Separator antenowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • b-bar01
    Elegance
    • 2007
    • 985
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    przeczytałem cały temat i widzę że mylone są dwie rzeczy:
    separator i wzmacniacz sygnału.
    separator - to takie coś co separuje dwa (lub kilka) sygnały na jednej antenie, jeżeli są podłączone dwa urządzenia do jednego kabla np: radio i telefon, bez separatora oba sygnały wzajemnie się zakłócają.
    wzmacniacz sygnału - wiadomo, wzmacnia sygnał ale także i zakłócenia, dlatego w mieście może być gorzej z odbiorem.
    jeżeli jest gorzej to radia i cb mają funkcję "local" i wtedy radio odbiera tylko stacje o najsilniejszym sygnale.

    mam O1 z 2003r. radio symphony i ori antenę, która w podstawie ani na kablu nie ma wzmacniacza. odbiór stacji w mieście i poza nim b.dobry.
    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

    Komentarz

    • pantol
      Elegance
      • 2004
      • 754

      Zamieszczone przez b-bar01
      przeczytałem cały temat i widzę że mylone są dwie rzeczy:
      separator i wzmacniacz sygnału.
      separator - to takie coś co separuje dwa (lub kilka) sygnały na jednej antenie, jeżeli są podłączone dwa urządzenia do jednego kabla np: radio i telefon, bez separatora oba sygnały wzajemnie się zakłócają.
      I tak, i nie ...

      W tym przypadku separator działa jako urządzenie zasilające wzmacniacz antenowy wbudowany w podstawę anteny. W rzeczywistości jest on kondensatorem o małej pojemności (od tego czy dobrze jest dobrany kond. zależy czy separator jest ok) z podanym zasilaniem (prąd stały) pomiędzy separator a antenę. W ten sposób "odseparowuje" on podane zasilanie od wejścia antenowego radia.
      Natomiast dla sygnału radiowego WCZ dobrze dobrany C nie stanowi przeszkody.
      Jarek "Vinci"

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        znalazłem coś takigo w internecie, może się przyda.

        Montaż radia w Skodzie Fabii i Octavii
        Rozkład pinów w kostce ISO wygląda w Skodzie (i w przystosowanych do niej radiach MS 202, MS402 i MS502) następująco:

        Cześć A służy do podłączenia zasilania radia i tak:
        1 - biało fioletowy kabelek - GALA sygnał sterujący głośnością radia w zależności od prędkości auta,
        2 - brak w kostce samochodu bez instalacji glosnomówiacej - MUTE sygnał wyciszenia radia przez telefon,
        3 - szaro biały - K-BUS diagnostyka radia np. za pomocą VAG,
        4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,
        5 - czarno niebieski +12V przy Navi sygnał przeciw kradzieży SAFE,
        6 - szary niebieski - podświetlenie radia
        7 - czarny niebieski - +12V stały z akumulatora - podtrzymanie pamięci,
        8 - brązowy - (-) masa.

        Cześć B służy do podłączenia głośników:
        1 - PrawyTyl +
        2 - PrawyTyl -
        3 - PrawyPrzód+
        4 - PrawyPrzód-
        5 - LewyPprzód+
        6 - LewyPrzód-
        7 - LewyTyl+
        8 - LewyTyl-

        Uwagi dotyczące podłączania radia nie dedykowanego Fabii lub Octavii
        Jeśli podłączamy radio nie dedykowane Fabii lub Octavii, powinniśmy uważać na sygnały które nie są standardowo obsługiwane przez radia. Są to następujące piny w kostce ISO samochodu:

        pin 1 (GALA)
        Radia nie dedykowane dla Skody z reguły nie obsługują tej funkcji i zazwyczaj ten pin w kostce radia jest wolny. W przypadku gdy jest on w radiu obsadzony należy się upewnić, ze służy do obsługi tej funkcji, jeśli tak nie jest albo nie jesteśmy pewni lepiej go wypiąć z kostki ISO samochodu i zabezpieczyć izolacja.

        pin 3 (K-BUS)
        Jeśli montujemy radio nie dedykowane dla Skody z reguły pin ten jest wolny, jeśli nie trzeba go bezwzględnie wypiąć z kostki gdyż będzie on wprowadzał w błąd komputer Komfortu samochodu, np. dziwne zachowanie lampki oświetlenia wnętrza itp.

        piny 4 (+12V ze stacyjki) i 7 (+12V z akumulatora)
        Należy zwrócić uwagę czy montowane przez nas radio posiada funkcje wyłączania kluczykiem, jeśli tak to które piny w kostce ISO radia ja obsługują. W większości przypadków w radiach nie dedykowanych dla Skody piny te są podłączone odwrotnie to znaczy, pin 4 to +12 V z akumulatora (podtrzymanie pamięci) natomiast pin 7 + 12V ze stacyjki. W celu prawidłowego działania tego gadżetu w większości radii nie dedykowanych dla Skody trzeba przepiąć te piny miejscami. W przeciwnym przypadku po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio nie będzie nam trzymało pamięci. Ciekawostka: Prawidłowe podłączenie tych pinów w większości radii umożliwia włączenie radia po wyjęciu kluczyka (ponownie wciskając przycisk włączenia radia). Dodatkowo w Fabii w przypadku włączenia radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nastąpi jego samoczynne wyłączenie po ok. 30 min celem nie rozładowania akumulatora. Ponownym włączeniu radia (bez kluczyka w stacyjce po jego samoczynnym wyłączeniu) włączy radio na stale do momentu wyładowania akumulatora

        pin 5 (+12V)
        W większości radii pin ten dedykowany jest do obsługi anteny. W kostce ISO samochodu doprowadzany jest nim +12V dlatego w przypadku instalowania radia nie dedykowanego dla Skody trzeba go bezwzględnie wypiąć z kostki i zabezpieczyć izolacja. Jeśli tego nie zrobimy po podłączeniu może dojść do uszkodzenia radia a ponadto nie będziemy mieli gdzie podłączyć zasilania separatora antenowego

        pin 6 (podświetlanie radia)
        W większości radii do tego pinu podłącza się oświetlenie radia. Gdy samochód posiada regulacje natężenia oświetlenia deski rozdzielczej wówczas natężenie oświetlenia radia zmienia się wraz z jego regulacja.

        Wypinanie kabli z kostki
        W kostce ISO samochodu znajdują się podwójne zabezpieczenia wysunięcia wsuwek z kostki.
        1. Na jednym z węższych boków kostki jest taki żółty prostokącik - trzeba go podważyć cienkim śrubokrętem i wyciągnąć.
        2. Wsuwki posiadają wypustki które trzeba docisnąć aby je wysunąć z kostki. Trzeba cieniutki śrubokręt wsadzić w szczelinę w kostce nad wsuwka znajdująca się po przeciwnej stronie wejścia do kostki kabli i docisnąć do wsuwki.

        Uwaga dotycząca separatora antenowego
        Dla wyjaśnienia spróbuje wytłumaczyć co to jest separator antenowy - nie jestem elektronikiem wiec opis będzie lakoniczny i mam nadzieje, ze nie dostane po łapach od jakiegoś elektron - w nowych instalacjach antenowych zastosowanych przez grupę VW kablem antenowym przesyłany jest zarówno sygnał radiowy oraz napięcie 12V do wzmacniacza antenowego który umieszczony jest w obudowie anteny na dachu. Separator ma na celu oddzielenie tych dwóch sygnałów i podanie napięcia do wzmacniacza antenowego. Gdy go brak wówczas w radiach spoza układu VW nie działa wzmacniacz antenowy a to oznacza, ze radio gorzej odbiera niz. na samym bacie bez wzmacniacza - bo sygnał zamiast wzmacniany jest tłumiony przez wzmacniacz antenowy.

        W Felicji kabelek od zasilania wzmacniacza jest przyklejony osobno do kabla antenowego i nie ma potrzeby używania separatora antenowego. Zarówno kabelek od separatora antenowego jak i od kabla antenowego jeśli taki występuje podłącza się w radiu pod wyjście w kostce ISO radia oznaczone jako tan. (antena) pin nr 5 wówczas napięcie do wzmacniacza będzie płynęło wyłącznie gdy radio jest włączone.

        Dodatek od kolegi robgold

        Ja dodam od siebie jeszcze opis dla kostki C który dziś sprawdziłem w raz z radiem Symphony (to na CD do Fabii).

        W złączu C (tym na samej górze) mamy 20 pinów.

        Piny 1-6 (patrząc od tylu są najbardziej po lewej stronie) umożliwiają wyprowadzenie sobie sygnałów dla zewnętrznego wzmacniacza.

        Piny 13-20 używane są do sterowania zmieniarki (to te najbardziej po prawej)

        środkowa część umożliwia podłączenie zestawu głośnomówiącego.
        Pin 12 - masa z głośnika zestawu
        Pin 11 - sygnał z głośnika zestawu

        Pod pin 2 kostki A (mute) podłączyć trzeba sygnał mute z centralki zestawu głośnomówiącego

        W radiu można ustawić w menu 3 opcje
        "Phone no" - brak telefonu
        "Phone ON" - próba zadzwonienia, bądź pojawienie się połączenia przychodzącego wycisza radio (na wyświetlaczu pisze phone) ale nic nie słychać w głośnikach (centralka musi mieć podpięty własny głośnik w takim trybie)

        "Phone in" - w tym trybie wyjście głośnika z centralki powinno być podpięte pod piny 12 i 11 złącza C. Po pojawieniu się połączenia, na radiu pojawia się napis "Phone" a sygnał z centralki zestawu słychać na głośnikach w samochodzie.

        Regulacja głośności dla zestawu (czyli kiedy mamy "phone" na wyświetlaczu) i dla radia/cd jest niezależna.

        Całość sprawdziłem z CARK-91 Noki i telefonem N6310i. Dla ułatwienia dodam kabelek mute (który należy podłączyć do pinu 2 kostki A) w centralce ma kolor żółty.

        BTW: Gdy mamy wyłączone radio za pomocą stacyjki ( pokrętło jest wyciśnięte czyli odstaje) nadchodzące połączenie spowoduje ze, radio samo się włączy napisze na lcd napis PHONE. Po zakończeniu połączenia samo się wyłączy.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • bubuDE
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 763
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          b-bar01, zrobiles dobra robote z wyszukaniem tych oznaczen. Skoncza sie dlugie poszukiwania.
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz

          • team-am
            Classic
            • 2006
            • 33

            Podlacze sie do tematu, Posiadam navi MFD2, cala instalacja ori, jednak bez zakłóceń moge sluchac tylko rmf'u i zetki.
            Moglby wypowiedziec sie wlasciciel takiego zestawu i jak wyglada u niego odbiór? wchodze z założenia ze jezeli wszystko jest ori powinno byc idealnie, jadnak tak nie jest i zastanawiam sie co moze byc tego powodem

            Z gory dzieki za odp

            Pozdr
            Michał
            VW Golf V 193KM 413NM

            Komentarz

            • Hunter
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1655

              no i dziś akurat natchnienia dostałem i przypomniałem sobie w trasie, że mam sprawdzić separator i jego magiczne działanie Powiem tak: jak auto stoi w garażu to nawet gra, mimo, że nadajnik nie jest zbyt blisko, ale w trasie zażyłem dawkę "szumu" :? Zastanawiam się teraz czy nie ma problemów z kablem u podstawy anteny - jak to przeczytałem na forum - czy nie przegnił :shock: Ale wtedy nic by nie łapało :roll: No chyba, że podczas jazdy przekraczam barierę dźwięku :lol:
              ...nie ma to jak Octavia :drive:
              >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                Zamieszczone przez Hunter
                Zastanawiam się teraz czy nie ma problemów z kablem u podstawy anteny - jak to przeczytałem na forum - czy nie przegnił :shock: Ale wtedy nic by nie łapało :roll:
                no wlasnie ze tak nie musi byc do konca - u mnie grało i nagle szum , zmiana stacji gra i szum i tak w kolko - po wymianie anteny jest normalny odbior

                Komentarz

                • JaroSz
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 166

                  Hmmm ...... poczytałem na temat separatorów, nabyłem ten wynalazek metodą kupna i .... w mieście mam chyba większe zakłócenia, a przynajmniej te zakłócenia nadal są

                  A ja myślałem, że separator to takie cudo, że już bez zbędnych trzasków i szumów będę słuchał sobie radia
                  JaroSz
                  Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)

                  Komentarz

                  • Fleishmachine
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 292

                    JaroSz, moze lipe kupiles - ja przy ostatniej wymianie radia urwalem kabelek zasilajacy od separatora i mam straszna lipe, poki co nie zabieram sie za to, jakos zyje, ale za miesiac zmieniam radio i bede musial zalozyc nowy separator - najchetniej kupilbym orginal... ale zobacze, moze jeszcze jakos ten stary da sie naprawic.

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      Zamieszczone przez Fleishmachine
                      najchetniej kupilbym orginal...
                      nie ma czegoś takiego jak "orginalny" separator - to jest "proteza" na pomysły VW
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • Fleishmachine
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 292

                        Zamieszczone przez Nexus6
                        Zamieszczone przez Fleishmachine
                        najchetniej kupilbym orginal...
                        nie ma czegoś takiego jak "orginalny" separator - to jest "proteza" na pomysły VW
                        no chyba jednak to jest orginal, skoro bylo fabrycznie zalozone - a wiem co mowie, bo octavie bralem z salonu
                        tak czy siak - bede sie grzebal i postarm sie naprawic stare urzadzonko, jesli nie to kupie jakis zamiennik, bo wychodzi na to ze musze to miec - bez tego ustrojstwa antena ma lipne wlasciwosci

                        Komentarz

                        • Hunter
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1655

                          Chłopaki wreszcie cieszę się dobrą jakością odbioru stacji radiowych... Dziś wujaszek mówi - odpal radio - posłuchał i mu się nie spodobała jakość, więc wzięliśmy się do roboty...
                          Okazało się, że z separatorem czy bez działała tak samo (czyli szumy się pojawiały) :shock:
                          Więc najpierw zdjęliśmy listwę na zakończeniu podsufitki przy szybie klaby bagażnika, następnie poluzowaliśmy boczne plastiki tapicerki (te pomiędzy klapą bagażnika, a tylnymi drzwiami) no i dostaliśmy się do anteny od spodu. Pierwsze co nas zaskoczyło to było to, że jakiś kabel był podpięty (pod lampkę oświetlającą bagażnik) - z anteny wychodziły 2 kable - antenowy i GSM. Po odkręceniu anteny okazało się, że w środku na jednej płytce jest coś podsmażone, dodatkowo widać było działanie wilgoci, bo pojawił się biały nalot. Kabel GSM został odlutowany, a kabel antenowy został przylutowany do miejsca, w którym bat anteny styka się z blaszką mającą przekazywać sygnał na układy - jednak układ został pominięty i w związku z tym zasilanie nie jest potrzebne. Antena dla pewności została osadzona na silikonie. Sygnał jest bdb... Łapię stacje nawet ze Słowacji, a wcześniej nawet był problem w czystym odbiorze RMF FM... Teraz jest O.K. :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
                          ...nie ma to jak Octavia :drive:
                          >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                          Komentarz

                          • BOODZISZ
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 235

                            Witam. Mam pewien problem z radiem. kupilem Alpine CDE-9871 do mojej octy I z 99r. Zawiozlem do ASO aby ja wstawili i co?? nie jestem zadowolony z odbioru radia. to juz u mojego ojca w Nissanie na kaseciaku lepiej chodzi. CD owszem owszem, nwet dobry dzwiek ale nie mam checi na sluchanie radia. Jedyne co dobrze chyba odbiera to Radio Maryja.
                            Nawet ESKA co gra zawsze dobrze wszedzie ma szumy. szumy sa niejednostajne. Tak jakby gubil na ulamek sekundy fale. To jest i podczas jazdy i gdy stoje, i wmiescie i poza miastem.

                            Nie wiem od czego zaczać .

                            1.Czy tak jak kolega wyzej radzi próbowac dostac sie do anteny od spodu i tam cos pogrzebac, (choc nie znam sie za wiele na tym)

                            2. Moze sprobowac kupic nowa antene bo ta juz chyba wysluzona ( auto ma 8 lat)

                            3. pomyslec o tym separatorze ale za cholere nie wiem gdzie i jak sie to montuje ,
                            a) czy tam gdzie radio ( tu bylby problem bo nawet nie wiem jak wyjac radio)
                            b) czy gdzies kolo anteny w podsufitce

                            Doradzcie od czego zacząc.

                            Komentarz

                            • SuchyX
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1170

                              BOODZISZ, separator twoją sprawe rozwiąże

                              Separator podpinasz pod antene + kabelek zasilający wpinasz tam gdzie idzie zasilanie 12V do radia i problem rozwiązany. Miałem ten sam problem radia nie wogole nie grały. Ja za separator dałem ok 15zł
                              Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                              Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                true, true - na allegro tego pełno - tylko zwróć uwagę czy wtyczka jest DIN czy ISO. Do Alpinki (mojej) jest ISO więc do Twojej chyba tez.
                                Np ten.

                                Kupiłem ale jeszcze nie założyłem ops:

                                Żeby zamontować separator musisz wyjąć radio.
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                • JanuszSz
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 2835
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  U mnie w wersji ori nie było żadnego separatora i radio gralo w całej Europie.Zakładałem kilka tygodni temu antenę Sirio,takie wash & go do CB,fona i radia i zdejmując starą antenę nie znalazłem tam żadnego separatora,ani przewodu zasilającego.Obecna antena też nie posiada nic takiego ,a działa wyśmienicie.
                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                  Komentarz

                                  • nico21
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 2640
                                    • Volkswagen

                                    separatory nie byly zakładane fabrycznie. trzeba bylo je sobie dokupic. u mnie w moim kenwoodzie wsadzięłm i lepiej,czysciej grało
                                    DACAR.team

                                    Komentarz

                                    • SuchyX
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1170

                                      JanuszSz, jak masz ori radio to Ci separator nie potrzebny
                                      Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                      Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                      Komentarz

                                      • JanuszSz
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 2835
                                        • Superb II combi (3T5)

                                        Zamieszczone przez SuchyX
                                        JanuszSz, jak masz ori radio to Ci separator nie potrzebny
                                        Teraz nie mam ori i poprzednie też nie było.Jedno i drugie grały bez separatora bardzo dobrze.
                                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                        Komentarz

                                        • SuchyX
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1170

                                          JanuszSz, mimo wszystko zaleca się separator do OI bez ORI radia bo inaczej dupa blada z sięgiem stacji radiowych i jakościowo odbieranego sygnału. U mnie radio ESKA Warszawa słysze u siebie w mieścinie Skierniewice odłegłość jakieś 75km. Jak nie miałem separatora to dupa miałem szum a nie radio :evil:
                                          Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                          Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                          Komentarz

                                          • BOODZISZ
                                            Ambiente
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 235

                                            [quote="SuchyX"]BOODZISZ, separator twoją sprawe rozwiąże

                                            Separator podpinasz pod antene + kabelek zasilający wpinasz tam gdzie idzie zasilanie 12V do radia i problem rozwiązany. Miałem ten sam problem radia nie wogole nie grały. Ja za separator dałem ok 15zł[/quote


                                            dzieki za odp. tylko gdzie pod antene ten separator podłączyc . Czy trzeba tam podsufitke rozbierac?? czy gdzies na zewnatrz go podlaczyc pod antene??. jak to zrobic??
                                            Czy ta operacja wymaga wyjecia radia??

                                            Komentarz

                                            • SuchyX
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1170

                                              BOODZISZ, wtyk od anteny podpinasz pod separator a końcówke z separatora wpinasz w radio i to wsio a no i jeszcze kabelek zakończony metalowym zaciskiem podpinasz pod kabelek zasilający radio. Radio musisz wyjąć niestety. Taka operacja trwa dosłownie z kilka minut


                                              Ja taki kupiłem


                                              Radio też Alipine tylko ALPINE CDA-9857R
                                              Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                              Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                              Komentarz

                                              • Hunter
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1655

                                                BOODZISZ, raczej pasuje wyjąć radio, bo nie podepniesz tak na czuja... Jeśli Ci nie wyskoczy jak włożysz rękę pod regulatorami nawiewów (tzn. pomiędzy tą półeczką za popielniczką/zapalniczką, a wspomnianymi regulatorami pod radiem). Jak włożysz rękę to powinieneś dłonią trafić w lukę i dostać się za radio. Jeśli uda się tak wypchnąć to spoko. Chyba, że masz osprzęt do wyjęcia radia to nie musisz się tak gimnastykować. W przypadku gdyby obie metody zawiodły, to najlepiej wykręcić schowek od strony pasażera i dostaniesz się bez problemu

                                                P.S. Z tym separatorem to "na dwoje babka wróżyła"... Jeśli masz tak jak było u mnie to nawet 10 separatorów Ci nie pomoże, więc Panowie tu pewności na 100% nie ma czy separator zadziała. Ząb czasu robi swoje i podobnie jak u mnie płytka może nadawać się do wyrzucenia. Jednak na Ori antence śmiga nadal i teraz jej zasilanie nie jest potrzebne, a gra jak ta lala
                                                ...nie ma to jak Octavia :drive:
                                                >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                                                Komentarz

                                                • Sev
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1295

                                                  Krótkie wrażenia po montażu separatora w O1.
                                                  Zanim ustawiłem wszystkie stacje nawciskałem się seeka jak diabli - co chwilę jakaś stacja. Niesamowite ile tego w eterze.

                                                  A teraz ciekawostka. W pracy - w centrum Wrocławia słucham RMF, częstotliwość 92,9. I na tym starym radiu analogowym co chwilę jakieś CB było słychać, myślałem że to wina tego radia w pracy bo w samochodzie nie było tego słychać.

                                                  Po założeniu separatora co chwilę słyszę jak RMF przerywa i słychać jakieś pogaduchy na CB! Na innych stacjach tego nie ma - odbiór idealny.

                                                  Jestem pod pozytywnym wrażeniem różnicy przed i po założeniu separatora. Niezdecydowanym polecam. Warto zwrócić uwagę na rodzaj końcówek, żeby nie były kątowe ale proste - łatwiej jest je upchnąć za radiem bo kable lepiej się układają.

                                                  W moim przypadku nie obeszło się od rozebrania lewej dolnej części deski pod kierownicą. Za chiny ludowe nie mogłem od strony schowka ułożyć kabli i wtyczek.

                                                  Samo wyjęcie radia i podłączenie separatora zajęło około 3-4 minuty a upychanie kabli układanie, rozbieranie deski itd 3h! Masakra jakaś ale warto było.

                                                  Podsumowując:
                                                  - lepsze separatory z prostą końcówką,
                                                  - jeżeli nie udało wam się upchnąć kabli to lepiej rozbierzcie od razu deskę pod kierownicą.
                                                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                                  Komentarz

                                                  • SuchyX
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 1170

                                                    Sev, to może w twoim przypadku prosty jest lepszy ale w moim kątowy był lepszy ) Każdy ma inne upodobania i raczej niema tak że jakaś tam rzecz, część będzie wszystkim odpowiadać. Mimo wszystko radze zakładaś separatory jak ktoś niema ORY radyjka.
                                                    Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                                    Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...