jesli tak jak w HB to przy zamku
							
						
					1.2 TSI w Octavii
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
1.2 TSI w Octavii
Miłośnicy Octavii doczekają się wreszcie wymiany podstawowego silnika benzynowego w ofercie. Zastąpi go oszczędna jednostka najnowszej generacji o mniejszej pojemności skokowej.
Standardowy silnik benzynowy 1,6 (75 kW) do ©kody Octavia zostanie zastąpiony w najbliższym okresie mniejszą jednostką czterocylindrową 1,2 TSI (77 kW) z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Poinformował o tym holenderski importer, który ma otrzymać pierwsze egzemplarze już w lutym 2010 roku.
Nowy silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 175 Nm w bardzo szerokim zakresie od 1550 do 4100 obr./min. Zamiast dotychczasowego zużycia 7,4 l/100 km nowa 105 konna Octavia zadowoli się 5,7 l/100 km. Będzie go można także zamówić z przekładnia DSG.
Dotychczas w Octavii był dostępny czterocylindrowy silnik 1,4 TSI (90 kW) ze średnim zużyciem 6,3 l/100 km w cyklu mieszanym.
źródło: www.roadlook.pl
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
nie no ja przepraszam ale jakoś Octavki z tym silnikiem nie widzę na drodze.......chyba jednak troszkę przesadzili z tą minimalizacją...bazowy powinien być jeśli już 1,4 TSI. .......... 1,2 TSI bazowy...ale w FabiZamieszczone przez bzik13zastąpiony zostanie....w najbliższym okresie mniejszą jednostką czterocylindrową 1,2 TSIPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Ja bym sie przedwczesnie nie cieszył. Na targach widziałem O2 1,4 TSI z LPG Landi :-))Zamieszczone przez MaicroftObawiam sie ze ten 1.2TSI bedzie robil wiatrak z 1.6FSI i MPI :twisted:
Ale widze tu jeszcze jeden bajer. Koniec 1.6 w OII oznacza koniec instalacji LPG :lol: No to diesel wroci do lask :szeroki_usmiechPozdrawiam wojtas
O2 ambiente 1.6 MPI + LPG LR
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Cały czas jest jeszcze 1.4 80km i tania instalacja gazowa do niegoZamieszczone przez MaicroftObawiam sie ze ten 1.2TSI bedzie robil wiatrak z 1.6FSI i MPI :twisted:
Ale widze tu jeszcze jeden bajer. Koniec 1.6 w OII oznacza koniec instalacji LPG :lol: No to diesel wroci do lask :szeroki_usmiech
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Napisz coś więcej. To mnie bardzo interesuje.Zamieszczone przez vwojtasJa bym sie przedwczesnie nie cieszył. Na targach widziałem O2 1,4 TSI z LPG Landi :-))Zamieszczone przez MaicroftObawiam sie ze ten 1.2TSI bedzie robil wiatrak z 1.6FSI i MPI :twisted:
Ale widze tu jeszcze jeden bajer. Koniec 1.6 w OII oznacza koniec instalacji LPG :lol: No to diesel wroci do lask :szeroki_usmiech
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Landi od dłuższego czasu pracowało nad instalką do FSI/TSI. Udało im się , jak powiedział mi gość ze stoiska, rozwiązać problem upalanych wtryskiwaczy. Nie wiem jak na to zapatruje się SAP, ale widziałem na własne oczy jak to działa. Co więcej, jakiś tydzień przed tym widziałem na siekierkowskim O2 TSI z wlewem gazu. Myślałem ze coś mi się popierdzieliło, ale potem na targach była wystawiona ta sama octavia.
Napisz coś więcej. To mnie bardzo interesuje.
Testują ja mocno, co z tego będzie czas pokaże. Gość twierdził ze instalacja jest przetestowana i działa tak samo jak do 1.6 MPI.
A wracając na moment, to czy 1.4 MPI nie jest podstawowymi silnikiem a nie 1.6 ?Pozdrawiam wojtas
O2 ambiente 1.6 MPI + LPG LR
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
1.9TDI wyleci. Bedzie 1.6TDI ten co teraz i slabsza wersja 2.0TDI (110KM??) ktora na zachodzie jest juz sprzedawana. W sumie nie wiem o co chodzi, przeciez ten 1.6 ma taka sama moc jak 1.9.
Bedzie parcie na silniki z DPF i tego nie da sie uniknac. To ze u nas nikt nie patrzy na ekologie nie znaczy ze inne rynki nie maja takiej zaciecia i majac pod maska silnik spelniajacy EURO5 placi sie smieszny podatek, a juz przy EURO 4 jest wiekszy
Swoja droga jesli w OIIFL beda silniki 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 TSI to bedzie bardzo ciekawie, bo wyjdzie na to ze nie ma zadnej benzyny nie doladowanej
 
A diesle zostana 1.6 i 2.0TDI(tu pewnie zagosci najmocniejsza odmiana bi-turbo, a wiec jest szansa na 250KM z tego silnika po sofcie) :szeroki_usmiech
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
W tej calej obecnej ewolucji silnikow chodzi głównie o dostosowywanie sie do narzucanych limitów na emisje CO2Zamieszczone przez Maicroft1.9TDI wyleci. Bedzie 1.6TDI ten co teraz i slabsza wersja 2.0TDI (110KM??) ktora na zachodzie jest juz sprzedawana. W sumie nie wiem o co chodzi, przeciez ten 1.6 ma taka sama moc jak 1.9.
http://www.tinyurl.pl?IRQM7K3O
To narzuca obecny kierunek rozwoju w motoryzacji. Patrząc na obecne silniki i wymagania co do najblizszych 10 lat, to jest jeszcze nad czym pracować inżynierom. Choc diesel ma sie tu i tak dużo lepiej.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Działa tak samo, gdyż to prawie na pewno zwykła instalacja wtrysku sekwencyjnego. Jedyna różnica polega w oprogramowaniu sterownika, który co jakiś czas przełącza z LPG na Pb w celu schłodzenia paliwem wtryskiwaczy benzynowych. W danych, które gdzieś wyczytałem, podane było zużycie benzyny na poziomie 1/10 zużycia gazu.Zamieszczone przez vwojtasGość twierdził ze instalacja jest przetestowana i działa tak samo jak do 1.6 MPI
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
vel, przecież wiesz, że dane producenta nijak się maja do rzeczywistości. Myślę, że spalanie (średnie) będzie oscylować w okolicach 6,5 litra. Z tego co przeglądałem Motostat i Autocentrum to średnie spalanie 1.4 TSI jest w okolicach 7,5l, więc 6,5 to może być i tak optymistyczne (chyba, że trafi się model taki jak koledze malgosk)
							
						
Komentarz
 - 
 

 

							
						
Komentarz