1.2 TSI w Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 05c11172
    Classic
    • 2010
    • 18

    1.2 TSI w Octavii

    jesli tak jak w HB to przy zamku
  • bzik13
    Rider
    • 2009
    • 514

    #2
    1.2 TSI w Octavii

    Miłośnicy Octavii doczekają się wreszcie wymiany podstawowego silnika benzynowego w ofercie. Zastąpi go oszczędna jednostka najnowszej generacji o mniejszej pojemności skokowej.

    Standardowy silnik benzynowy 1,6 (75 kW) do ©kody Octavia zostanie zastąpiony w najbliższym okresie mniejszą jednostką czterocylindrową 1,2 TSI (77 kW) z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Poinformował o tym holenderski importer, który ma otrzymać pierwsze egzemplarze już w lutym 2010 roku.

    Nowy silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 175 Nm w bardzo szerokim zakresie od 1550 do 4100 obr./min. Zamiast dotychczasowego zużycia 7,4 l/100 km nowa 105 konna Octavia zadowoli się 5,7 l/100 km. Będzie go można także zamówić z przekładnia DSG.

    Dotychczas w Octavii był dostępny czterocylindrowy silnik 1,4 TSI (90 kW) ze średnim zużyciem 6,3 l/100 km w cyklu mieszanym.

    źródło: www.roadlook.pl
    Mój liftback scout

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez bzik13
      zastąpiony zostanie....w najbliższym okresie mniejszą jednostką czterocylindrową 1,2 TSI
      nie no ja przepraszam ale jakoś Octavki z tym silnikiem nie widzę na drodze.......chyba jednak troszkę przesadzili z tą minimalizacją...bazowy powinien być jeśli już 1,4 TSI. .......... 1,2 TSI bazowy...ale w Fabi
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Andys
        Elegance
        • 2007
        • 762

        #4
        ...bazowy powinien być jeśli już 1,4 TSI.
        kolego, gdyby każde auto z bazowym silnikiem jeździło tak jak Octavia z 1.4TSI, świat byłby zbyt piękny. To na prawdę fajny silniczek . Myślę, że na bazowy 1.2TSI może się spokojnie sprawdzić.
        Pozdrawiam,
        Andys

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Obawiam sie ze ten 1.2TSI bedzie robil wiatrak z 1.6FSI i MPI :twisted:

          Ale widze tu jeszcze jeden bajer. Koniec 1.6 w OII oznacza koniec instalacji LPG :lol: No to diesel wroci do lask :szeroki_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • vwojtas
            Drive
            • 2008
            • 92

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Obawiam sie ze ten 1.2TSI bedzie robil wiatrak z 1.6FSI i MPI :twisted:

            Ale widze tu jeszcze jeden bajer. Koniec 1.6 w OII oznacza koniec instalacji LPG :lol: No to diesel wroci do lask :szeroki_usmiech
            Ja bym sie przedwczesnie nie cieszył. Na targach widziałem O2 1,4 TSI z LPG Landi :-))
            Pozdrawiam wojtas
            O2 ambiente 1.6 MPI + LPG LR

            Komentarz

            • TREI
              Ambiente
              • 2008
              • 176
              • Alfa Romeo
              • BUD 1.4 MPI 80 KM
              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Obawiam sie ze ten 1.2TSI bedzie robil wiatrak z 1.6FSI i MPI :twisted:

              Ale widze tu jeszcze jeden bajer. Koniec 1.6 w OII oznacza koniec instalacji LPG :lol: No to diesel wroci do lask :szeroki_usmiech
              Cały czas jest jeszcze 1.4 80km i tania instalacja gazowa do niego

              Komentarz

              • malgosk
                Ambiente
                • 2009
                • 148

                #8
                Zamieszczone przez vwojtas
                Zamieszczone przez Maicroft
                Obawiam sie ze ten 1.2TSI bedzie robil wiatrak z 1.6FSI i MPI :twisted:

                Ale widze tu jeszcze jeden bajer. Koniec 1.6 w OII oznacza koniec instalacji LPG :lol: No to diesel wroci do lask :szeroki_usmiech
                Ja bym sie przedwczesnie nie cieszył. Na targach widziałem O2 1,4 TSI z LPG Landi :-))
                Napisz coś więcej. To mnie bardzo interesuje.


                Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                Komentarz

                • vwojtas
                  Drive
                  • 2008
                  • 92

                  #9

                  Napisz coś więcej. To mnie bardzo interesuje.
                  Landi od dłuższego czasu pracowało nad instalką do FSI/TSI. Udało im się , jak powiedział mi gość ze stoiska, rozwiązać problem upalanych wtryskiwaczy. Nie wiem jak na to zapatruje się SAP, ale widziałem na własne oczy jak to działa. Co więcej, jakiś tydzień przed tym widziałem na siekierkowskim O2 TSI z wlewem gazu. Myślałem ze coś mi się popierdzieliło, ale potem na targach była wystawiona ta sama octavia.
                  Testują ja mocno, co z tego będzie czas pokaże. Gość twierdził ze instalacja jest przetestowana i działa tak samo jak do 1.6 MPI.
                  A wracając na moment, to czy 1.4 MPI nie jest podstawowymi silnikiem a nie 1.6 ?
                  Pozdrawiam wojtas
                  O2 ambiente 1.6 MPI + LPG LR

                  Komentarz

                  • Tomasz_WS
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 170

                    #10
                    może 1.4 MPI też wycofają? ktos wie do kiedy montują 1.9TDI? i czy dadzą cos w zamian lepszego niż 1.6tdi?
                    Focus II FL 1.6tdci

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      1.9TDI wyleci. Bedzie 1.6TDI ten co teraz i slabsza wersja 2.0TDI (110KM??) ktora na zachodzie jest juz sprzedawana. W sumie nie wiem o co chodzi, przeciez ten 1.6 ma taka sama moc jak 1.9.

                      Bedzie parcie na silniki z DPF i tego nie da sie uniknac. To ze u nas nikt nie patrzy na ekologie nie znaczy ze inne rynki nie maja takiej zaciecia i majac pod maska silnik spelniajacy EURO5 placi sie smieszny podatek, a juz przy EURO 4 jest wiekszy


                      Swoja droga jesli w OIIFL beda silniki 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 TSI to bedzie bardzo ciekawie, bo wyjdzie na to ze nie ma zadnej benzyny nie doladowanej

                      A diesle zostana 1.6 i 2.0TDI(tu pewnie zagosci najmocniejsza odmiana bi-turbo, a wiec jest szansa na 250KM z tego silnika po sofcie) :szeroki_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • adym
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 179

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        1.9TDI wyleci. Bedzie 1.6TDI ten co teraz i slabsza wersja 2.0TDI (110KM??) ktora na zachodzie jest juz sprzedawana. W sumie nie wiem o co chodzi, przeciez ten 1.6 ma taka sama moc jak 1.9.
                        W tej calej obecnej ewolucji silnikow chodzi głównie o dostosowywanie sie do narzucanych limitów na emisje CO2
                        http://www.tinyurl.pl?IRQM7K3O
                        To narzuca obecny kierunek rozwoju w motoryzacji. Patrząc na obecne silniki i wymagania co do najblizszych 10 lat, to jest jeszcze nad czym pracować inżynierom. Choc diesel ma sie tu i tak dużo lepiej.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Fiat poszedl o krok dalej.

                          Silnik 1.0 2 lub 3 cylindry + turbo
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Karpie
                            Drive
                            • 2009
                            • 53

                            #14
                            Zastanawiam się jakie będzie oznaczenie na klapie bagażnika, skoro 1.4 TSI nie ma żadnej czerwonej litery, a 1.8 TSI ma czerwone I. :?:
                            1.4TSI + DSG Biała

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Pewnie po prostu 1.2 TSI :wink:
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • vel
                                Drive
                                • 2008
                                • 71

                                #16
                                Karpie, pewnie tak samo jak 1.6 tdi - białe tdi miał motor 1.9 105KM, czerwone i miał 2.0tdi, więc coś wymyśleć musieli.... ale nie wiem co
                                Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                                Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                                Komentarz

                                • adym
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 179

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Fiat poszedl o krok dalej.

                                  Silnik 1.0 2 lub 3 cylindry + turbo
                                  Niezle, ciekawi mnie dlaczego wcześniej nie próbowano tak powszechnie wprowadzać turbo, skoro powzala to tak podnosic skuteczność silników.

                                  Komentarz

                                  • vel
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 71

                                    #18
                                    adym, bo turbo podnosi poziom skomplikowania silników a zatem jego kosztów produkcji? i serwis droższy, a już o kosztach wymian turbin z powodu niewłaściwego obchodzenia się z nimi nie wspomnę
                                    Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                                    Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                                    Komentarz

                                    • Andys
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 762

                                      #19
                                      Zamieszczone przez vwojtas
                                      Gość twierdził ze instalacja jest przetestowana i działa tak samo jak do 1.6 MPI
                                      Działa tak samo, gdyż to prawie na pewno zwykła instalacja wtrysku sekwencyjnego. Jedyna różnica polega w oprogramowaniu sterownika, który co jakiś czas przełącza z LPG na Pb w celu schłodzenia paliwem wtryskiwaczy benzynowych. W danych, które gdzieś wyczytałem, podane było zużycie benzyny na poziomie 1/10 zużycia gazu.
                                      Pozdrawiam,
                                      Andys

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zielone, bo ekologiczne :twisted:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • andriu21tg
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1499

                                          #21
                                          No ale z 2 strony jak mam (strzelam) dac za ropniaka 70 tys a za benzynke 56 i w dodatku spalanie 5,7 ? mysle ze nie jeden sie skusi..

                                          Komentarz

                                          • vel
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 71

                                            #22
                                            jakoś mi się nie chce wierzyć w tak niskie spalanie przy bądź co bądź sporym i ciężkim aucie.... ale to może właściciele 1.4 tsi się wypowiedzą
                                            Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                                            Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                                            Komentarz

                                            • winni77
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2183
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              vel, przecież wiesz, że dane producenta nijak się maja do rzeczywistości. Myślę, że spalanie (średnie) będzie oscylować w okolicach 6,5 litra. Z tego co przeglądałem Motostat i Autocentrum to średnie spalanie 1.4 TSI jest w okolicach 7,5l, więc 6,5 to może być i tak optymistyczne (chyba, że trafi się model taki jak koledze malgosk)
                                              Mój "Batmobil"

                                              Komentarz

                                              • vel
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 71

                                                #24
                                                winni77, no to jeśli realne jest to 7,5 to przyzwoicie względem spalania takiego 1.9 tdi, które powiedzmy oscyluje w okolicach 6-6.5
                                                Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                                                Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #25
                                                  To bedzie to samo co 1.6 tylko ze bedzie mniejsze spalanie, lepszy moment. na papierze wyglada to ok, ciekawe czy 1.2 bedzie sie dalo czipowac pod ~130 koni :diabelski_usmiech
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...