Gość twierdził ze instalacja jest przetestowana i działa tak samo jak do 1.6 MPI
Działa tak samo, gdyż to prawie na pewno zwykła instalacja wtrysku sekwencyjnego. Jedyna różnica polega w oprogramowaniu sterownika, który co jakiś czas przełącza z LPG na Pb w celu schłodzenia paliwem wtryskiwaczy benzynowych. W danych, które gdzieś wyczytałem, podane było zużycie benzyny na poziomie 1/10 zużycia gazu.
No własnie nie do końca tak jak piszesz. nie ma potrzeby chłodzenia wtryskiwaczy.
Działa tak samo jak instalka do MPI, róznica jest znaczna we wtryskiwaczach, oprogramowaniu . Widziałem jak to działa i rozmawiałem z inzynierem z Landi.
vel, przecież wiesz, że dane producenta nijak się maja do rzeczywistości. Myślę, że spalanie (średnie) będzie oscylować w okolicach 6,5 litra. Z tego co przeglądałem Motostat i Autocentrum to średnie spalanie 1.4 TSI jest w okolicach 7,5l, więc 6,5 to może być i tak optymistyczne (chyba, że trafi się model taki jak koledze malgosk)
Myślę, że tu jednak największe znaczenie ma moja noga.
[ Dodano: Nie 13 Gru, 09 20:03 ]
Zamieszczone przez vwojtas
Napisz coś więcej. To mnie bardzo interesuje.
Landi od dłuższego czasu pracowało nad instalką do FSI/TSI. Udało im się , jak powiedział mi gość ze stoiska, rozwiązać problem upalanych wtryskiwaczy. Nie wiem jak na to zapatruje się SAP, ale widziałem na własne oczy jak to działa. Co więcej, jakiś tydzień przed tym widziałem na siekierkowskim O2 TSI z wlewem gazu. Myślałem ze coś mi się popierdzieliło, ale potem na targach była wystawiona ta sama octavia.
Testują ja mocno, co z tego będzie czas pokaże. Gość twierdził ze instalacja jest przetestowana i działa tak samo jak do 1.6 MPI.
A wracając na moment, to czy 1.4 MPI nie jest podstawowymi silnikiem a nie 1.6 ?
Dzięki. U swojego gazownika słyszałem już wstępnie o cenie: 8 klocków.
Myślę, że tu jednak największe znaczenie ma moja noga.
To i jeszcze coś, mianowicie dystans jaki pokonujesz na silniku który ma już temperaturę pracy. Jadąc do pracy pokonuje dystans o długości 13 km. Samochód rozgrzewa się do właściwej temp. po przejechaniu 7-8 km. Nie mam więc teoretycznie szans na zejście poniżej 7 l/100. Do tego dochodzą jeszcze bardzo krótkie przebiegi po mieście na zimnym silniku. Z tego co widzę z Twojego profilu na motostacie to robisz głównie trasy poza terenem zabudowanym.
Mój rekord w niewielkim zużyciu paliwa to 5,7 l/100 przy silniku 1.6 (102KM) przy pełnym bagażniku i 3 osobach na pokładzie, trasa 620 km na wakacje. Myślę że pod koniec przyszłego roku, po dotarciu silników, będziemy mieli większe rozeznanie w zużyciu benzyny naszych 1.4 TSI Podejrzewam, że już za niedługo padną pierwsze rekordy w "jeździe o kropelce". Zachęcam wszystkich do rywalizacji
W mieście to trochę trudno rekordy pobić. Bo każde miasto inaczej zakorkowane.
Zanim ja dojadę do pracy to silnik dopiero nabiera temperatury.
Ale na trasie ( chociaż w zimę mniej jeżdżę ) to chętnie podam swoje wyniki
vwojtas, a nie wiesz kiedy bedzie można instalować LPG do TSI ?
Z tego co wiem to Ladni chce jak najszybciej, ale ponoć SAP robi problemy, tak mi powiedział ten koleś na targach, tylko ile w tym prawdy to nie wiem. Myślę ,że trzeba poczekać i zobaczyć jak to w praniu wyjdzie i jak to będzie działać.
czyżby SAP bał sie failurów wtryskiwaczy przy LPG ? :lol:
Gdyby rzeczywiście LR i SAP doszło do porozumienia to byłaby wspaniała wiadomość.
Ja myślę ze prędzej czy później dojdzie do tego. To duży kąsek dla producenta. Nie każdy lubi klekota a pośmiganie uturbiona benzynką jak dla mnie jest o niebo lepsze (jeździłem) :-)
Myślę,że następnym autem będzie 1,4 TSI bądź 1.8 oczywiście z gazownią :P :P
Właśnie zauważyłem, że 1.2TSI jest droższy od 1.6MPI 1.100zł, przy czym według producenta spala o prawie 2l Pb mniej i ma o niebo lepsze osiagi. Cóż, jeśli klient nie będzie zainteresowany LPG, to chyba jednak wybierze (przynajmniej ja bym tak zrobił) 1.2TSI... Z drugiej strony 1.4TSI jest od 1.2TSI droższy o jedyne 2.000zł... 8)
Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.
szczegółowe info na temat silnika, wyglada na to ze VW stawia tu na trwałość + ekonomie
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Właśnie zauważyłem, że 1.2TSI jest droższy od 1.6MPI 1.100zł, przy czym według producenta spala o prawie 2l Pb mniej i ma o niebo lepsze osiagi. Cóż, jeśli klient nie będzie zainteresowany LPG, to chyba jednak wybierze (przynajmniej ja bym tak zrobił) 1.2TSI... Z drugiej strony 1.4TSI jest od 1.2TSI droższy o jedyne 2.000zł... 8)
I tak można w nieskończoność, że jest "tylko droższe" o
Oj tam gadacie... Kiedyś silnik 1.8 produkcji VW miał 75km (AAM) lub 90km (ABS), a dziś "starutki" 1.4i 16V ma ich 85km... Czy dziś ktoś chciałby mieć duży silnik z małą mocą? Za kilka lat potężne dziwienie na twarzy małolatów wywoła informacja, że w dawych czasach w Octavii silnik 1.6 miał "tylko" 105km...
Komentarz