skoda13, jak zabiorą to nowe inne kupię :P To już półtora roku ma i mi się znudziło Zresztą schowane w popiołce i z triflexem na dachu to trzeba by było sporego pecha żeby się za zabieranie zabrali
CB mam i ja :)
Zwiń
X
-
Maicroft, iksik2, kiedyś się wypowiadałem w tej kwestii i jeszcze raz Wam napiszę. Kolega skoda13, ma w tej kwestii rację... zresztą Maicroft, cały syf właśnie bierze się stąd, że w wielu przypadkach urządzenia, z którymi jeździmy to urządzenia nie trzymające parametrów.
To, że koledzy jeżdżą z UNIDENem to nie pogarsza ich komfortu, bo po ich stronie jest nasłuch, a to radyjko w tym przypadku zachowuje się jak każde inne. Tu istotną kwestią jest parametr nadawania, przy którym to radyjko sobie "sieje" - cyt. nie spełniają wymagań normy zharmonizowanej w zakresie mocy na kanale sąsiednim i emisji niepożądanych nadajnika. Innymi słowy nadając takim radiem, użytkownik właśnie przyczynia się do powstawania takiego śmietnika. Radyjko to po prostu "przesiewa" sygnałem po wszystkich pobliskich częstotliwościach i trzyma się w ten sposób kilku kanałów, a nie jednego.
Kiedyś porównałem ten efekt do jazdy na długich światłach. Ja widzę i widzę dobrze - a wafel mi do tego, że wszystkich oślepiam i oni nie widzą. Nadal jednak twierdzę, to co kupujemy i z czym jeździmy to rozważane jest we własnym sumieniu. Między innymi na podstawie zadowalających nas parametrów oraz tego do kogo i czy mamy szacunek, a także jakimi funduszami dysponujemy, takie radio wybieramy.
Ja osobiście nie używam UNIDENa i używam starych "dosłownie!" sprawdzonych radyjek. Mam Alana 28 i na bardziejsze akcje Jacksona, które służą mi od lat do dziś. Od czasu do czasu u kolegi w jego domowym serwisie sprawdzam parametry nadajnika regulując je, aby radia dalej trzymały się parametrów.
Komentarz
-
-
Wiedzialem od zawsze, ze Unideny niemaja polskiej homologacji ale dopiero niedawno dowiedzialem sie, ze Unideny wygladaja niemalze identycznie jak Presidenty.
No i jak to sie ma bo widze ze Uniden 520 wyglada jak President Johny II i krazy opinia, ze w srodku Unidenow siedzi to samo co w Presidentach no ale jakos President ma homologacje. Zaczalem myslec, ze to czysta zagrywka marketingowa ale juz sam niewiem co o tym sadzic.
Temat CB jest mi malo znany bo z radyjkiem jezdze miesiac i juz zauwazylem wady i zalety. Ogolnie fajna sprawa tylko mi sie gryzie z radiem CD :twisted:
Sprawilem sobie Prezia Johnego II i antenke Prezio Missouri. Zastanawialem sie nad Triflexem ale kolesie w sklepie co mi zakladali powiedzieli, ze ona wcale niejest taka super i ze zakladali jednego gosciowi i mieli problem z jej dostrojeniem :roll:
Osobiscie mysle, ze chyba troche przeplacilem za swoja antene i te wszystkie cewki szklane i spiralki niewiele daja a jak wjezdzam do duzych miast i sie zaczyna koncert szumow i trzeba skrecac zasieg. Zreszta na trasie jest podobnie. W zasadzie nic mi niedaje, ze slysze kolesia z daleka, ale niemoge go zrozumiec bo za mocno szumi.
Komentarz
-
-
Misiekoctavia, masz rację, Uniden 520 to radio tożsame z President Johny, ale diabeł tkwi w szczegółach. Między innymi dbałość o parametry i kontrola jakości jest w Presidencie priorytetem. Stąd oczywiście cena różna - na korzyść Unidena... Co do miasta... jak wiesz, u nas pracujemy na modulacji amplitudowej (AM), która z definicji jest bardziej "śmiecąca", a nie tak jak w niemczech gdzie pracują na modulacji czestotliwościowej (FM), która jest bardziej precyzyjna. W kwestii miasta, ilość stacji pracujących z mocą 4W na jednym kilometrze kwadratowym, przy dużym natłoku budynków odbijających fale robi takie zamieszanie, że nie sposób nasłuchiwać. Oczywistą konsekwencją jest wtedy skrócenie czułości radia, ale i fajnie byłoby mieć równocześnie skrót mocy, bo po co nadawać DALEKO, jeśli nasłuchujemy z bliska.
Jeśli chodzi o anteny to ja sam używam Alana 9 PLUS - długa antena ale bardzo "elastyczna" (nie chodzi tylko o elastyczność materiału, ale i o parametry anteny). Jak jeżdzę natomiast po mieście to używam czasem krótkiej Sirtel Rambo S-90, bo łatwo ją schować i może leżeć sobie z tyłu na półce.
Komentarz
-
-
:arrow: http://www.saxon.waw.pl/naprawa_cb-46.html
Nie wiem czy ten link jest w tym wątku czy go nie ma, ale polecam tym wszystkim którzy posiadają Presidenta i żałują że nie kupili Unidena, fakt na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie ale jak to powiedział kolega ZipY, "diabeł tkwi w szczegółach.
Czasami radyjko tak sieje że się go nie da namierzyć, co czasami dla niektórych co to mają rozum inaczej i nie wiedzą do czego służy cb, sprawia wielką radochę.
Komentarz
-
-
ZipY, zauważ że nigdzie nie napisałem że nie ma racji Ale też nie planuję radia specjalnie zmieniać bo straciło homologację, a używam go tylko i wyłącznie do celów antymiśkowych na trasie - w mieście nawet nie włączam. A z racji tego że triflex jest cichociemny to jeżeli ktoś pyta o drogę to odpowiadam gdy nie ma innego odzewu. Tyle w tym temacie z mojej strony, szerokościo1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień
Komentarz
-
-
ZipY dokładnie masz rację. Miałem już troche radyjek Alany, Presidenty i dla mnie
to nie było to. Sprzedałem w maju Presidenta Johnsona II i kupiłem dwa radyjka
do służbowego SUPER STAR 3900 antenka President Alabama a do octavi to co w
moim podpisie. Koledzy z www.cbradio.szczecin.pl żartują że to bazówka na kołach.
Wierzcie mi wspaniały odsłuch i dalekie osiągi. Ostatnio kolega słyszał mnie pod
Pyrzycami to jest w linii prostej około 50 km. Ostatnio czytałem na ogólnopolskim
forum cb że zostaje wznowiona produkcja radyjka SUPER STAR, technologia produkcji
ma być jak przed laty. Pozdrawiam.Mobil.Ford Bus:SUPER STAR 3900 +KPO 531+KLS 120 +Performer5000
Skoda Octavia:SUPER CHEETAH + KPO 452 + PERFORMER 5000
[scroll:eeb0154ae9][/scroll:eeb0154ae9]
Komentarz
-
-
Yo !
Mam do znawców takie o to pytanie , przez jakiś czas jeździłem z Alanem 101 + hustlerem IC100 i nie narzekałem ale jednak trochę szumi :szeroki_usmiech
Bratu się spodobało moje radio i wziął ode mnie a ja zostałem bez i teraz pytanie. Mam do kupienia Midlanda 1001Z + Hustlera nie wiem jaki model ale coś lepszego bo ma ponad metr i jest cały czarny w cenie 270 zł. Patrzyłem na allegro jak to się kształtuje i jestem w kropce bo Midland = Alan więc zmieniać na to samo chyba nie ma sensu. Co proponujecie ? Oczywiście mówię o radiu bo wezmę tego nowego hustlera.
A na radio nie zamierzam wydać więcej niż 200 zł.
Dzięki za sugestieByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zoimal mogę Ci poradzić TTI-660 cena do 240 zł. Radyjko dobre , nieduże ,
łatwe do zabudowy. Antenke proponował bym Performer 5000 ,mikrofon z kompresją
Antena około 170 zł, mikrofon około 70 zł. Dobrze zestroić antenke i powinno
dobrze latać. Życze dalekich łaczności. Pozdrawiam.Mobil.Ford Bus:SUPER STAR 3900 +KPO 531+KLS 120 +Performer5000
Skoda Octavia:SUPER CHEETAH + KPO 452 + PERFORMER 5000
[scroll:eeb0154ae9][/scroll:eeb0154ae9]
Komentarz
-
-
skoda13, ZipY, dzięki za odpowiedzi , ale to jest budżetówka nie potrzebne mi super extra zasięgi itp bo na tym co miałem czyli Alan 101 + hustler 100 byłem zadowolony. Zauważę różnice pomiędzy midlandem 1001z a Alanem 101 ? Bo w obudowach są takie same :szeroki_usmiechByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Ziomal, sprawdź alledrogo
Unidena 520 czy 510 można kupić za około 200 PLN
Koledzy z firmy mają różne radia - od TTI przez Cobrę i inne wynalazki
Z mojego doświadczenia Uniden jest naprawdę warty swojej ceny (używam go kilka lat)
Dobrze ściąga i nadaje (antena oczywiście też ważna), a oprócz tego głośnik wydaje dźwięk w sposób mało męczący (a TTI u kumpla zabija - skończyło się kupnem głośnika zewnętrznego)
Poza tym Uniden mieści mi się w popielniczcebyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
Ziomal, Trudno cokolwiek tak doradzić, ale jeśli byłeś zadowolony z tamtego Alana to po co go zmieniać?... ja sam generalnie wolę, żeby oprócz parametrów brać ten trudny do oceny przez kogoś innego, tzn. parametr dopasowania do siebie samego - czy głośnik daje dobry dźwięk i czy go rozumiemy i słyszymy w zadowalający sposób.
Polecam zerknąć tutaj http://www.saxon.waw.pl/naprawa_cb-46.html co polecił kolega sebwiecz Myślę, że mówi to samo za siebie!
Od razu również polecam zerknąć na zdjęcia porównujące Unidena i Presidenta - oba budowane na tej samej płycie, ale President jest dużo lepiej "poekranowany" i wygląda to dużo lepiej.
Komentarz
-
-
Pożyczałem kilka razy Unidena 520XL i byłem zadowolony , ale ceny czasem powalają. Wiem że nie mają homologacji , jednak wolę się nie bać że mi zabiorą w czasie rewirki które ostatnio często mam :evil:Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Ziomal masz rację. Ostatnio w Szczecinie latał specjalny samochód z PIP
i mierzył z ilu wat wychodzą autka z batami na dachu. Koledzy jesteśmy w
UNII i pomału biorą się za to. Sam mam radyjka gdzie w jednym mogę się rozkręcić
do 8 wat a w drugim do 12 wat, w mieście pomykam na 4 wat. W trasie lubie się
rozkręcić i pogadać z kimś z daleka. Pozdrawiam.Mobil.Ford Bus:SUPER STAR 3900 +KPO 531+KLS 120 +Performer5000
Skoda Octavia:SUPER CHEETAH + KPO 452 + PERFORMER 5000
[scroll:eeb0154ae9][/scroll:eeb0154ae9]
Komentarz
-
-
Maicroft nie będziesz miał homologacji, będą mieli zastrzeżenia do Twojego radyjka
zabiorą, dostaniesz potwierdzenie a radyjko oddadzą do PIP do sprawdzenia.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Wto 25 Lis, 08 20:03 ]
Wygląda na to, że po tym, jak policjanci znaleźli sposób na kierowców posługujących się antyradarami (wyposażając makiety radarów w specjalne emitatory) teraz przyszła kolej na liczną rzeszą użytkowników CB radia.
Ponieważ po wejściu Polski do Unii Europejskiej zniesiono konieczność rejestrowania tych urządzeń, liczba użytkowników tego sprzętu szybko rośnie. By używać go zgodnie z prawem wystarczy jedynie zakupić radio, które ma polską homologację. Wykaz homologowanych urządzeń można łatwo znaleźć w sieci, ale praktycznie każde urządzenie o mocy nie większej niż 4 Watt posiada takie zaświadczenie.
Stróże prawa uparcie twierdzą jednak, że CB posługują się często piraci drogowi, którym służy ono jedynie jako antyradar i pozwala omijać patrole. Jest to po części prawda, ale trzeba też pamiętać, że urządzenie działa podobnie jak setki fotoradarów zamontowanych na poboczach - zmusza kierowców do zdjęcia nogi z gazu.
Po fali mandatów, jakie w ostatnim czasie otrzymują użytkownicy CB radia, w internecie rozgorzała gorąca dyskusja. Większość kierowców rozmawiających przez CB została ukarana mandatami na podstawie artykułu 45.1 kodeksu drogowego, punkt drugi. Mówi on, że kierującemu zabrania się korzystania w czasie jazdy z "telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku".
Czy Waszym zdaniem policja słusznie kara kierowców na podstawie przepisów mówiących o telefonach?
Pozdrawiam.Mobil.Ford Bus:SUPER STAR 3900 +KPO 531+KLS 120 +Performer5000
Skoda Octavia:SUPER CHEETAH + KPO 452 + PERFORMER 5000
[scroll:eeb0154ae9][/scroll:eeb0154ae9]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez skoda13W trasie lubie się
rozkręcić i pogadać z kimś z daleka.
mowie oczywiscie o sytuacji, ze 4W nie wystarcza zeby doleciec
[ Dodano: Sro 26 Lis, 08 09:02 ]
Zamieszczone przez skoda13Czy Waszym zdaniem policja słusznie kara kierowców na podstawie przepisów mówiących o telefonach?
zakladam, ze nie przyjmiesz mandatu - to co w sadzie, zeznanie policjanta przeciw twojemu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez skoda13Czy Waszym zdaniem policja słusznie kara kierowców na podstawie przepisów mówiących o telefonach?
Komentarz
-
-
Słowniczek CB
Slang amatorski i literowanie
Jako szczęśliwy posiadacz pierwszego radiotelefonu, możemy nie
zrozumieć co oznaczają niektóre wyrazy lub cale zdania wymawiane przez
użytkowników (najczęściej kanału 19 – kanał kierowców). Oto część
poradnika poświęcona właśnie temu zagadnieniu.
Uwaga: pamiętajmy o tym, że na CB-Radio nie używa się zwrotów typu
pan/pani, tylko kolega/koleżanka! Jest to umownie przyjęte przez
wszystkich użytkowników.
"wywołanie ogólne Warszawa, wywołanie ogólne Warszawa, tu mobil
Pająk - Wrocław szukam ulicy xxxxxxxxx" - taki lub podobny komunikat
możemy usłyszeć na kanale 19 lub 28. Powyższy zwrot oznacza, że ktoś
jadący samochodem (mieszkaniec Wrocławia) o ksywce Pająk, chciałby
uzyskać od lokalnych posiadaczy CB-Radio pomoc w odnalezieniu jakiejś
ulicy.
"Pająk, daj na trzydzieści trzy" – osoba, która odpowiedziała na
komunikat Pająka, prosi o to, aby przeszedł on na kanał 33. Jeśli kanał nie
jest zajęty dochodzi do właściwej rozmowy i pokierowania pod wskazany
adres. W przypadku, gdy kanał jest zajęty odpowiada się „Daj dwa wyżej”
lub podaje się konkretny numer kanału co oznacza, aby Pająk przeszedł
na wskazany kanał i kontynuował rozmowę.
Pamiętajmy również o podziękowaniu!
"Mobilki uważajcie. W Warszawie na Armii Krajowej za mostem w
stronę Bemowa stoją federalni" (możemy usłyszeć również, że "stoją
misie z suszarką" , "niebiescy" lub "gumisie z patelnią" – określeń na
policjantów oraz radiowozy jest wiele). Jest to ostrzeżenie o policjantach
stojących przy drodze z czymś do mierzenia prędkości. Suszarka oznacza
radar ręczny.
"Brek" (od ang. break) – jest to słowo oznaczające prośbę o
wpuszczenie rozmówcy na kanał aktualnie zajęty przez innych. Osoby
prowadzące rozmowę powinny w miarę szybko wpuścić brekującego
mówiąc „daj/ proszę brek”. Zwykle jest tak, że między kolejnymi
wypowiedziami robi się pół sekundy-sekundę przerwy, wtedy właśnie jest
szansa włączyć się do rozmowy wołając "brek, brek". Możemy usłyszeć
„zaczekaj brek” – oznacza to, że rozmawiający nie mogą w tej chwili
przerwać rozmowy. Brekujący zobowiązany jest poczekać i zwolnić kanał
do czasu wpuszczenia.
Możemy zapytać "cześć koledzy/koleżanki, testuje swój nowy sprzęt,
nadaje z mobilka w Krakowie, skąd jesteście i jak wygląda mój sygnał?" .
Oznacza to, że kierowca, który świeżo wyposażył się w CB-Radio jest
zainteresowany tym jak daleko i jak dobrze go słychać. Odpowiedzią na
10
zadane pytanie może być : "modulacja na 4 (w skali 5. punktowej, w
której określa się jakość/czytelność transmisji/modulacji) 7 esów (w skali
12. punktowej, w której określa się siłę sygnały odbieranego. 1-9 S a
potem kolejno +10, +20, +30 dB) - Wieliczka".
Jeżeli chcemy zapytać o sytuacje na drodze w kierunku, w którym
jedziemy wywołujemy kierowców jadących z naprzeciwka. W przykładzie
załóżmy, że jedziemy z Piły do Poznania. Nasze zapytanie powinno
brzmieć następująco:
"mobilki jadące w stronę Piły, jak wygląda dróżka do Poznania?" (możemy
również dodać, że np. Marcin/ Chorzów prosi)
Jeśli widzimy tabliczkę z imieniem kierowcy umieszczoną za szybą
wołamy po imieniu i ewentualnie marce pojazdu:
"Hubert – Scania, Hubert Scania mógłbyś mi powiedzieć jak wygląda
dróżka do Poznania?"
Jeśli nie ma imienia a jesteśmy pewni marki pojazdu to wołamy w taki
sposób:
" Kolego z białego (kolor samochodu) Volvo/ Opla/ xxx jak tam ścieżka do
Poznania?"
W przypadku gdy jedzie więcej samochodów ciężarowych mogą przydać
się nam te zwroty:
Czerwona Scania z niebieska firaną (firana - samochód z naczepą
pokryta plandeką o takim kolorze)
Biała Renia (Renault) chłodnia (samochód ciężarowy z agregatem
umieszczonym tuż nad kabiną). Nawet podczas zakazów możemy je
spotkać na drodze, ponieważ transportują produkty żywieniowe itp.
Biały DAF kontener (samochód ciężarowy z kontenerem na naczepie
itp.).
MOBIL samochód z CB-radiem
KROKODYLE inspektorzy transportu drogowego
KANAPKA jazgot (kilku kierowców mówi naraz)
DOBRY WYDMUCH duży zasięg
MIŚKI, FEDERALNI policjanci
SUSZARKA radar
MIERZYĆ TEMPERATURĘ namierzyć na radar
GRUSZKA mikrofon CB-radia
11
ODKURZACZ, HULAJNOGA policyjny motocykl
BAJO cześć
55 powodzenia
73 pozdrowienia
88 ucałowania
99 znikaj, wszystkiego najgorszego
51 nie daj się złapać
Pozdrawiam.Mobil.Ford Bus:SUPER STAR 3900 +KPO 531+KLS 120 +Performer5000
Skoda Octavia:SUPER CHEETAH + KPO 452 + PERFORMER 5000
[scroll:eeb0154ae9][/scroll:eeb0154ae9]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez skoda13nie używa się zwrotów typu
pan/pani, tylko kolega/koleżanka!VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
Komentarz