabawę z anteną.
Dziwne jest to co mnie zaintrygowało, że SWR przy takim zestrojeniu jak jest teraz na 20 kanale wynosi ok 1.
pytałem jak mnie słychać, mówili, że dobrze :idea:
może ktoś się wypowie, czy zostawiać, czy próbować na wszystkich kanałach zejść do 1,5 max?
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
póki co SWR na 1 i 40 mam ok 2,5 bo nie miałem czasu na dłuższą zabawę z anteną.
Dziwne jest to co mnie zaintrygowało, że SWR przy takim zestrojeniu jak jest teraz na 20 kanale wynosi ok 1.
szpara, Okeeej, przyznaję bez bicia, że ulotkę od triflexa miałem w ręku tylko w celu zidentyfikowania końcówki od CB. Dzięki, bo tak to bym pewnie pojechał do "serwisu" na strojenie
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
mati8201, wszystko zależy, jakie radio - kwestia wymiarów. Inny aspekt to ergonomia użytkowania oraz to, czy ktoś lubi mieć radio na widoku, czy wystarczy mu schowane radio i kręcenie gałkami po omacku
Popielniczka, schowek nad lewą nogą, podłokietnik, bok tunelu, pod fotelem. Pewnie jeszcze kilka miejsc się znajdzie
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz